![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die drugs laten meestal een sociaal kerkhof achter, of creëren het. Ook op internationaal vlak zijn de gevolgen van druggebruik en drugproductie catastrofaal. Ik geloof niet dat de legalisering van drugs die internationale miserie gaat veranderen.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 juli 2008 om 17:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() - Festivals stinken sowieso - infantiel gedrag komt ook bij niet-gebruikers voor Dagelijks gebeuren er ongevallen als gevolg van overmatig alcoholgebruik en elk weekend mag ik het gezwam van drinkers aanhoren en hier en daar een dronken agressieveling ontwijken. Dus jouw argumenten pleiten eveneens voor een algemeen verbod op alcohol. Laatst gewijzigd door Havana : 22 juli 2008 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Ik doe vrijwilligerswerk bij jongeren. Uit ervaring is toch duidelijk dat cannabis een opstapje is voor de zwaardere drugs. Vele jongeren zijn niet tevreden met een joint a day en gaan verder experimenteren. Met alle gevolgen van dien. Ik vind dus dat drugs niet mogen worden gelegaliseerd. Voor mijn part alcohol en cigaretten ook weg.
Laatst gewijzigd door shaddy : 22 juli 2008 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zit een zekere waarheid in die stepstone-theorie, maar er zijn te veel gaten in. Je mag hem zeker niet veralgemenen. Vele gebruikers van cannabis zetten die stap niet. Kan jij überhaupt bewijzen dat ze geen lijntje zouden snuiven als ze nooit cannabis hadden gerookt? En als we de kranten mogen geloven wordt er heel wat afgesnoven door onze jeugd. Heel veel cannabis-rokers stoppen immers rond hun 30ste. En, is elke alcoholicus niet begonnen met zijn 1ste pintje? Er zijn mensen die sowieso gaan experimenteren, of het nu verboden is of niet. Dat zijn waarschijnlijk zij, die op hun 13de eens een sigaret roken, en enkele jaren later een joint, ... Tja, dan kan je inderdaad, zoals je zegt, evengoed een verbod op sigaretten vragen... Cannabis is een softdrug, in tegenstelling tot de legale drug alcohol. Niet elke cannabisroker stept over naar straffere drugs, net als niet iedereen die bier lust een alcoholist is. Ik blijf het vreemd vinden: Nonkel Jos mag elke familiefeest een stuk in zijn kraag zuipen, maar o wee als Janneke of Mieke eens een jointje rookt!! EDIT: mag ik je vragen waar je vrijwilligerswerk doet? Chapeau btw. ![]() Laatst gewijzigd door Havana : 22 juli 2008 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve zatte Jos, zelfs al is hij mijn nonkel, niet als maatstaf te nemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() Het is altijd hetzelfde met deze discussies: ge moet het opnemen tegen idioten die net slim genoeg zijn om te beseffen dat ze niet opkunnen tegen genuanceerde meningen. Dat soort volk heeft het dan nog voor het zeggen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met statistieken kan je alles bewijzen.
![]() |
![]() |
#232 |
Gouverneur
|
![]() Laatst gewijzigd door Dope : 24 juli 2008 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Minister-President
|
![]() Daar heeft u een punt. Het zijn meestal de lagere sociale klassen die het ergst te lijden hebben onder hun druggebruik. Dat geldt ook voor alcohol, het archetype van de 19e eeuwse fabriekswerker voor ogen die zijn pree gaat opzuipen in café.
![]() |
#234 |
|
![]() En die lagere klassen, die hebben we nodig voor te werken en belastingen te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister-President
|
![]() Dat zal natuurlijk veranderen als drugs gelegaliseerd worden.
![]() |
#236 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je een drug geleidelijk wilt verbieden, zal je eerst dat kader moeten afbreken. Dat is nu overduidelijk aan het gebeuren met tabak maar ook met alcohol, zij het iets minder. Eerst heeft men het imago van de sociale roker afgebroken: wie in de '50er jaren niet rookte was een asociaal geval. Dat imago is verdwenen. Het imago van onschadelijkheid bestaat ook niet meer. Iedereen, inclusief de gebruikers, weten dat roken de gezondheid schaadt. Daarna wordt roken langzaam geband van alle plaatsen: overheidsgebouwen, restaurants en binnenkort ook cafés. De volgende stap zal zijn dat roken in het openbaar niet meer mag. En daarna zal het verboden worden. Ook alcohol is hier aan onderhevig: de wet op de beteugeling van de dronkenschap van enkele decennia geleden. En de geleidelijke verlaging van het toegelaten promillegehalte in het bloed. Maar hier staan we nog niet zo ver. Dat zal wel te maken hebben met de cultuur. Tabak is pas zo'n 500 jaar bekend bij ons, maar alcohol al meer dan een paar millenia. In dat kader van de geleidelijke "drooglegging" zou het hallucinant zijn (sic) om een andere drug een ruimer kader te geven.
![]() |
![]() |
#237 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
onrealistisch en immoreel Laatst gewijzigd door Dope : 25 juli 2008 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Immoreel? Leg uit...
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() [ ja , maar wie er ziek van wordt hoeft niet aan het ziekenfonds te passeren ]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() Alhoewel ik zelf niet vies ben van een goede fritzak op tijd en stond heb ik er toch enkele bedenkingen bij... Ik heb 3 kinderen, en ik wil ze het niet makkelijker maken dan nodig is om aan spul te geraken.
"In mijnen tijd" gingen we op cafe en we dronken een paar pinten... Nu gaat de jeugd uit en ze pakken een pilleke om langer te dansen, dan een Valium om te chillen, een lijn coke... Niet zo eenduidig om er over te beslissen dus... |
![]() |
![]() |