![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische feestdag invoeren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 17,68% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
126 | 76,83% |
misschien |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,49% |
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien het hier louter om een symbolenkwestie gaat volstaat het mi om de reeds bestaande religieuze feestdagen te hernoemen en de huidige regeling met inbegrip van dubbel loon en brugdagen te laten bestaan. Noem het voor mijn part een recyclering van de christelijke feestdagen. Hemelvaart zou kunnen omgedoopt worden in solidariteitsdag, allerheiligen in dag van de burger, kerstmis in zonnewende (neutraal iets), pasen in dag van het milieu etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
6 op 10 is geen 100% eh makker
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nog altijd honderd procent van de religieuze (en levensfilosofie-) feestdagen voor de katholieken, zoals Maf zei. Als er over procenten gesproken wordt, moet je ALTIJD vragen: procenten van WAT??? Laatst gewijzigd door eno2 : 11 september 2008 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een ongelovige die door totaal katholieke families overspoeld wordt, is dat wel even anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Dat een moslim (of hindoe etc…) moet overleggen of onderhandelen om vrij te krijgen voor religieuze feesten, terwijl aan christenen dit recht door de overheid gegeven wordt, lijkt mij discriminatie.
Natuurlijk kan het voor niet-christenen leuk zijn als er een toeslag betaald wordt voor werken op zondag etc. Maar gelovige niet-christenen zullen liever de garantie hebben op een vrij dag als het hun uitkomt, dus ze blijven benadeeld t.o.v. gelovige christenen (die ook niet de kerstdagen willen opofferen voor een bonus tijdens Yom Kippour of Al-Fithr). Het wordt tijd de scheiding tussen kerk en staat te voltooien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Mij werd oa verweten mijn kinderen tekort te doen door ze op Kerstdag mee te slepen naar filmzalen en toneelzalen en conserten, ipv ballen aan die stomme Kerstboom te hangen en naar de nachtmis te gaan...
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 september 2008 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar of kerst nu een wettelijke feestdag is of niet, dat soort gedrag zal er niet mee verdwijnen niet? Zoals ik reeds zei mogen die christelijke feestdagen voor mijn part worden gerecycleerd tot seculiere feestdagen. Althans wat de wettelijke regeling betreft. Individueel moet iedereen voor zichzelf maar beslissen om een religieus feest te vieren of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() De katholieke is nog steeds zo goed als een staatsgodsdienst. In elk geval geniet hij daarvan de emolumenten. Dat moet maar eens ophouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik neem aan dat U het dus verkiest om zelf te werken en uw kinderen gewoon op school te laten zitten terwijl anderen dan weer wèl ballen in de kerstboom hangen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 september 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke nutjobs hebben ja gestemd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor om geen zinledige discussies te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Voor mij niet gelaten. Maar nu ze toch bestaan, moeten ze verdeeld worden, zolang ze niet afgeschaft zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 september 2008 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarom vind jij het het afschaffen van het monopolie van de katholieken op officiële religieuze feestdagen eigenlijk zinledig? Dat is niet rationeel. Het is niet democratisch. Het is ook niet tolerant. Zou het kunnen dat je nogal eenzijdig betrokken en partijdig bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |