Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2008, 14:58   #221
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Je verwart migratie met kolonisatie
Helemaal niet migratie is nog iets anders, stop aub met alles door elkaar te halen.

Citaat:
Een begrijpelijke fout vanuit jouw standpunt omtrent de Vlaamse Rand.
En wat zou dat dan wel zijn?


Citaat:
Ik heb het uiteraard over de 3 FdF zottekes in de Rand
Die NIKS te maken hebben gehad met het inpalmen van vlaanderen. Die eisen dateren al van voor die 3 in de politiek waren(bij wijze van spreken ).


Citaat:
Dat "protest" is een eerste stap naar inpalming door Brussel.
Volgende stappen zullen snel volgen als die 3 ooit de macht grijpen en van hun menner Maingain enkele welgemikte zweepslagen tussen de schouderbladen krijgen.
Brussel is WEERAL iets anders, die gemeenten hebben NIKS met brussel te maken nu

En brussel IS al franstalig, niks nodig dat in te palmen.


Citaat:
Ja maar ik heb het over Walen.
Niet over franstaligen.
die FDF'ers + de meeste brusselse politici zijn geen walen.


Citaat:
En als een minister bevoegd is voor die materie en geen rechtbanken?
Leg je dan het oordeel naast je neer omdat je het slecht uitkomt?
Helemaal niet en voordat je verder gaat in je fantasie ja ik vind ze ook schuldig aan een hele resem van provocaties en debiele acties .

keulen is trouwens bevoegd om ze te benoemen, niet om ze te veroordelen.


Citaat:
De pipo's worden niet benoemd omdat ze de wet hebben overtreden.
Niet omdat ze franstalig zijn. Anders zou Keulen de andere franstalige burgmeeesters (die zich wel aan de wet houden) ook niet benoemd hebben.
heb ik dan ook nergens gezegd, waarom begin je er dus over?

Citaat:
Wat is volgens U de reden dat ze niet benoemd raken?
stemmen natuurlijk
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 15:05   #222
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
machelen en zaventem zijn geen faciliteitsgemeenten.
Waarmee je dus erkent dat het Brussel in de eerste plaats om taalkundig imperialisme en het scheppen van een grote Franstalige ruimte te doen is.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 november 2008 om 15:07.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 15:10   #223
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En wat zou dat dan wel zijn?
Dat de Vlaamse Rand zo snel mogelijk en voor een zo groot mogelijk gedeelte wordt overgeheveld naar het Brussels Gewest.



Citaat:
Die NIKS te maken hebben gehad met het inpalmen van vlaanderen. Die eisen dateren al van voor die 3 in de politiek waren(bij wijze van spreken ).
Die 3 worden gebruikt door Waalse politici om hun corridor met Brussel te bewerkstelligen.



Citaat:
Brussel is WEERAL iets anders, die gemeenten hebben NIKS met brussel te maken nu
Waarom zouden er dan kiesbrieven moeten worden verstuurd in het Frans?
Waarom moet er dan Frans worden gesproken in de gemeenteraad?
Hebben ze dan toch iets met Brussel te maken.

Citaat:
En brussel IS al franstalig, niks nodig dat in te palmen.
Zie je; het tweetalig gewest Brussel beschouwen jullie al als ingepalmd...
Je bewijst mijn stelling.
Of geloof je echt dat Brussel een "franstalige stad" is?

Citaat:
die FDF'ers + de meeste brusselse politici zijn geen walen.
Neen maar de partijvoorzitters die het woord voeren wel.

Citaat:
Helemaal niet en voordat je verder gaat in je fantasie ja ik vind ze ook schuldig aan een hele resem van provocaties en debiele acties .
Gelukkig maar dat ze niet benoemd worden

Citaat:
keulen is trouwens bevoegd om ze te benoemen, niet om ze te veroordelen
Hij veroordeelt ze ook niet e.
Hij benoemt ze niet.
Wat is het probleem dan?
3 debiele provocateurs die de wet niet naleven (je eigen woorden e) worden niet benoemd als burgemeester in een Vlaamse gemeente door een Vlaams minister die hierover bevoegd is.
Wat was het probleem ook weeral??


Citaat:
stemmen natuurlijk
Welke stemmen?
Denk je dat Fr-taligen in Wezembeek-Oppem niet meer zullen stemmen op MR, PS etc omdat Keulen die gasten niet benoemt en dat ze en masse op Vlaamse lijsten zullen stemmen?
Serieus blijven e...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 26 november 2008 om 15:12.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 15:29   #224
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waarmee je dus erkent dat het Brussel in de eerste plaats om taalkundig imperialisme en het scheppen van een grote Franstalige ruimte te doen is.
Ik denk moest brussel of de rand straatarm geweest zijn waalse politici nooit zoveel moeite zouden doen ervoor. Ik denk dus dat het vooral economisch is.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 15:38   #225
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Dat de Vlaamse Rand zo snel mogelijk en voor een zo groot mogelijk gedeelte wordt overgeheveld naar het Brussels Gewest.
Zoals steeds ben je verkeerd de rand rond brussel is vlaams en zal dat blijven, en als brussel slim is komt het bij vlaanderen (en dat hoop ik ten zzerste)

nog iets dat je denkt te weten over mij?



Citaat:
Die 3 worden gebruikt door Waalse politici om hun corridor met Brussel te bewerkstelligen.
Niet echt, die 3 zijn redelijk onbetekenend in die discussie die staat daar een stuk boven enkele gemeenten.


Citaat:
Waarom zouden er dan kiesbrieven moeten worden verstuurd in het Frans?
Waarom moet er dan Frans worden gesproken in de gemeenteraad?
Hebben ze dan toch iets met Brussel te maken.
Omdat er een grote franstalige bevolkingsgroep woont tiens. En dat is enkel met brussel gelinkt omdat veeld aar ooit van gekomen zijn.

Citaat:
Zie je; het tweetalig gewest Brussel beschouwen jullie al als ingepalmd...
Je bewijst mijn stelling.
Of geloof je echt dat Brussel een "franstalige stad" is?
"jullie"? nog steeds maar met 1

En ja, heb er lang gewoond dus ik weet wel waar ik over spreek, zeg me eens wat jouw ervaringen zijn met brussel en brusselaars?



Citaat:
Hij veroordeelt ze ook niet e.
maar jij en velen hier wel door het onwettig te noemen.


Citaat:
Wat is het probleem dan?
3 debiele provocateurs die de wet niet naleven (je eigen woorden e) worden niet benoemd als burgemeester in een Vlaamse gemeente door een Vlaams minister die hierover bevoegd is.
Wat was het probleem ook weeral??
Jij begon erover, wat is dus het probleem idd. Vlaanderen neboemt de burgemeesters niet en voor brussel of vlaanderen maakt het niks uit, dus waarom begon je er dan over?


Citaat:
Welke stemmen?
Denk je dat Fr-taligen in Wezembeek-Oppem niet meer zullen stemmen op MR, PS etc omdat Keulen die gasten niet benoemt en dat ze en masse op Vlaamse lijsten zullen stemmen?
Serieus blijven e...
Voor keulen natuurlijk tiens Als rasechte vlmaing die vasthoud aan zijn positie.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 16:08   #226
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Zoals steeds ben je verkeerd de rand rond brussel is vlaams en zal dat blijven, en als brussel slim is komt het bij vlaanderen (en dat hoop ik ten zzerste)

nog iets dat je denkt te weten over mij?
Ik leer je maar kennen door hier te posten en te lezen...
Goed standpunt trouwens.



Citaat:
Niet echt, die 3 zijn redelijk onbetekenend in die discussie die staat daar een stuk boven enkele gemeenten.
De waalse politici maken zich dan serieus druk om niets?


Citaat:
Omdat er een grote franstalige bevolkingsgroep woont tiens. En dat is enkel met brussel gelinkt omdat veeld aar ooit van gekomen zijn.
Awel, nu zeg je het: door hun gedrag wordt migratie, kolonisatie.

Citaat:
En ja, heb er lang gewoond dus ik weet wel waar ik over spreek, zeg me eens wat jouw ervaringen zijn met brussel en brusselaars?
Dus als je niet in BRussel hebt gewoond/gewerkt mag je niet spreken over de Vlaamse Rand? Of over de machtspelletjes die daar worden gespeeld?



Citaat:
maar jij en velen hier wel door het onwettig te noemen.
Wat het dan ook objectief is; maar dat is nog geen veroordeling.
Een dief een dief noemen betekent niet dat hij al veroordeeld is.


Citaat:
Jij begon erover, wat is dus het probleem idd. Vlaanderen neboemt de burgemeesters niet en voor brussel of vlaanderen maakt het niks uit, dus waarom begon je er dan over?
NEwsflash: het zijn de Walen die er steeds op hameren dat ze moeten worden benoemd.



Citaat:
Voor keulen natuurlijk tiens Als rasechte vlmaing die vasthoud aan zijn positie.
Heb je het nieuws net gehoord?
Een beslissing van de voltallige regering
En dus van de meerderheid in het Vlaamse Parlement.
En ook de oppositie is de gedachte genegen.
Keulen is hier geen cavalier seul...
Laat ons dus gerust stellen dat een overgrote deel van de Vlaamse bevolking hier achter staat.
Wat gaat Keulen daar stemmen mee rapen?

Moest hij zo'n rasechte vlaming zijn; waarom benoemt hij dan franstalige burgemeesters in Vlaanderen die wel hun manieren houden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 26 november 2008 om 16:10.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 17:18   #227
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En nogmaals daar staat OOK expliciet bij dat in de randgemeenten (=faciliteitsgemeenten dus) frans tussen gemeente en burger ook kan.
Daar ging het helemaal niet over, kerel. Jij zei dat Frans in de faciliteitengemeenten een officiele taal was omdat dat in Belgie een officiele taal is. Dat is zever.

Citaat:
Zeg jij me eens waar in de wet er word gesproken over het arabisch?

<snip over faciliteiten>
Dus nogmaals toon jij me eens aan waar er hier over arabisch word gesproken.
Faciliteitengemeenten hebben voorzieningen voor Franstaligen, dat is geen nieuws he. Je hebt nog steeds niet aangetoond dat er een verschil in statuut bestaat tussen Frans en om het even welke andere taal in Vlaanderen (zal ook niet lukken, want dat bestaat niet).

Waarom is dat verschil belangrijk? Omdat jij net argumenteert buiten de bestaande wetgeving. Jij vindt dat de beperkingen moeten opgeheven worden, jij vindt dat we "de overheid mensen moeten helpen in hun eigen taal". Niet ik.

Het is dan heel erg zwak om mijn argument tegen te spreken met "Jamaar, Arabisch staat niet in de huidige wet!". Uiteraard niet. Als je echter consequent wil zijn met jezelf moet dat er dus wel inkomen. Anders maak je kunstmatig een onderscheid tussen Franstaligen en Arabieren, dat heel je argumentatie waarbij je je beroept op democratsche argumenten tegenspreekt.

Het voorbeeld van het Arabisch, als ik het dan toch moet uitspellen, diende om aan te tonen dat uw argumenten intern niet consequent zijn. Indien je ze zou uitbreiden tot wanneer ze dat wel zijn, waren ze absurd.

Citaat:
Ik heb nooit gezegd bestuurstaal zelf kiezen (trouwens bij de slapende faciliteiten in wallonie zou je hier wel van kunnen spreken, waar men trouwens recent nog faciliteiten voort duitstaligen toevoegde, ach ja die walen toch he)
Tuurlijk wel. Jij zegt dat een overwegend Franstalige gemeente in Vlaanderen bestuurd moet kunnen worden in het Frans, en je beroept je daarbij op democratische argumenten. Dat is twee keer hetzelfde.

Citaat:
Geef dan maar de tekst(uitdovend dus he) als je het blijft beweren.
http://www.raadvst-consetat.be/Arres...300/184353.pdf
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 17:44   #228
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat de twee gemeenschappen zowiezo totaal anders denken. Wat een logica voor Vlaanderen is, is zeker geen logica voor de Franstalige kant van het land.
En dat dit problemen geeft binnen de federale regering en tot ( desnoods hevige ) discussies kan leiden is oke.

Dat is geen ramp.

Maar dat er twee gemeenschappen zijn wil zeggen dat als de ene gemeenschap een beslissing neemt die haar toekomt en niks met de andere gemeenschap te maken heeft, dat dan die andere gemeenschap zich niet mag moeien met zaken die haar niet aangaan.

Je kan het vergelijken met 2 aanpalende winkels die besluiten om samen één grote parkeerplaats voor de klanten van beide zaken aan te leggen. De winkels moeten samen beslissen welk soort paaltjes of afsluitingen er komen en overeenkomen hoe lang ze hun klanten toegang tot de parking verschaffen ( bijv. 30 min ) en zo. Maar winkel 2 heeft zich niet te bemoeien met het interieur van winkel 1 , laat staan dat hij gaat beslissen welke zaken winkel 1 al dan niet mag verkopen.

En het is DIT dat de Walen en brusselaars aan het doen zijn : ze trachten beslissingen te beïnvloeden vanop de parking, die niets met de parking te maken hebben. ( parking is federaal )

wij vlamingen gaan ons toch ook niet bezighouden met ... bijvoorbeeld het sturen van vlaamse inspectieteams naar schooltjes in charleroi zeker ?


mvg. sint ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 17:56   #229
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Wat is het probleem om in het niet nederlands taal te mogen spreken tegen de gemeente?
Ik wil frans, mijn buur turks, mijn neef spaans, mijn overburen italiaans praten tegen de gemeente en ... elke gemeente in vlaanderen moet dan maar een dozijn tolken in dienst nemen daarvoor ? Dat lijkt me niet echt realistisch.

En voor jij nu begint met " ja maar italiaans is geen landstaal en frans wel " wil ik U erop wijzen dat Vlaanderen als officiële taal niet het frans maar wel het nederlands heeft.

HET grote probleem is dat er qua goede wil en beleefdheid slechts een eenrichtingsverkeer geldt. Van vlamingen naar walen en brusselaars en niet omgekeerd.

Taalwetten worden in Brussel dagelijks overtreden, vlamingen worden er voor "des racistes" uitgemaakt en de franstaligen zien daar geen graten in. Dat is toch erg ? Dat wordt nu al als normaal gezien bij de franstaligen dat zij een voorkeursbehandeling krijgen.


mvg. sint ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 26 november 2008 om 18:04.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 17:58   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Er zijn in het Waals Gewest wel degelijk gemeenten waar de faciliteiten consequent worden toegepast. Zoals daar zijn: Eupen, Burg-Reuland, Sankt-Vith,...
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 17:58   #231
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Onzin het uitdovend dat is een vlaamse interpretatie en word enkel door vlaanderen zo gezien. Dat ze elk jaar opnieuw aangevraagd moeten worden betekend niet dat ze uitdovend zijn.
We zijn het er dan toch over eens dat ze steeds weer aangevraagd moeten worden en DUS die drie burgemeestertjes van 't Front des Fascistes ( FdF ) de wet overtreden hebben.

Waarvan akte.

mvg. sint ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 18:10   #232
Nefertete
Lokaal Raadslid
 
Nefertete's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2008
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
We zijn het er dan toch over eens dat ze steeds weer aangevraagd moeten worden en DUS die drie burgemeestertjes van 't Front des Fascistes ( FdF ) de wet overtreden hebben.
Koekje van eigen deeg.

Meer van dat.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 18:15   #233
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Er zijn in het Waals Gewest wel degelijk gemeenten waar de faciliteiten consequent worden toegepast. Zoals daar zijn: Eupen, Burg-Reuland, Sankt-Vith,...
Tav Franstaligen worden de faciliteiten altijd correct toegepast
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 18:18   #234
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
We zijn het er dan toch over eens dat ze steeds weer aangevraagd moeten worden en DUS die drie burgemeestertjes van 't Front des Fascistes ( FdF ) de wet overtreden hebben.
Het staat perfect vast dat ook de Walen wisten dat het om een overgangsmaatregel ging. Ik herhaal:

"In geen geval kan de staat de vorming en het behoud van taalminderheden in de ene of de andere gemeenschap aanmoedigen" - Harmel-besluiten, p. 140

Of k9 het daar mee eens is doet er eigenlijk niet zo heel veel toe.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 18:20   #235
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Onzin het uitdovend dat is een vlaamse interpretatie en word enkel door vlaanderen zo gezien. Dat ze elk jaar opnieuw aangevraagd moeten worden betekend niet dat ze uitdovend zijn.
Moesten ze niet uitdovend van karakter zijn, zou het stom zijn om ze elk jaar opnieuw te moeten aanvragen toch?

Citaat:
Wat is het probleem om in het niet nederlands taal te mogen spreken tegen de gemeente?
De Vlaamse wetgeving.

Wat is het probleem om zich aan te passen aan die Vlaamse wetgeving?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 november 2008 om 18:41.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 18:24   #236
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Brusselse politici die Brussel willen uitbreiden willen dat enkel om taalkundige redenen, om een zo groot mogelijke tweetalige (lees: op termijn ééntalig Franse) ruimte te kunnen creëeren.
Een taalnationalistische, zeg maar racistische reden dus.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 18:26   #237
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
je bent trouwens verkeerd, genoeg vlaamse politici in brussel die brussel bij vlaanderen willen, net hetzelfde, maar ach ja daar kijk je weeral toevallig over.
De gedachten zijn vrij, voor de Vlaamse politici die de Brusselse gewest-anomalie willen afschaffen zowel als voor de K3-burgemeesters. Maar die Vlaamse politici respecteren wel de wetten, de burgemeesters niet.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 18:28   #238
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
onzin kolonisatie is een centraal geleid iets. Jij weet gewoonweg niet wat kolonisatie betekend en neemt de pr van bepaalde flaminganten over.
Gestuurd en bevorderd door de gezamenlijke francofone partijen die openlijk streven naar een "franstalig vaderland".
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 19:19   #239
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De gedachten zijn vrij, voor de Vlaamse politici die de Brusselse gewest-anomalie willen afschaffen zowel als voor de K3-burgemeesters. Maar die Vlaamse politici respecteren wel de wetten, de burgemeesters niet.
Er zijn ook nog burgemeesters van randgemeentes die alles conform wetgeving doen. Welk signaal geef je tov deze mensen als je collegaburgemeesters gaat benoemen die zich niet aan de wet houden...

Trouwens, dit is niet de eerste keer dat de k3 burgemeesters dit doen. Een paar jaar geleden hebben zij dit ook al eens gedaan, met een berisping tot gevolg. Toen waren er ook nog andere burgemeesters die zich niet aan de wet hielden, maar zij hebben zich na die berisping herpakt. De K3's blijven hardnekkig weigeren na meermaals gewaarschuwd te zijn. Ze hebben het zelf gezocht.

Goeie aanrader, bekijk het filmpje van Prem in België. Een van de drie komt daar aan het woord. Zijn dedain tov de Vlamingen druipt er zo van af.

http://www.nederland2.nl/uitzendingg...a/premtime/279 (aflevering van 12/11/08)
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 07:34   #240
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het argument dat ik nu lees op het forum van Le Soir (jawel jawel, ik post daar nog altijd, ondanks zowat alle beledigingen die er bestaan al naar mijn kop gesmeten te hebben) is dat die gemeentes in 1963, bij het vastleggen van de taalgrens, in feite in meerderheid Franstalig waren, maar dat de Vlaamse burgemeesters in de jaren 50 geweigerd hebben om nog een talentelling door te laten gaan.

klopt dit?
Uiteraard niet. SGR bvb had tot in 1988 een Vlaamse meerderheid. Celine Algoed, cvp-strekking , was er de laatste Vlaamse burgemeester.
edit: reeds voordien opgemerkt.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 27 november 2008 om 07:52.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be