![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel % van de bevolking geeft Richard Williamson stilzwijgend gelijk? | |||
0% |
![]() ![]() ![]() |
29 | 56,86% |
25% |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,69% |
50% |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,76% |
75% |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,80% |
100% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn duidelijke doctrinaire verschillen tussen de Priesterbroederschap en het Vatikaan. Men heeft vanuit die eerste toch een aantal kritische kanttekeningen tegenover bepaalde handelingen van de huidige paus (o.m. betreffende de niet-christelijke religies). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er kan een reden zijn dat te doen (ook ik als gelovige kan "een handlanger van Satan" worden, wanneer ik bij de opvoeding van mijn kinderen bepaalde zaken al dan niet bewust weglaat). Vraag is evenwel in welke context deze uitspraak dan gebeurde. Ongetwijfeld kunt u ons dat wel toelichten, daar u het toch aanhaalde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat heeft hij herhaaldelijk gezegd. Net als het volgende over 9/11: "What did hit the Pentagon, according to Bishop Williamson? "It was a missile that hit the Pentagon. It was a missile that could only have been fired by the American military." Hij beschuldigd dus de Amerikanen van 9/11 zelf georganiseerd te hebben ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En maar zwijgen en rond de pot draaien over het feit dat hij de islam terroristen ontziet om de amerikaanse overheid de schuld te geven over de aanslagen van 11/09 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde dus dat het vrij gemakkelijk zou moeten zijn een paar uitspraken van die aard op te vissen. In plaats van te antwoorden begon u over iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hij al dan niet nog wijbisschop of priester blijft functioneren, doet hier niets ter zake. Alleen de Paus kan een bisschop afzetten of terug aanstellen. In geval van Willamson gaat het hier om een symbolische handeling. Leuk weetje: niemand kan de paus afzetten volgens het kerkelijk recht. Maar volgens datzelfde recht zou hij wel de keizer mogen afzetten. Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2009 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bron?
![]() |
#232 |
|
![]() Bron?
![]() |
#233 |
|
![]() Bron?
![]() |
#234 |
|
![]() Bron?
![]() |
#235 |
|
![]() Bron?
![]() |
#236 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vraag: Kan men apen een godsdienst aanleren ? Antwoord: Ja, natuurlijk. Eerste stap: Zet 8 apen samen in een ruimte. Monteer een smalle ladder in het midden van de ruimte, met bovenaan een tros bananen. Tweede stap: Als één van de apen de ladder beklimt spuit je de anderen nat met ijskoud ijzig water. Dat vinden ze niet leuk. En al gauw zullen ze het verband leggen. Al vlug zal elke aap die aanstalten maakt om de ladder te beklimmen daarvan door de anderen weerhouden worden, zelfs met geweld. Derde stap: Als geen van de apen nog aanstalte maakt om de ladder te beklimmen vervang je één van de 8 apen door een andere aap. Deze weet van niks, en zal bijna ogenblikkelijk de ladder bestormen. De andere apen zullen hem daarvan weerhouden, en al snapt de nieuwe aap er niks van, na een tijdje zal hij en de ladder niet meer benaderen en iedere andere aap die de ladder benaderd van de ladder verdrijven. Vierde stap: Herhaal stap 3 tot alle apen die kennis gemaakt hebben met het ijskoude water zijn vervangen door een andere aap. We hebben nu 8 apen die mekaar fanatiek van de ladder weghouden zonder een waarom te kennen. Voila !
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ambten die bepaalde bisschoppen bekleden binnen de Priesterbroederschap zijn niet gebonden aan hun bisschop-zijn, maar zijn administratieve functies. Mgr. Fellay is nu de overste van de Priesterbroederschap en mgr. de Gallerata is de districtoverste voor Spanje en Portugal. Mgr. Tissier de Mallerais bekleedt geen enkele bestuursfunctie. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 februari 2009 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U antwoordt vaak naast de kwestie. Ik weet wel wat een wijbisschop is. En ik weet ook dat er bisschoppen zijn zonder dioscees of die fictief op een zetel benoemd werden. Dat er dus titulaire bisschoppen zijn. Maar dat heeft niets te maken met de zaak waarover we het nu hebben. Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2009 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Ik ken ze ... maar wat je zelf doet doe je beter ...