![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazeker, de individuele leden trachtten deze volmaaktheid te bereiken. De vraag is evenwel of ze daar allemaal in slagen. Falen hoort daarbij. Ook de leden die van het pad afwijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw kerk leert zoveel. Maar haar praktijk is vaak anders. In de jaren rond 1400 vond een eerste golf van pogroms en gedwongen bekeringen van de Spaanse joden plaats. In 1492, toen de herovering van Spanje op de Islam was afgesloten, dwong de overheid de overgebleven joden te kiezen tussen bekering of emigratie. Van de waarschijnlijk tachtigduizend emigranten vertrok ongeveer twee derde naar Portugal. Het maakte niets uit. De vluchtelingen en de inheemse Portugese joden werden gedwongen gedoopt en voortaan als christenen beschouwd. En dan zwijg ik nog van de Inquisitie die de joden dwong zich te bekeren, de zogenaamde convertos. Dwang , met toestemming van de paus natuurlijk. Uw kerk is zoals Berlusconi. Fulmineren tegen het feit dat een vader na 20 lijden beslist dat zijn dochter te laten sterven terwijl diezelfde Berlusconi abortus toeliet bij zijn vrouw (6 maanden zwanger) omdat het kind dat de vrouw verwachtte gehandicapt zou zijn. Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2009 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Berlusconi ooit een abortus rechtvaardigde, is dat geen grond om een andere misdaad goed te praten. 't Ene als het andere is verwerpelijk. Hoe Berlusconi met z'n eigen verleden omgaat, lijkt me trouwens zijn zaak. Wij weten niet hoe hij daar in het reine mee is gekomen. De Kerk beseft trouwens dat iedereen zondig is en dus vergeving nodig heeft. Boete en barmhartigheid gaan hand in hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jan, ik geef je een hint.
Zoek het verband tussen de vlees geworden God en de vliegenzwam. Zoek het verband tussen Jezus en Sirius. Dit zijn fundamentele stenen in het concept "Jezus". Helaas is dit nog TE bizar voor veelal mensen onder ons. Maar als je zo even bedankt dat Ezechiël buitenaards bezoek kreeg, verschiet ik van niets meer. Je hebt dat hoofdstuk toch gelezen he? |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe de vader met zijn docher in dit geval omgaat lijkt me ook zijn zaak. Overigens vind ik het gewoon een schande dat de kerk deze man een moordenaar noemt. De kerk maakt op een morbide wijze misbruik van het lijden van deze vader om haar morele principes op te dringen. Maar in onze tijd zal dit niet meer pakken. En gelukkig maar. Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2009 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kerk dringt trouwens "haar" principes niet op, maar wijst wel op de menselijke waardigheid overeenkomstig Gods geboden. Daarom ook zal de Kerk, in welke tijd en omstandigheid ook, dit blijven herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jonge vrouw behoort hem zeker toe. En het feit dat de jonge vrouw hem toebehoorde, blijkt uit de uitspraak van de rechter. Maar één zaak is zeker, de jonge vrouw behoort zeker de kerk niet toe. U bent weer ferm aan het schipperen. Een foetus van zes maanden wegenemen uit de moederschoot (de details bespaar ik u) is een evengrote moord. En u moet niet draverig doen over menselijke waardigheid. We kennen de menselijke waardigheid van uw kerk in vele gevallen. Menselijke waardigheid heb ik anders niet veel gezien in die akelige kloosters van Kindheid Jezu in Lommel en elders voor de 'gevallen vrouwen'. Alleen menselijke en vooral kerkelijke onwaardigheid. Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2009 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens relativeer ik trouwens abortus (lees maar eens goed). Alleen heb ik het over de vraag hoe Berlusconi met z'n eigen fouten uit het verleden omgaat. Ik stelde daarover mij de vraag of hij berouw heeft getoond. Alsook, ik citeer, "wij weten niet hoe hij daar in het reine mee is gekomen. De Kerk beseft trouwens dat iedereen zondig is en dus vergeving nodig heeft. Boete en barmhartigheid gaan hand in hand." Geen enkel menselijk leven behoort iemand anders toe. Daarom ook dat de Kerk met recht en reden heeft geprotesteerd tegen de rechterlijke toelating om deze vrouw tot de dood uit te hongeren. Niemand mag dus een leven beëindigen van een jong en onschuldig leven, en niet zomin van iemand die in coma verkeert en zich niet kan uiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Neen, denkt u niet dat het onderlijnde boven een iets te groot hypocriet gehalte heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik wil graag ingaan op uw vraag. Daarom nogmaals: wat was uw vraag of kunt u een directe link plaatsen naar het bericht waarin die vraag stond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2009 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() De wetten van uw kerk en dito moraal regeren niet meer de lekenstaat. Het wordt eens tijd dat u dat gaat beseffen.
Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2009 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Minister
|
![]() Correctie: 'Steeds' is zeker niet juist in geval van de kerk, hoogstens en in het beste geval 'de laatste jaren'. Getuige de historisch criminele geschiedenis van uw organisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Italië ziet het er trouwens naar uit dat katholieke politici hun geweten laten spreken en de wetten overeenkomstig zullen aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, zoals iemand onlangs na 17 jaar coma, op een vegetatieve manier in leven willen houden. ![]() ![]()
![]() |