Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 07:53   #221
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In de Franse legers: gedwongen ingelijfd. De sympathie voor Duitsland in de Arabische wereld heeft dan weer te maken met de wederzijdse weerzin voor het Engelse & Franse imperialisme. Dat heeft niets met het nazisme te maken. Reeds tijdens de Wilhelmiaanse tijd gesticuleerde de Duitse vloot ter hoogte van Agadir tegen de Franse bezetter.
.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 09:08   #222
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dan moet u zichzelf al lang opgemerkt hebben me dunkt .
Nee, ik hou jou in het oog, en de rest van jouw bende.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 09:12   #223
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent blijkbaar zeer traavan begrip. 2 pagina's geleden heb ik u al de info gegeven.

Ontstaan Handschardivisie:

Na de verloren Slag om Stalingrad en door het toenemende verzet in het bezette Joegoslavië zocht het Duitse leger naar mogelijkheden om lokale troepen in te zetten tegen de partizanen. De moslims op hun beurt waren terecht gekomen in de Onafhankelijke Staat Kroatië, waar ze als tweederangsburgers werden behandeld. In november 1942 stuurden Bosnische moslimleiders een memorandum naar Hitler waarin zij vroegen om een eigen territorium en eigen strijdkrachten, om zo uit de onderdrukking te geraken.

Op dat moment leefden er in Bosnië-Herzegovina (Joegoslavië) ongeveer
1 miljoen moslims. Himmler wilde een divisie van minstens 26.000 man sterk, vooral moslims. Uiteindelijk zou de divisie 'amper' 21.000 leden tellen, waarvan 18.000 moslims. Het animo was dus niet bepaald groot. Daarbij dienen we nog te zeggen dat deze Handschar-divisie verschillende keren in opstand is gekomen tegen het nazi-regime. Zoiets zou niet gebeuren wanneer men om ideologische redenen zou vechten neem ik aan.

Dus, om op uw vraag te antwoorden. De Bosnische moslims werden als 'tweederangsburgers' gezien en ook zo behandelt. Men zag in het nazisme een manier om onder deze onderdrukking weg te geraken Men vocht dus niet zozeer om ideologische redenen, maar wel om de levensomstandigheden voor hen te verbeteren. Ik zeg niet dat ideologie er niet toe deed, maar dat was zeker niet de bepalende factor.
Dus, als het is om je levensomstandigheden te verbeteren, is een oorlog beginnen OK ? De Duitsers vochten ook om hun levensomstandigheden te verbeteren hoor. Dat is gewoonlijk de essentie zelf van een oorlog : als ik de baas ben, zal mijn leven beter zijn.
Oud 3 juni 2009, 09:27   #224
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Nee, ik hou jou in het oog, en de rest van jouw bende.
Ow, beschuldigt u mij nu ook al van 'bendevorming'?
Oud 3 juni 2009, 09:30   #225
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus, als het is om je levensomstandigheden te verbeteren, is een oorlog beginnen OK ? De Duitsers vochten ook om hun levensomstandigheden te verbeteren hoor. Dat is gewoonlijk de essentie zelf van een oorlog : als ik de baas ben, zal mijn leven beter zijn.
Verdraai a.u.b. mijn woorden niet!

De oorlog was al zo'n 3 jaar bezig. De Handschardivisie is pas in '43 opgericht. Ze zijn dus niet met de oorlog begonnen... .
Het enige wat ik wil aantonen is dat de meeste moslims niet meevochten uit hun overtuiging of ideologie, maar dat daar vaak dingen in meespeelden o.a. onderdrukking.
Oud 3 juni 2009, 14:29   #226
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdraai a.u.b. mijn woorden niet!

De oorlog was al zo'n 3 jaar bezig. De Handschardivisie is pas in '43 opgericht. Ze zijn dus niet met de oorlog begonnen... .
Het enige wat ik wil aantonen is dat de meeste moslims niet meevochten uit hun overtuiging of ideologie, maar dat daar vaak dingen in meespeelden o.a. onderdrukking.
En de grootmoefti van Jeruzalem Amin al-Husseini , ken je die ook ?
Oprchter van de SS-eenheden Handschar, Skanderberg, en Kama, die zijn bureau had in Berlijn, en één der beste vrienden was van Eichman . Enthousiast nazi-medewerker, en fanatiek joden uitroeier...Palestijn vanzelfsprekend...In 2002 door zijn neef Yasser Arafat herdacht als nationale held !
Oud 3 juni 2009, 17:38   #227
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En de grootmoefti van Jeruzalem Amin al-Husseini , ken je die ook ?
Oprchter van de SS-eenheden Handschar, Skanderberg, en Kama, die zijn bureau had in Berlijn, en één der beste vrienden was van Eichman . Enthousiast nazi-medewerker, en fanatiek joden uitroeier...Palestijn vanzelfsprekend...In 2002 door zijn neef Yasser Arafat herdacht als nationale held !
Ja, die ken ik. Ik heb deze persoon al eerder vermeld in deze draad, maar daar hebt u blijkbaar ook weeral 'overheen gelezen'.
De groot-moefti was trouwens niet de oprichter van de Handschar-divisie, dat was Heinrich Himmler. Hitler was eerst sterk gekant tegen het maken van een moslimdivisie, maar de grote verliezen aan het oostfront lieten hem geen keus.

De SS-Kama en de SS-Skanderbergdivisie hebben overigens nooit bestaan wegens te weinig rekruten, wat ook al iets wilt zeggen natuurlijk.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...n_de_Waffen-SS

Natuurlijk waren er bepaalde hooggeplaatste moslimleiders (zoals deze groot-moefti) die uit Jodenhaat aan de kant van de nazi's wilden gaan vechten, maar dat was zeker NIET representatief naar de gehele moslimbevolking toe. Het tekort aan rekruten bewijst mijn stelling .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 3 juni 2009 om 17:40.
Oud 3 juni 2009, 17:49   #228
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De SS-Kama en de SS-Skanderbergdivisie hebben overigens nooit bestaan wegens te weinig rekruten, wat ook al iets wilt zeggen natuurlijk.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...n_de_Waffen-SS

Natuurlijk waren er bepaalde hooggeplaatste moslimleiders (zoals deze groot-moefti) die uit Jodenhaat aan de kant van de nazi's wilden gaan vechten, maar dat was zeker NIET representatief naar de gehele moslimbevolking toe. Het tekort aan rekruten bewijst mijn stelling .
Het tekort aan recruten bewijst uw stelling helemaal niet. Als het al iets bewijst, bewijst dat tekort aan recruten eerder dat die Kroatische en Albanese moslims eieren voor hun geld kozen toen Duitsland reeds zwaar aan het verliezen was.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 18:06   #229
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het tekort aan recruten bewijst uw stelling helemaal niet. Als het al iets bewijst, bewijst dat tekort aan recruten eerder dat die Kroatische en Albanese moslims eieren voor hun geld kozen toen Duitsland reeds zwaar aan het verliezen was.
Dat bewijst weldegelijk mijn stelling.

Maargoed, ik zal nog een argument geven:

De SS-Handschar-divisie werd in '43 opgericht door Himmler. Hij wou een divisie van 26.000 man sterk. Uiteindelijk bleek deze divisie maar 21.000 man sterk te zijn, waarvan 'amper' 18.000 moslims. Dit bewijst dus (nogmaals) mijn stelling, namelijk dat de (Bosnische) moslims niet erg happig waren om voor nazi-Duitsland te gaan vechten.
Oud 3 juni 2009, 19:05   #230
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriendschap, OK, maar ieder in zijn eigen stek dan. Gedaan met massa-immigratie. De States zijn bvb voor de ingang van Turkije in de E.U., hetgeen jouw uitleg bevestigd : dit zou de E.U. verzwakken.
Ok, dat is een waardig standpunt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 20:03   #231
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent blijkbaar zeer traavan begrip. 2 pagina's geleden heb ik u al de info gegeven.

Ontstaan Handschardivisie:

Na de verloren Slag om Stalingrad en door het toenemende verzet in het bezette Joegoslavië zocht het Duitse leger naar mogelijkheden om lokale troepen in te zetten tegen de partizanen. De moslims op hun beurt waren terecht gekomen in de Onafhankelijke Staat Kroatië, waar ze als tweederangsburgers werden behandeld. In november 1942 stuurden Bosnische moslimleiders een memorandum naar Hitler waarin zij vroegen om een eigen territorium en eigen strijdkrachten, om zo uit de onderdrukking te geraken.

Op dat moment leefden er in Bosnië-Herzegovina (Joegoslavië) ongeveer
1 miljoen moslims. Himmler wilde een divisie van minstens 26.000 man sterk, vooral moslims. Uiteindelijk zou de divisie 'amper' 21.000 leden tellen, waarvan 18.000 moslims. Het animo was dus niet bepaald groot. Daarbij dienen we nog te zeggen dat deze Handschar-divisie verschillende keren in opstand is gekomen tegen het nazi-regime. Zoiets zou niet gebeuren wanneer men om ideologische redenen zou vechten neem ik aan.

Dus, om op uw vraag te antwoorden. De Bosnische moslims werden als 'tweederangsburgers' gezien en ook zo behandelt. Men zag in het nazisme een manier om onder deze onderdrukking weg te geraken Men vocht dus niet zozeer om ideologische redenen, maar wel om de levensomstandigheden voor hen te verbeteren. Ik zeg niet dat ideologie er niet toe deed, maar dat was zeker niet de bepalende factor.
nuance de moslims zagen in het nazisme het breekijzer nodig om nog maar een onhafhankelijke moslimstaat te creeeren, alwaar ze de sharia konden invoeren en de ongelovige zouden kunnen onderwerpen.
Dè natte droom van elk rechtgeaard moslim.
zoals tsjetsjenie, pakistan, afganistan, thailand. en al die andere.
en ook hier voelden! ze zich weeral eens onderdrukt en tekortgedaan door de racisten (oh nee, dat bestond toen nog niet)
Maar dat ze onderdrukt waren en in opstand moesten komen, dat was toen ook weeral duidelijk.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 20:51   #232
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
nuance de moslims zagen in het nazisme het breekijzer nodig om nog maar een onhafhankelijke moslimstaat te creeeren, alwaar ze de sharia konden invoeren en de ongelovige zouden kunnen onderwerpen.
Dè natte droom van elk rechtgeaard moslim.
zoals tsjetsjenie, pakistan, afganistan, thailand. en al die andere.
en ook hier voelden! ze zich weeral eens onderdrukt en tekortgedaan door de racisten (oh nee, dat bestond toen nog niet)
Maar dat ze onderdrukt waren en in opstand moesten komen, dat was toen ook weeral duidelijk.
Dat zou idd zo kunnen zijn, maar hoe verklaard u dan dat bv. de Handschardivisie verschillende keren in opstand is gekomen tegen zijn 'werkgever', namelijk nazi-Duitsland? In '44 heeft een groot deel van deze divisie zich trouwens aangesloten bij de partizanen van Tito om het nazisme te bestrijden. Als men werkelijk uit was een onafhankelijke moslimstaat, waarom kwam men dan in opstand tegen degene die dat voor hun konden verwezelijken?
Oud 3 juni 2009, 21:07   #233
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou idd zo kunnen zijn, maar hoe verklaard u dan dat bv. de Handschardivisie verschillende keren in opstand is gekomen tegen zijn 'werkgever', namelijk nazi-Duitsland? In '44 heeft een groot deel van deze divisie zich trouwens aangesloten bij de partizanen van Tito om het nazisme te bestrijden. Als men werkelijk uit was een onafhankelijke moslimstaat, waarom kwam men dan in opstand tegen degene die dat voor hun konden verwezelijken?

Dat ze in opstand kwamen tegen de duitsers is net het bewijs dat ze aanvankelijk met hen meededen, niet omdat ze het nazisme zo genegen waren, maar omdat ze een eigen agenda hadden.
Later, doen de duitsers meer en meer aan de verliezende hand kwamen, moesten de moslim'broeders' niks meer van hun strijdmakkers weten, zij zouden niet effe aan het oostfront of zo, voor duitsland gaan sneuvelen.
Voor een moslimstaat in joegoslavie met duitse wapens; direkt!
Voor duitsland, ergens ten velde? nooit.
Uw argument toont juist aan dat ze bondgenootschappen aangaan enkel en alleen om hun eigen redenen. Wat ergens normaal is. Maar zodra het effe moeilijk wordt voor de medestander, dan moet die niet meer op de bondgenoot/moslim rekenen.

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 3 juni 2009 om 21:07.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:14   #234
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Dat ze in opstand kwamen tegen de duitsers is net het bewijs dat ze aanvankelijk met hen meededen, niet omdat ze het nazisme zo genegen waren, maar omdat ze een eigen agenda hadden.
Later, doen de duitsers meer en meer aan de verliezende hand kwamen, moesten de moslim'broeders' niks meer van hun strijdmakkers weten, zij zouden niet effe aan het oostfront of zo, voor duitsland gaan sneuvelen.
Voor een moslimstaat in joegoslavie met duitse wapens; direkt!
Voor duitsland, ergens ten velde? nooit.
Uw argument toont juist aan dat ze bondgenootschappen aangaan enkel en alleen om hun eigen redenen. Wat ergens normaal is. Maar zodra het effe moeilijk wordt voor de medestander, dan moet die niet meer op de bondgenoot/moslim rekenen.
Hier gaat u wat kort door de bocht.
Ook in '43 kwam de divisie in opstand, net na de oprichting van de
Handschar-divisie (toen het nog wel goed ging voor de axis). 2000 Bosnische moslims werden naar een concentratiekamp gestuurd.

Nuja, ik ben al blij dat u tevens inziet dat de meeste moslims niet vanwege hun ideologie de nazi-rangen vulden.
Oud 3 juni 2009, 21:32   #235
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem, meisje. Ik heb je hier al meermaals onrechtvaardig aangepakt. Waarvoor ook mijn excuses. Uiteindelijk reageer jij gewoon op irritant gedrag van irritante Marokkaanse gastjes. Er lopen hier in Molenbeek ook een aantal rond & dikwijls moet ik al een pedagogische oorvijg uitdelen.

Maar op deze irritatie bouwen we nog geen politiek. Dit probleem moet natuurlijk aangepakt - door immigratie politiek te controleren, (volgens de wensen van de burgers zelf: je hebt nu eenmaal een gemeenschap van burgers en steeds nieuwkomers assimileren ondermijnt de solidariteit en de band tussen de nationale gemeenschap van burgers), door een nieuw civisme uit te vinden, een nieuwe solidariteit rond gemeenschappelijke waarden en waarbij er een nultolerantie is t.o.v. incivisme (een jochie van zestien dat "hoer" roept naar een vrouw verdient een strenge straf) en tenslotte door ook sociale problemen aan te pakken: er mag geen "onderklasse" zijn in het centrum van onze steden.

Ik irriteer mij echter over het feit dat dergelijke conflicten worden gemanipuleerd door Amerikaans gefinancierden, zoals The Brussels Journal, met een politieke agenda die een onafhankelijk Europa, in vriendschap met Rusland en de Arabische wereld, niet genegen is.

En dus reageer ik dit af op mensen op dit forum die soms terechte verzuchtingen hebben. Fout, volledig fout.
Ik volg je Kallikles, ik kan hierin zelfs met je meegaan - vriendschapsbanden ben ik volledig vóór, maar dan geen hele dorpen Arabieren hierheen halen, en niet omwille van hun Arabier-zijn, maar omwille van hun ideologie die ze met alle 'geweld' willen meebrengen, dáár ben ik tegen, dáár irriteer ik me aan, niet zozeer aan irritante Marokkaantjes - die weliswaar veel meer 'verdienen' dan een pedagogische oorvijg, maar strengere straffen; heropvoeden eigenlijk - van die 'irritante Marokkaantjes' heb ik sowieso geen last - waar ik woon heb je die (nog) niet - hier hebben we pas de 1ste generatie - die weten nog waarom ze hierheen kwamen en proberen er meestal wat van te maken net als in Blg. vermoed ik, de 2de is nog erg jong - dus toestanden als 'hoer' roepen ken ik hier (nog) niet en heb het in Blg. ook nooit gekend - het is vooral islam waartegen ik ageer - afkomst, kleur, ras etc... maakt me niet uit, ik woon en leef tussen zoveel verschillende nationaliteiten, rassen, afkomst, heb vrienden en kennissen van overal ter wereld (die hier wonen of seizoenswerk verrichten) - heb ik totaal geen problemen mee.
Maar nogmaals - ik begrijp je nu - en schaam me eigenlijk voor mn onvolwassen gedrag tegenover je - sorry
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:46   #236
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik volg je Kallikles, ik kan hierin zelfs met je meegaan - vriendschapsbanden ben ik volledig vóór, maar dan geen hele dorpen Arabieren hierheen halen, en niet omwille van hun Arabier-zijn, maar omwille van hun ideologie die ze met alle 'geweld' willen meebrengen, dáár ben ik tegen, dáár irriteer ik me aan, niet zozeer aan irritante Marokkaantjes - die weliswaar veel meer 'verdienen' dan een pedagogische oorvijg, maar strengere straffen; heropvoeden eigenlijk - van die 'irritante Marokkaantjes' heb ik sowieso geen last - waar ik woon heb je die (nog) niet - hier hebben we pas de 1ste generatie - die weten nog waarom ze hierheen kwamen en proberen er meestal wat van te maken net als in Blg. vermoed ik, de 2de is nog erg jong - dus toestanden als 'hoer' roepen ken ik hier (nog) niet en heb het in Blg. ook nooit gekend - het is vooral islam waartegen ik ageer - afkomst, kleur, ras etc... maakt me niet uit, ik woon en leef tussen zoveel verschillende nationaliteiten, rassen, afkomst, heb vrienden en kennissen van overal ter wereld (die hier wonen of seizoenswerk verrichten) - heb ik totaal geen problemen mee.
Maar nogmaals - ik begrijp je nu - en schaam me eigenlijk voor mn onvolwassen gedrag tegenover je - sorry
Ja, ik heb vastgesteld dat jij vooral islam een probleem vindt. Nochtans zijn de problemen sterk verschillend naargelang afkomst, kleur, ras, sociale achtergrond, ...

Neem nu een meisje als Uh-Huh op dit forum. Niemand heeft daar last van en het zijn juist de VB'ers waar ze het best mee overeenkomt. Ik begrijp dus eigenlijk niet waarom men zich zo focust op een meisje met een hoofddoek, i.p.v. op haar broer de drugsdealer, die god noch gebod kent.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 juni 2009 om 21:46.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 23:39   #237
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bewijst weldegelijk mijn stelling.

Maargoed, ik zal nog een argument geven:

De SS-Handschar-divisie werd in '43 opgericht door Himmler. Hij wou een divisie van 26.000 man sterk. Uiteindelijk bleek deze divisie maar 21.000 man sterk te zijn, waarvan 'amper' 18.000 moslims. Dit bewijst dus (nogmaals) mijn stelling, namelijk dat de (Bosnische) moslims niet erg happig waren om voor nazi-Duitsland te gaan vechten.
De nazi's waren voor de moslims het wapen dat zij nodig hadden om de joden uit te roeien. Ik ben akkoord dat ze verder zich niets aantrokken van de nazi's. Logisch toch ? Het waren ongelovige blanke honden ! Trouwens, zo gauw Duitsland in problemen kwam , lieten ze hen vallen als bakstenen.
Oud 3 juni 2009, 23:50   #238
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb vastgesteld dat jij vooral islam een probleem vindt. Nochtans zijn de problemen sterk verschillend naargelang afkomst, kleur, ras, sociale achtergrond, ...

Neem nu een meisje als Uh-Huh op dit forum. Niemand heeft daar last van en het zijn juist de VB'ers waar ze het best mee overeenkomt. Ik begrijp dus eigenlijk niet waarom men zich zo focust op een meisje met een hoofddoek, i.p.v. op haar broer de drugsdealer, die god noch gebod kent.
Kallikles - ik heb NIKS tegen moslims an sich - ik heb NIKS tegen meisjes als Uh-Huh hier op het forum - ik heb het over 'islam' - DE islam-DE ideologie - er is maar 1 islam - de islam wat de koran voorschrijft - wie zich NIET houdt aan de koran of de andere islamitische geschriften is GEEN moslim.
Islam is niet zomaar een 'religie'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 08:01   #239
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De nazi's waren voor de moslims het wapen dat zij nodig hadden om de joden uit te roeien. Ik ben akkoord dat ze verder zich niets aantrokken van de nazi's. Logisch toch ? Het waren ongelovige blanke honden ! Trouwens, zo gauw Duitsland in problemen kwam , lieten ze hen vallen als bakstenen.
Denk jij nu echt dat de nazi's ook maar iets gaven om het leven van een moslim? Hitler was trouwens fel tegen een SS-moslimsdivisie, maar omdat men zware verliezen had geleden, was elke soldaat welkom
(als kannonenvlees). En neen, voor de meeste moslims ging het hen niet om het uitroeien van de Joden, maar wel om onder de onderdrukking vandaan te komen. Uw laatste zin is trouwens ook niet geheel correct. Men was al verschillende keren in opstand gekomen, ook toen het nog wel goed ging. Men zal daar wel zijn redenen voor gehad hebben.

U blijkt toch niet meteen iemand die goed op de hoogte is wat dit conflict betreft.
Oud 4 juni 2009, 08:06   #240
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kallikles - ik heb NIKS tegen moslims an sich - ik heb NIKS tegen meisjes als Uh-Huh hier op het forum - ik heb het over 'islam' - DE islam-DE ideologie - er is maar 1 islam - de islam wat de koran voorschrijft - wie zich NIET houdt aan de koran of de andere islamitische geschriften is GEEN moslim.
Islam is niet zomaar een 'religie'!
Dat is bullshit. Geloof is iets individueels, elke gelovige interpreteert zijn geloof anders en zal zich dus ook op een andere manier bezighouden met dat geloof. Niet iedere moslim is een terrorist, net zoals niet iedere Christen een abortusdokter zou vermoorden.
De Koran is net zoals de Talmud of bijbel een leidraad, maar deze kan men interpreteren zoals men wil. U moet maar eens een verschil leren maken tss de extremistische moslims en de gematigde moslims, net zoals er en verschil bestaat tss extremistische Christenen en gematigde Christenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be