Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2009, 16:48   #221
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan zijn er ook geen excuses nodig om die verantwoordelijkheid te ontlopen.
Lol...

Je bent er me toch wel eentje...

Ik stel dat je geen kredieten moet geven voor zaken zoals bv een tv. Eveneens ben ik tegen het feit dat je met je bankkaart in het min kunt gaan (ben mij al vaak gaan kwaad maken omdat ze mij dit ongevraagd toezeggen). Persoonlijk koop ik niets voor persoonlijk gebruik op krediet, zelf nog geen auto. Alleen voor het kopen van een woning sta ik mijzelf kredieten toe, daar moet je tenminste nog kunnen aantonen dat je vast werk hebt.

Uiteindelijk zijn die kredieten (laten we het shopping-kredieten noemen) bedoeld dat mensen consumeren terwijl ze er het geld niet voor hebben en dat is misleidend. Ik vind dit mensen aanzetten tot onverantwoord gedrag.

Laatst gewijzigd door Loki : 1 april 2009 om 16:50.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 17:13   #222
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Wat mij opvalt, is dat een aantal mensen de term "vaginale coïncidentie" hanteren als het over het koningshuis gaat. Het erven van een titel, een functie en een riante vergoeding zint hen niet.
Bij erfenisrecht daarentegen, als het over "hun" centen en "hun" erfgenamen gaat, ja dan .....speelt die "vaginale coïncidentie" ineens niet meer.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 17:55   #223
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Lol...

Je bent er me toch wel eentje...

Ik stel dat je geen kredieten moet geven voor zaken zoals bv een tv. Eveneens ben ik tegen het feit dat je met je bankkaart in het min kunt gaan (ben mij al vaak gaan kwaad maken omdat ze mij dit ongevraagd toezeggen). Persoonlijk koop ik niets voor persoonlijk gebruik op krediet, zelf nog geen auto. Alleen voor het kopen van een woning sta ik mijzelf kredieten toe, daar moet je tenminste nog kunnen aantonen dat je vast werk hebt.

Uiteindelijk zijn die kredieten (laten we het shopping-kredieten noemen) bedoeld dat mensen consumeren terwijl ze er het geld niet voor hebben en dat is misleidend. Ik vind dit mensen aanzetten tot onverantwoord gedrag.
Maar dan wel gedrag waar ze zelf voor kiezen...
Enfin, mij niet gelaten; shoppingkredieten mogen gerust verdwijnen wat mij betreft. Alleen ga je de goegemeente dan nog eens horen klagen omdat ze de kans niet krijgen en zo...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 18:26   #224
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat mij opvalt, is dat een aantal mensen de term "vaginale coïncidentie" hanteren als het over het koningshuis gaat. Het erven van een titel, een functie en een riante vergoeding zint hen niet.
Bij erfenisrecht daarentegen, als het over "hun" centen en "hun" erfgenamen gaat, ja dan .....speelt die "vaginale coïncidentie" ineens niet meer.
Hopelijk ziet ge zelf het verschil in. Bij erven gaat het enkel om geld (waarvoor iemand tijdens zijn leven gewerkt heeft, en belastingen op heeft betaald). Bij het koningshuis gaat het om een dikbetaald jobbeke, betaald met belastingsgeld. Komt daarbij nog dat het koningshuis toch nog een zekere macht heeft, en dat de democratie in zo'n geval, zijn machthebbers zelf behoort te kiezen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 18:53   #225
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hopelijk ziet ge zelf het verschil in. Bij erven gaat het enkel om geld (waarvoor iemand tijdens zijn leven gewerkt heeft, en belastingen op heeft betaald). Bij het koningshuis gaat het om een dikbetaald jobbeke, betaald met belastingsgeld. Komt daarbij nog dat het koningshuis toch nog een zekere macht heeft, en dat de democratie in zo'n geval, zijn machthebbers zelf behoort te kiezen.
Haha, een beetje zoals een senator of parlementariër

Lol, alsof we zonder koningshuis in een democratie zouden leven.
Oud 1 april 2009, 18:56   #226
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dan wel gedrag waar ze zelf voor kiezen...
Enfin, mij niet gelaten; shoppingkredieten mogen gerust verdwijnen wat mij betreft. Alleen ga je de goegemeente dan nog eens horen klagen omdat ze de kans niet krijgen en zo...
We zijn het dan eindelijk over 'iets' eens geraakt. Ge ziet Sfax, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Oud 1 april 2009, 19:29   #227
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, een beetje zoals een senator of parlementariër

Lol, alsof we zonder koningshuis in een democratie zouden leven.
We zouden er toch weeral een stap dichterbij zijn
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 20:18   #228
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We zouden er toch weeral een stap dichterbij zijn
Ja, dat is waar en alleen al omwille van het besparend effect zou het een goede zaak zijn. Gezien de crisis moeten we ergens beginnen.
Oud 1 april 2009, 21:55   #229
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn het dan eindelijk over 'iets' eens geraakt. Ge ziet Sfax, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Kumbaya en een vredespijp en zo
Oud 1 april 2009, 22:11   #230
beste vriend
Banneling

Standaard Schandaal !

Citaat:
Als die twee elkaar oprecht graag zien? Niets...

Heb jij een probleem met vuilnisophalers of met Afrikanen? Moet daar per se iets mis mee zijn of zo?
Geen enkele bedrijfsleider met veel centen zou er mee tevreden zijn dat zijn dochter met een man afkomstig uit zo een lage sociale klasse wil trouwen, daar ben ik vrijwel zeker van. Maar ja, je hebt natuurlijk de uitzondering die de regel bevestigd, en dat moet jij wel zijn dus. Wonderen zijn de wereld niet uit. Maar wat zouden de vrienden en kenissen van de familie er van vinden ?
Wees maar zeker dat ook deze kaste grootgeldbezitters aan groepsdruk onderworpen is . Jouw ideeën zijn regelrechte propaganda voor hun levensbeschouwingen bvb , je opmerkelijke verdraagzaamheid voor de keuze van je dochter's eventuele straatarme vrijers daarbuitengelaten natuurlijk.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 22:22   #231
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg sfax, Mensen zijn nu eenmaal gevoelig aan wat een ander over hun denkt. De één is daar wat resistenter voor dan de ander, maar iedereen heeft zijn breekpunt. Dit is geen kwestie van je verantwoordelijkheid te ontlopen, maar een kwestie van instinct. De kansen van een individu stijgen ook naarmate hij zijn voorkomen kan verbeteren en reclame speelt op dit aspect zeker in.

Dit eigenschap is trouwens de basis waardoor mensen in staat zijn om samen te leven, vandaar dat het maar al te makkelijk is om te stellen dat mensne hun verantwoordelijkheid ontlopen. Het heeft eerder te maken met een enge kortetermijnvisie. Je kan dit inderdaad een verkeerde visie noemen, maar in een wereld waar zelfs de politiek zich alleen richt op het korte termijn denken, is het zeker niet verwonderlijk. Bovendien doet de overdreven reglementering van zaken suggereren dat de staat verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn burgers. Ik ben hier ook niet mee akkoord, maar heb wel begrip voor diegenen die in deze val struikelen.
Wat men ook niet mag vergeten is dat de publiciteit vandaag werkt met psychologen, en zelfs psychiaters , om hun goederen, waaronder kredieten , verkocht te krijgen. Nog verontrustwekkender is dat deze zelfde publiciteitsagentschappen ook de verkiezingscampagnes van onze geliefde politici voor hun rekening nemen.
Waarom kost het peperduur om publiciteit op de TV te laten zien ? Toch niet omdat het geen effect heeft zeker ? Aan wat denk je als je jonge kinderen de melodietjes van bepaalde reclames ziet nazingen of neurieën ? Welk verband tussen TV spots waar men onbezorgde jonge mensen kredieten ziet aangaan, en jonge koppels " in het echt " die tot over hun oren in de schulden zitten ?
Het is bewezen dat een vermoeid persoon, dat lekker lui en ontspannen voor de TV ligt te gapen naar publiciteit-spot's, dat deze zich regelrecht in zijn onderbewustzijn gaan nestelen, en de mogelijkheid dat hij op korte termijn de aangeprezen goederen gaat kopen als een pijl de hoogte ingaat.
Oud 1 april 2009, 22:36   #232
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik zie toch een belangrijke tegenstrijdigheid in de posts van beste vriend. Enerzijds verwijt hij een belangrijk deel van de bevolking ervan dat ze werk-o-fielen zijn, anderzijds klaagt hij erover dat de bevolking monddood gemaakt wordt door kredieten. Kijk, ik heb er niks op tegen dat sommigen liever minder willen werken, maar dan moeten ze ook begrijpen dat ze dan minder geld hebben. De werk-o-fielen moeten nl. geen kredieten aangaan om een tv, een computer of andere luxeartikelen te kopen. Die verdienen daar geld genoeg voor.

Ik vind het ook wel stuitend dat de werk-o-fielen de schuld van alles krijgen, want uiteindelijk betalen zij de rekening voor de lui-o-fielen. Wie kredieten moet afsluiten in België om te kunnen eten is sowieso erg slecht bezig, want zulke basisbehoeften kunnen echt wel gedekt worden door een werkloosheidsuitkering of zelfs een OCMW-uitkering. Er is natuurlijk nog een alternatief: gaan werken. Schermen met werkloosheid is slap gelul: ik ben zelf afgestudeerd midden in een economische recessie, het heeft welgeteld acht dagen geduurd voor ik een job had. Ik heb dan wel met een universitair diploma achtereenvolgens gewerkt in een fabriek, een call-center en een café. Daarna heb ik een job gevonden die aansloot bij mijn studie en die doe ik nog steeds. Het is natuurlijk wel gemakkelijker om niks te doen, minder te krijgen en dan te klagen dat je kredieten moet afsluiten om belachelijk dure spullen te kopen.
Niks tegenstrijdig aan . Veel belgen zijn arbeids-maniakken, uitslovers die zich kapot zouden werken om zich in feite nutteloze statussymbolen aan te schaffen. Indien hun werk hen niet genoeg opbrengt om hun ideaalbeeld van zichzelf, verfraaid met alle peperdure prullaria die actief verheiligd worden door de publiciteitsmaffia , te verwezenlijken , komt het Systeem af met kredieten, om de illussie te blijven verderbestaan. Als ze daar in trappen zijn ze voorgoed monddood en onvrij gemaakt : begin maar eens een staking met zo een gasten !
Nu heb je ook luiaards, die zich niet graag moe maken, maar die evenmin op marginale wijze, zonder alle laatste nieuwe technologische rommel door het leven willen gaan . Ook zij zullen kredieten aangaan, en men laat hen doen. Dan zullen ze wel moeten gaan werken om hun schulden af te betalen.
Tot slot, als jij tot je 30 jaar naar school wil gaan, om vervolgens een job te doen dat een mannekke van 17 zonder enige scholing kan doen, moet jij weten . Het als stichtend voorbeeld gebruiken is wat anders.
Oud 2 april 2009, 07:49   #233
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Geen enkele bedrijfsleider met veel centen zou er mee tevreden zijn dat zijn dochter met een man afkomstig uit zo een lage sociale klasse wil trouwen, daar ben ik vrijwel zeker van. Maar ja, je hebt natuurlijk de uitzondering die de regel bevestigd, en dat moet jij wel zijn dus.
Kijk, dat jij het niet begrepen hebt op Afrikanen en vuilnisophalers, is intussen wel duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar zo over moet denken.
Mijn dochter heeft haar eigen leven te leiden en zolang zij gelukkig is, ben ik dat ook. Misschien moet je eens proberen wat minder bekrompen te denken?

Citaat:
Wonderen zijn de wereld niet uit. Maar wat zouden de vrienden en kenissen van de familie er van vinden ?
Wat zouden die ervan moeten vinden? Zijn zij het die trouwen, of zou het mijn dochter zijn die trouwt?

Je eigen visies was minder op anderen projecteren joh, dat helpt, heus!

Citaat:
Wees maar zeker dat ook deze kaste grootgeldbezitters aan groepsdruk onderworpen is . Jouw ideeën zijn regelrechte propaganda voor hun levensbeschouwingen bvb , je opmerkelijke verdraagzaamheid voor de keuze van je dochter's eventuele straatarme vrijers daarbuitengelaten natuurlijk.
Sja, mijn fout niet dat jij per se problemen wil zien waar er geen zijn...
Oud 2 april 2009, 08:45   #234
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dat jij het niet begrepen hebt op Afrikanen en vuilnisophalers, is intussen wel duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar zo over moet denken.
Mijn dochter heeft haar eigen leven te leiden en zolang zij gelukkig is, ben ik dat ook. Misschien moet je eens proberen wat minder bekrompen te denken?

Wat zouden die ervan moeten vinden? Zijn zij het die trouwen, of zou het mijn dochter zijn die trouwt?

Je eigen visies was minder op anderen projecteren joh, dat helpt, heus!

Sja, mijn fout niet dat jij per se problemen wil zien waar er geen zijn...
Probeer je de aandacht af te leidden met mij pogen " zwart " te maken ?
Ik heb niks speciaal tegen zwartjes, zeker niet als ze zo vriendelijk zijn om ons afval op te halen. Ik heb wél iets tegen de mensen die hen voor dat soort werk naar hier gehaald hebben, inplaats van de lonen van de autochtonen die dit werk deden, op te krikken. Mischien behoor jij tot deze profiterende kaste, en waardeer je de Afrikanen daarvoor ? Op jouw eigen manier natuurlijk, dat wil zeggen, je waardeert ze dan niet als menselijke wezens , maar als geldopbrengend biologisch product.
Nu, desondanks hetgeen je beweert zie ik je niet met veel plezier je zegen geven aan één van je kinderen, om met een dergelijk persoon in het huwelijk te treden. Maak dat maar aan een ander wijs. En dat vrienden & familie daar dan schandaal over klappen, en hun deuren zich stillaan zullen sluiten voor jou en je aangetrouwde familie , als de financiël sterke goegemeente je dan uitstoot , zal je ook wel niet onverschillig laten : Bad reputation, bad for bussiness !
Oud 2 april 2009, 09:04   #235
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan zeggen dat " het volk ", gezien als een entiteit, gemanipuleerd word.
Door the machines of door the matrix ?
Oud 2 april 2009, 09:06   #236
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ohlala, als de Turken er zich mee komen bemoeien ben ik verloren !!!
Oud 2 april 2009, 09:06   #237
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ohlala, als de Turken er zich mee komen bemoeien ben ik verloren !!!
Oud 2 april 2009, 09:09   #238
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Reclame maakt gebruik van dit fenomeen, het is niet voor niets dat men daar zo veel geld voor neertelt. Herhalingen hebben wel degelijk effect op een grote groep mensen. Een definitie van waarheid is dan ook hetgeen het meeste herhaalt wordt, deze 'waarheden' nestelen zich namelijk in ons brein.
Dus een bedrijf dat veel reclame maakt, kan volgens jou dan ook onmogelijk verlies lijden en enkel maar groeien en groeien en groeien?

Waar wachten alle bedrijven dan op? Crisis my ass! Loki's reclamebureau lost het voor u op
Oud 2 april 2009, 09:09   #239
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Door het kapitalistische systeem, Ô Summum van Intelligentie.
Door gebruik van de publiciteitsmaffia, de modewereld , het lanceren van gebruiken die onnodig zijn maar veel kosten, door het verlenen van kredieten aan mensen die niet kunnen terugbetalen, dit na hen eerst gebroodrooft te hebben, door de fabrieken waar ze werkten naar andere landen te verhuizen...Dat soort zaken .
Oud 2 april 2009, 09:22   #240
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Door het kapitalistische systeem
Ach ja, "het systeem".

Citaat:
Ô Summum van Intelligentie.
Gewoon slim zijn moet tegenover jou wel volstaan; maar goed bezig voor de rest: 't is lachentijd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be