![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je bent er me toch wel eentje... Ik stel dat je geen kredieten moet geven voor zaken zoals bv een tv. Eveneens ben ik tegen het feit dat je met je bankkaart in het min kunt gaan (ben mij al vaak gaan kwaad maken omdat ze mij dit ongevraagd toezeggen). Persoonlijk koop ik niets voor persoonlijk gebruik op krediet, zelf nog geen auto. Alleen voor het kopen van een woning sta ik mijzelf kredieten toe, daar moet je tenminste nog kunnen aantonen dat je vast werk hebt. Uiteindelijk zijn die kredieten (laten we het shopping-kredieten noemen) bedoeld dat mensen consumeren terwijl ze er het geld niet voor hebben en dat is misleidend. Ik vind dit mensen aanzetten tot onverantwoord gedrag. Laatst gewijzigd door Loki : 1 april 2009 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij opvalt, is dat een aantal mensen de term "vaginale coïncidentie" hanteren als het over het koningshuis gaat. Het erven van een titel, een functie en een riante vergoeding zint hen niet.
Bij erfenisrecht daarentegen, als het over "hun" centen en "hun" erfgenamen gaat, ja dan .....speelt die "vaginale coïncidentie" ineens niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, mij niet gelaten; shoppingkredieten mogen gerust verdwijnen wat mij betreft. Alleen ga je de goegemeente dan nog eens horen klagen omdat ze de kans niet krijgen en zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Lol, alsof we zonder koningshuis in een democratie zouden leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() We zijn het dan eindelijk over 'iets' eens geraakt. Ge ziet Sfax, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wees maar zeker dat ook deze kaste grootgeldbezitters aan groepsdruk onderworpen is . Jouw ideeën zijn regelrechte propaganda voor hun levensbeschouwingen bvb , je opmerkelijke verdraagzaamheid voor de keuze van je dochter's eventuele straatarme vrijers daarbuitengelaten natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom kost het peperduur om publiciteit op de TV te laten zien ? Toch niet omdat het geen effect heeft zeker ? Aan wat denk je als je jonge kinderen de melodietjes van bepaalde reclames ziet nazingen of neurieën ? Welk verband tussen TV spots waar men onbezorgde jonge mensen kredieten ziet aangaan, en jonge koppels " in het echt " die tot over hun oren in de schulden zitten ? Het is bewezen dat een vermoeid persoon, dat lekker lui en ontspannen voor de TV ligt te gapen naar publiciteit-spot's, dat deze zich regelrecht in zijn onderbewustzijn gaan nestelen, en de mogelijkheid dat hij op korte termijn de aangeprezen goederen gaat kopen als een pijl de hoogte ingaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu heb je ook luiaards, die zich niet graag moe maken, maar die evenmin op marginale wijze, zonder alle laatste nieuwe technologische rommel door het leven willen gaan . Ook zij zullen kredieten aangaan, en men laat hen doen. Dan zullen ze wel moeten gaan werken om hun schulden af te betalen. Tot slot, als jij tot je 30 jaar naar school wil gaan, om vervolgens een job te doen dat een mannekke van 17 zonder enige scholing kan doen, moet jij weten . Het als stichtend voorbeeld gebruiken is wat anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn dochter heeft haar eigen leven te leiden en zolang zij gelukkig is, ben ik dat ook. Misschien moet je eens proberen wat minder bekrompen te denken? Citaat:
Je eigen visies was minder op anderen projecteren joh, dat helpt, heus! Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb niks speciaal tegen zwartjes, zeker niet als ze zo vriendelijk zijn om ons afval op te halen. Ik heb wél iets tegen de mensen die hen voor dat soort werk naar hier gehaald hebben, inplaats van de lonen van de autochtonen die dit werk deden, op te krikken. Mischien behoor jij tot deze profiterende kaste, en waardeer je de Afrikanen daarvoor ? Op jouw eigen manier natuurlijk, dat wil zeggen, je waardeert ze dan niet als menselijke wezens , maar als geldopbrengend biologisch product. Nu, desondanks hetgeen je beweert zie ik je niet met veel plezier je zegen geven aan één van je kinderen, om met een dergelijk persoon in het huwelijk te treden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Door the machines of door the matrix ?
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar wachten alle bedrijven dan op? Crisis my ass! Loki's reclamebureau lost het voor u op ![]()
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() Door het kapitalistische systeem, Ô Summum van Intelligentie.
Door gebruik van de publiciteitsmaffia, de modewereld , het lanceren van gebruiken die onnodig zijn maar veel kosten, door het verlenen van kredieten aan mensen die niet kunnen terugbetalen, dit na hen eerst gebroodrooft te hebben, door de fabrieken waar ze werkten naar andere landen te verhuizen...Dat soort zaken . |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach ja, "het systeem".
![]() Citaat:
![]() |