![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je pro-Israel of pro-Palestina? | |||
Ik ben uitgesproken pro-Israel. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Ik ben lichtelijk Pro-Israel |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Ik ben neutraal. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 30,61% |
Ik ben lichtelijk pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Ik ben uitgesproken pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 28,57% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Juist, buiten persoonlijke aanvalletjes, insinuaties etc komt er al niet veel meer.
zoals reeds gezegd: typerend. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jullie linksen kunnen echt niet vergelijken, hè? Historisch inzicht van een vis (en die hebben een geheugen van 10 minuten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voeren de Joden experimentele tests uit op Palestijnen? Ze ziektes inspuiten om te kijken hoe lang het duurt tot ze doodgaan? Zeep maken van Palestijns vet?
Nu, dat waren nazi-praktijken. Wat Israël doet, is het zichzelf met zo min mogelijk middelen verdedigen. Als ik daar de leiding had, weet ik niet of ik zoveel geduld had gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Onzin, die vluchtelingenkampen staan juist in Jordanie en de Arabische landen weigert hun paspoorten te geven. 3) Het waren evengoed Arabieren die in 1948 aan etnische zuivering deden, bijvoorbeeld in Oost-Jeruzalem. Bovendien hebben de Arabische leiders opgeroepen de Arabieren tijdelijk te vertrekken, omdat zij wel dachten Israel eventjes van de kaart te vegen en zijn veel Palestijnen gevlucht voor de oorlog op zichzelf. 4) Concreter ajb. 5) Je enige goede punt. 6) Omdat Hamas en/of andere terreurorganisaties voortdurend een rakettenregen lanceert. 7) Hamas gebruikt burgers als menselijk schild wat een oorlogsmisdaad is.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 17 juni 2009 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal geen goed punt. De Palestijnen hebben alle recht tot waterbronnen, maar hun infrastructuur is er niet naar. Al dat water raakt in de verspilling omdat niemand zich geroepen voelt de verouderde waterleiding te repareren. En dan wijzen hun vingers naar de Joden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat komt van een links blaadje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zionisten blijven toch immer liegen en verdraaien
![]() dit is de harde realiteit : Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door roodhaar : 17 juni 2009 om 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt mij de enige mogelijke manier om het beleid van Israël te kunnen verdedigen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.zochrot.org/index.php?lang=english
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad: Hadash.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadash
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Gouverneur
|
![]() Ongelooflijk grote grassroots vredesbeweging in Israel. Komt weinig in de media. Zochrot werkt bijvoorbeeld samen met Oxfam hier in België.
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Redenen in willekeurige volgorde: 1. Ik heb meer voeling met Israeli dan met Palestijnen. Ze lijken meer op ons qua cultuur. 2. Ik heb niet het idee dat er bij de Israeli nog maar een fractie van de haat jegens Palestijnen bestaat dan vice versa. De redenen waarom ik dit denk: - in Israel leeft een grote groep arabieren - die weliswaar 'tweederangsburgers' zijn - maar ik kan me niet inbeelden dat een moslimland 20% joden zou accepteren. Die zouden ofwel uitgemoord ofwel gedeporteerd worden. - ik heb nog nooit videobeelden gezien van Israelische vaders die hun 3 jarige kinderen een toekomst als 'martelaar' toewensen. Bij palestijnen is er een groep die dit wel wenst en erger nog ze maken de dienst uit. Vaders die hun kinderen een dood als martelaar toewensen... voor mij ben je dan eigenlijk geen mens meer. Enkel nog een fanatieke religieuze robot. 3. Sympathie voor de underdog. Dat klinkt misschien raar als je de militaire macht van de IDF vergelijkt met die van pakweg Hamas, maar niet als je naar het ruimere plaatje kijkt. En dan zie ik een kleine bevolking, op een klein stukje land die erin geslaagd zijn om een relatief democratische en succesvolle samenleving op te bouwen. Ondanks het feit dat ze volledig omringd worden door landen die stuk voor stuk aanfluitingen voor de mensheid zijn - gaande van complete failed states tot de meest brutale dictaturen - en wiens grootste aspiratie het is om dat kleine Israel van de kaart te vegen. 4. Een 'overwinning' van de palestijnen op Israel zou in tegenstelling tot wat sommigen denken de relaties met de moslimwereld nog sterk verslechteren, want je kan er gif op innemen dat hun eisen pakken driester gaan worden na "zo'n succes". Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 juni 2009 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien zijn niet alle vluchtelingenkampen in de buurlanden. Zo heb je ook: 'Amari (الامعري) 'Aqbat Jabir (عقبة جبر) al-'Arrub (العروب) 'Askar (عسكر) 'Ayda (عيده) Beach (الشاطئ) Balatah (بلاطه) Bayt Jibrin (بيت جبرين) Brazil ( البرازيل) al-Burayj ( البريج) Dayr 'Ammar (دير عمّار) Dayr al-Balah (دير البلح) Deheishe (الدهيشه) al-Fari'ah (الفارعه) al-Fawwar (الفوّار) Jabalya (جباليه) al-Jalazoun (الجلزون) Jinin -مُخيّم جنين Khan Yunis (خان يونس) al-Maghazi (المغازي) Nur Shams R.C. - نور شمس al-Nusayrat ( النصيرات) Qalandya (قلنديه) Rafah (رفح) Refugee Camp No. 1 ( عين بيت الماء/رقم 1) Shu'fat ( شعفاط) Tulkarm R.C. - طولكرم Tall al-Sultan ( تل ّالسلطان) Citaat:
http://www.palestineremembered.com/Gaza/Najd/index.html Citaat:
Als men zijn tanks en bulldozers Ramallah (die volledig onder controle van Fatah staat) laat binnenrollen, is dat dan om de raketten van Hamas tegen te houden? Bovendien heeft de vertegenwoordiger van de Israëlische regering toegeven dat er gedurende het staakt het vuren geen raketten werden afgevuurd door Hamas. Pas nadat het Israëlisch leger aanvallen uitvoerde op Palestijnse gebied, is Hamas herbegonnen met haar projectielen. http://www.youtube.com/watch?v=N6e-elrgYL0 Overigens worden de Hamas-projectielen niet zomaar afgevuurd op willekeurige Israëlische dorpen, maar specifiek op zionistische nederzettingen die gebouwd zijn op de ruïnes van vernielde Palestijnse dorpen. Dat is wel een goedkope uitleg, als je weet dat Gaza dubbel zo dicht bevolkt is als Vlaanderen. De inwoners van Gaza konden geen kant uit, wanneer Israël haar massavernietigingswapens gebruikte.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 juni 2009 om 21:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe combineer je dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De naakte waarheid is immers dat er in Israel heel wat arabieren wonen én er niet 1 moslimland te vinden valt dat nog maar een fractie daarvan aan niet moslims - en zeker al geen joden - zou verdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |