Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2009, 12:06   #221
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je hoeft hier niet aan taqiya te doen, wij kennen de koran en aanverwante geschriften, wij kennen de intenties, het uiteindelijke doel van islam - het staat zelfs létterlijk geschreven in jouw boeken dat jullie moeten stijden met alle middelen tot de religie van allah, en allah alleen is, tot de 'ongelovige' zich onderworpen heeft en de jizia nederig betaalt!
Dar-al-Harb en Dar-al-Islam!
Nogmaals, we zijn niet in staat van oorlog, dus jouw interpretatie van de Koran is ernaast!
Oud 30 juli 2009, 12:11   #222
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Nogmaals, we zijn niet in staat van oorlog, dus jouw interpretatie van de Koran is ernaast!
Islam is altijd in staat van oorlog met niet-islamitische landen - vandaar Dar-al-Harb en Dar-al-Islam!

Ik 'interpreteer' de koran niet, ik lees wat er staat en er staat wat ik lees.
De koran mág trouwens niet geïnterpreteerd worden, is het 'letterlijke' woord van jouw allah en moet 'letterlijk' nagevolgd worden, is universeel en voor alle tijden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:12   #223
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
met alle respect: ja, ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt. heel toevallig heb ik deze week een moslima ontmoet, ga niet in detail treden, maar ik kan je wél vertellen dat zij - haar woorden - zo blij was dat ze eindelijk haar hoofddoek kon afdoen en vrij kon zijn. d�*t, mijn beste, vind ik vreselijke woorden om uit eender wie z'n mond te horen. ikzelf ben - binnen het wettelijke kader - zo vrij als een vogel en mijn empathisch vermogen zegt me dat het vreselijk moet zijn om niet van dezelfde vrijheden te kunnen genieten.
ondertussen is het allang géén geheim meer dat de peer pressure bij het dragen van een hoofddoek vreselijk hoog is.
ik ben geen moslim en ik vind het vreemd dat ik aan een moslim moet uitleggen waar het hoofddoek voor staat: het is niét zomaar een stukje stof, het is een stuk stof met een hele ideologie erachter. vermits het dragen ervan o.a. betekent dat de drager de westerse waarden verwerpt (uit de mond van een moslima, niet in mijn brein ontsproten), heb ik daar als westerling idd last van. trouwens, het opgelegde en onderdrukkende aspect ervan gaat tegen onze grondwet in, daar hou ik als burger die volgens de wetten van het land leeft, niet van.
Geloof jij dan nog dat de moslima's in de westerse wereld zo weinig te zeggen hebben, dat ze monddood zijn? In mijn omgeving zijn de dames vrij om al dan niet een hoofddoek te dragen, bij mijn ouders thuis bijvoorbeeld, 3 zussen, 1 draagt de hoofddoek, 2 anderen niet, DIT is vrijheid!

De moslima waar jij het over hebt, jah, ik geloof je graag hoor, maar dit ligt eerder aan de onwetendheid van haar omgeving, zijn interpreteren de islam op een verkeerde manier en passen die dan ook verkeerd toe, dit wil daarvoor niet zeggen dat de volledige islam verkeerd is.

Iets verbieden staat nooit gelijk aan vrijheid, soit, het is hier al genoeg in geuren en kleuren verteld op dit forum.
Oud 30 juli 2009, 12:14   #224
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Islam is altijd in staat van oorlog met niet-islamitische landen - vandaar Dar-al-Harb en Dar-al-Islam!

Ik 'interpreteer' de koran niet, ik lees wat er staat en er staat wat ik lees.
De koran mág trouwens niet geïnterpreteerd worden, is het 'letterlijke' woord van jouw allah en moet 'letterlijk' nagevolgd worden, is universeel en voor alle tijden.
Ja je hebt gelijk, geen interpratatie, letterlijk navolgen IN ZIJN CONTEXT, jij bent al erger bezig dan alle salafi's samen op één hoop, ben je salafi?!
Oud 30 juli 2009, 12:15   #225
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wereldominantie? Het zijn de Irakezen die de States bezetten èh
die bezetting verandert NIETS aan het feit dat werelddominantie het doel van de moslims is.

jullie houden niet van de amerikaanse bezetting in irak en wij houden niet van de bezetting van de westerse wereld door de moslims. en nu?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:35   #226
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja je hebt gelijk, geen interpratatie, letterlijk navolgen IN ZIJN CONTEXT, jij bent al erger bezig dan alle salafi's samen op één hoop, ben je salafi?!
De koran heeft geen context, het zijn losse opeenvolgende verzen, aanwijzingen, gechreven in de gebiedende wijze!

Maar jullie verzinnen er wel een context bij naargelang het jullie uitkomt.

De koran zegt van zichzelf dat hij letterlijk het woord van allah bevat, na te volgen door álle mensen en voor álle tijden is, als moslim heb je je boek te volgen in álle opzichten, je kan er niet in gaan 'cherry-picken'.

Gelukkig voor ons en voor henzelf doen zeer weinigen dat.

Laatst gewijzigd door SDX : 30 juli 2009 om 12:39.
Oud 30 juli 2009, 12:37   #227
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
die bezetting verandert NIETS aan het feit dat werelddominantie het doel van de moslims is.

jullie houden niet van de amerikaanse bezetting in irak en wij houden niet van de bezetting van de westerse wereld door de moslims. en nu?
Werelddominantie? Zoals alle godsdiensten wel hopen dat de ganse wereld zijn eigen ware religie zal volgen, de christenen waren trouwens iets succesvoller dan de moslims. Nu worden ze wel gedreven door imperialisme en neo-kolonialisme, met weinig succes trouwens.

De modale moslim is ook individualist geworden, neigt ook wat naar het westerse egocentrisme, huisje boompje tuintje, die vaststellingen van jou zijn paranoïde illusies.
Oud 30 juli 2009, 12:41   #228
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Geloof jij dan nog dat de moslima's in de westerse wereld zo weinig te zeggen hebben, dat ze monddood zijn? In mijn omgeving zijn de dames vrij om al dan niet een hoofddoek te dragen, bij mijn ouders thuis bijvoorbeeld, 3 zussen, 1 draagt de hoofddoek, 2 anderen niet, DIT is vrijheid!

De moslima waar jij het over hebt, jah, ik geloof je graag hoor, maar dit ligt eerder aan de onwetendheid van haar omgeving, zijn interpreteren de islam op een verkeerde manier en passen die dan ook verkeerd toe, dit wil daarvoor niet zeggen dat de volledige islam verkeerd is.

Iets verbieden staat nooit gelijk aan vrijheid, soit, het is hier al genoeg in geuren en kleuren verteld op dit forum.
ik kan je heel eenvoudig antwoorden: ja, zij hebben hier idd zo weinig te zeggen. ik staaf dit aan de hand van enkele héél simpele voorbeelden: marokkaanse meisjes die geen hoofddoek dragen, worden voor hoer uitgescholden; hiervan was ik al meerdere malen getuige. peer pressure. het werkt. indien je mensen kent die bij politie of vluchtelingenhuizen werken, ben je ook op de hoogte van het aantal daden van agressie tegenover moslima's en vooral van het feit dat het aantal aangiftes van agressie tegenover vrouwen de werkelijkheid niét reflecteert.

ik denk niet dat het zo simpel is als jij het stelt: indien de westerse wereld het dragen van een hoofddoek verbiedt, is er geen sprake meer van vrijheid; in z'n pure vorm, gewoon de woorden, is dat waar.
in realiteit, rekening houdende met bepaalde gekende factoren zoals bijv. peer pressure kan je spijtig genoeg niet meer spreken van vrijheid en vrije keuze.

ik dacht nooit dat een moslima me ging in vertrouwen nemen om haar beklag te doen over haar hoofddoek omdat ze idd meestal beweren dat het hun eigen keuze is; hiermee werd mij dan ook bewezen dat dat niet altijd het geval is.
heb trouwens nog een voorval ivm het hoofddoek en het dragen ervan: een marokkaanse dame die nooit een hoofddoek droeg tot ze op een dag verscheen met een hoofddoek.....de tweede keer heb ik haar vlakaf gevraagd naar de reden van het dragen ervan. haar vriendinnen hadden haar meermaals verweten geen respect te hebben voor haar man....en vanaf nu draagt ze een hoofddoek.

1 draagt de hoofddoek, 2 anderen NOG niet?
Oud 30 juli 2009, 12:41   #229
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
De koran heeft geen context, het zijn losse opeenvolgende verzen, aanwijzingen, gechreven in de gebiedende wijze!
Hierin moet ik je tegenspreken, ik dacht dat jij het was die hier een ganse hoop verzen had geplaatst uit de Koran, daar heb ik je een voorbeeld op gegeven in mijn antwoord, context is héél belangerijk bij het lezen van de Koran, je doet al je best om verzen op te zoeken, nu er nog achterkomen hoe je die moet lezen om ze te kunnen begrijpen, daar bestaan regels voor, of negeer je die zomaar bewust zoals de takfiri's doen?
Oud 30 juli 2009, 12:44   #230
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....degenen die stelen en voor overlast zorgen, zijn GEEN moslims, dat zeggen ze wel ja, maar daarom is dat niet zo,
Ik raak altijd in verwarring als de ene moslim over de andere zegt dat die geen echte Moslim is.
Geregeld als een groep Moslims (of een enkeling) Moslims dood maken dan hoor ik roepen: "Ja maar dat zijn geen echte Moslims.".
Dan zit ik altijd met: zijn de moordenaars nu geen echte Moslims of zijn de slachtoffer geen echte Moslims?

Citaat:
...het is niet omdat je als Marokkaan of als Turk of als Pakistaan geboren bent dat je moslim bent
Volgens ons westers denkmodel is dit waar: je erft geen godsdienst van je (voor)ouders via de genen.
Maar vele Moslims zijn echt de overtuiging toe gedaan dat iedereen als Moslim ter wereld komt en door zijn omgeving van het juiste aangeboren geloof wordt afgebracht.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:46   #231
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik kan je heel eenvoudig antwoorden: ja, zij hebben hier idd zo weinig te zeggen. ik staaf dit aan de hand van enkele héél simpele voorbeelden: marokkaanse meisjes die geen hoofddoek dragen, worden voor hoer uitgescholden; hiervan was ik al meerdere malen getuige. peer pressure. het werkt. indien je mensen kent die bij politie of vluchtelingenhuizen werken, ben je ook op de hoogte van het aantal daden van agressie tegenover moslima's en vooral van het feit dat het aantal aangiftes van agressie tegenover vrouwen de werkelijkheid niét reflecteert.

ik denk niet dat het zo simpel is als jij het stelt: indien de westerse wereld het dragen van een hoofddoek verbiedt, is er geen sprake meer van vrijheid; in z'n pure vorm, gewoon de woorden, is dat waar.
in realiteit, rekening houdende met bepaalde gekende factoren zoals bijv. peer pressure kan je spijtig genoeg niet meer spreken van vrijheid en vrije keuze.

ik dacht nooit dat een moslima me ging in vertrouwen nemen om haar beklag te doen over haar hoofddoek omdat ze idd meestal beweren dat het hun eigen keuze is; hiermee werd mij dan ook bewezen dat dat niet altijd het geval is.
heb trouwens nog een voorval ivm het hoofddoek en het dragen ervan: een marokkaanse dame die nooit een hoofddoek droeg tot ze op een dag verscheen met een hoofddoek.....de tweede keer heb ik haar vlakaf gevraagd naar de reden van het dragen ervan. haar vriendinnen hadden haar meermaals verweten geen respect te hebben voor haar man....en vanaf nu draagt ze een hoofddoek.

1 draagt de hoofddoek, 2 anderen NOG niet?
Veel heeft met opvoeding te maken, het is waar dat de moslims van de eerste generatie geen jota begrijpen van de islam, ze nemen gewoon over wat hun is ingelepeld door de plaatselijke imam uit het dorp van herkomst die zelf alleen Arabisch heeft leren lezen. Die visie van islam verweven met cultuur geven ze dan door aan hun kinderen die al iets kritischer zijn op bepaalde zaken, ondertussen zitten we hier zelfs al aan de 3de of 4de generatie. Over zoiets moet tijd gaan, veel tijd, want men heeft het hier over een mentaliteitswijziging, geen dwang in de godsdienst is één van de belangerijskte pijlers van de islam, veel moslims moeten opgevoed worden. En daar zijn we mee bezig
Oud 30 juli 2009, 12:47   #232
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werelddominantie? Zoals alle godsdiensten wel hopen dat de ganse wereld zijn eigen ware religie zal volgen, de christenen waren trouwens iets succesvoller dan de moslims. Nu worden ze wel gedreven door imperialisme en neo-kolonialisme, met weinig succes trouwens.

De modale moslim is ook individualist geworden, neigt ook wat naar het westerse egocentrisme, huisje boompje tuintje, die vaststellingen van jou zijn paranoïde illusies.
When push comes to shove zijn jullie allemaal loyaal aan islam en islamitische wetten - if not - wordt je beschouwd als 'afvallige' en daar staat een zware straf op - die 'vrijheden' die jullie hebben, hebben jullie te danken aan ónze democratische wetten - dus - hypothetisch bekeken - als er ooit een moslimmeerderheid komt in onze contreien - wat zeer waarschijnlijk is volgens geboortecijfers - zullen jullie (het gewone voetvolk) net zo goed 'slachtoffers' van jullie religieuze wetten zijn als dat wij westerlingen met een andere religie of 'ongelovigen', slachtoffer zullen zijn. Je hoeft maar richting oosten (ver genoeg) te kijken om te weten wat jullie én ons dan te wachten staat - of ken jij, in om het even welk islamitisch land, dezelfde vrijheden, economie, welvaart, wetenschap, kunst, muziek, cultuur, etc. etc....als in het westen?

Laatst gewijzigd door SDX : 30 juli 2009 om 12:49.
Oud 30 juli 2009, 12:47   #233
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hierin moet ik je tegenspreken, ik dacht dat jij het was die hier een ganse hoop verzen had geplaatst uit de Koran, daar heb ik je een voorbeeld op gegeven in mijn antwoord, context is héél belangerijk bij het lezen van de Koran, je doet al je best om verzen op te zoeken, nu er nog achterkomen hoe je die moet lezen om ze te kunnen begrijpen, daar bestaan regels voor, of negeer je die zomaar bewust zoals de takfiri's doen?
Takfiri's beroepen zich juist op de regels,en passen dit letterlijk zonder intepretatie toe...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:48   #234
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet dus moslim zijn om de koran & aanverwante schrijfsels te kunnen lezen en begrijpen???
Oud 30 juli 2009, 12:49   #235
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:

in mijn leven speelt godsdienst absoluut geen rol, het drijft mij en de meeste mensen niet. ik heb dan ook überhaupt geen nood aan een christelijke werelddominantie. er is enkel een godsdienst aanwezig die mij net iets té pushy is om nog als aangenaam kunnen ervaren te worden.

paranoïde??? wanneer ik de evolutie van de wereld al zolang ik leef, kan volgen en door de jaren heen overduidelijk veranderingen waarneem???

het westers model zit vol fouten maar totdat er een alternatief gevonden wordt voor onze huidige samenlevingsvorm, ben ik ervan overtuigd dat de democratie nog altijd het beste systeem is.
Oud 30 juli 2009, 12:51   #236
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik raak altijd in verwarring als de ene moslim over de andere zegt dat die geen echte Moslim is.
Geregeld als een groep Moslims (of een enkeling) Moslims dood maken dan hoor ik roepen: "Ja maar dat zijn geen echte Moslims.".
Dan zit ik altijd met: zijn de moordenaars nu geen echte Moslims of zijn de slachtoffer geen echte Moslims?

Volgens ons westers denkmodel is dit waar: je erft geen godsdienst van je (voor)ouders via de genen.
Maar vele Moslims zijn echt de overtuiging toe gedaan dat iedereen als Moslim ter wereld komt en door zijn omgeving van het juiste aangeboren geloof wordt afgebracht.
De islam leert ons toch dat je niet mag doden? (Kom nu aub niet af met verzen die in oorlogstijd zijn geopenbaard, trouwens zelfs daar bestaan regels rond, dood geen kinderen, geen vrouwen, geen bejaarden, geen dieren en geen bomen zelfs)
Daaruit kan je afleidein dat de persoon die zoiets doet zijn godsdienst NIET volgt.

Inderdaad iedereen wordt als moslim geboren, tot je een zekere leeftijd bereikt waar je verantwoordelijk kan gesteld worden voor je eigen daden.
Oud 30 juli 2009, 12:52   #237
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Takfiri's beroepen zich juist op de regels,en passen dit letterlijk zonder intepretatie toe...
Neen ze verdraaien de context, DAT is wat ze doen!
Oud 30 juli 2009, 12:54   #238
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Veel heeft met opvoeding te maken, het is waar dat de moslims van de eerste generatie geen jota begrijpen van de islam, ze nemen gewoon over wat hun is ingelepeld door de plaatselijke imam uit het dorp van herkomst die zelf alleen Arabisch heeft leren lezen. Die visie van islam verweven met cultuur geven ze dan door aan hun kinderen die al iets kritischer zijn op bepaalde zaken, ondertussen zitten we hier zelfs al aan de 3de of 4de generatie. Over zoiets moet tijd gaan, veel tijd, want men heeft het hier over een mentaliteitswijziging, geen dwang in de godsdienst is één van de belangerijskte pijlers van de islam, veel moslims moeten opgevoed worden. En daar zijn we mee bezig
maar wat moet ik dan denken als ik vaststel dat bijv. de hoofddoeken steeds oppressiever worden? vroeger een doekje los om het haar geslagen, daarna werd het doekje iets strakker aangetrokken, daarna de paasei-look (sorry, is de beste manier om het te beschrijven) met het bijbehorende doekje over de schouders en nu begin ik stilletjesaan meer en meer nikabs te zien.....
je verstaat toch dat die evolutie voor een buitenstaander nooit als positief ervaren kan worden....
Oud 30 juli 2009, 12:54   #239
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ze verdraaien de context, DAT is wat ze doen!
Ik wil best geloven dat dit je mening is maar volgens hen ben jij dan weer geen echte moslim...omdat je wilt interpreteren!
Maar alle respect voor je mening he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:55   #240
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
When push comes to shove zijn jullie allemaal loyaal aan islam en islamitische wetten - if not - wordt je beschouwd als 'afvallige' en daar staat een zware straf op - die 'vrijheden' die jullie hebben, hebben jullie te danken aan ónze democratische wetten - dus - hypothetisch bekeken - als er ooit een moslimmeerderheid komt in onze contreien - wat zeer waarschijnlijk is volgens geboortecijfers - zullen jullie (het gewone voetvolk) net zo goed 'slachtoffers' van jullie religieuze wetten zijn als dat wij westerlingen met een andere religie of 'ongelovigen', slachtoffer zullen zijn. Je hoeft maar richting oosten (ver genoeg) te kijken om te weten wat jullie én ons dan te wachten staat - of ken jij, in om het even welk islamitisch land, dezelfde vrijheden, economie, welvaart, wetenschap, kunst, muziek, cultuur, etc. etc....als in het westen?
Dit vind ik nogal een simplistisch antwoord van je, zijn alle moslims individuen die niet voor zichzelf kunnen denken? Eén homogene groep zonder eigen mening?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be