![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik 'interpreteer' de koran niet, ik lees wat er staat en er staat wat ik lees. De koran mág trouwens niet geïnterpreteerd worden, is het 'letterlijke' woord van jouw allah en moet 'letterlijk' nagevolgd worden, is universeel en voor alle tijden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() De moslima waar jij het over hebt, jah, ik geloof je graag hoor, maar dit ligt eerder aan de onwetendheid van haar omgeving, zijn interpreteren de islam op een verkeerde manier en passen die dan ook verkeerd toe, dit wil daarvoor niet zeggen dat de volledige islam verkeerd is. Iets verbieden staat nooit gelijk aan vrijheid, soit, het is hier al genoeg in geuren en kleuren verteld op dit forum.
![]() |
![]() |
#224 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#225 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
jullie houden niet van de amerikaanse bezetting in irak en wij houden niet van de bezetting van de westerse wereld door de moslims. en nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jullie verzinnen er wel een context bij naargelang het jullie uitkomt. De koran zegt van zichzelf dat hij letterlijk het woord van allah bevat, na te volgen door álle mensen en voor álle tijden is, als moslim heb je je boek te volgen in álle opzichten, je kan er niet in gaan 'cherry-picken'. Gelukkig voor ons en voor henzelf doen zeer weinigen dat. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 juli 2009 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De modale moslim is ook individualist geworden, neigt ook wat naar het westerse egocentrisme, huisje boompje tuintje, die vaststellingen van jou zijn paranoïde illusies.
![]() |
![]() |
#228 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ik denk niet dat het zo simpel is als jij het stelt: indien de westerse wereld het dragen van een hoofddoek verbiedt, is er geen sprake meer van vrijheid; in z'n pure vorm, gewoon de woorden, is dat waar. in realiteit, rekening houdende met bepaalde gekende factoren zoals bijv. peer pressure kan je spijtig genoeg niet meer spreken van vrijheid en vrije keuze. ik dacht nooit dat een moslima me ging in vertrouwen nemen om haar beklag te doen over haar hoofddoek omdat ze idd meestal beweren dat het hun eigen keuze is; hiermee werd mij dan ook bewezen dat dat niet altijd het geval is. heb trouwens nog een voorval ivm het hoofddoek en het dragen ervan: een marokkaanse dame die nooit een hoofddoek droeg tot ze op een dag verscheen met een hoofddoek.....de tweede keer heb ik haar vlakaf gevraagd naar de reden van het dragen ervan. haar vriendinnen hadden haar meermaals verweten geen respect te hebben voor haar man....en vanaf nu draagt ze een hoofddoek. 1 draagt de hoofddoek, 2 anderen NOG niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#230 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Geregeld als een groep Moslims (of een enkeling) Moslims dood maken dan hoor ik roepen: "Ja maar dat zijn geen echte Moslims.". Dan zit ik altijd met: zijn de moordenaars nu geen echte Moslims of zijn de slachtoffer geen echte Moslims? Citaat:
Maar vele Moslims zijn echt de overtuiging toe gedaan dat iedereen als Moslim ter wereld komt en door zijn omgeving van het juiste aangeboren geloof wordt afgebracht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 juli 2009 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
paranoïde??? wanneer ik de evolutie van de wereld al zolang ik leef, kan volgen en door de jaren heen overduidelijk veranderingen waarneem??? het westers model zit vol fouten maar totdat er een alternatief gevonden wordt voor onze huidige samenlevingsvorm, ben ik ervan overtuigd dat de democratie nog altijd het beste systeem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Daaruit kan je afleidein dat de persoon die zoiets doet zijn godsdienst NIET volgt. Inderdaad iedereen wordt als moslim geboren, tot je een zekere leeftijd bereikt waar je verantwoordelijk kan gesteld worden voor je eigen daden.
![]() |
![]() |
#237 |
Partijlid
|
![]() Neen ze verdraaien de context, DAT is wat ze doen!
![]() |
#238 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
je verstaat toch dat die evolutie voor een buitenstaander nooit als positief ervaren kan worden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |