![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het verdriet van een moeder wiens dochter dit lot treft wereldwijd echter gelijk, ongeacht cultuur. Wat je nu ziet is opgeklopte massahystherie, die niet cultureel bepaald is maar een politiek doel dient, opzetten tegenover het Westen. En daarbij ben ik een andere mening toegedaan dan u, dat is in mijn ogen volksverlakkerij en steeds verkeerd. Stel dat bijvoorbeeld Joe van Holsbeeck met dit massavertoon door de straten van Brussel was gedragen als martelaar van criminiele vreemdelingen,dat dit niet gebeurd heeft niet enkel met "cultuur" te maken maar met politiek fatsoen, extreme gebeurtenissen misbruik je niet om op te zetten tegen andere culturen, tenzij u meent dat dit "niet verkeerd "is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, als het een eremoord was geweest, wrm heeft die Rus dan gewacht tot in de rechtzaak? Als buurman(?) had hij toch de kans om zijn "zogenaamde plicht" eerder uit te voeren, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mmm, raar... . Als men deze excuses aanhaalt wnr het om een Marokkaanse dader gaat, dan wordt dit afgedaan als bullsh*t, onzin, enz..., maar wnr het andersom is, dan worden die excuses wel gedoogd? ![]() "In België wel. Lees de kranten. Allochtonen krijgen een berisping, autochtonen levenslang." Bullsh*t. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder snap ik el wat u bedoelt, maar hetzelfde gebeurt ook hoor. Gisteren was er nog een nieuwsitem op VTM/VRT over het feit dat er steeds meer haatmails worden verzonden via het internet. Het overgrote deel van die haatmails was gericht tegn moslims of de islam in het algemeen. Zogoed als altijd ging het om VERZONNEN verhaaltjes die dan moeten aanzetten tot haat jegens de islam. In principe gebeurt hier in het Westen dus hetzelfde, alleen gebeurt het op een andere, minder opvallende manier. Doch is deze manier niet minder gevaarlijk, aangezien het zeer vaak om valse beschuldigingen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Marwa_El-Sherbini
Ik vermoed dat de dader waanzinnig is, al dan niet godsdienstig. Even de practische kant: een aantal jaren geleden knalde, ook in een Duitse rechtszaal, een vrouw een aangeklaagde misdadiger af. In de USA schijn je met een wapen geen rechtszaal te kunnen binnenkomen. Valt zoiets in onze landen onder "aanvaardbare risico's" ofzoiets? NB: op enige linkse blogs noemt men de moordenaar "Alexander W", zag ik op Net.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 juli 2009 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Europees Commissaris
|
![]() Als hij een ijskoude racist geweest was zou hij het ook vroeger kunnen gedaan hebben. Zonder getuigen.
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn dat u het op een aantal punten met me eens bent maar "hetzelfde" gebeurt hier absoluut niet.
Ongetwijfeld bestaat hier in Vlaanderen en elders in Europa een extreem rechts parcours wat aanzet tot haat tegenover alles wat vreemdeling is. Maar dat is een eerder marginaal randverschijnsel, hoeveel van uw of mijn kennissen maken daar deel van uit? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik persoonlijk niemand ken die zich daarmee bezig houdt, terwijl ik wel zo op de plattegrond van Antwerpen een aantal plaatsen kan duiden waar een zeer opruiende boodschap naar "gelovigen" vertrekt, tegen onze samenleving, tegen onze waarden die juist extremisme verbieden. Wij maken deel uit van een samenleving waar het beleid niet aanzet tot haat, en geen enkele geestelijke tot ongelijkheid. Dat is dus onder bepaalde groepen "gelovigen" en in Islamitische landen wel anders, daar wordt ieder incident tot een cartoon toe misbruikt om mensen tegen mekaar op te zetten. In Iran worden armen aangemoedigd zichzelf op te geven als martelaar, volgens mij staat dit nergens op het programma van een politieke partij hier! Waarom denkt u dat iemand in Iran dit doet, zichzelf opgeven om opgeblazen te worden en zoveel mogelijk onschuldigen, waaronder vaak moslims in de dood mee te nemen? Uit armoede, want de familie van eenE martelaar krijgt een dak boven het hoofd en eten, levenslang! Een ideologie die zelf armoede misbruikt om mensen aan te zetten tot het doden van een medemens is in mijn ogen pervers, mijn culturele achtergrond brengt me tot die mening; Zolang islam niet wereldwijd in staat is hetzelfde beschavingspeil onder zijn leden uit te dragen heb ik geen reden die ideologie, ondanks vele brave gelovigen als een boodschap van "vrede" te zien, en evenmin ben ik gediend van de apartheid waartoe die ideologie aanzet.En dan vernoem ik nog niet de positie van vrouwen en seksueel anders geaarde medemensen. Vertelt u me dus alsjeblieft niet dat hier" hetzelfde " gebeurt, dat is een regelrechte belediging voor ieder weldenkend mens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw punt?? De discussie is al een stapje verder, jezelf herhalen is toegeven dat je argumenten op zijn, dan zijn we het dus nu wel eens, tof! |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Europees Commissaris
|
![]() Weiße Rose, u hebt gelijk, maar extreem rechts kennen geen verschil tussen islam en islamering en zij kennen geen verschil tussen haatzaaierij, racimse, leugens en politieke stijd tegen islamisering (als dat eens bestaat).
Laatst gewijzigd door porpo : 9 juli 2009 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 9 juli 2009 om 17:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder ben ik het niet meteen met u eens over de ganse lijn. Extreem-rechts mag dan (nog) niet zo invloedrijk zijn, toch heeft men niet veel zotten nodig om grote schade aan te richten. Kijk maar naar een Hans van .T., de aanslag op de Nederlandse koninklijke familie en Alexander W. Dit jaar is het verzenden van haatmails trouwens met maarliefst 25% gestegen! Het is niet de bedoeling dat we zulke dingen gaan minimaliseren of ontzien! Verder ken ik idd niemand in mijn persoonlijke omgeving die extreem-rechts is, en daar ben ik zeer blij om. Verder ken ik ook geen extremistische moslims die oproepen tot haat jegens ongelovigen. Maar nogmaals, er is maar 1 zot nodig om grote schade aan te richten, of het nu een extremistische moslim of racist is. Verder hebt u mij weer eens verkeerd begrepen vrees ik. Met "bij ons gebeurt hetzelfde", doelde ik op het feit dat ook in het Westen haatcampagnes worden gevoerd jegens de islam, net zoals bepaalde moslimlanden haatcampagnes voeren jegens het Westen. Dit gebeurt welliswaar niet op dezelfde manier, doch zijn ze beiden verwerpelijk. Waarom u met die andere dingen afkomt is mij een raadsel, aangezien ik het daar helemaal niet over had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 'Extreem-rechts' leeft in hun eigen wereldje. Ze zijn zo geindoctrineerd dat ze wereldvreemd zijn geworden. Ze zijn zo overtuigt van hun gelijk (hoe belachelijk ook) dat er geen spelt valt tss te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Europees Commissaris
|
![]() Meer kan je niet zeggen.
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De *heilige koran doet niks anders dan oproepen tot haat, geweld en doden van niet- en ongelovigen - daar halen extremistische moslims immers hun inspiratie vandaan.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |