Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2003, 01:06   #221
Stefanie
Minister-President

Standaard

Turk, dat is het punt niet. Wij aanvaarden gewoon geen gedwongen huwelijken, het verstoten van echtgenotes, veelwijverij, het verplichten van de sluier voor vrouwen, Imams die prediken dat een man zijn vrouw mag slaan (heb ik op T.V. gezien op Ned. in Rondom 10), het idee dat Joden geen eigen staat mogen hebben...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:12   #222
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
het idee dat Joden geen eigen staat mogen hebben...
Hehe, correctie: ik vind dat het zo stilletjesaan wel is geweest met die Joodse zelfstandigheid. Hoeveel oorlogen heeft ons dat nog niet opgeleverd? Ze zouden beter heel dat gebied terug onder VN-bestuur plaatsen en er een regering van neutrale technocraten aan de macht brengen.
Oud 12 januari 2003, 01:17   #223
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ja, dat VN-bestuur en die technocraten lijken mij een zeer goed idee. Dat steun ik volledig. Maar als die Palestijnen weigeren om Israël te erkennen, moeten ze niet verbaasd zijn als Israël zich bedreigd voelt. Zie jij niet hoe onrechtvaardig dat dat is? Die Joden zijn gevlucht voor de Jodenhaat in Europa en na de holocaust. Zij waren overal vreemdeling. Bovendien: Als Israël geen etnische zuivering mag doen, dan mogen de Palestijnen dat ook niet doen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:18   #224
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Welk entousiasme? Ik heb niet een keer gezegd dat de Islam superieur is aan het Christendom. Ik wil alleen de posters hier duidelijk maken dat hun eigen religie ook zijn zwarte kanten kent. Iedere religie kent zijn zwarte kanten. Het is hypocriet om een godsdienst zwart te maken terwijl je eigen godsdienst ook erge misdaden heeft gepleegd. Ben je het niet eens met deze stelling?
Ik heb dat ook niet beweerd he, ik merk gewoon jouw enthousiasme op dit forum dat is alles. Trouwens HOE zou je dat KUNNEN.....??
Het is inderdaad hypocriet om een andere godsdienst zwart te maken als je eigen godsdienst het ook is zodus stop daarmee en maak uw eigen godsdienst maar zwart.....Dat zou van jou pas een andere, tolerante, wereldwijse moslim maken.

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:31   #225
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Ik heb dat ook niet beweerd he, ik merk gewoon jouw enthousiasme op dit forum dat is alles. Trouwens HOE zou je dat KUNNEN.....??
Het is inderdaad hypocriet om een andere godsdienst zwart te maken als je eigen godsdienst het ook is zodus stop daarmee en maak uw eigen godsdienst maar zwart.....Dat zou van jou pas een andere, tolerante, wereldwijse moslim maken.
Waarom zeg je dit niet tegen de Christenen die de Islam zwartmaken? Vind jij dat het Christendom geen zwarte kanten heeft?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:42   #226
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Turk, dat is het punt niet. Wij aanvaarden gewoon geen gedwongen huwelijken, het verstoten van echtgenotes, veelwijverij, het verplichten van de sluier voor vrouwen, Imams die prediken dat een man zijn vrouw mag slaan (heb ik op T.V. gezien op Ned. in Rondom 10), het idee dat Joden geen eigen staat mogen hebben...
Ik accepteer ook geen gedwongen huwelijken. Verstoten van echtgenotes? Dat is in Nederland ook mogelijk. Alleen wordt dat hier scheiden genoemd. Veewijverij is in Nederland verboden dus ook niet mogelijk. Veelwijverij is ook in Turkije verboden en waarschijnlijk ook in andere moslimlanden waarvan ik de namen niet weet. Verplichten van de sluier is in Nederland niet aan de orde. In Nederland worden ze vrijwillig gedragen of onder druk van de man. Ik vind het ook fout wat de Imams gepredikt hebben. Echter de Paus heeft ook haat tegen homo's gepredikt. Hie is nauwelijks aandacht voor geweest. De Palestijnen zijn degenen die geen land hebben. Niet de Joden. Hebben de Palestijnen dan geen recht op een eigen land? De sleutel tot vrede is in de handen van Israel.
Oud 12 januari 2003, 02:49   #227
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat VN-bestuur en die technocraten lijken mij een zeer goed idee. Dat steun ik volledig. Maar als die Palestijnen weigeren om Israël te erkennen, moeten ze niet verbaasd zijn als Israël zich bedreigd voelt. Zie jij niet hoe onrechtvaardig dat dat is? Die Joden zijn gevlucht voor de Jodenhaat in Europa en na de holocaust. Zij waren overal vreemdeling. Bovendien: Als Israël geen etnische zuivering mag doen, dan mogen de Palestijnen dat ook niet doen.
Ach, het is zo'n moeilijk probleem, want iedereen heeft ergens wel gelijk in dit conflict.

Aangaande die onrechtvaardigheid... De Joden zijn op de eerste plaats naar de VS gevlucht, niet naar Israel. En een tweede punt dat ik wilde aanhalen: is het niet wat vrieemd dat we de Palestijnen straffen voor een misdaad die de Duitsers hebben begaan? Dat was immers de reden waarom Israel gesticht is: als compensatie voor het leed dat hen tijdens WOII is aangedaan. Als men consequent was geweest, had men de joden een thuisland op het grondgebied van Duitsland moeten geven en de Palestijnen met rust gelaten.

Het echte verhaal is natuurlijk anders: al lang voor de jodenvervolging waren de joden bezig om zich een plaats los te wrikken in Palestina (vanaf 1900). WOII heeft hen gewoon een breekijzer gegeven om dit imperialistische streven wettelijk te betonneren.

Maar goed, laat ons nu aanvaarden dat Israel bestaat en de door de volkerenbond in 1947 (?) vastgelegde grenzen. De meeste islamietische landen aanvaarden dit. Waarom moet Israel dan in het buitenland kolonies gaan opzetten en de autochtone bevolking in Gaza en de Westelijke Jordaanoever verdrijven of wegpesten?
Oud 12 januari 2003, 11:54   #228
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom zeg je dit niet tegen de Christenen die de Islam zwartmaken? Vind jij dat het Christendom geen zwarte kanten heeft?

Waarom geef jij gewoon niet het voorbeeld.
Het tekort schieten is constitutief voor het mens-zijn, zodus zal al wat het mensdom voortbrengt dat als waarmerk dragen.

Oud 12 januari 2003, 12:53   #229
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het tekort schieten is constitutief voor het mens-zijn, zodus zal al wat het mensdom voortbrengt dat als waarmerk dragen.
Ik lever geen kritiek aan de Islam. Ik lever ook geen kritiek aan het Christendom. Ik respecteer alle godsdiensten. Ik bekritiseer echter wel enkele volgelingen, zowel van de Islam als van het Christendom. We moeten deze mensen als mensen beschouwen en niet als deel van een godsdienstgroep. Natuurlijk heeft de Islam/Christendom een effect gehad op deze mensen. Ze zijn echter verantwoordelijk voor hun eigen daden. Ik wil me bijvoorbeeld helemaal niet associeren met moslims die de fundamentalistische leer aanhangen.
Oud 12 januari 2003, 13:11   #230
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik lever geen kritiek aan de Islam. Ik lever ook geen kritiek aan het Christendom. Ik respecteer alle godsdiensten. Ik bekritiseer echter wel enkele volgelingen, zowel van de Islam als van het Christendom. We moeten deze mensen als mensen beschouwen en niet als deel van een godsdienstgroep. Natuurlijk heeft de Islam/Christendom een effect gehad op deze mensen. Ze zijn echter verantwoordelijk voor hun eigen daden. Ik wil me bijvoorbeeld helemaal niet associeren met moslims die de fundamentalistische leer aanhangen.
Dat is zéér dom om geen kritiek op Islam of Christendom of op andere godsdiensten te leveren.

Je moet alles met een kritisch oog bekijken. Zoniet kan men jou alles wijsmaken.

Dat is nu het verschil met het westen en de islamwereld. Wij bekijken alles met kritische ogen en zijn bereid om te evolueren als het moet.

Jullie staan al duizend jaar stil. En als er niks drastisch gebeurt dan zal dat nog eens duizend jaar voortduren, die stilstand.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 13:18   #231
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dat is zéér dom om geen kritiek op Islam of Christendom of op andere godsdiensten te leveren.

Je moet alles met een kritisch oog bekijken. Zoniet kan men jou alles wijsmaken.

Dat is nu het verschil met het westen en de islamwereld. Wij bekijken alles met kritische ogen en zijn bereid om te evolueren als het moet.

Jullie staan al duizend jaar stil. En als er niks drastisch gebeurt dan zal dat nog eens duizend jaar voortduren, die stilstand.
Ik leef de Islam zoals ik zelf wil. Ik volg niet alle wetten en ik leef de Islam ook niet volledig na. Ik lever geen kritiek, maar dat wil niet zeggen dat ik alles klakkeloos overneem. Waar ik het mee eens ben neem ik over en de rest niet. Jij komt met een veel te voorbarige conclusie.
Oud 12 januari 2003, 13:22   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet een keer gezegd dat de Islam superieur is aan het Christendom. Ik wil alleen de posters hier duidelijk maken dat hun eigen religie ook zijn zwarte kanten kent. Iedere religie kent zijn zwarte kanten. Het is hypocriet om een godsdienst zwart te maken terwijl je eigen godsdienst ook erge misdaden heeft gepleegd. Ben je het niet eens met deze stelling?
Wel, we zouden het dan op prijs stellen wanneer u eventjes de zwarte kanten van uw eigen godsdienst belicht. U zegt immers wel dat wij, christenen, fouten uit het verleden moeten durven toegeven, maar u houdt de lippen stijf op elkaar als het over de islam gaat.

Dus: graag de "zwarte kanten" van de islam door een moslim! We wachten vol ongeduld!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 13:24   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lever geen kritiek, maar dat wil niet zeggen dat ik alles klakkeloos overneem. Waar ik het mee eens ben neem ik over en de rest niet.
Ja, inderdaad, hier hebben we dat typisch moslimtrekje: geen kritiek, maar doe afwijkende dingen in het verborgene. Toen ik vroeger in de Arabische wereld woonde, zag ik ook hoe de toplaag nogal een loopje nam met veel islamitische wetten, maar dat allemaal achter de schermen. Zo was er een restaurant voor westerlingen, maar ook veel moslims kwamen er over de vloer. Als één van die moslim een "slaatje" bestelde, wist men in het restaurant dat hij eigenlijk een stuk varkensgebraad bestelde, maar dat werd opgediend in een niet-doorschijnend kommetje met op het vlees een hele boel groenten. Kwestie van niet openlijk te laten zien dat men varkensvlees at. Schijnheiligheid tot en met! En dan beweren mensen met dezelfde godsdienst dat het Westen hyprocriet is... Bij ons zegt men het zoals het is.
Oud 12 januari 2003, 13:28   #234
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik heb niet een keer gezegd dat de Islam superieur is aan het Christendom. Ik wil alleen de posters hier duidelijk maken dat hun eigen religie ook zijn zwarte kanten kent. Iedere religie kent zijn zwarte kanten. Het is hypocriet om een godsdienst zwart te maken terwijl je eigen godsdienst ook erge misdaden heeft gepleegd. Ben je het niet eens met deze stelling?
Wel, we zouden het dan op prijs stellen wanneer u eventjes de zwarte kanten van uw eigen godsdienst belicht. U zegt immers wel dat wij, christenen, fouten uit het verleden moeten durven toegeven, maar u houdt de lippen stijf op elkaar als het over de islam gaat.

Dus: graag de "zwarte kanten" van de islam door een moslim! We wachten vol ongeduld!
Ik belicht de zwarte kanten kanten van het Christendom alleen als reactie op de aanvallen op de Islam. Ik doe dit met het doel de hypocrisie van vele forumposters te benadrukken. Verder heb ik geen behoefte de zwarte kanten van het Christendom te belichten. Ik heb respect voor het Christendom als godsdienst.
Oud 12 januari 2003, 13:31   #235
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad, hier hebben we dat typisch moslimtrekje: geen kritiek, maar doe afwijkende dingen in het verborgene. Toen ik vroeger in de Arabische wereld woonde, zag ik ook hoe de toplaag nogal een loopje nam met veel islamitische wetten, maar dat allemaal achter de schermen. Zo was er een restaurant voor westerlingen, maar ook veel moslims kwamen er over de vloer. Als één van die moslim een "slaatje" bestelde, wist men in het restaurant dat hij eigenlijk een stuk varkensgebraad bestelde, maar dat werd opgediend in een niet-doorschijnend kommetje met op het vlees een hele boel groenten. Kwestie van niet openlijk te laten zien dat men varkensvlees at. Schijnheiligheid tot en met! En dan beweren mensen met dezelfde godsdienst dat het Westen hyprocriet is... Bij ons zegt men het zoals het is.
In Turkije zuipen moslims op straat en in het openbaar. Het Arabische land waar jij was durf jij zeer zeker niet om op straat te zuipen. Dan noem ik jou ook een hypocriet.
Oud 12 januari 2003, 14:08   #236
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Ik leef de Islam zoals ik zelf wil. Ik volg niet alle wetten en ik leef de Islam ook niet volledig na. Ik lever geen kritiek, maar dat wil niet zeggen dat ik alles klakkeloos overneem. Waar ik het mee eens ben neem ik over en de rest niet. Jij komt met een veel te voorbarige conclusie.
Daarom bent u ook niet representatief.

Oud 12 januari 2003, 14:11   #237
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
In Turkije zuipen moslims op straat en in het openbaar. Het Arabische land waar jij was durf jij zeer zeker niet om op straat te zuipen. Dan noem ik jou ook een hypocriet.
Dus westerlingen die zich in aan arabisch land aanpassen aan de heersende normen en waarden zijn hypocriet ? En als ze zich niet aanpassen zijn ze "provocateurs". Jij zult je in Saudi Arabie ook aanpassen, al was het maar om de lijfstraffen te ontlopen....

Oud 12 januari 2003, 14:16   #238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Arabische land waar jij was durf jij zeer zeker niet om op straat te zuipen. Dan noem ik jou ook een hypocriet.
Waarom zou ik een schijnheilige zijn? Vooreerst ben ik geen moslim, maar een christen. Dat is het eerste en grootste verschil. Bijgevolg val ik niet onder islamitische spijs- en drankwetten. Ik eet varkensvlees, drink alcohol. De islam laat trouwens toe dat niet-moslims in moslimlanden hun eigen regels in de beslotenheid van het huisgezin behouden. Maar er bestaat zoiets als beleefdheid en respect voor het gastland waarin men verblijft (ik weet de moslims hier in het Westen voelen zoiets niet aan): wanneer ik daar toen verbleef, dan hield ik me in het openbaar aan de regels zoals die van alle andere burgers werd gevraagd. Dat is maar normaal.

Maar dat moslims in een islamitische land wel alcohol gebruiken en wel varkensvlees gaan eten, maar dat verborgen willen houden en tegelijkertijd met de lippen de islam belijden, d�*t is pas hypocriet.
Oud 12 januari 2003, 14:17   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik belicht de zwarte kanten kanten van het Christendom alleen als reactie op de aanvallen op de Islam. Ik doe dit met het doel de hypocrisie van vele forumposters te benadrukken. Verder heb ik geen behoefte de zwarte kanten van het Christendom te belichten. Ik heb respect voor het Christendom als godsdienst.
Ga in op de vraag i.p.v. rond de pot te draaien. De zwarte kanten van de islam a.u.b.
Oud 12 januari 2003, 14:36   #240
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Ik ga niet in op de zwarte kanten van de Islam. Daar heb ik op dit moment geeft behoefte aan. Ik had wel de behoefte om de zwarte kanten van het Christendom te verlichten om iets aan te tonen. Anders had ik de zwarte kanten van het Christendom ook niet belicht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be