Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2002, 22:49   #1
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Ik zal even de ergste gebeurtenissen uit de geschiedenis opsommen. De Islam is hier nauwelijks verantwoordelijk voor.

1. De Islam is niet verantwoordelijk voor 1 miljoen burgerdoden in Vietnam
2. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer dan 50 miljoen doden tijdens WOII waaronder 6 miljoen vermoorde Joden tijdens de holocaust
3. De Islam is niet verantwoordelijk voor gebruik van het atoombom op burgers tijdens WOII waarbij een half miljoen onschuldige burgers zijn omgekomen
4. De Islam is niet verantwoordelijk voor het apartheidsregime in Zuid Afrika dat pas laat in de jaren 80 is afgeschaft
5. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer 30 miljoen doden tijdens WOI
6. De Islam is niet verantwoordelijk voor eeuwenlange uitbuiting van het Afrikaanse continent door koloniale mogendheden.
7. De Islam is niet verantwoordelijk voor de wijdverbreide slavenhandel tussen de 16e en 19e eeuw waarbij negers als stront zijn behandeld
8. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van het Indiaanse volk in Noord Amerika.
9. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van de Aboriginals in Australie

Kortom, de christelijke/humanistische cultuur is verantwoordelijk voor bijna alle grote rampen in de geschiedenis van de mensheid. En toch wordt de Islam als het kwaad beschouwd? Alleen omdat er twee torens zijn omvergeknald? In mijn ogen zijn de christenen/humanisten nu de fundamentalisten. Ze willen ons dwingen om hun normen en waarden aan te nemen. Als de moslims het omgekeerde proberen worden ze voor extremisten uitgemaakt. In mijn ogen is er geen verschil tussen de Bin Laden's en de Vlaamse racisten die andersdenkenden/andersgelovigen hun eigen christelijke/humanistische waarden en normen willen opdringen. Belgie is toch een vrij land? Als ik Turks wil praten of traditionele Turkse kleding draag kan dat niemand wat schelen in een democratisch land. Daar zijn de fundamenten van de democratie op gebouwd. HET ENIGE WAT IK MOET DOEN IS MIJ AAN DE REGELS HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 23:18   #2
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Dit is het punt niet. Het gaat er niet om wie de ergste misdaden begaan heeft. Die Afghanen zijn blij dat ze eindelijk wat vrijheid hebben nu de Taliban weg is. Die Iraniërs klagen omdat ze geen muziek mogen beluisteren, omdat ze niet vrij zijn. Het gaat erom dat sommige moslims vasthouden aan hun regels en die niet in vraag willen stellen. Bovendien is het westen erg veel veranderd. Wij Vlamingen zitten enerzijds met de snelle veranderingen en anderzijds met moslims die vasthouden aan een middeleeuws boek. Door de snelle evolutie (Ik denk dan aan de pil, het internet, genetische manipulatie, proeven op embryo's, kunstmatige bevruchting, ruimtevaart, de invoer van producten uit het buitenland...) is zo al moeilijk genoeg voor de Vlamingen. Ik klink nu misschien wel oud, maar als je kijkt wat er allemaal veranderd is... Zo zag ik drie jaren geleden die archiefbeelden op T.V. Die Antwerpenaren waren nog nooit naar de zee geweest, ze gingen naar het strand van Sint Anneke. Nu nemen de mensen het vliegtuig naar andere werelddelen. We zien ook zoveel op T.V. Beelden uit alle uithoeken van de wereld. Op zich is vooruitgang goed, maar als het zo snel gaat gaan de mensen zich afvragen: "Waar gaat dit naartoe?". Neem nu Irak. De mensen zijn bang voor biologische of chemische massavernietigingswapens. Voor '14-'18 bestond dat niet. De mensen maakten zich daar toen dus geen zorgen over. Het bestond niet. Ook hebben ze vorig jaar de beelden van die torens op 11 september op T.V. gezien. De mensen zagen dat en dat begon in hun hoofd te spelen. Vroeger hadden de mensen geen T.V. Met andere woorden: de westerlingen wilden vooruitgang, maar nu zien we de negatieve aspecten ervan: atoomwapens, massavernietigingswapens, enz. Die vliegtuigen van op 11 sept., da's vooruitgang, in de 19e eeuw had men geen vliegtuigen, dus toen was zo'n aanslag niet mogelijk geweest.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 23:59   #3
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik zal even de ergste gebeurtenissen uit de geschiedenis opsommen. De Islam is hier nauwelijks verantwoordelijk voor.

1. De Islam is niet verantwoordelijk voor 1 miljoen burgerdoden in Vietnam
2. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer dan 50 miljoen doden tijdens WOII waaronder 6 miljoen vermoorde Joden tijdens de holocaust
3. De Islam is niet verantwoordelijk voor gebruik van het atoombom op burgers tijdens WOII waarbij een half miljoen onschuldige burgers zijn omgekomen
4. De Islam is niet verantwoordelijk voor het apartheidsregime in Zuid Afrika dat pas laat in de jaren 80 is afgeschaft
5. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer 30 miljoen doden tijdens WOI
6. De Islam is niet verantwoordelijk voor eeuwenlange uitbuiting van het Afrikaanse continent door koloniale mogendheden.
7. De Islam is niet verantwoordelijk voor de wijdverbreide slavenhandel tussen de 16e en 19e eeuw waarbij negers als stront zijn behandeld
8. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van het Indiaanse volk in Noord Amerika.
9. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van de Aboriginals in Australie

Kortom, de christelijke/humanistische cultuur is verantwoordelijk voor bijna alle grote rampen in de geschiedenis van de mensheid. En toch wordt de Islam als het kwaad beschouwd? Alleen omdat er twee torens zijn omvergeknald? In mijn ogen zijn de christenen/humanisten nu de fundamentalisten. Ze willen ons dwingen om hun normen en waarden aan te nemen. Als de moslims het omgekeerde proberen worden ze voor extremisten uitgemaakt. In mijn ogen is er geen verschil tussen de Bin Laden's en de Vlaamse racisten die andersdenkenden/andersgelovigen hun eigen christelijke/humanistische waarden en normen willen opdringen. Belgie is toch een vrij land? Als ik Turks wil praten of traditionele Turkse kleding draag kan dat niemand wat schelen in een democratisch land. Daar zijn de fundamenten van de democratie op gebouwd. HET ENIGE WAT IK MOET DOEN IS MIJ AAN DE REGELS HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Je maakt een vergissing door geen rekening te houden met de Vlamingen/Belgen die hier wonen.


Ze willen ons dwingen om hun normen en waarden aan te nemen. Als de moslims het omgekeerde proberen worden ze voor extremisten uitgemaakt.

Als ik Turks wil praten of traditionele Turkse kleding draag kan dat niemand wat schelen in een democratisch land. Daar zijn de fundamenten van de democratie op gebouwd. HET ENIGE WAT IK MOET DOEN IS MIJ AAN DE REGELS HOUDEN!!!!!!!!!!!



Het is niet omdat vele Belgen of Vlamingen die deel uitmaken van het establishment oneindig veel begrip opbrengen voor de moslims dat de meerderheid van de westerlingen dat ook doet.

Naast de geschreven regels zijn er ook de ongeschreven regels. En die overtreden jullie dagelijks aan de lopende band. Naarmate jullie in aantal toenemen hier zullen jullie de indruk krijgen dat je je steeds meer kan veroorloven.

Maar dat is een totaal verkeerde indruk. Naarmate jullie je minder van ons aantrekken en meer in aantal toenemen, des te meer neemt ons cultureel bewustzijn toe. En daarmee ook de bereidheid van de westerlingen om op te komen voor hun cultuur.

't Is maar dat je het weet.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 00:17   #4
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Dit is het punt niet. Het gaat er niet om wie de ergste misdaden begaan heeft. Die Afghanen zijn blij dat ze eindelijk wat vrijheid hebben nu de Taliban weg is. Die Iraniërs klagen omdat ze geen muziek mogen beluisteren, omdat ze niet vrij zijn. Het gaat erom dat sommige moslims vasthouden aan hun regels en die niet in vraag willen stellen. Bovendien is het westen erg veel veranderd. Wij Vlamingen zitten enerzijds met de snelle veranderingen en anderzijds met moslims die vasthouden aan een middeleeuws boek. Door de snelle evolutie (Ik denk dan aan de pil, het internet, genetische manipulatie, proeven op embryo's, kunstmatige bevruchting, ruimtevaart, de invoer van producten uit het buitenland...) is zo al moeilijk genoeg voor de Vlamingen. Ik klink nu misschien wel oud, maar als je kijkt wat er allemaal veranderd is... Zo zag ik drie jaren geleden die archiefbeelden op T.V. Die Antwerpenaren waren nog nooit naar de zee geweest, ze gingen naar het strand van Sint Anneke. Nu nemen de mensen het vliegtuig naar andere werelddelen. We zien ook zoveel op T.V. Beelden uit alle uithoeken van de wereld. Op zich is vooruitgang goed, maar als het zo snel gaat gaan de mensen zich afvragen: "Waar gaat dit naartoe?". Neem nu Irak. De mensen zijn bang voor biologische of chemische massavernietigingswapens. Voor '14-'18 bestond dat niet. De mensen maakten zich daar toen dus geen zorgen over. Het bestond niet. Ook hebben ze vorig jaar de beelden van die torens op 11 september op T.V. gezien. De mensen zagen dat en dat begon in hun hoofd te spelen. Vroeger hadden de mensen geen T.V. Met andere woorden: de westerlingen wilden vooruitgang, maar nu zien we de negatieve aspecten ervan: atoomwapens, massavernietigingswapens, enz. Die vliegtuigen van op 11 sept., da's vooruitgang, in de 19e eeuw had men geen vliegtuigen, dus toen was zo'n aanslag niet mogelijk geweest.
Het gaat er zeker wel om wie de ergste misdaden heeft begaan. De Islam wordt namelijk afgeschilderd als een vijandige godsdienst terwijl de bewijzen het christendom als veel vijandiger aanwijzen. Het westen is helemaal niet veranderd. Nog een paar jaar geleden was een groot deel van de Bosnische moslims vermoord door christelijke Serviers. In Tsjetsjenie is de stad Grozny met de grond gelijk gemaakt. Er zijn daar meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen en een onbekend aantal doden. De Islam is niet achterlijk of superieur aan het Christendom. Geen enkele godsdienst of cultuur is inferieur aan een ander. De Christenen kunnen de moslims niet dwingen om te leven als de christenen. Dan is er geen sprake meer van een democratie. Een moslim moet in Nederland of in Belgie moeten kunnen leven zoals hij leeft zolang hij niemand lastig valt en de wetten respecteerd. Een dominant aanwezige cultuur moet andere culturen niets opdringen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 10:03   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Een moslim moet in Nederland of in Belgie moeten kunnen leven zoals hij leeft zolang hij niemand lastig valt en de wetten respecteerd.
Waarom precies in België of Nederland?
Waarvoor staan ruim veel Marokkaanse moslims bekend?

Citaat:
Een dominant aanwezige cultuur moet andere culturen niets opdringen.
Het is nogal wiedes dat er in eigen land een "dominant" aanwezige cultuur bestaat. In het land dat jullie ontvluchtten is dat toch niet anders?
Om één of andere reden gaan wij in jullie land niet wonen maar komen jullie wél naar hier.
Er zijn hier al speciaal wetten gemaakt om aan jullie "cultuur" tegemoet te komen. Nog niet gehoord zeker hoeveel schapen er in Brussel alleen al geslacht worden met jullie offerfeest en wat dat aan opruimingskosten met zich meebrengt voor de stad? Ik moet het nog zien gebeuren dat wij in jullie land gelijkaardige rechten zouden krijgen en het land de kosten voor de opruiming van onze vuiligheid mogen laten opdraaien.
In Istanbul lijken ze nochtans geen probleem te hebben met het eigen vuil. Ik was enkele jaren geleden daar en heb mijn ogen uitgekeken op het huis-en hotelvuil dat er gewoon, zonder vuilzak of vuilbak, op straat werd gekieperd. Het vuilkarpersoneel schraapte het 's nachts met veel lawaai en met borstel en schup bij elkaar. Is het misschien de bedoeling dat wij ook aan dit soort "cultuur" tegemoet komen?

Zet alvast een minder grote bek op in andermans land. Als het hier zo slecht is om te leven, waarom gaan jullie dan niet terug naar jullie eigen land. Daar zullen wij jullie zeker niet onze "dominante" cultuur komen opdringen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 12:10   #6
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Laat ons het plaatje eens omdraaien.


Stel dat er in Turkije al enkele decennia lang een ware invasie van christelijke paters en nonnen aan de gang is.

De ene orde is al fanatieker dan de andere en de meesten lopen rond in pijen en nonnenkleren en dragen grote kruisen. De ene kerk na de andere schiet uit de grond en hele wijken van steden worden ingepalmd door deze christelijke nonnen en patersorden.

De Turkse regering doet alles wat ze kan om het de paters en nonnen naar hun zin te maken. Ze krijgen speciale reglementen waardoor ze makkelijker dan Turken een winkel kunnen openen, er zijn speciale cursussen Turks voor nieuwe paters en nonnen, op school moeten de Turken voortaan leren dat een goed voorbeeld van integratie betekent dat je je bekeert tot het christendom etc.

Ze komen dan ook nog op straat en beginnen de ruiten van de winkels van de Turkse bevolking in te gooien. Ze eisen dat ze vaste quota krijgen op de Turkse arbeidsmarkt en dreigen anders met verdere acties.

Ondertussen blijft de instroom van paters en nonnen maar verder gaan. In Ankara is 4 op 10 van de geboorten nu reeds een christelijke non of pater.


Hoe zouden jullie staan tegenover deze situatie als deze zich zou voordoen in Turkije?


Vergezocht? Nee, want voor ons Europeanen is dat de dagelijkse realiteit. Denk daar ook maar eens aan als je weer eens komt staan zwaaien met een nieuw bundeltje eisen.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 13:07   #7
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Laat ons het plaatje eens omdraaien.


Stel dat er in Turkije al enkele decennia lang een ware invasie van christelijke paters en nonnen aan de gang is.

De ene orde is al fanatieker dan de andere en de meesten lopen rond in pijen en nonnenkleren en dragen grote kruisen. De ene kerk na de andere schiet uit de grond en hele wijken van steden worden ingepalmd door deze christelijke nonnen en patersorden.

De Turkse regering doet alles wat ze kan om het de paters en nonnen naar hun zin te maken. Ze krijgen speciale reglementen waardoor ze makkelijker dan Turken een winkel kunnen openen, er zijn speciale cursussen Turks voor nieuwe paters en nonnen, op school moeten de Turken voortaan leren dat een goed voorbeeld van integratie betekent dat je je bekeert tot het christendom etc.

Ze komen dan ook nog op straat en beginnen de ruiten van de winkels van de Turkse bevolking in te gooien. Ze eisen dat ze vaste quota krijgen op de Turkse arbeidsmarkt en dreigen anders met verdere acties.

Ondertussen blijft de instroom van paters en nonnen maar verder gaan. In Ankara is 4 op 10 van de geboorten nu reeds een christelijke non of pater.


Hoe zouden jullie staan tegenover deze situatie als deze zich zou voordoen in Turkije?


Vergezocht? Nee, want voor ons Europeanen is dat de dagelijkse realiteit. Denk daar ook maar eens aan als je weer eens komt staan zwaaien met een nieuw bundeltje eisen.

In het Ottomaanse (Turkse) rijk was er altijd godsdienst vrijheid. Er leefde miljoenen Christenen binnen de grenzen van het land enze werden met respect behandeld en ze mochten doen en laten wat ze willen. In die tijd werden ketters in Europa vervolgd en op de blandstapel gegooid. Turken zijn veel toleranter dan Belgen ooit zullen zijn. Je moet het niet over hypothetische gevallen hebben. Die "Wat als.." vragen zijn onzin. Het bestaat op dit moment gewoon niet. Jullie zijn waarschijnlijk anti-democratisch aangezien jullie andere culturen jullie eigen cultuur willen opdringen. Wat zouden jullie ervan vinden als jullie in een Islamitisch land zouden leven en ze zouden jullie hun cultuur willen opdringen???
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 13:08   #8
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Dit is mijn stelling: de Christelijke/Humanistische cultuur is achterlijker dan de Islamitische voor de redenen die ik in de eerste post gegeven heb.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 13:12   #9
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik zal even de ergste gebeurtenissen uit de geschiedenis opsommen. De Islam is hier nauwelijks verantwoordelijk voor.

1. De Islam is niet verantwoordelijk voor 1 miljoen burgerdoden in Vietnam
2. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer dan 50 miljoen doden tijdens WOII waaronder 6 miljoen vermoorde Joden tijdens de holocaust
3. De Islam is niet verantwoordelijk voor gebruik van het atoombom op burgers tijdens WOII waarbij een half miljoen onschuldige burgers zijn omgekomen
4. De Islam is niet verantwoordelijk voor het apartheidsregime in Zuid Afrika dat pas laat in de jaren 80 is afgeschaft
5. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer 30 miljoen doden tijdens WOI
6. De Islam is niet verantwoordelijk voor eeuwenlange uitbuiting van het Afrikaanse continent door koloniale mogendheden.
7. De Islam is niet verantwoordelijk voor de wijdverbreide slavenhandel tussen de 16e en 19e eeuw waarbij negers als stront zijn behandeld
8. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van het Indiaanse volk in Noord Amerika.
9. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van de Aboriginals in Australie

Kortom, de christelijke/humanistische cultuur is verantwoordelijk voor bijna alle grote rampen in de geschiedenis van de mensheid. En toch wordt de Islam als het kwaad beschouwd? Alleen omdat er twee torens zijn omvergeknald? In mijn ogen zijn de christenen/humanisten nu de fundamentalisten. Ze willen ons dwingen om hun normen en waarden aan te nemen. Als de moslims het omgekeerde proberen worden ze voor extremisten uitgemaakt. In mijn ogen is er geen verschil tussen de Bin Laden's en de Vlaamse racisten die andersdenkenden/andersgelovigen hun eigen christelijke/humanistische waarden en normen willen opdringen. Belgie is toch een vrij land? Als ik Turks wil praten of traditionele Turkse kleding draag kan dat niemand wat schelen in een democratisch land. Daar zijn de fundamenten van de democratie op gebouwd. HET ENIGE WAT IK MOET DOEN IS MIJ AAN DE REGELS HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Uw opsomming leidt regelrecht naar een clash of civilisations waar ook Darwin op aanstuurt. Bovendien bewijst U der helemaal niks mee, alleen maar dat er overal idioten zijn. Ook christenen hebben hun eigen godsdienst verkracht, zoals Osama Bin Laden dat met de Islam doet.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 13:18   #10
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Geachte S, ik wil alleen laten zien dat hun eigen cultuur ook niet de beste is. Iedereen moet eerst naar zichzelf kijken voordat ze naar anderen kijken. Mijn mening is dat geen enkele cultuur superieur is aan een andere cultuur. Als ze vinden dat Islam achterlijk is, zal ik komen met argumenten die laten zien dat Christendom/humanisme achterlijk is.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 14:24   #11
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
In het Ottomaanse (Turkse) rijk was er altijd godsdienst vrijheid. Er leefde miljoenen Christenen binnen de grenzen van het land enze werden met respect behandeld en ze mochten doen en laten wat ze willen. In die tijd werden ketters in Europa vervolgd en op de blandstapel gegooid. Turken zijn veel toleranter dan Belgen ooit zullen zijn. Je moet het niet over hypothetische gevallen hebben. Die "Wat als.." vragen zijn onzin. Het bestaat op dit moment gewoon niet. Jullie zijn waarschijnlijk anti-democratisch aangezien jullie andere culturen jullie eigen cultuur willen opdringen. Wat zouden jullie ervan vinden als jullie in een Islamitisch land zouden leven en ze zouden jullie hun cultuur willen opdringen???
Je gaat totaal niet in op wat ik zeg dat de Europeanen nu moeten meemaken, zelfs als ik een beeld schets waarmee je je in onze situatie kan inleven wil je er niet op reageren.

En dan beweer jij samen met anderen dat de Turken beter geïntegreerd zijn dan de Marokkanen!

Ik wil helemaal niemand iets opdringen. Ik wil mijn oude maatschappij terug!

Ik wil dat de westerse waarden behouden blijven, en dat zijn :
- de vrijheid van onderzoek;
- de vrijheid van denken;
- de vrijheid van meningsuiting;
- de vrijheid van handelen.

En ik moet hier helemaal geen totalitaire dictatuur die mij komt zeggen hoe ik moet kakken of pissen zoals in :


Eens liep de Heilige Profeet (salla allahoe aleihi wa sallam) langs twee graven en zei:
"Deze twee personen die hier begraven liggen, worden zwaar gestraft voor alledaagse tekortkomingen: een van hen verschoonde zich niet goed na het urineren, de ander roddelde graag."

Regels met betrekking tot stoelgang/ urineren:
- Men moet vermijden rug of gezicht te keren naar de Qiblah.
- Het wordt sterk afgeraden om staand te plassen, behalve als het onvermijdelijk is.
- Als iemand een ring aan heeft, waarin is gegraveerd de naam van Allah, de kalima e shahada of een vers uit de Heilige Koran, dan moet men deze uit blijk van respect en achting uittrekken alvorens het toilet binnen te gaan.
- Terwijl men zijn behoefte aan het doen is, is het ongepast dat men praat, onnodig hoest, een vers reciteert of zelfs "Al-hamdoelillah" zegt na het niezen.
- Men moet het toilet met de linkervoet eerst binnengaan en met de rechtervoet eerst weer naar buiten. Terwijl men binnengaat kan men het volgende gebed opzeggen:
" allahoemma innie a´oedhoe bika mina- al- gobothi wa-al- gabaaieth".
(O Allah, tot u neem ik mijn toevlucht voor de kwaadaardige mannelijke djinn en de vrouwelijke djinn)
Als men het toilet verlaat zegt men:
" Al alhamdoelillahi-ladhie adhhaba ´annie-al- adhaa wa ´afaanie."
(Lof zij Allah, Die mij verlost heeft van het vuil en mij verlichting heeft geschonken)
Als men deze woorden niet kan herinneren zegt men gewoon: "ghoefraanak!" (O Allah, ik smeek u om vergiffenis).
- Het is verboden om in stromend of stilstaand water te urineren en op plaatsen waar mensen bij elkaar komen (zoals onder een boom waar mensen vaak in de schaduw zitten, maar ook in de portieken van gebouwen!).

Reiniging (na toiletbezoek) geschiedt als volgt:
Na de behoefte gedaan te hebben gebruikt men eerst toiletpapier. Daarna reinigt men zich met water en droogt zich af met toiletpapier. En men gebruikt hierbij de linkerhand (niet de rechter). Daarna wast men zijn handen goed schoon met water en zeep. Slechts in noodgevallen kan men volstaan met alleen toiletpapier.


Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 14:26   #12
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Geachte S, ik wil alleen laten zien dat hun eigen cultuur ook niet de beste is. Iedereen moet eerst naar zichzelf kijken voordat ze naar anderen kijken. Mijn mening is dat geen enkele cultuur superieur is aan een andere cultuur. Als ze vinden dat Islam achterlijk is, zal ik komen met argumenten die laten zien dat Christendom/humanisme achterlijk is.
Dan moet U niet schrijven dat de Westerse cultuur hypocriet is!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 14:57   #13
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

tuurlijk mag jij turks praten en turkse kleding aandoen, je eigen cultuur behouden: t zou maar erg zijn . maar dan toch niet in deze o zo hypocriete westerse samenleving, wat jij moet doen is je kont in je handen nemen en terug naar turkije kruipen en daar kan jij je helemaal ECHT thuisvoelen, jij jouw cultuur en ik de mijne okee ! ik word voor racist uitgemaakt omdat ik mijn cultuur en vaderland wil beschermen tegen degenen die het willen inpalmen en weggeven? JA HALLOOOOOOO,waar zijn we mee bezig t is de omgekeerde wereld, aan al degenen die het nog niet doorhebben:AANPASSEN OF TERUGKEREN!en nog liefst dat laatste!dat zal toch nooit samengaan moslims in de westerse wereld ,om de eenvoudige reden: onze normen en waarden liggen mijlenver uit elkaar! de intigratie is hier mislukt zoals te verwachten,en nu zitten we mooi met de rotzooi!en al die dingen die jij aanhaald om ons schuldig te voelen en te maken :natuurlijk is de arabische wereld nergens schuldig aan wat had je gedacht !dat lijstje zou anders wel wat metertjes in beslag nemen .
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 16:15   #14
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Je gaat totaal niet in op wat ik zeg dat de Europeanen nu moeten meemaken, zelfs als ik een beeld schets waarmee je je in onze situatie kan inleven wil je er niet op reageren.
Wat de Europeanen nu moeten meemaken??? Ohhh, wat erg. De Europeanen hebben het toch zo slecht. Het zijn de Europeanen die de rotbaantjes hebben, slecht betaald worden, elke dag gediscrimineerd worden, niet binnengelaten worden bij discotheken, onder de armoedegrens leven. Waarom heb je het niet over wat de Congolezen moesten meemaken? Die zijn eeuwelang door Belgen als slaven misbruikt, verkracht en vermoord. Of waarom heb je het niet over de Indianen die door de westerlingen zijn uitgemoord? Waarom heb je het niet over de moslims in Bosnie die op brute wijze zijn verkracht en afgeslacht? De niet-Europeanen hebben het veel moeilijker dan de Europeanen.

Citaat:
Ik wil helemaal niemand iets opdringen. Ik wil mijn oude maatschappij terug!
Dat excuus wordt gebruikt om de moslims jullie waarden en normen op te dringen. Waarom gebruiken jullie dan altijd het woord "aanpassen"? Dat is sociale drang.

Citaat:
Ik wil dat de westerse waarden behouden blijven, en dat zijn :
- de vrijheid van onderzoek;
- de vrijheid van denken;
- de vrijheid van meningsuiting;
- de vrijheid van handelen.
Die waarden gaan nooit verloren. Jij probeert een ongegronde angst te zaaien onder de Vlamingen.

Citaat:
En ik moet hier helemaal geen totalitaire dictatuur die mij komt zeggen hoe ik moet kakken of pissen zoals in :


Eens liep de Heilige Profeet (salla allahoe aleihi wa sallam) langs twee graven en zei:
"Deze twee personen die hier begraven liggen, worden zwaar gestraft voor alledaagse tekortkomingen: een van hen verschoonde zich niet goed na het urineren, de ander roddelde graag."

Regels met betrekking tot stoelgang/ urineren:
- Men moet vermijden rug of gezicht te keren naar de Qiblah.
- Het wordt sterk afgeraden om staand te plassen, behalve als het onvermijdelijk is.
- Als iemand een ring aan heeft, waarin is gegraveerd de naam van Allah, de kalima e shahada of een vers uit de Heilige Koran, dan moet men deze uit blijk van respect en achting uittrekken alvorens het toilet binnen te gaan.
- Terwijl men zijn behoefte aan het doen is, is het ongepast dat men praat, onnodig hoest, een vers reciteert of zelfs "Al-hamdoelillah" zegt na het niezen.
- Men moet het toilet met de linkervoet eerst binnengaan en met de rechtervoet eerst weer naar buiten. Terwijl men binnengaat kan men het volgende gebed opzeggen:
" allahoemma innie a´oedhoe bika mina- al- gobothi wa-al- gabaaieth".
(O Allah, tot u neem ik mijn toevlucht voor de kwaadaardige mannelijke djinn en de vrouwelijke djinn)
Als men het toilet verlaat zegt men:
" Al alhamdoelillahi-ladhie adhhaba ´annie-al- adhaa wa ´afaanie."
(Lof zij Allah, Die mij verlost heeft van het vuil en mij verlichting heeft geschonken)
Als men deze woorden niet kan herinneren zegt men gewoon: "ghoefraanak!" (O Allah, ik smeek u om vergiffenis).
- Het is verboden om in stromend of stilstaand water te urineren en op plaatsen waar mensen bij elkaar komen (zoals onder een boom waar mensen vaak in de schaduw zitten, maar ook in de portieken van gebouwen!).

Reiniging (na toiletbezoek) geschiedt als volgt:
Na de behoefte gedaan te hebben gebruikt men eerst toiletpapier. Daarna reinigt men zich met water en droogt zich af met toiletpapier. En men gebruikt hierbij de linkerhand (niet de rechter). Daarna wast men zijn handen goed schoon met water en zeep. Slechts in noodgevallen kan men volstaan met alleen toiletpapier.


Iedereen moet zelf weten hoe hij zijn kont afveegt. Denk maar niet dat er politieagenten zijn in moslimlanden die kijken hoe jij je reet verschoont.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 16:30   #15
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Kijk Turk4ever, als je zo begint kan ik er ook een paar opnoemen hoor ...

Maar nee, kijk liever wat er nog STEEDS gebeurd in turkije met de Koerden.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 16:50   #16
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Kijk Turk4ever, als je zo begint kan ik er ook een paar opnoemen hoor ...

Maar nee, kijk liever wat er nog STEEDS gebeurd in turkije met de Koerden.
De oorlog in Turkije tussen Koerden en Turken is al afgelopen. De Koerden in Turkije worden veel beter behandeld dan de allochtonen in Belgie. Ik weet niet of je het weet maar de moslims in Tsjetsjenie worden nog steeds afgeslacht door de Russen. Kom niet aan met slappe argumenten. Als je alles optelt wat er in de naam van de Islam is gedaan, dan is dat nog steeds minder dan 1% van het totaal van alle gruweldaden. Het humanisme/christendom kan 90% van de gruweldaden op zich nemen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 16:50   #17
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik zal even de ergste gebeurtenissen uit de geschiedenis opsommen. De Islam is hier nauwelijks verantwoordelijk voor.
Maar het christendom is hier al een tijdlang niet meer verantwoordelijk voor. Want:

Citaat:
1. De Islam is niet verantwoordelijk voor 1 miljoen burgerdoden in Vietnam
Dit was een ideologische strijd, geen religieuze (kapitalisme tegen communisme)

Citaat:
2. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer dan 50 miljoen doden tijdens WOII waaronder 6 miljoen vermoorde Joden tijdens de holocaust
3. De Islam is niet verantwoordelijk voor gebruik van het atoombom op burgers tijdens WOII waarbij een half miljoen onschuldige burgers zijn omgekomen
WO II was een ideologische strijd, geen religieuze (fascisme en nationaal-socialisme in Europa, imperialisme van Japan)

Citaat:
4. De Islam is niet verantwoordelijk voor het apartheidsregime in Zuid Afrika dat pas laat in de jaren 80 is afgeschaft
Dit is racistisch (in de zin van rassenscheiding) en geen religieus beleid (de meeste zwarten in Zuid-Afrika zijn ook protestants)

Citaat:
5. De Islam is niet verantwoordelijk voor meer 30 miljoen doden tijdens WOI
Dit was een strategische machtsstrijd, geen religieuze. Zoek de verschillen in religie maar.

Citaat:
6. De Islam is niet verantwoordelijk voor eeuwenlange uitbuiting van het Afrikaanse continent door koloniale mogendheden.
7. De Islam is niet verantwoordelijk voor de wijdverbreide slavenhandel tussen de 16e en 19e eeuw waarbij negers als stront zijn behandeld.
8. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van het Indiaanse volk in Noord Amerika.
9. De Islam is niet verantwoordelijk voor de genocide van de Aboriginals in Australie.
Dit was niet uit religieuze, maar uit imperialistische motieven. De kerk gebruikte het wel om mensen te bekeren en in het begin ging dat gewelddadig (Spanjaarden en Portugezen in Zuid-Amerika), maar later werd dat veel minder. Waar de kerk de uitbuiting van andere volkeren heeft gesteund is dat schandalig, maar het was niet uit religieuze motieven dat dat gebeurde.

Citaat:
Kortom, de christelijke/humanistische cultuur is verantwoordelijk voor bijna alle grote rampen in de geschiedenis van de mensheid. En toch wordt de Islam als het kwaad beschouwd? Alleen omdat er twee torens zijn omvergeknald? In mijn ogen zijn de christenen/humanisten nu de fundamentalisten. Ze willen ons dwingen om hun normen en waarden aan te nemen. Als de moslims het omgekeerde proberen worden ze voor extremisten uitgemaakt. In mijn ogen is er geen verschil tussen de Bin Laden's en de Vlaamse racisten die andersdenkenden/andersgelovigen hun eigen christelijke/humanistische waarden en normen willen opdringen. Belgie is toch een vrij land? Als ik Turks wil praten of traditionele Turkse kleding draag kan dat niemand wat schelen in een democratisch land. Daar zijn de fundamenten van de democratie op gebouwd. HET ENIGE WAT IK MOET DOEN IS MIJ AAN DE REGELS HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is een enorm scheve vergelijking tussen het christendom en de islam. Het gaat er helemaal niet om wiens gelovigen het meest hebben misdaan, het gaat erom wie in naam van het geloof zijn wil oplegt aan anderen. Dat is het grote gevaar van religieus fundamentalisme.

En wat betreft het dwingen om de heersende normen en waarden aan te nemen: when in Rome, do as the Romans do! Simpeler kan niet. Als ik ergens heen ga pas ik mij ook aan, zelfs als ik ergens kort verblijf probeer ik mij aan te passen, dus ik verwacht dat anderen die hier wel permanent zijn komen wonen dat ook doen. Integratie, geen segregatie.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 17:21   #18
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Wat de Europeanen nu moeten meemaken??? Ohhh, wat erg. De Europeanen hebben het toch zo slecht. Het zijn de Europeanen die de rotbaantjes hebben, slecht betaald worden, elke dag gediscrimineerd worden, niet binnengelaten worden bij discotheken, onder de armoedegrens leven. Waarom heb je het niet over wat de Congolezen moesten meemaken? Die zijn eeuwelang door Belgen als slaven misbruikt, verkracht en vermoord. Of waarom heb je het niet over de Indianen die door de westerlingen zijn uitgemoord? Waarom heb je het niet over de moslims in Bosnie die op brute wijze zijn verkracht en afgeslacht? De niet-Europeanen hebben het veel moeilijker dan de Europeanen.
Je gaat weer niet in op het feit dat de Europeanen de invasie door moslims als een bedreiging ervaren. Bedoel je dat omdat er dingen zijn gebeurd die jou niet zinnen in wat ooit bezet werd door het Ottomaans Rijk of dat in het verleden iets gebeurd is waar jullie helemaal niets mee te maken hebben de Turken nu het recht hebben onze landen te overspoelen?

Citaat:
Citaat:
Ik wil helemaal niemand iets opdringen. Ik wil mijn oude maatschappij terug!
Dat excuus wordt gebruikt om de moslims jullie waarden en normen op te dringen. Waarom gebruiken jullie dan altijd het woord "aanpassen"? Dat is sociale drang.
Weer niet goed gelezen? Ik zeg niet dat jullie moeten aanpassen, ik zeg dat jullie moeten oppassen, wij zullen het niet blijven gedogen dat onze maatschappij vervreemd en onherkenbaar verminkt wordt.

Citaat:
Citaat:
Ik wil dat de westerse waarden behouden blijven, en dat zijn :
- de vrijheid van onderzoek;
- de vrijheid van denken;
- de vrijheid van meningsuiting;
- de vrijheid van handelen.
Die waarden gaan nooit verloren. Jij probeert een ongegronde angst te zaaien onder de Vlamingen.
Als jullie hier met voldoende zijn dan kunnen we die waarden wel vergeten. Dus gaan we ervoor zogen dat jullie die kans niet krijgen.
- Eerst met onderhandelingen en met een dialoog over terugkeer.
- En als dat niet lukt dan met een referendum over welke samenleving we hier willen : een samenleving mét of zonder moslims.

EUROPA ZAL GEEN LIBANON WORDEN !

Knoop dat maar goed in uw oren!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 17:40   #19
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Kijk Turk4ever, als je zo begint kan ik er ook een paar opnoemen hoor ...

Maar nee, kijk liever wat er nog STEEDS gebeurd in turkije met de Koerden.
De oorlog in Turkije tussen Koerden en Turken is al afgelopen. De Koerden in Turkije worden veel beter behandeld dan de allochtonen in Belgie. Ik weet niet of je het weet maar de moslims in Tsjetsjenie worden nog steeds afgeslacht door de Russen. Kom niet aan met slappe argumenten. Als je alles optelt wat er in de naam van de Islam is gedaan, dan is dat nog steeds minder dan 1% van het totaal van alle gruweldaden. Het humanisme/christendom kan 90% van de gruweldaden op zich nemen.
Dit kan je niet menen !!! Geloof jij nu zelf wat je zegt ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 18:21   #20
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Dit is mijn stelling: de Christelijke/Humanistische cultuur is achterlijker dan de Islamitische voor de redenen die ik in de eerste post gegeven heb.
Groot gelijk, in Turkije heeft iedereen werk, de lonen liggen er vijf tot tien maal hoger dan in de rest van de wereld. Men is er verzekerd van de wieg tot in het graf en iedereen wat voor herkomst hij ook heeft is er welkom. Over de hele wereld zijn de turkse produkten bekend voor hun uitstekende kwaliteit en de turkse wetenschap kent zijn gelijke niet en dit reeds vanaf 1453 toen Constantinopel op de achterlijke kristenen veroverd werd. Heel de kristelijke bevolking was over deze gebeurtenissen zo verheugd dat ze hun kinderen als Janitsaren naar het leger stuurden waar ze zich spontaan tot de Islam bekeerden. Dank zei de veroveringen van de moedige turkse soldaten en de janitsjaarse bekeerlingen werd vervolgens de halve Balkan tot een groot natuurpark omgeschapen en dit lang voor er van een groene beweging sprake was. Honderdduizenden, zoniet miljoenen bewoners van dat gebied kregen met een levenslang arbeidscontract nieuwe jobs in Turkije aangeboden. De Turkse vloot vaarde bemand met kristenen de middellandse zee af in ruil voor uitstekende voeding en een zeer vaste betrekking aan de roeispaan. In heel het rijk heerste orde en regelmaat. Nog in het begin van deze eeuw zorgde de turkse staat ervoor dat honderdduizenden armeense schurken gestraft werden. De bestraffing was wel hard maar rechtvaardig, tegelijk verlieten nog eens honderduizenden onaangepaste grieken en ander tuig Turkije op vrijwillige basis. Dit ondanks het feit dat ze achteraf allerlei slechte verhalen over het turkse optreden vertelden. Zelfs tot in onze tijd worden dit soort verhalen verteld door zogenaamde koerden en en ander ongeregeld tuig. Gelukkig heeft bijna iedereen zich tot de Islam bekeerd. Het land is nu zeer welvarend geworden en dat alles dankzij de verdraagzaamheid en de open geest die altijd beschouwd kon worden als het kenmerk van de Islam. Na het vertrek van de achterlijke kristenen is geen vergelijk meer mogelijk. Overal in europa trachten nu turkse mensen het succes verhaal van hun land te herhalen, helaas vaak slecht begrepen door de plaatselijke bevolking.

mvg. Rogier

PS: Over de juistheid van deze tekst zou een meningsverschil kunnen bestaan, gelieve daar niet te veel aandacht te besteden, de kristenen kunnen zulke zaken toch niet vatten
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be