![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Staatssecretaris
|
![]() Toch al een stap in die richting.
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb ik nog liever dat de regering er iets van opstrijkt. Als je sigaretten moet gaan halen bij een dubieus handelaartje, zal die namelijk wel meer aanbieden dan sigaretten alleen. Met alle gevolgen van dien. Maar alcohol verbieden? Het grootste fundament van het uitgaansleven is alcohol. Zonder alcohol zou je niet te veel volk zien in clubs en dergelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoel je met "roken in zijn geheel verbieden" een wereldwijd verbod op tabak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten alle cafés een soort van private club worden. Kost wel meer aan de uitbater, maar hij zal tenminste zijn klienteel behouden.
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een privé-club zoals we die vandaag kennen, betaalt meer openingsbelasting dan een publiek café. Of die wetgeving nog volledig overeind blijft, weet ik niet. Vroeger werden bijvoorbeeld veel dansgelegenheden "privé-club" om de alcoholwet te omzeilen (sterke drank dus). Maar, aangezien nu een publiek café (mits een vergunning) ook bijv. whisky mag schenken, is dat niet meer nodig. Enne, een VZW wordt wel verondersteld geen winst te maken. En dat zal wel niet de bedoeling zijn van de uitbaters.
![]() |
#228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de nodige fantasie en/of inspiratie moet een alternatief op de klassieke "private club" mogelijk zijn. Ik weet niet of er zoiets is als een federatie van caféhouders, maar indien wel, moeten zij maar eens beginnen brainstormen.
Bof, het volstaat waarschijnlijk de eventuele toch gemaakte winst te herinvesteren in de zaak. (en het in leven blijven door deftig te eten bijv. hoort daar imo bij) ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 15 november 2009 om 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een VZW zou zijn leden elk jaar of om de zoveel tijd nieuwe computers in bruikleen kunnen geven, de mogelijkheden zijn eindeloos. Winst is niet altijd in de vorm van geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je schrijft je eigen in tegen een goed loon en een % op de winst. Een goed pensioen hou je er dan aan over. Je rijdt met de wagen van de VZW, je huurt het bewoonbare gedeelte van de zaak voor 100€ all in, vergeet niet je werkkleding merk Boss, enz.
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga een WVZD oprichten.
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De winst kan ook bewaard worden als werkingsreserve en ik vermoed dat ge uzelf zelfs een loon moogt uitbetalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een voor het publiek toegankelijke vzw waar drank geserveerd wordt, zal niet gerookt mogen worden (net zoals nu in een dergelijke vzw waar je kan eten).
Om te mogen roken, zou je een private klub moeten zijn. Maar als je iedereen die zich aanbiedt, zonder onderscheid, binnen laat, dan ben je niet privaat meer, en dan heb je de hele reeks boetes van illegaal handel drijven aan je broek. Face it: geef jullie over, jullie hebben het spelleke verloren. Leg je erbij neer, voor je depressief wordt. Dat het mogelijk is om toch iets of wat gelukkig te blijven, zie je in het buitenland.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Partijlid
|
![]() Het is niet zo duidelijk als jij beweerd. Dan zouden ze zeker het roken moeten bevorderen en niet belemmeren.
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien is het wel dat waar ze zijn achter gekomen op dat congres. Zou het dus niet kunnen zijn dat het gevolg van het rookverbod is dat mensen stoppen of niet worden aangezet om te herbeginnen? En dan klopt het dat er minder hartproblemen zijn denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou me trouwens niet verbazen mochten rookvrije café's MEER klanten krijgen met de tijd (vermits steeds minder mensen gaan roken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarom staat dat hier bij "binnenland" feitelijk? Is eerder een maatschappelijke discussie vind ik.
|
![]() |
![]() |