![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister-President
|
![]() goed zo! ge hebt het begrepen,zeg mij eens hoe ik idiote opmerkingen dan moet omschrijven? enne ik ben niet begonnen he beste
![]() |
#222 |
Minister-President
|
![]() Ge hebt gelijk beste,ik geloof dat weinig u nog verbaast gezien uw uitleg.
Ieder zijn keuze nietwaar!
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Het is fijn voor een discussie als er dan ook argumenten naar voren komen. 2) Het is dom als u anderen ("hun") verwijt disrespectvol en onbeleefd te zijn, als u er in dezelfde draad blijk van geeft dat die begrippen vooral op uzelf betrekking hebben. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 november 2009 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2009 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
begrijp me niet verkeerd ik ben geen boelzoeker,maar u geeft zelf blijk van vooringenomenheid. Het steeds minimaliseren van misdaden in een gesprek zet inderdaad aan tot repliek en indien ik u daar mee gekwetst heb wil ik me exuseren. De waarde van dit gesprek gaat echter niet over ons,maar over jongeren die de veiligheid van anderen op het spel zetten en in gevaar brengen. Ik neem aan dat u slim genoeg bent om dat door te hebben en dat ook niet steeds goed te praten,wat natuurlijk niet wil zeggen dat u zich geen eigen idee mag vormen,maar dat recht hebben anderen ook.
![]() |
![]() |
#227 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach wat een gezever weeral.
Ten eerste is relschoppen plezant. Het zou wat meer mogen gebeuren. Kat en muis met de flikken, zorgen dat je niet gearresteerd wordt, al eens met een steen of een molotov gooien, misschien een katapult op zak hebben, je kleden op mogelijke klappen op je benen en armen en je beschermen tegen een waterkanon, een ruit van een bank inkeilen als je de kans krijgt, ... Moet allemaal kunnen vind ik. Het brengt wat leven in de brouwerij en het jaagt de burgermannetjes angst aan. Dat is altijd vrolijk. Terwijl die onnozele burgermannetjes best zelf eens uit hun pijp zouden mogen komen en bv. hun bank in de fik steken of bij Electrabel of Telenet wat ruiten ingooien aangezien ze daar dagelijks door bestolen worden. Maar nee, daar gaan ze nooit kwaad op worden, die zijn te goed georganiseerd en te deftig. Die hebben een logo en glanzende ramen. Hoewel het gangsters zijn, worden ze er zelfs met de glimlach klant. Liever hakken en schelden op de armen van onze maatschappij, zij die in wijken wonen waar meer dan 30, 40 en soms zelfs 50% werkloos is, waar heelder families wonen waar vader noch zoon noch oom of neef ooit een degelijke job heeft gehad en iedereen moet rondkomen van uitkeringen die volgens alle normen onder het bestaansminimum zitten. Waar mensen uit armoede in veel te kleine krotten wonen met veel te grote families, waar de elctriciteit abominabel is en ze zelf hun badkamer moeten steken als ze wat hygiënisch willen wonen. Zich vrolijk maken als er in die wijken problemen zijn en als er iemand uit zijn dak gaat of in elk woord en elke daad van iemand uit zo'n wijk onmiddellijk het Grote Internationaal Islamitisch Jihadi Complot ontwaren. Er geen graten in zien wanneer de politie in die wijken onschuldigen omverknalt, ineentimmert, steelt, bedriegt of zich achter de gesloten poorten van gevangenissen en politiekantoren te buiten gaat aan racisme, vernederingen en fysiek geweld maar helemaal verbaasd opkijken als de mensen uit die volkswijken dat niet meer pikken en bij de eerste de beste gelegenheid de politie van antwoord dienen zoals dat in dit land altijd de gewoonte is geweest, ook voor er hier moslims woonden. Het lumpenproletariaat van politics.be dat achter zijn goedkope computer commentaar levert op ander lumpenproletariaat dat in al even slechte of nog slechtere papieren zit maar zich daar tenminste tegen verzet en amechtig probeert duidelijk te maken dat een samenleving zich geen onderklasse van werklozen en laaggeschoolden kan permitteren zonder dat dat regelmatig als een etterende puist in het aangezicht van de kleinburgers zal openbarsten. Als sommige mensen hun xenofobe bril konden afzetten, dan zouden ze vaststellen dat die proletariërs van Anderlecht, Kuregem, Molenbeek en omstreken hetzelfde willen wat proletariërs altijd en overal willen: een deel van de rijkdom waar ze recht op hebben, de rijkdom die voor hun neus geëtaleerd wordt en op televisie en andere media breed wordt uitgesmeerd maar waarvoor zij moeten kromliggen en als ze er te dicht bij in de buurt komen worden aangekeken alsof ze een onderontwikkelde diersoort zijn. Als de proletariërs van politics.be hun xenofobe bril konden afzetten, dan zouden ze zich solidair kunnen verklaren met de proletariërs van Brussel en zouden ze gezamenlijk kunnen opkomen voor een democratisch onderwijs dat niet op maat gesneden is van de werkgevers maar tegemoet komt aan de noden van de mensen. Dan zouden ze solidair kunnen opkomen tegen de georganiseerde uitbuiting van de hooggeëerde roversbendes van Dexia, Fortis, Electrabel/Suez, Telenet of Belgacom die hand in hand met de draaideur-politici die er in de hooggeëerde Raden van Bestuur zitten, ons allemaal hogere prijzen aanrekenen dan wat men in onze buurlanden betaalt en die allemaal grijnslachend als Ganzendonck hun winsten uittellen of met hun vettige administrateurekespollen hun aandelen beduimelen bij het zoveelste keer natellen van het kleine fortuin dat ze op de rug van de doorsnee proletariër hebben verzameld, terwijl ze onze binnensteden willens en wetens laten verloederen, binnensteden die gebukt gaan onder de schuldenlast die we met zijn allen al drie keer via interesten aan de banken hebben terug betaald. Maar ik weet het wel, dat interesseert helemaal niemand. Laat ons gemakshalve nog wat op de moslims schelden, zij zijn altijd de schuld van alles, altijd en overal.
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat houd hen tegen terug te keren naar hun zandbak als het hier toch zo slecht is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Gouverneur
|
![]() De meeste van die jongeren zijn in België geboren en getogen. Ze kunnen niet "terug keren" naar "hun zandbak", want daar zijn ze al. België is "hun" zandbak.
Laatst gewijzigd door Sammael : 25 november 2009 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Gouverneur
|
![]() Wat stelt u dan voor, m'n beste? Dat we gewapenderhand op straat komen, "de rijken" langs de guillotine laten passeren en een dictatuur van het proletariaat installeren?
Dat heeft men al een paar keer geprobeerd, doch als ik moet kiezen tussen de resultaten van zulke "revoluties" en de samenleving waarin ik momenteel leef, dan geef ik de voorkeur aan onze samenleving. Het kan natuurlijk altijd beter, maar het is hier nu ook weer niet zo slecht dat we met z'n allen een gewapende revolutie moeten ontketenen met dodelijke slachtoffers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit gehoord van schieten op alles wat beweegt, geen risico nemen van u zelf en of uw colega's in gevaar brengen. Het is hij of gij, eerst mikken en schieten, daarna pas roepen, staan of ik schiet en tot slot in de lucht schieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een chinees die hier geboren is blijft een chinees en een Marokkaan idem. Afpakken die nationaliteit als ze zich niet kunnen gedragen hoe het hier past en weg. Ze hebben allemaal toch een dubbel nationaliteit. En familiehereniging, dat werkt in twee richtingen he, hun oudjes mee het land uit. Eens ze dat weten kraaien ze wel anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge een rattenplaag wil aanpakken moet ge dat doen met radicale middelen en niet met, door een stel moraalridders, geschreven tekstjes. Laatst gewijzigd door Garry : 25 november 2009 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elimineren, dat is de bootschap die in die conventies zou moeten staan. Maar dat klinkt politiek gezien niet zo goed in onze softmaatschappij. Eigenlijk is het een schoftmaatschappij waarin onze para’s moeten opereren. Geen kompassen, kompassen gebruiken ze op zee. Laatst gewijzigd door Garry : 25 november 2009 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 25 november 2009 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U maakt de uwe misschien te ingewikkeld.
Nee, ik versta het wel, je ziet het goede in alle mensen, en wil iedereen verschillende kansen geven, wat op zich niet verkeerd is. alleen als de kansen opgebruikt zijn, moet je ook durven overschakelen op drastische, efficiente middelen, en meestal zijn die eenvoudig en "simpel". Kortom als er een legertje losgeslagen jongeren met molotov cocktails begint te gooien (mogelijk dodelijke wapens) dan vind ik het niet meer dan geoorloofd, dat die gastjes overhoop geknald worden, je geeft ze gewoon een waarschuwing, willen ze niet luisteren, dan maait ge ze gewoon omver. Een politiekantoor in brand steken, is niet zomaar een politiekantoor in brand steken, dat is een statement, maken, ... Dat is een geweldige schop in de kont van het het heersende regime. Als dat regime zijn "gezag" wil herstellen, moet dat ook een statement stellen. anders is die wijk reddeloos verloren. Een stevige razzia, bij de lokale druglords bv, zou al heel effectief zijn, 2 a 300 flikken die alles maar dan ook alles controleren, en iedereen oppaken die er van dichtbij of veraf mee te maken heeft. Een maatschappij hoeft dergelijke terreur niet te tollereren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn gewoon een zootje ongeregeld dat zichzelf en hun eigen gemeenschap in diskrediet brengen en steeds meer veracht zullen worden door de burger die wél werkt, jouw 'pleidooi' voor dat rellend tuig en uitschot is een regelrechte kaakslag aan mensen die werkelijk arm zijn, wérkelijk redenen hebben om opstandig te zijn, wérkelijk onrecht wordt aangedaan - en die NIET massaal gaan rellen, de boel afbreken en tóch proberen om op hun manier een steentje bij te dragen aan een leefbare maatschappij.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |