![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In diene geest zouden de islamkindjes dan maar moeten naar school komen op kerstdag en andere katholieke feestdagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel "Iedere godsdienst met een heilig boek; heeft hetzelfde probleem. In het boek staan tegenstrijdigheden; en het boek is voor interpretatie vatbaar. Je hebt telkens een waaier van interpretaties. Ieder haalt uit het boek wat meest in zijn/haar kraam past." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Ieder kind mag een aantal dagen van school wegblijven met enkel een rechtvaardiging van de ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat je alles doet om vooral geen antwoord op de vraag te geven omdat je verhaaltje over 'tal van interpretatiemogelijkheden' niet opgaat. Je kan die hadih namelijk maar op één manier interpreteren, en die interpretatie past helaas niet in jouw kraam!!! Dit terwijl je een paar bladzijden eerder het wel nodig vond om zonder enige specifieke bronververwijzing uit de bijbel te interpreteren dat Maria slechts 12 �* 13 jaar was toen ze zwanger was. Vanwaar die schijnheilige selectiviteit is dan de vraag. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 28 november 2009 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Dat beweerde ik ook niet.
Citaat:
Ik blijf bij mijn stelling "Iedere godsdienst met een heilig boek; heeft hetzelfde probleem. In het boek staan tegenstrijdigheden; en het boek is voor interpretatie vatbaar. Je hebt telkens een waaier van interpretaties. Ieder haalt uit het boek wat meest in zijn/haar kraam past." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....85#post4464485 Over beide zaken wordt niet gerept in de verschillende religies die gebaseerd zijn om de Bijbel; omdat het geen issue is; of omdat het niet in hun kraam past. Immers, aangezien Jezus vegetariër was; moeten zijn volgelingen dan niet ook vegetarisch eten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kronkelgedrag is op zich al een interpretatie van de hadith die ik je vroeg te interpreteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....85#post4464485 Toen ging het over "tendentieuze info" Omdat ik de indruk heb dat jij selectief leest; en/of opzettelijk verkeerd interpreteert : Ik heb geen goesting om te discussieren over de mogelijke interpretaties van de Koran of de hadiths; en zeker niet met jou. Daarvoor kan je terecht op het subforum "godsdienst en levensovertuiging". Ik stel enkel "Iedere godsdienst met een heilig boek; heeft hetzelfde probleem. In het boek staan tegenstrijdigheden; en het boek is voor interpretatie vatbaar. Je hebt telkens een waaier van interpretaties. Ieder haalt uit het boek wat meest in zijn/haar kraam past." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De islamitische tafsir is heel iets anders. In hoofdzaak interpreteert het ene vers van de koran het andere. En er is een hiërarchie tussen de verzen onderling, tussen de koran en de soenna en tussen de verschillende onderdelen van de soenna. De vraag is daar hoofdzakelijk: wat heeft het meeste gezag, geeft Allahs wil het nauwkeurigst weer? Alleen bij de sji'ieten en aanverwante sekten begint er een klein beetje van jouw bewering te kloppen, maar nog niet zo veel. Het is een oud, oud zeer: in die dertig jaar dat ik de islam bestudeer heb ik nog nooit een van die linkse dhimmi's anders over de islam horen praten dan alsof het een soort tweede christendom was, waarop je dezelfde methoden als op het christendom mag toepasen, en waarover je dezelfde onzin mag vertellen, maar dan veel, veel zachter, want die arme moslims zijn tenslotte proletariërs, en het proletariaat écht emanciperen is allang uit de tijd. Wat ik me daarbij altijd afvraag is: hoe slagen ze erin, het voor moslims op te nemen zonder zich ooit de moeite te getroosten, na te gaan, of nog maar toevallig te constateren, hoe die mensen echt functioneren? Die houding is allesbehalve humanistisch, ze is oppervlakkig. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 28 november 2009 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen inspanning is haar te veel om toch maar niet op de hekele vraag te moeten beantwoorden. Haar kronkelgedrag is op zich al een interpretatie van de hadith die ik haar vroeg te interpreteren. Maar zelfs dat schijnt ze niet te beseffen. ![]() Alé hup, op naar de volgende ronde Artisjok-gezwalp. Hoeft niet hoor Artie, jouw gezwalp is een interpretatie van die hadith, weliswaar geen expliciete, maar we hebben inmiddels begrepen dat je het bestaan van het zonlicht zal ontkennen als het uit politiek correcte overwegingen (lees : dhimmitude) moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat ieder "uit het boek" haalt wat het meest in zijn kraam past, geeft grosso modo aan wat de katholieke kerk met het christendom, en dus ook met de bijbel (waarvan ze de lectuur lang heeft verboden) heeft gedaan. Ik vrees dat jij nul komma niets weet over hoe de koran wordt gelezen, en misschien niet eens wat erin staat. Dus het is het een of het ander: ga je zelf maar uitleven in het juiste forum, of kom er hier niet de bijbel bij sleuren, zoals je in pin post #123 http://forum.politics.be/showthread....85#post4464485 mbt "tendentieuze info" hebt gedaan. Anders zal het mij vergund zijn, je eens van hetzelfde laken als filo een broek te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik geen vergelijking mogen maken met de interpretaties van de Bijbel? En is het correct dat je post vol stond met tendentieuze info? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Narrated 'Aisha: I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13) Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 28 november 2009 om 13:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En nog maar eens: het is nooit mijn ambitie geweest om 'een goede verdediger' van om het even wie of wat te zijn. En ook nog maar eens: ik vind alle godsdiensten achterlijk, maar dat betekent niet dat anderen niet het recht zouden hebben die godsdienst te belijden. Ik vind de Ijzerbedevaart ook achterlijk, om nog maar te zwijgen van vendelzwaaien en meiboomvieringen, maar van mij mag iedereen doen wat h/zij wil. Dat sommigen de regels niet meer zo letterlijk nemen zou jij een goede zaak moeten vinden, want dat is een stap in de evolutie naar minder godsdienstigheid. Niet zo gek verschillend van wat er in België is gebeurd met het katholicisme. In eerste instantie volgt iedereen alle regels en voorschriften, later vervallen sommige van die gebruiken, de volgende generatie (of een paar generaties verder) ziet dan dat god niet met bliksems begint rond te slingeren en keert zich af van het geloof. Alleen een aantal culturele aspecten blijven hangen (zoals vandaag de dag nog steeds veel Europeanen zich christen of katholiek noemen, ook als ze geen van de voorschriften strikt naleven). Die evolutie zal ook gebeuren (en gebeurt nu al, zoals je zelf aangeeft met je ex-moslims) bij moslims. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zit jij hier reclame te maken voor die opdringerige bende invallers? Hopelijk reageren de ouders van die kinderen keihard door dit met alle middelen bekend te maken in de streek. Hopelijk reageren ze door hun kinderen van die school weg te trekken met duidelijke vermelding van de redenen! Het is hier nog nog geen Belgikistan, maar voor sommigen kan het niet vlug genoeg gaan? Heel simpel: de islam hoort niet thuis in onze scholen, dat moet zich maar beperken tot onderricht (gecontroleerd door de inspectie) in hun moskee. Dat men hier "katholieke godsdienst" geeft is even normaal als islam- en koranlessen in de islamlanden, maar niet omgekeerd! Dan heb je leerlingen die "protestantse godsdienst" volgen maar die zijn met zo weinig dat zo een leerkracht meerdere scholen moet aflopen om aan zijn/haar uren te komen en daar zit met klasjes van amper een paar leerlingen. Dan heb je de Joodse godsdienst, maar die storen hier al jaren niets of niemand, en uiteindelijk heb je "zedenleer" voor al wie met die bovenstaande rommel in de 21st eeuw niets wil te maken hebben. Maar "islamonderricht" in onze scholen is van een heel andere orde! Dat is echt de wolf in schapenkledij stoppen en zijn gang laten gaan! Hierbij denk ik ook eventjes aan hun houding tov onze gebruiken zoals kruisbeeld, kerststalletje, sinterklaas en noem maar op! Nog eens: indien het hier niet om een "haatbrief" of dergelijke gaat, dan is dit gewoon een schande en het toppunt van hypocrisie vanwege ons beleid. Zijn die echt zo dom dat ze niet beseffen waarmee ze bezig zijn, of gewoon zo hypocriet dat enkel hun kortlopende eigenbelang primeert? Laatst gewijzigd door andev : 28 november 2009 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- die godsdienstlessen over welke godsdienst ook hoeven niet teveel van de schooltijd in beslag te nemen, daar is dat precies iets anders - is het ook zo dat in die klassen waar veel moslimkindjes zitten er wekenlang over de "katholieke godsdienst" verteld wordt met alles erop en eraan? Dat zou nog nuttiger zijn, want zij moeten zich meer aanpassen aan onze levenswijze dan wij aan de hunne! Praten ze daarna minder over "ongelovige honden" enz ... maar ik heb daar precies nog niet veel over gelezen - de moslims en hun godsdienst komen reeds redelijk aan bod tijdens de geschiedenislessen. Misschien moesten onze leerlingen daar handelen zoals de moslims handelen wanneer het over de holocaust en dergelijke gaat... - van alle godsdiensten die ons land nu "rijk" is is er maar één die een echte grote invloed heeft en nog meer zal krijgen en dat is de islam! Daar mocht men een beetje meer aan denken ipv het weg te willen moffelen tussen de rest als maakt het niet veel uit... Binnen tien, twintig jaar zou dat probleem is wel eens volledig van de baan kunnen zijn vanwege maar één godsdienst meer...met de nodige dwang erbij. Laatst gewijzigd door andev : 28 november 2009 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De islam zorgde voor minder slachtoffers dan de niet-islammers? Dat zal wel! En vooral: ze weten nog altijd van geen ophouden, ze maken nog elke dag slachtoffers zelfs onder hun eigen bevolking! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen mijn kinderen 12 werden kreeg ik op het werk een cadeau voor hen en een kaartje met "proficiat met je plechtige communie" Ik moet nog altijd uitleggen wat het "lentefeest" is. Pas sedert enkele jaren blijkt uit de publiciteit dat de winkels weten dat er ook een lentefeest bestaat. De religieuze feestdagen; zijn nog altijd de christelijke. Mijn kinderen ondervinden dit ook op school, in de jeugdbeweging, op het conservatorium,... dat Katholiek zijn default is; en zij de uitzondering. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=BttAQ...eature=related Het westen maakte in Irak alléén al 1.700.000 burgerslachtoffers, omwille van de olie. http://www.guardian.co.uk/world/2007...q.iraqtimeline Andere bronnen: http://www.newscientist.com/article/...-revealed.html http://en.wikipedia.org/wiki/ORB_sur...f_the_Iraq_War ORB zelf: http://www.opinion.co.uk/Newsroom_de...aspx?NewsId=88 http://www.opinion.co.uk/Documents/R...%20release.doc http://www.opinion.co.uk/Documents/N...lty%20Tabs.pdf http://www.youtube.com/watch?v=H1KwVz_e1Gk http://www.youtube.com/watch?v=FbIX1CP9qr4 Dus 1,2 Mio+0,5 Mio= 1,7 Mio burgerdoden tgv die oorlog. (op een bevolking van, grof geschat, 2x zoveel als België) De term voor zoiets is genocide. |
||
![]() |
![]() |