Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2010, 18:55   #221
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat dacht u van: Niet toegeven aan religieuze waanzin?
Dat is geen optie voor Artisjok. Dat kon je toch al raden gelet op haar uitsloverij voor de hoofddoek?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 20:00   #222
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn de niet-moslims niet verplicht om enkel varkensvlees te eten.
Als enkel varkenvlees geschrapt wordt; kunnen niet-moslims nog altijd iedere dag 's middags op school eten.
Halal eten is wel iets meer dan enkel "geen varkensvlees".
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 20:06   #223
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Inderdaad, maar 't is een begin en alle begin is moeilijk, eerst leren stappen voordat je kan lopen en rennen.

Het is een toegeving aan absurde eisen, wetten en regels en die 1ste stap is reeds gezet.

Verbazingwekkend dat ouders daar niet tegen in opstand komen en hun kinderen massaal van dat soort scholen weghouden!

Maar de meesten weten niet eens wat het inhoudt; 'Och, enkel het varkensvlees wordt van het menu geschrapt, wat is dáár nou erg aan (arti)'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 20:07   #224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ja, dat is correct.

Daarom noemde ik dit "een goede middenweg".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 20:13   #225
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad, maar 't is een begin en alle begin is moeilijk, eerst leren stappen voordat je kan lopen en rennen.

Het is een toegeving aan absurde eisen, wetten en regels en die 1ste stap is reeds gezet.
Je hebt precies niet goed gevolgd.

Citaat:
Verbazingwekkend dat ouders daar niet tegen in opstand komen en hun kinderen massaal van dat soort scholen weghouden!

Maar de meesten weten niet eens wat het inhoudt; 'Och, enkel het varkensvlees wordt van het menu geschrapt, wat is dáár nou erg aan (arti)'!
Ja; vertel gerust eens wat daar nu zo erg aan is.

Citaat:
Kafir = sowieso haram.

Ik zal het eens opscharrelen in mn uitgebreide map; "IslamShit", ofwel wat oude posts van circe opzoeken, maar ik ben net wakker en kijk nog maar half uit mn ogen.
Heb je je map nog niet teruggevonden?

Citaat:
Ik heb circe's post alvast opgezocht voor jou.
http://forum.politics.be/showthread....81#post4022481
Oud 23 februari 2010, 20:14   #226
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Het waanzinnige is dat Arti zelf niet WIL beseffen hoe intens ze in feite islamitische discriminatiepraktijken steunt.
Om het met haar eigen woorden te zeggen 'ze gaat er lichtjes over'.
Ik vraag me af hoe lichtjes ze over andere onderdrukkings- en discriminatiepraktijken bereid is te gaan louter en alleen omdat ze uit het islamitisch geloof komen.
Oud 23 februari 2010, 20:17   #227
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Appeasement poging nummer 50.000 of zoiets.

Het is ondenkbaar dat Artisjok islamitisch ouders zou confronteren met de vraag : vertel gerust eens wat er zo erg is aan het feit dat het autochtoon klasgenootje van uw kind een varkenskoteletje 's middags eet in de schoolkantine.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 23 februari 2010 om 20:18.
Oud 23 februari 2010, 21:13   #228
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En op welke manier wordt met de moslim-kinderen geen rekening gehouden door autochtone kinderen varkensvlees te geven?

Moslim-kinderen worden toch niet verplicht varkensvlees te eten.

Arti????
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:25   #229
Sean
Burgemeester

Standaard

De wetgeving dient voor elk groep van de samenleving op dezelfde manier van toepassing te zijn, ofwel heeft geen enkele groep recht op uitzonderingen ofwel hebben we allemaal recht op uitzonderingen. Zoals de zaken nu staan riskeert het ene individu vervolging voor een bepaalde daad terwijl een ander de zelfde daad volkomen legaal mag uitspoken.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:31   #230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Arti????
Verwacht je daar serieus een antwoord op?.

Citaat:
En op welke manier wordt met de moslim-kinderen geen rekening gehouden door autochtone kinderen varkensvlees te geven?

Moslim-kinderen worden toch niet verplicht varkensvlees te eten.
Neen; Moslim-kinderen worden niet verplicht om varkensvlees te eten.
Maar als je wil dat alle, of zo veel mogelijk, kinderen 's middags op school warm eten; dan kan je voor zo veel mogelijk kinderen zo veel mogelijk bezwaren om het niet te doen wegnemen.

Het is spijtig dat de hoogstaande journalistieke bron van cut de krap; niet zelf op zoek ging naar het waarom; en bijvoorbeeld niet zelf de vraag stelde aan die schepen van onderwijs.
Oud 23 februari 2010, 21:33   #231
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar als je wil dat alle, of zo veel mogelijk, kinderen 's middags op school warm eten; dan kan je voor zo veel mogelijk kinderen zo veel mogelijk bezwaren om het niet te doen wegnemen.

Het is spijtig dat de hoogstaande journalistieke bron van cut de krap; niet zelf op zoek ging naar het waarom; en bijvoorbeeld niet zelf de vraag stelde aan die schepen van onderwijs.
Zo is de islam van start gegaan in de school van mijn zonen. Ze waren in de meerderheid. Dus iedereen moest worden geassimileerd. Ze schrijft het correct. Meer dan de helft moslim dan is halal de regel. Binnenkort de sharia?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:34   #232
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Bij mij op het werk wordt het gebruik van varkensvlees vermeld tbv allochtone islamitische werknemers , van halal is daar zelfs geen sprake..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:35   #233
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bij mij op het werk wordt het gebruik van varkensvlees vermeld tbv allochtone islamitische werknemers , van halal is daar zelfs geen sprake..
Is het een school? In de scholen daar begint het.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:37   #234
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
waar zie je school ?

Een verwittiging is de enige toegeving..m.a.w. de gelovigen weten dan wanneer ze hunne kost elders moeten gaan halen ( of de standaard vegischotel kiezen)

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 februari 2010 om 21:38.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:37   #235
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.

Citaat:
Waarom moet het dan van het menui geschrapt worden? Kun je daar een zinnige reden voor bedenken?

Citaat:
Appeasementpraatje dat erop neerkomt dat autochtonen moeten buigen voor waanzinnige religieuse vooroordelen, voor zover die uit de islam komen.

Citaat:
CTK weet heel goed waarom die schepen snel door de knietjes ging voor islamitische eisen. Om nieuw kiesvee te paaien o.a.
Oud 23 februari 2010, 21:38   #236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Zo is de islam van start gegaan in de school van mijn zonen. Ze waren in de meerderheid. Dus iedereen moest worden geassimileerd. Ze schrijft het correct. Meer dan de helft moslim dan is halal de regel. Binnenkort de sharia?
Wie is die "ze"; en wat schrijft ze dat correct is.

Begrijp ik je correct; heb je weet van een school waar iedereen halal eet? Welke school is het waar iedereen halal eet?
Oud 23 februari 2010, 21:43   #237
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
De sharia slaat op heel het islamitisch systeem van wetten en regels. Ook de halal spijswetten vallen daaronder. De sharia is dus al de school van uw zonen binnen gedrongen.
Oud 23 februari 2010, 22:05   #238
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt precies niet goed gevolgd.

Heb je je map nog niet teruggevonden?
Wat daar erg aan is?
De volledige mentaliteitswijziging die geëist wordt van de hele autochtone bevolking. Varkensvlees zou niet meer toegelaten worden in scholen waardoor kinderen een idee krijgen dat er iets grondigs mis is met varkensvlees. Belachelijk gewoon.
Die opgelegde mentaliteitswijziging komt bij mij over als discriminatie van mijn cultuur en dat is de cultuur die hier eeuwenlang de enige was en die dus niet in het gedrang mag gebracht worden.
Oud 23 februari 2010, 22:08   #239
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Die opgelegde mentaliteitswijziging komt bij mij over als discriminatie van mijn cultuur en dat is de cultuur die hier eeuwenlang de enige was en die dus niet in het gedrang mag gebracht worden.
Voor arti geen probleem, als de moslims maar hun zin krijgen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 22:10   #240
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat daar erg aan is?
De volledige mentaliteitswijziging die geëist wordt van de hele autochtone bevolking. Varkensvlees zou niet meer toegelaten worden in scholen waardoor kinderen een idee krijgen dat er iets grondigs mis is met varkensvlees. Belachelijk gewoon.
Klaar en duidelijk, alleen Artisjok zal het weer niet willen begrijpen. Met nadruk op willen. Dat hoort nu eenmaal bij het zelf opgelegd apologetengedrag.
Verwacht je nu maar aan een nieuwe riedel kronkels, verdraaiingen en ontwijkingsmaneuvers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be