Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2010, 11:45   #221
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Bron?
015/333000

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 april 2010 om 11:46.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 12:17   #222
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Desnoods, ja.

RTBF, TV5 hebben, wat Vlaanderen en Nederland betreft, weinig te bieden. Hetzelfde geldt voor zenders als RAI Uno en TRT International.
U vergeet misschien dat er anderstaligen in Vlaanderen leven. Franstaligen die in Vlaanderen leven, kijken al zeker en vast naar RTBF, RTL-TVI plus al die Franse zenders. Italianen kijken ook zeker en vast naar RAI Uno. En dat is hun volste recht. Thuis spreken ze de taal die ze willen en kijken ze naar de zenders die ze willen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 12:21   #223
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vat het even niet. Bij jou in ... Limburg of Luik?

Maargoed. De Italianen dienen wel te beseffen dat zij in Limburg wonen. Dat is, net als bij hun Turkse en Marokkaanse collega's, een kwestie van inburgeren. Als zij zo nodig RAI willen bekijken, dan kunnen zij daarvoor een abonnement afsluiten bij hun kabelexploitant of een satellietschoteltje aanschaffen. Dan hoeven wij met ons allen ons niet te ergeren aan onverstaanbare zenders waarvoor betaald moet worden.
Denkt u echt dat die Italianen zullen stoppen Italiaans onder hen te spreken? Denkt u echt dat die Italianen zullen stoppen in het Italiaans te denken?
Denkt u echt dat die Italianen niet meer voor Italië bij pakweg de Mundial zullen supporteren?
Enz........

U wil dat ze hun eigen taal en cultuur verwaarlozen! Hebt u geen schaamte daarvoor?
Oud 1 april 2010, 12:31   #224
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U vergeet misschien dat er anderstaligen in Vlaanderen leven. Franstaligen die in Vlaanderen leven, kijken al zeker en vast naar RTBF, RTL-TVI plus al die Franse zenders. Italianen kijken ook zeker en vast naar RAI Uno. En dat is hun volste recht. Thuis spreken ze de taal die ze willen en kijken ze naar de zenders die ze willen.
Wat je zegt is niet helemaal correct. Alhoewel ik digitaal kijk kan ik bv. Frankrijk 2 en 3 niet ontvangen, wel een deel Franse en andere rommelzenders waar ik niks aan heb.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 12:40   #225
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat je zegt is niet helemaal correct. Alhoewel ik digitaal kijk kan ik bv. Frankrijk 2 en 3 niet ontvangen, wel een deel Franse en andere rommelzenders waar ik niks aan heb.
Bedoelt u TF1?
Oud 1 april 2010, 12:41   #226
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat volste recht kopen zij dan maar in de vorm van een apart abonnement of een schoteltje. Dat doet mijn Indonesische vrouw ook en zij eist niet op de inmiddels van de alhier verblijvende allochtonen bekende manier haar recht. Het is nog altijd een gunst, ook voor Italianen die ooit naar Limburg werden gehaald om steenkool te delven.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 12:44   #227
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denkt u echt dat die Italianen zullen stoppen Italiaans onder hen te spreken? Denkt u echt dat die Italianen zullen stoppen in het Italiaans te denken?
Denkt u echt dat die Italianen niet meer voor Italië bij pakweg de Mundial zullen supporteren?
Enz........

U wil dat ze hun eigen taal en cultuur verwaarlozen! Hebt u geen schaamte daarvoor?
Nee, dat denk ik niet. Daarover gaat het geenszins. Het gaat erom dat Nederlanders en Vlamingen kunnen en misschien ook mogen genieten van een compleet, Nederlandstalig tv-zenderaanbod. Als de bandbreedte van de kabel daarvoor te beperkt is, dan moeten vreemde zenders daarvoor maar wijken.
Oud 1 april 2010, 13:07   #228
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedoelt u TF1?
Neen, en ook niet RTBF 1 en 2. Ik ken het aanbod van de Brusselse regio niet maar in Vlaanderen mag gerust 75 % van het aanbod geschrapt worden. Ik kijk vooral naar Canvas, de Nederlandse zenders, Arte en verschillende BBC-zenders die allemaal schitterende programma's aanbieden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 14:17   #229
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Franstaligen die in Vlaanderen leven, kijken al zeker en vast naar RTBF, RTL-TVI plus al die Franse zenders. Italianen kijken ook zeker en vast naar RAI Uno. En dat is hun volste recht.
Zeker, ik sluit me bij u aan.

Vind u het dan ook het volste recht van Nederlandstaligen in Belgie te kunnen/mogen kijken naar de grootste stations uit hun taalgebied?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 april 2010 om 14:17.
Oud 1 april 2010, 14:20   #230
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat hun volste recht. De Vlaamse TV-autoriteit is echter niet verplicht om deze mensen van hun recht te laten genieten. Als zij dat willen, kunnen ze nog altijd een schotelantenne aanschaffen. Er wonen nog steeds meer Nederlands- dan anderstaligen in Vlaanderen en ook zij zouden de zenders moeten kunnen ontvangen die hun taalgebied rijk is.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 14:21   #231
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Enz........

Waar slaat dit op?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 14:22   #232
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zeker, ik sluit me bij u aan.

Vind u het dan ook het volste recht van Nederlandstaligen in Belgie te kunnen/mogen kijken naar de grootste stations uit hun taalgebied?
Natuurlijk!
Oud 1 april 2010, 14:30   #233
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk!
Laten we dan in gezamenlijkheid vaststellen dat de Nederlandstaligen in Belgie dat op dit moment niet mogen.
Terwijl de Franstaligen, de Turkse immigranten, de Italiaanse etc wel die toestemming hebben.

Niet dat ik dit de Franstaligen verwijt trouwens. (Alhoewel die zich zeker tegen de komst van RTL4 en SBS6 op de Brusselse kabel/Rand kabel fel zouden verzetten)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 april 2010 om 14:46.
Oud 1 april 2010, 14:33   #234
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Desnoods, ja.

RTBF, TV5 hebben, wat Vlaanderen en Nederland betreft, weinig te bieden. Hetzelfde geldt voor zenders als RAI Uno en TRT International.
Vind wel dat de keuze moet blijven. En dat we niet slechts kunnen kiezen tussen VRT, NEd1 en andere commerciële pulpzenders zoals Discovery.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 15:06   #235
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat denk ik niet. Daarover gaat het geenszins. Het gaat erom dat Nederlanders en Vlamingen kunnen en misschien ook mogen genieten van een compleet, Nederlandstalig tv-zenderaanbod. Als de bandbreedte van de kabel daarvoor te beperkt is, dan moeten vreemde zenders daarvoor maar wijken.

Ik heb bij U meer en meer het gevoel dat het U te doen is zoveel mogelijk te streven naar een Nederlandstalig superras dat standaard niet meer naar anderstalige TV en RADIOSTATIONS mag kijken zonder daarvoor extra te betalen.

Ik krijg daarbij een heel slecht gevoel.
Misschien sta ik daar alleen in, misschien niet.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 16:03   #236
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

RTBF mag absoluut niet van de kabel verdwijnen! Ik vind het heerlijk om zo af en toe eens 50 jaar terug in de tijd te gaan en RTBF te kijken.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 16:09   #237
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
015/333000
077/666666
Oud 1 april 2010, 16:11   #238
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een omelet zijn onvermijdelijk gebroken eieren nodig.
Probleem is dat de meeste belgen je omelet niet lusten.

Citaat:
Men hoeft niet te treuren om het verlies van televisiezenders die voor ons taal- en cultuurgebied irrelevant zijn. Het Nederlands(talig)e aanbod moet verruimd worden in zowel Nederland als Vlaanderen.
Ik heb het al eerder gezegd.
In ben niet zo voor die kerktoren mentaliteit.

In tegenstelling tot de groot-nederlanders houdt deze jongen er wel van om eens verder te kijken dan een taalgebied.
Oud 1 april 2010, 16:11   #239
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vind wel dat de keuze moet blijven. En dat we niet slechts kunnen kiezen tussen VRT, NEd1 en andere commerciële pulpzenders zoals Discovery.
Dat vind ik ook. Er moet zowel sprake zijn van een breed aanbod als van diversiteit. Actualiteiten, films, natuur, cultuur en entertainment. Het is ook niet zo dat ik bepaalde zenders wil weren of groepen mensen hun zenders wil afnemen. De kabelexploitanten moeten desnoods door de politiek gedwongen worden om hun lamlendige kruideniersmentaliteit te laten varen en ruimschoots tegemoet te komen aan een tv-zenderaanbod dat beantwoordt aan de eisen van de tijd. Het summiere aanbod van vandaag de dag is te gek voor woorden.
Oud 1 april 2010, 16:16   #240
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
RTBF mag absoluut niet van de kabel verdwijnen! Ik vind het heerlijk om zo af en toe eens 50 jaar terug in de tijd te gaan en RTBF te kijken.
RTBF zal worden gehandhaafd in het genre retro-tv. Doen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be