Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2010, 10:18   #221
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
waal en leugenaar heb ik nooit gezegd tegen je.
belgicist is geen beschuldiging.
de anderen heb ik wel gezegd omdat deze de waarheid zeggen over je manier van posten (= trollen).
Forumtrol.... Nog eentje ......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 10:26   #222
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nochthans zou een tweetalig België verrassende verkiezingsresultaten kunnen opleveren.
Vlamingen kunnen dan voor Waalse politici stemmen en vice-versa.
Waarom zouden Vlamingen überhaupt voor Waalse politici stemmen? Wat hebben die mensen Vlaanderen te bieden? Iedereen die het nieuws volgt ziet steevast dat de Franstalige politici zich enkel om het welzijn van hun eigen taalgenoten bekommeren. De enige reden die ik zie waarom een Vlaming eventueel voor een Waal zou kunnen stemmen is een soort van misplaatste 'Belgitude', om te bewijzen dat hij een goede Belg is. Maar daar bestaan echt wel andere mogelijkheden voor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 10:27   #223
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
hij staat er al op, maar toch blijft hij me lastig vallen.
Voor iemand die op je negeerlijst staat, quote je hem toch heel veel hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 10:28   #224
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waarom zouden Vlamingen überhaupt voor Waalse politici stemmen? Wat hebben die mensen Vlaanderen te bieden? Iedereen die het nieuws volgt ziet steevast dat de Franstalige politici zich enkel om het welzijn van hun eigen taalgenoten bekommeren. De enige reden die ik zie waarom een Vlaming eventueel voor een Waal zou kunnen stemmen is een soort van misplaatste 'Belgitude', om te bewijzen dat hij een goede Belg is. Maar daar bestaan echt wel andere mogelijkheden voor.
U moet het gegeven uit de huidige context zien.
U moet het gegeven op langere termijn zien.

Als Vlamingen voor Walen kunnen kiezen wordt de electorale vijver voor hun ook groter en hebben ze er alle belang bij om veel meer dan nu met de Vlamingen rekening te houden.

Dus je zou wel eens een heel anders soort Waalse politici kunnen gaan zien.
Oud 25 april 2010, 10:31   #225
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dochter van Amadees Kris Merckx, Sophie Merckx, komt op in Charleroi.
Wie weet zijn er bijvoorbeeld geen Antwerpenaren die voor haar willen stemmen?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 10:45   #226
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Procifiat, u heeft zopas het universeel inzetbare argument uitgevonden. Dit bewijst het failliet van dit forum.

Waarom zouden vrouwen überhaupt voor mannelijke politici stemmen? Wat hebben mannen de vrouwen te bieden? Iedereen die het nieuws volgt ziet steevast dat de mannelijke politici zich enkel om het welzijn van hun eigen geslacht bekommeren. De enige reden die ik zie waarom een vrouw eventueel voor een man zou kunnen stemmen is een soort van misplaatste 'zooïtude', om te bewijzen dat zij een goed homo sapiens is. Maar daar bestaan echt wel andere mogelijkheden voor.

Waarom zouden NV-A'ers überhaupt voor CD&V politici stemmen? Wat hebben die politici NV-A'ers te bieden? Iedereen die het nieuws volgt ziet steevast dat de christendemocratische politici zich enkel om het welzijn van de christendemocraten bekommeren. De enige reden die ik zie waarom een NV-A'er eventueel voor een Waal zou kunnen stemmen is een soort van misplaatste 'Tsjeverij', om te bewijzen dat hij een goede kartelpartner is. Maar daar bestaan echt wel andere mogelijkheden voor.

Je verzint er vast wel nog een pak andere gelijkaardige.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 april 2010 om 10:46.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 10:47   #227
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Procifiat, u heeft zopas het universeel inzetbare argument uitgevonden. Dit bewijst het failliet van dit forum.

Waarom zouden vrouwen überhaupt voor mannelijke politici stemmen? Wat hebben mannen de vrouwen te bieden? Iedereen die het nieuws volgt ziet steevast dat de mannelijke politici zich enkel om het welzijn van hun eigen geslacht bekommeren. De enige reden die ik zie waarom een vrouw eventueel voor een man zou kunnen stemmen is een soort van misplaatste 'zooïtude', om te bewijzen dat zij een goed homo sapiens is. Maar daar bestaan echt wel andere mogelijkheden voor.

Waarom zouden NV-A'ers überhaupt voor CD&V politici stemmen? Wat hebben die politici NV-A'ers te bieden? Iedereen die het nieuws volgt ziet steevast dat de christendemocratische politici zich enkel om het welzijn van de christendemocraten bekommeren. De enige reden die ik zie waarom een NV-A'er eventueel voor een Waal zou kunnen stemmen is een soort van misplaatste 'Tsjeverij', om te bewijzen dat hij een goede kartelpartner is. Maar daar bestaan echt wel andere mogelijkheden voor.

Mooi doordenkertje.
Oud 25 april 2010, 10:55   #228
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht

Je kunt dan ongetwijfeld enkele concrete voorbeelden geven van vrouwelijke politici in België die zich uitsluitend om het lot en het welzijn van de vrouwen bekommeren?
Oud 25 april 2010, 10:58   #229
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt dan ongetwijfeld enkele concrete voorbeelden geven van vrouwelijke politici in België die zich uitsluitend om het lot en het welzijn van de vrouwen bekommeren?
We kunnen de woorden ook veranderen in "Hetero-Homo" of "Blanken-Zwarten" of "Christenen-Joden" of "Belgen-Nederlanders" of ".....-........".

U wil gewoon geen oplossing.
Snapt U het punt ?
Oud 25 april 2010, 11:00   #230
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen de woorden ook veranderen in "Hetero-Homo" of "Blanken-Zwarten" of "Christenen-Joden" of "Belgen-Nederlanders" of ".....-........".

U wil gewoon geen oplossing.
Snapt U het punt ?
Je lost evenmin problemen op door te doen alsof ze niet bestaan, wat jij hier doet.
Oud 25 april 2010, 11:03   #231
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je lost evenmin problemen op door te doen alsof ze niet bestaan, wat jij hier doet.
Ik stel voor dat U de rust van het weekend te baat neemt om na te denken over dit gegeven.
Misschien zitten er voor beide partijen wel dingen in waar graten in gezien worden. Het zou me zelfs niet verwonderen dat beide spelers in dezelfde voordelen graten zouden zien.
Oud 25 april 2010, 11:38   #232
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is in de logo van deze discussie de volgend:

waalse partijen vissen in waals water en vlaamse partijen vissen in vlaams water. Door BHV hadden ze precies nog één zone waar ze konden concurreren, en uiteraard zelfs assimetrisch, dus discriminerend naar de vlamingen.

Dus door gans B een BHV zone te maken , hef je de discriminatie op, en mag integendeel wallonie betalen aan vlaanderen voor het recht om over dubbel zoveel kiezers stemmen te mogen sprokkelen...

Maar los je nu een probleem op ? volgens mij wel, want waar nu de kieskring zorgt dat het land polariseert, en versterkt door het eigenbelang van de partijen die maar mogen vissen in hun eigen water, zul je daarentegen de zaak hier gaan omdraaien.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 11:50   #233
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

De verschillende realiteiten in Franstalig België en Vlaanderen zal er niet plots mee verdwijnen. Zeker de eerste verkiezingen zie ik dus weinig verschil met de huidige verkiezingen. Maar inderdaad, nadien zou je wel eens kunnen hebben dat politici het enorme potentieel zien aan de overkant van de taalgrens, en daar hun campagne aan aanpassen. Maar het houdt niet tegen dat de meeste partijen, tenzij ze terug zouden unitariseren (gebeurt wellicht nooit meer, zelfs bij de groenen is het water behoorlijk diep), vooral aan hun kant van het water sterk zullen staan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:05   #234
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat U de rust van het weekend te baat neemt om na te denken over dit gegeven.
Misschien zitten er voor beide partijen wel dingen in waar graten in gezien worden. Het zou me zelfs niet verwonderen dat beide spelers in dezelfde voordelen graten zouden zien.
Met graten is het toch altijd een beetje oppassen geblazen.

Voor je goed en wel doorhebt, blijven ze in je keel steken.

En dat kan soms flink pijn doen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:28   #235
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De meeste Belgen weten zelfs niet dat België drie landstalen heeft en vier gewesten. Je kan dus moeilijk van niet Belgen verlangen dat zij er nog iets van begrijpen en alles juist kunnen uitleggen.
Vier gewesten?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:30   #236
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vier gewesten?
Wat snapt U daar niet aan ?
Oud 25 april 2010, 12:32   #237
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met een federale kieskring kunnen de politici die voor een federaal mandaat gaan, niet meer regionaal beloftes doen en regionale belangen als programma gebruiken om de verkiezingen te winnen.
Ze moeten dan werken in belang van heel het land.

Men kan dan dus geen communautaire problemen meer gebruiken om regeringen te laten vallen en belangenconflicten inroepen.
Want het enige belang is dan de hele Belgische bevolking.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:35   #238
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar dat vierde gewest dan wel moet liggen, veronderstel ik.

Wie weet gaat het om die wetenschappelijke basis aan de Zuidpool.

Of is die ondertussen opgedoekt wegens 'geen centen meer'?

Laatst gewijzigd door djimi : 25 april 2010 om 12:36.
Oud 25 april 2010, 12:35   #239
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ben ik gewoon nog niet goed wakker, maar voor zover ik weet bestaat België uit drie gewesten: het Vlaams gewest, het Waals gewest en het BHG. Maar ik ben steeds bereid om bij te leren, hoor.

En over de gemeenschappen gaat het ook al niet, want daar heb je er ook maar drie van.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 25 april 2010 om 12:37.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:37   #240
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien ben ik gewoon nog niet goed wakker, maar voor zover ik weet bestaat België uit drie gewesten: het Vlaams gewest, het Waals gewest en het BHG. Maar ik ben steeds bereid om bij te leren, hoor.

En over de gemeenschappen gaat het ook al niet, want daar heb je er ook maar drie van.
2

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be