![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
| Groen |
|
7 | 3,06% |
| SP.A |
|
14 | 6,11% |
| CD&V |
|
5 | 2,18% |
| Open VLD |
|
12 | 5,24% |
| Lijst Dedecker |
|
12 | 5,24% |
| NVA |
|
94 | 41,05% |
| VL. Progressieven |
|
0 | 0% |
| Vlaams Belang |
|
49 | 21,40% |
| Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
|
21 | 9,17% |
| Andere |
|
15 | 6,55% |
| Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel mensen in Vlaanderen geloofden de constante stroom anti-propaganda a la, Auschwitz terug open en pensioen kwijt als je VB stemt, de Vlaming is nu eenmaal niet al te slim op politiek gebied. Maar de latente Vlaamse reflex die ingebouwd zit in de gemiddelde Vlaming is daar niet mee verdwenen, en die wordt nu gekanaliseerd naar de NV-A. En men doet dat zonder schuldgevoel, tenslotte wou zelfs de CD&V de NV-A binnenpakken als kartelpartner dus moeten die wel ok zijn. |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Vreemdeling
|
Open VLD opnieuw, na mijn uitstapje vorige keer.
Op facebook is de verkiezingspagina ook aangemaakt: http://www.facebook.com/pages/Verkie...2462793?ref=ts |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
N-VA 20 �* 21 % VB 16 �* 17 %. Dit zou al heel mooi zijn. De champagne staat klaar. Ik hoop dat we samen kunnen klinken. |
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
|
Blijkbaar is er weinig animo voor deze illegale verkiezingen te boycotten.
Dan heeft het ook geen zin om weg te blijven, integendeel geef je een cadeau aan de Belgicisten. Als ik toch ga stemmen, zal het voor NVA zijn. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 april 2010 om 20:29. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
|
Dewever is de enige die zich ordentelijk heeft gedragen de afgelopen 12 maanden. Ook het VB moet ik niet meer zolang Valckeniers voorzitter is en Dewinter en Vanhecke constant zitten te kibbelen als kleuters.
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
|
Mijn prognose voor juni is:
NVA 18,4 % Open VLD 17,5 % CD&V 16,3 % SP.a 15,2 % Vlaams Belang 14,7 % Groen 6,4 % Lijst Dedecker 5,9% Andere partijen 1,6 % Blanco / ongeldig 4% Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 april 2010 om 20:38. |
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Mangain: "Non !" De Wever: "Euhhh" De Winter: "Wij willen nu onafhankelijkheid." Mangain: "Non !" De Winter: "Daaag." Alvorens te overwegen op NVA te stemmen zou ik eerst willen weten wat DeWever gaat doen bij een "Non".
|
|
|
|
#233 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De kater zal des te groter zijn. Zoals de vorige keer. |
|
|
|
|
|
|
#235 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Europees Commissaris
|
Vraagje: Moeten de lijsten met de deelnemers aan de verkiezingen normaal gezien niet enkele maanden op voorhand ingediend worden?
Op wie ik zou stemmen is niet relevant, aangezien ik voor 6 juni 2011 nog niet stemgerechtigd ben. Op wie ik zou stemmen als ik toch mocht gaan stemmen, daar ben ik nog niet uit, aangezien elke partij wel iets heeft dat me niet volledig aanstaat. Er is mijns inziens te weinig keuze waardoor het eerder stemmen zou worden op het minst erge. Het vergroten van het aanbod aan keuzen is het best te realiseren door partijen en lijsten af te schaffen op de stembrieven. De opkomende individuen kunnen dan zeggen wat zij willen realiseren, onafhankelijk van hun partij. Bij deze nieuwe stemming is het ook nodig dat de stem van de politici in de regering volledig evenredig is met het aantal stemmen dat ze krijgen, dus niet een gelijke stem voor elke zetel, aangezien een politicus geen meerdere zetels kan bezetten, al twijfel ik een beetje i.v.m. de omvang van sommige politici. De mensen die een zetel krijgen zijn dan diegenen die in de top a zitten met aantal stemmen, waarbij a het aantal zetels is. Om te vermijden dat de stemmen die naar personen gaan van buiten de top a verloren gaan, kan er ofwel een tweede stemmingsronde georganiseerd worden waarbij de stemmers enkel op de mensen van de top a kunnen stemmen, ofwel kunnen die mensen van buiten de top a zelf hun aantal stemmen overdragen aan diegene van de top a die hun voorkeur geniet. Daarnaast ben ik van mening dat wanneer de regering over één ding valt, dat men een referendum zou moeten organiseren i.p.v. een verkiezing voor een parlement. |
|
|
|
|
|
#238 |
|
Vreemdeling
|
Ik denk dat de degene die op de NVA gestemd hebben geen kater hebben gehad integendeel, het was een klinkende overwinning.
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat zit er, zoals hier in het verleden al zo vaak voorspelde, zeer dik in. Maar wat daarna... gaan ze met hun stemmetjes linea recta richting zuilpartijen of kiezen ze voor de échte dijkbreuk: Vlaamse frontvorming om België de afgrond in te kieperen. Ik ga het risico dat mijn stem een zuil zal versterken alvast niet lopen, en stem dus consequent en rechtlijnig op het Vlaams Belang. Wat niet wil zeggen dat ik tout court tevreden zal zijn met ELKE stem minder voor de zuilen. Dat moet immers de inzet van deze verkiezingen worden.
|
|
|
|
#240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We stevenen af op nieuwe federale verkiezingen. Op welke partij wil u stemmen?
CD&V 1388 (10%) Open Vld 1987 (15%) sp.a 922 (7%) N-VA 4130 (30%) Vlaams Belang 3441 (25%) Groen! 439 (3%) LDD 722 (5%) Andere 600 (4%) Totaal: 13629 Bron: http://www.hln.be/ Laatst gewijzigd door daiwa : 27 april 2010 om 21:41. |
|
|
|