Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 11:19   #221
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Stop toch met die haatreplieken, ge bewijst alleen hoe haatvol de katholieke kerk is.
Het zal wel aan hem liggen en niet aan de kerk.
Oud 10 juni 2010, 11:21   #222
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Inderdaad, weg met marokkaanse tradities. Ben niets met die achterlijke tradities. Meestal gewoon in het nadeel van een vrouw en daar maak ik korte metten mee. Ik ben er vanaf en nu de rest nog! Ik zie mezelf als een moslima in de eerste plaats. Hoofddoek is iets islamitisch en niets marokkaans. Der zijn natuurlijk van die marokkaanse vrouwen die de hoofddoek dragen omdat het tot 'hun cultuur' behoort of omdat ze het hebben meegekregen van kleinsaf. In mijn ogen kun je dan beter die hoofddoek afzetten. Een hoofddoek draag ik voor 'God' en mezelf en niet voor 1 of andere marokkaan, turk.

Dus ik bewijs dat de islam haatvol is omdat ik 'sinterklaas' noem? Even recht zetten: Voor mij is de Profeet een voorbeeldfiguur. Sinterklaas voor u ook blijkbaar? De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Weet je eigenlijk wel dat jij de islam niet helpt? Door al die domme religieuze uitspraken te doen maak je van de islam nog een grotere demoon. Mij niet gelaten. Dank je voor de hulp om de islam te demoniseren. Jij gelooft toch in demonen , sprookjes , scheppingen , profeten, ... .
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 11:22   #223
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dank u wel. Zal de topic eens doornemen als ik wat meer tijd heb.
Oud 10 juni 2010, 11:23   #224
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Weet je eigenlijk wel dat jij de islam niet helpt? Door al die domme religieuze uitspraken te doen maak je van de islam nog een grotere demoon. Mij niet gelaten. Dank je voor de hulp om de islam te demoniseren. Jij gelooft toch in demonen , sprookjes , scheppingen , profeten, ... .
Op welke manier zou ik de islam moeten helpen? Welke domme uitspraken doe ik dan volgens jou? Ik heb het over de 'marokaanse cultuur' in die post en niet over de islam.
Oud 10 juni 2010, 11:27   #225
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 198117cie Bekijk bericht
als vb aan de macht is zullen die dat wel oplossen!!!!!!!!!!! hm hm
Denk je?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juni 2010 om 11:27.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 11:27   #226
Cdude
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;4807585]Een hoofddoek draag ik voor 'God' en mezelf en niet voor 1 of andere marokkaan, turk.
Citaat:
Nog niet zo lang geleden, door middel van quotes uit de koran, aangetoond dat dit "gebod" nergens vermeld staat

Citaat:
Dus ik bewijs dat de islam haatvol is omdat ik 'sinterklaas' noem? Even recht zetten: Voor mij is de Profeet een voorbeeldfiguur. Sinterklaas voor u ook blijkbaar? De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Sinterklaas : geeft kadootjes aan (brave)kinderen
Mohammed : neukt kind, overvalt,moord en steelt om er nadien "god" de schuld van zijn gedrag te geven.

Zoek de 10 verschillen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 11:31   #227
suqar_7loe

Standaard

[quote=Cdude;4807612]
Citaat:
Een hoofddoek draag ik voor 'God' en mezelf en niet voor 1 of andere marokkaan, turk.
Sinterklaas : geeft kadootjes aan (brave)kinderen
Mohammed : neukt kind, overvalt,moord en steelt om er nadien "god" de schuld van zijn gedrag te geven.

Zoek de 10 verschillen
Sinterklaas is een leugenaar die zich voordoet als een 'heilige man'. Wat Mohammed betreft, ik ken een andere Mohammed. En ipv dingen gewoon over te nemen van anderen, zou je beter eens zelf op onderzoek moeten gaan. Lees misschien eens een boek over Mohammed. En kom dan even terug oordelen.
Oud 10 juni 2010, 11:41   #228
Cdude
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;4807629]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Sinterklaas is een leugenaar die zich voordoet als een 'heilige man'. Wat Mohammed betreft, ik ken een andere Mohammed. En ipv dingen gewoon over te nemen van anderen, zou je beter eens zelf op onderzoek moeten gaan. Lees misschien eens een boek over Mohammed. En kom dan even terug oordelen.
In "heiligen" geloven enkel gelovigen en boeken geschreven door moslims geschreven over hun profeet kan je moeilijk objectief noemen.
Dus "kennen" doe je hem niet.
Je gelooft in een fictieve personaliteit.
Oud 10 juni 2010, 12:15   #229
suqar_7loe

Standaard

[quote=Cdude;4807658]
Citaat:
In "heiligen" geloven enkel gelovigen en boeken geschreven door moslims geschreven over hun profeet kan je moeilijk objectief noemen.
Dus "kennen" doe je hem niet.
Je gelooft in een fictieve personaliteit.
Als enkel heiligen in sinterklaas geloven, waarom haal je dan sinterklaas aan en waarom komt sinterklaas elk jaar op alle scholen op bezoek? In feite zijn jullie waarden en normen gebaseerd op de christelijke waarden, niet?

Wie zegt dat alleen moslims over Mohammed schrijven? Was jij niet degene die de Profeet constant 'pedofeet' noemt? Dat getuigt allesinds van onwetendheid, kwaadwilligheid en laster. En dat gezegd door iemand uit uw midden.

Aicha en Mohammed vanuit een andere hoek: http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
Oud 10 juni 2010, 12:22   #230
Cdude
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;4807767]
Citaat:
Als enkel heiligen in sinterklaas geloven.
even opnieuw 1ste zin lezen

Citaat:
En dat gezegd door iemand uit uw midden.
Mijn midden = ?

Citaat:
In het voorbije millennium werd meerderjarigheid anders geconcipieerd dan in de voorbije 150 jaar. Doorheen de geschiedenis was meerderjarigheid in essentie een aangelegenheid die bepaald werd op grond van biologische ontwikkeling - en met name door de leeftijd waarop een meisje haar eerste menstruatie kreeg. [9,10] De hoge sterftegraad moest immers gecompenseerd worden door een hoog geboortecijfer, waardoor jonge huwelijken nodig waren. [11] Bovendien was de gemiddelde levensverwachting aanzienlijk lager dan nu.
Probleem is dat, die letterlijk "achterlijke" waarden worden geprojecteerd op deze tijd.
Laat daét nu net het probleem zijn met volgens van oude boeken. ALLES wat er in staat goldt voor de heersene cultuur en omstandigheden TOEN.
Nu zijn we (kleine)2000 jaar verder

Resultaat :
Citaat:
UBAI (Al Arabiya) News of a Saudi octogenarian marrying an eleven-year-old girl has outraged human rights activists amid calls on the government to regulate the marriage of underage girls, local media reported Saturday.
The Saudi National Human Rights Commission formed a committee to investigate the marriage, which activists consider a flagrant violation of human and children rights, the Saudi newspaper al-Riyadh said.

The marriage registrar, who was widely criticized since he agreed to seal the marriage contract knowing the girl's age, absolved himself of any blame.

"There is no law that prohibits the marriage of a girl under 18," he told the paper. "Plus, I summoned the girl and she declared her consent and signed the contract."...

The father, who took 85,000 riyals (more than $22,000) in dowry, defended his decision to marry off his 11-year-old daughter even though his wife vehemently objected.

"I don't care about her age," he told the paper. "Her health and her body build make her fit for marriage. I also don't care what her mother thinks."

Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 12:27.
Oud 10 juni 2010, 12:23   #231
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ja, verklaar het dan eens. Verklaar voor mij waarom de mens ooit op het idee is gekomen om in God te geloven. Ben benieuwd.

Trouwens, ik ben van een andere opinie. Ik en andere gelovigen geloven in het paradijs. Wat ik wel niet weet is wie er in het paradijs zal belanden? Nergens heb ik getypt dat alleen moslims naar het paradijs gaan. Het paradijs bereik je niet door te bidden etc. maar wel door de barmhartigheid van God. En God's barmhartigheid ontvang je alleen door barmhartig te zijn tov de medemens (gelovigen en niet- gelovigen) en de dieren, de natuur, ... Zo zie ik het.

De qoran is geopenbaard met het woordje 'iqra' wat wil zeggen: lees, leer, vergaar kennis, onderzoek. Als mens zou je op zn minst op onderzoek kunnen gaan. Dus God is in mijn ogen helemaal niet onrechtvaardig. Bij mijn weten staat 'het lot' vast maar een mens speelt daar een belangrijke rol in.

Een gelovige ziet het anders. En neen, mijn taak is helemaal niet van u te overtuigen. Laat ik me maar bezig houden met mezelf, ben zelf maar een zondaar en kzou niet weten waar ik het recht zou moeten halen om een ander de les te spellen. Ik heb zelf nog veel te leren.
Oud 10 juni 2010, 14:52   #232
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, laten we eens 'n boek lezen over mohammed, d�*t boek is al een goed begin:

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 16:10   #233
suqar_7loe

Standaard

[quote=Cdude;4807779]
Citaat:
even opnieuw 1ste zin lezen

Mijn midden = ?

Probleem is dat, die letterlijk "achterlijke" waarden worden geprojecteerd op deze tijd.
Laat daét nu net het probleem zijn met volgens van oude boeken. ALLES wat er in staat goldt voor de heersene cultuur en omstandigheden TOEN.
Nu zijn we (kleine)2000 jaar verder

Resultaat :
Inderdaad uit uw midden. Tis een Belgische licentiate Psychologische en Pedagogische Wetenschappen. Deze 'achterlijke waarden' bestonden ook TOEN in het westen en werden door uw voorvaderen ook toegepast. Je kunt niet anders dan zeiken over Mohammed terwijl uw over-, over-, over-, etc. grootouders hetzelfde deden. Heb je het artikel wel gelezen? Als je dat had gedaan dan had je deze reactie niet geplaatst. Wie zegt dat deze wetten nu nog worden toegepast? Visanctus had denk ik ooit de leeftijden geplaatst per land wanneer je wettelijk kunt verloven.

Citaat:
Chollil Ridwan, lid van deze ulema raad, zei dat de man "aangeklaagd moest worden voor het huwen met een minderjarige". [39]

Een andere ulema uitte ook felle kritiek en zei dat wat deze geestelijke gedaan had ingaat tegen de islamitische wet. Hij zei dat als deze geestelijke seksuele betrekkingen had met het minderjarige meisje, dit een inbreuk zou vormen tegen zowel de de religieuze als de vigerende wetten. [40]

Ook andere muslims keurden zijn handelswijze af als strijdig met de islam. Een senior lid van de islamitische partij PKS zei dat deze geestelijke verkeerd is in wat hij doet, en verkeerd is in zijn interpretatie van de islam. [41] De politie startte een onderzoek. In Indonesië moet een meisje minstens 16 jaar oud zijn voor ze kan trouwen. Op trouwen met een minderjarige staat een gevangenisstraf van maximum vijf jaar. [42,43]
[quote=SDX;4808130]
Citaat:

Ja, laten we eens 'n boek lezen over mohammed, d�*t boek is al een goed begin:

Is dat het enige boek dat je kent? Onderzoek doen houdt niet in: 1 boekje raadplegen en een oordeel vellen.
Oud 10 juni 2010, 16:42   #234
Cdude
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;4808334]
Citaat:
Is dat het enige boek dat je kent? Onderzoek doen houdt niet in: 1 boekje raadplegen en een oordeel vellen.
Strange, nochtans is JOUW geloof gebaseerd op ....welk boekEN ook al weer?

Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 16:44.
Oud 10 juni 2010, 17:03   #235
suqar_7loe

Standaard

[quote=Cdude;4808413]
Citaat:
Strange, nochtans is JOUW geloof gebaseerd op ....welk boekEN ook al weer?
Niks meer toe te voegen? Ok, nu mag ik veronderstellen dat U nooit meer het woordje 'pedofeet' in de mond zal nemen, Dude?

Ey, niets verzinnen hé. De islam kent verschillende bronnen. De eerste is De koran, de 2e zijn de ahadith, de 3e is idjmaa' en de 4e is Qiyaas.

Even voor u int kort verduidelijken:

1. Koran: Heilige boek, woorden van God.

2. Ahadith: overleveringen van de profeet Mohammed: zn handelingen, gezegden, ...

3. Idjmaa': consensus over meningen van de metgezellen en latere geleerden over bepaalde zaken.

4. Qiyas: analogie, vergelijkingen maken, gebaseerd op de vorige 3 bronnen bv. het verbod drugs te gebruiken omdat er een verbod bestaat op alcohol (dat even terzijde).

Dus omdat ik me vasthoudt aan de koran, mag ik absoluut geen ander boek meer vastnemen? Strange. Ik lees nochtans ook andere boeken buiten de koran hoor. Is net een plicht binnen de islam.
Oud 10 juni 2010, 17:09   #236
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Ik zei; beg�*n daar alvast mee ! en kom dan nog eens terug, ik heb nog een heleboel 'overleveringen' (ahadith) van de daden, uitspraken e.d.m. van uw 'prophet of doom', o.a. van Muslim, Bukhari, Tabari, Pickthall, Yussuf Ali etc...

Onderzoek doen houdt ook niet in ene Linda Bogaert; islamapologete, nakwebbelen, die ervoor betaald werd/wordt om recht te breien wat oh zo krom is en niet rechtgebreid kan worden, en al tigX weerlegd werd!

Elke vrouw ter wereld die ook maar 1 werkende hersencel in haar hoofd heeft kan zich niet neerleggen/aansluiten bij een ideologie die haar als minderwaardig beschouwt!
Maarja, het was dan ook de mohammed himself met allah als alibi, die verklaarde dat vrouwen maar de helft van de hersencapaciteiten hebben van de man.
Oud 10 juni 2010, 17:14   #237
Cdude
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;4808466]
Citaat:
Ey, niets verzinnen hé. De islam kent verschillende bronnen. De eerste is De koran, de 2e zijn de ahadith, de 3e is idjmaa' en de 4e is Qiyaas.
Citaat:
Traditions of the life of Muhammad and the early history of Islam were passed down mostly orally for more than a hundred years after Muhammad's death in AD 632. Muslim historians say that Caliph Uthman (the third khalifa (caliph), or successor of Muhammad, who had formerly been Muhammad's secretary), was the first to urge Muslims to write the Qur'an in a fixed form, and to record the hadith. Uthman's labours were cut short by his assassination, at the hands of aggrieved soldiers, in 656. No sources survive directly from this period so we are dependent on what later writers tell us about this period.[10]
By the 9th Century the number of Hadiths had mushroomed. the wide acceptance that many of these traditions were fabricated stimulated the development for assessing Hadith.[11] Scholars of the Abbasid period were faced with a huge corpus of miscellaneous traditions, some of them flatly contradicting each other. Many of these traditions supported differing views on a variety of controversial matters.
Zéér menselijk, lees VERZONNEN
Oud 10 juni 2010, 17:48   #238
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik zei; beg�*n daar alvast mee ! en kom dan nog eens terug, ik heb nog een heleboel 'overleveringen' (ahadith) van de daden, uitspraken e.d.m. van uw 'prophet of doom', o.a. van Muslim, Bukhari, Tabari, Pickthall, Yussuf Ali etc...

Onderzoek doen houdt ook niet in ene Linda Bogaert; islamapologete, nakwebbelen, die ervoor betaald werd/wordt om recht te breien wat oh zo krom is en niet rechtgebreid kan worden, en al tigX weerlegd werd!

Elke vrouw ter wereld die ook maar 1 werkende hersencel in haar hoofd heeft kan zich niet neerleggen/aansluiten bij een ideologie die haar als minderwaardig beschouwt!
Maarja, het was dan ook de mohammed himself met allah als alibi, die verklaarde dat vrouwen maar de helft van de hersencapaciteiten hebben van de man.
Wat is het grote verschil tussen ahadith en koran? Begin daar al eens mee.

En de ahadith waar jij het over hebt, tot welke categorie behoren die? Zijn ze mawdoe', matroek, maqloeb, dha'ief, moedallas, moersal, moe'allaq, moenkar,...? Of dacht je dat ze allemaal sahih (authentiek) waren?

Wat Linda Bogaert betreft, dat was de eerste die bij mij opkwam. Doe jij maar eens hetzelfde als haar. Begin een onderzoek en probeer JIJ haar te weerleggen.

Wat uw opmerkingen betreft over de vrouwen. Wanneer we het over gelijkheid van mannen en vrouwen hebben, moet men eerst bepalen op welk criterium men mannen en vrouwen wil vergelijken.

De vrouw is geen bezit en heeft haar persoonlijke rechten. Ze heeft het recht deel te nemen aan het sociale, economische en politieke leven. In de islam kan de man bv niets van de vrouw eisen, ook geen dienstbaarheid, terwijl de vrouwen wel zorgplicht kunnen eisen. De vrouw heeft het recht thuis te blijven of te gaan werken. De man daarentegen is verplicht te werken (voor zn gezin te zorgen) en te helpen in het huishouden. Het geld dat een vrouw verdient is haar eigen bezit, het is de man niet toegestaan 1 cent van haar bezit weg te nemen zonder haar toestemming. De vrouw heeft hetzelfde recht op onderwijs als de man, het gebruiken van fysiek geweld op de vrouw is niet toegestaan, een vrouw heeft het recht om te scheiden en de kinderen die onder de 7jarige leeftijd vallen worden aan haar toegewezen, de goede daden van een vrouw staan gelijk aan de goede daden van een man. En mannen die hun vrouwen als "minderwaardig" bezien worden in de koran berispt. Amai, wat een onderdrukking zeg.
Oud 10 juni 2010, 17:58   #239
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het grote verschil tussen ahadith en koran? Begin daar al eens mee.
Beginnen? Dat heb ik al lang achter me zoetje, dacht jij nou écht dat 'kafir' niets kunnen 'onderzoeken'?
Citaat:
En de ahadith waar jij het over hebt, tot welke categorie behoren die? Zijn ze mawdoe', matroek, maqloeb, dha'ief, moedallas, moersal, moe'allaq, moenkar,...? Of dacht je dat ze allemaal sahih (authentiek) waren?
Tot welke categorie behoren degenen in mijn lijstje?
Muslim & Bukhari? Sahih, toch?
Citaat:
Wat Linda Bogaert betreft, dat was de eerste die bij mij opkwam. Doe jij maar eens hetzelfde als haar. Begin een onderzoek en probeer JIJ haar te weerleggen
.
Is al gebeurd, heb er zelfs aan meegewerkt (vertalen en zo):
http://www.exmuslim.org/women%20in%2...20bogaert.html

Citaat:
Wat uw opmerkingen betreft over de vrouwen. Wanneer we het over gelijkheid van mannen en vrouwen hebben, moet men eerst bepalen op welk criterium men mannen en vrouwen wil vergelijken.

De vrouw is geen bezit en heeft haar persoonlijke rechten. Ze heeft het recht deel te nemen aan het sociale, economische en politieke leven. In de islam kan de man bv niets van de vrouw eisen, ook geen dienstbaarheid, terwijl de vrouwen wel zorgplicht kunnen eisen. De vrouw heeft het recht thuis te blijven of te gaan werken. De man daarentegen is verplicht te werken (voor zn gezin te zorgen) en te helpen in het huishouden. Het geld dat een vrouw verdient is haar eigen bezit, het is de man niet toegestaan 1 cent van haar bezit weg te nemen zonder haar toestemming. De vrouw heeft hetzelfde recht op onderwijs als de man, het gebruiken van fysiek geweld op de vrouw is niet toegestaan, een vrouw heeft het recht om te scheiden en de kinderen die onder de 7jarige leeftijd vallen worden aan haar toegewezen, de goede daden van een vrouw staan gelijk aan de goede daden van een man. En mannen die hun vrouwen als "minderwaardig" bezien worden in de koran berispt. Amai, wat een onderdrukking zeg.
[/quote]

Ja hoor, vandaar dat die vrouwen in islamitische paradijsjes het allemaal zo goed hebben!
Zoek de sura eens op waar je geslagen mag worden als je kerel ook maar vermoedt dat je hem ongehoorzaam zal zijn...da's nogal eens wat anders dan 'berispt' worden eyh?
Oud 10 juni 2010, 18:58   #240
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus de nogal grove beschrijving van Cdude klopt niet?

Mohammed heeft nooit gemoord of geplunderd?

Hij is nog steeds de edelste mens die ooit op de planeet heeft rondgelopen?

Ik snap echt niet (en dit bedoel ik niet als belediging) hoe jullie op die manier kunnen denken...

Je voelt toch aan dat veel zaken niet kloppen.

Ik weet dat er bijvoorbeeld een dichteres was in Medina, die zich nogal laagdunkend over Mohammed had uitgelaten, nadat hij die stad had veroverd.
Diezelfde nacht werd ze met een zwaard in het hart gestoken, waarna iedere dichter die ooit met Mohammed had gehoond meteen lofdichten over hem zong uit angst hetzelfde lot beschoren te zijn.

Maart 624: Asma bint Marwan

Asma was een dichteres die tot een heidense stam in Medina behoorde en wiens echtgenoot Jazid b. Zaid was. Zij stelde een gedicht samen waarin zij de heidenen in Medina ervan beschuldigende dat zij naar een vreemdeling (Mohammed) luisterden en dat zij geen initiatief namen om hem bij verrassing aan te vallen. Toen de door Allah-geïnspireerde profeet hoorde wat zij had gezegd, vroeg hij: “Wie zal mij bevrijden van Marwans dochter?” Een stamlid van haar echtgenoot meldde zich en sloop die nacht in haar huis. Zij had vijf kinderen en de jongste sliep aan haar borst. De moordenaar verwijderde het kind voorzichtig, trok zijn zwaard, dreef het in haar en doodde haar in haar slaap.

De volgende ochtend daagde de moordenaar iedereen uit om wraak te nemen. Niemand nam zijn uitdaging aan, zelfs niet haar echtgenoot. De islam werd machtig in zijn stam. Eerder hadden sommige leden hun bekering geheim gehouden maar zij beleden de islam nu openlijk, “omdat zij de macht van de islam zagen,” denkt Ibn Ishaq.

Bron : Ibn Ishaaq, blz. 675-76/995-96.

Is dit dan écht hét voorbeeld sugar?

Ik probeer jullie gedachtengang te volgen, maar het lukt me écht niet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be