![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zal wel aan hem liggen en niet aan de kerk.
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Denk je?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juni 2010 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Banneling
|
![]() [quote=suqar_7loe;4807585]Een hoofddoek draag ik voor 'God' en mezelf en niet voor 1 of andere marokkaan, turk.
Citaat:
Mohammed : neukt kind, overvalt,moord en steelt om er nadien "god" de schuld van zijn gedrag te geven. Zoek de 10 verschillen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
|
![]() [quote=Cdude;4807612]
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() [quote=suqar_7loe;4807629]
Citaat:
Dus "kennen" doe je hem niet. Je gelooft in een fictieve personaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
|
![]() [quote=Cdude;4807658]
Citaat:
Wie zegt dat alleen moslims over Mohammed schrijven? Was jij niet degene die de Profeet constant 'pedofeet' noemt? Dat getuigt allesinds van onwetendheid, kwaadwilligheid en laster. En dat gezegd door iemand uit uw midden. Aicha en Mohammed vanuit een andere hoek: http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |||
Banneling
|
![]() [quote=suqar_7loe;4807767]even opnieuw 1ste zin lezen
![]() Citaat:
Citaat:
Laat daét nu net het probleem zijn met volgens van oude boeken. ALLES wat er in staat goldt voor de heersene cultuur en omstandigheden TOEN. Nu zijn we (kleine)2000 jaar verder Resultaat : Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 12:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||
|
![]() [quote=Cdude;4807779]
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() [quote=suqar_7loe;4808334]
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
|
![]() [quote=Cdude;4808413]
Citaat:
Ey, niets verzinnen hé. De islam kent verschillende bronnen. De eerste is De koran, de 2e zijn de ahadith, de 3e is idjmaa' en de 4e is Qiyaas. Even voor u int kort verduidelijken: 1. Koran: Heilige boek, woorden van God. 2. Ahadith: overleveringen van de profeet Mohammed: zn handelingen, gezegden, ... 3. Idjmaa': consensus over meningen van de metgezellen en latere geleerden over bepaalde zaken. 4. Qiyas: analogie, vergelijkingen maken, gebaseerd op de vorige 3 bronnen bv. het verbod drugs te gebruiken omdat er een verbod bestaat op alcohol (dat even terzijde). Dus omdat ik me vasthoudt aan de koran, mag ik absoluut geen ander boek meer vastnemen? Strange. Ik lees nochtans ook andere boeken buiten de koran hoor. Is net een plicht binnen de islam.
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderzoek doen houdt ook niet in ene Linda Bogaert; islamapologete, nakwebbelen, die ervoor betaald werd/wordt om recht te breien wat oh zo krom is en niet rechtgebreid kan worden, en al tigX weerlegd werd! Elke vrouw ter wereld die ook maar 1 werkende hersencel in haar hoofd heeft kan zich niet neerleggen/aansluiten bij een ideologie die haar als minderwaardig beschouwt! Maarja, het was dan ook de mohammed himself met allah als alibi, die verklaarde dat vrouwen maar de helft van de hersencapaciteiten hebben van de man.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Banneling
|
![]() [quote=suqar_7loe;4808466]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
|
![]() Citaat:
En de ahadith waar jij het over hebt, tot welke categorie behoren die? Zijn ze mawdoe', matroek, maqloeb, dha'ief, moedallas, moersal, moe'allaq, moenkar,...? Of dacht je dat ze allemaal sahih (authentiek) waren? Wat Linda Bogaert betreft, dat was de eerste die bij mij opkwam. Doe jij maar eens hetzelfde als haar. Begin een onderzoek en probeer JIJ haar te weerleggen. Wat uw opmerkingen betreft over de vrouwen. Wanneer we het over gelijkheid van mannen en vrouwen hebben, moet men eerst bepalen op welk criterium men mannen en vrouwen wil vergelijken. De vrouw is geen bezit en heeft haar persoonlijke rechten. Ze heeft het recht deel te nemen aan het sociale, economische en politieke leven. In de islam kan de man bv niets van de vrouw eisen, ook geen dienstbaarheid, terwijl de vrouwen wel zorgplicht kunnen eisen. De vrouw heeft het recht thuis te blijven of te gaan werken. De man daarentegen is verplicht te werken (voor zn gezin te zorgen) en te helpen in het huishouden. Het geld dat een vrouw verdient is haar eigen bezit, het is de man niet toegestaan 1 cent van haar bezit weg te nemen zonder haar toestemming. De vrouw heeft hetzelfde recht op onderwijs als de man, het gebruiken van fysiek geweld op de vrouw is niet toegestaan, een vrouw heeft het recht om te scheiden en de kinderen die onder de 7jarige leeftijd vallen worden aan haar toegewezen, de goede daden van een vrouw staan gelijk aan de goede daden van een man. En mannen die hun vrouwen als "minderwaardig" bezien worden in de koran berispt. Amai, wat een onderdrukking zeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Muslim & Bukhari? Sahih, toch? Citaat:
Is al gebeurd, heb er zelfs aan meegewerkt (vertalen en zo): http://www.exmuslim.org/women%20in%2...20bogaert.html Citaat:
Ja hoor, vandaar dat die vrouwen in islamitische paradijsjes het allemaal zo goed hebben! Zoek de sura eens op waar je geslagen mag worden als je kerel ook maar vermoedt dat je hem ongehoorzaam zal zijn...da's nogal eens wat anders dan 'berispt' worden eyh?
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mohammed heeft nooit gemoord of geplunderd? Hij is nog steeds de edelste mens die ooit op de planeet heeft rondgelopen? Ik snap echt niet (en dit bedoel ik niet als belediging) hoe jullie op die manier kunnen denken... Je voelt toch aan dat veel zaken niet kloppen. Ik weet dat er bijvoorbeeld een dichteres was in Medina, die zich nogal laagdunkend over Mohammed had uitgelaten, nadat hij die stad had veroverd. Diezelfde nacht werd ze met een zwaard in het hart gestoken, waarna iedere dichter die ooit met Mohammed had gehoond meteen lofdichten over hem zong uit angst hetzelfde lot beschoren te zijn. Maart 624: Asma bint Marwan Asma was een dichteres die tot een heidense stam in Medina behoorde en wiens echtgenoot Jazid b. Zaid was. Zij stelde een gedicht samen waarin zij de heidenen in Medina ervan beschuldigende dat zij naar een vreemdeling (Mohammed) luisterden en dat zij geen initiatief namen om hem bij verrassing aan te vallen. Toen de door Allah-geïnspireerde profeet hoorde wat zij had gezegd, vroeg hij: “Wie zal mij bevrijden van Marwans dochter?” Een stamlid van haar echtgenoot meldde zich en sloop die nacht in haar huis. Zij had vijf kinderen en de jongste sliep aan haar borst. De moordenaar verwijderde het kind voorzichtig, trok zijn zwaard, dreef het in haar en doodde haar in haar slaap. De volgende ochtend daagde de moordenaar iedereen uit om wraak te nemen. Niemand nam zijn uitdaging aan, zelfs niet haar echtgenoot. De islam werd machtig in zijn stam. Eerder hadden sommige leden hun bekering geheim gehouden maar zij beleden de islam nu openlijk, “omdat zij de macht van de islam zagen,” denkt Ibn Ishaq. Bron : Ibn Ishaaq, blz. 675-76/995-96. Is dit dan écht hét voorbeeld sugar? Ik probeer jullie gedachtengang te volgen, maar het lukt me écht niet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |