Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 19:18   #201
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er bestaat ook een derde weg, waarbij je werkelijk onthoudt van geloof. Ik heb daar hier en daar al eens iets over geschreven (ik denk bij Godsdienst en Levensovertuiging, dat zou althans logisch zijn).
Als je wilt mag je me de link sturen als je uw topic tegenkomt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik sta verstomd
Oud 8 juni 2010, 19:20   #202
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Laat maar zitten. Inhoudelijk reageren is ook niet uw sterkste kant kerel. Ipv zo achter mij te zitten en mij proberen te bannen, zouden ze u eens moeten bannen als ik zo uw reacties lees.
IK u proberen te bannen?
Nee serieus, hoe zou ik dat kunnen/waarom willen? Ik heb een hééél dik vel.
Ik heb nog maar 2 keer op't driehoekje geklikt(dinges/grevious)

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 juni 2010 om 19:20.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:22   #203
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je wilt mag je me de link sturen als je uw topic tegenkomt.
http://forum.politics.be/showthread....atisch&page=42
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:24   #204
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er bestaat ook een derde weg, waarbij je werkelijk onthoudt van geloof. Ik heb daar hier en daar al eens iets over geschreven (ik denk bij Godsdienst en Levensovertuiging, dat zou althans logisch zijn).
Dat is toch deze : http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme
Oud 8 juni 2010, 19:25   #205
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
In mijn geval eerder deze (ook wel pragmatisch agnosticisme genoemd):

http://en.wikipedia.org/wiki/Apatheism
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:25   #206
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In conclusion, thank you for taking the time to hear our views and beliefs. I hope I was able to convey the importance of teaching this theory to your students. We will of course be able to train the teachers in this alternate theory. I am eagerly awaiting your response, and hope dearly that no legal action will need to be taken. I think we can all look forward to the time when these three theories are given equal time in our science classrooms across the country, and eventually the world; One third time for Intelligent Design, one third time for Flying Spaghetti Monsterism (Pastafarianism), and one third time for logical conjecture based on overwhelming observable evidence.
Oud 9 juni 2010, 02:03   #207
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net als jij denk dat ik in een sprookje geloof. Denk ik ook dat jij in een illusie dwarrelt. En je zal op de dag des oordeels wel worden wakkergeschud. Echt een leuk sprookje vind ik.
"De dag des oordeels..."

En met zo'n mensen moet je de dag van vandaag anno 2010 dus debatteren...
Het spookbeeld van een geleidelijke terugkeer naar de middeleeuwen doemt weer voor me op...

Serieus zeg, zijn er nou écht nog mensen zo achterlijk om te geloven in een dag des oordeels?
Waar hebben die de afgelopen 50 jaar verbleven?

Dat gaat boven mijn petje.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 02:07   #208
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je ontkent de schepper en das het belangrijkste in mijn ogen.
Nog zo één om in te kaderen.
Met zo'n onzin zou je eigenlijk stante pede op de negeerlijst van ieder nadenkend mens moeten gebanjerd worden.

"Da's het belangrijkste"...

Dé prioriteit van een middeleeuwer in de moderne tijd:

"Je ontkent de schepper"...

Walgelijk enggeestig!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 9 juni 2010 om 02:08.
Oud 9 juni 2010, 02:14   #209
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Best arrogant om te stellen dat er geen schepper kan bestaan.

Hoe zijn mensen ooit op het idee gekomen om te geloven? En om te concluderen dat er wel degelijk een schepper is die waakt over zn schepping.
Al van toen de eerste mensen in hun holen lagen te bibberen toen ze de geluiden van de nacht hoorden of een blikseminslag zagen zochten ze een verklaring voor wat ze niet kenden.

Wetenschap heeft intussen die bliksem al verklaard.

Wat wetenschappers vooralsnog niet hebben kunnen verklaren is hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die een schepper menen te kunnen bewijzen aan de hand van het feit dat er her en der een schizofreen of andere zonderling beweerde zijn boodschapper te zijn.

"God bestaat, Mohammed en Jezus hebben het gezegd..."

Wat met die arme Amazonebewoner die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan en zijn hoofd heeft neergelegd in het jaar 100, een halve eeuw nadat Christus het pleit gewonnen had van de ongeveer tien concurrenten die er terzelfdertijd in de antieke wereld rondliepen, en eeuwen voor Mohammed zijn boodschap ging gaan verkondigen?

Alleen diepgelovige moslims gaan op de dag van het oordeel naar het *proest* paradijs.

Maar wat met diegenen die zijn boodschap nooit gehoord hebben?
Jullie schepper is toch de rechtvaardigheid zelve?
Waarom hebben die geen kans om het paradijs te betreden?
Zo'n broodje aap verhalen rammelen aan alle kanten...
Denk toch eens 5 minuten na...

Laatst gewijzigd door Nierika : 9 juni 2010 om 02:25.
Oud 9 juni 2010, 05:58   #210
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ontkent de schepper en das het belangrijkste in mijn ogen.
Sjonge jonge, dit soort zwart-wit denken, zonder ruimte voor enige mogelijke bedenking is net het probleem.
Jij hebt gelijk, en jouw job is ons daarvan te overtuigen...
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 07:47   #211
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als ik respecteer dat een ander de schepper ontkent.

De topic gaat er inderdaad niet over dus k open eventueel wel eens een topic daarover als ik meer tijd heb.

Nochtans ik beleid mijn geloof op een andere manier dan sommige familieleden. Het geloven heb ik inderdaad meegekregen. Ik ging als puber wel eens naar de koranschool maar daar bleef het bij. Er werd me inderdaad geleerd wat mocht en niet mocht. Maar ik kan me niet herinneren dat mijn ouders mij ooit hebben leren bidden. Nooit werd ik verplicht om te vasten en toen ik afkwam met een hoofddoek kreeg ik meer respect van een vlaming dan van mn eigen kant. Ik heb zelf gezocht naar de waarheid en heb mn rug gekeerd naar de marokkaanse shittradities. Ik heb mijn geloof en das voldoende voor mij. Godzijdank dat mn ouders me wel een basis hebben meegegeven.
Je hebt je dus verdiept in de pure islam, weg van Marokkaanse tradities?
Waarom draag je een hoofddoek?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 08:01   #212
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Nog zo één om in te kaderen.
Met zo'n onzin zou je eigenlijk stante pede op de negeerlijst van ieder nadenkend mens moeten gebanjerd worden.

"Da's het belangrijkste"...

Dé prioriteit van een middeleeuwer in de moderne tijd:

"Je ontkent de schepper"...

Walgelijk enggeestig!
Ge moet het wel kaderen hé. Lees haar andere berichten erop na. Ze kan best wel discussiëren met niet-gelovigen zonder in haat te vervallen. Ze wordt hier alleen dikwijls zwaar geprovoceerd door forumleden die iedere Moslim als staatsgevaarlijk bestempelen. Zij mag toch geloven? Net als gij en ik niet geloven en daar ook niet toe verplicht kunnen worden.

Citaat:
Net als ik respecteer dat een ander de schepper ontkent.
Uit een post van de vorige bladzijde!

Laatst gewijzigd door Torkilson : 9 juni 2010 om 08:02.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 08:10   #213
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
"De dag des oordeels..."

En met zo'n mensen moet je de dag van vandaag anno 2010 dus debatteren...
Het spookbeeld van een geleidelijke terugkeer naar de middeleeuwen doemt weer voor me op...

Serieus zeg, zijn er nou écht nog mensen zo achterlijk om te geloven in een dag des oordeels?
Waar hebben die de afgelopen 50 jaar verbleven?

Dat gaat boven mijn petje.
Toegegeven wel een sterk bindingsmiddel voor religies..valt buiten het bereik van wetenschappelijk onderzoek..
Vroeger werd godslastering bestraft door het onmiddelijk neerbliksemen..helaas viel deze regel binnen het bereik van de wetenschappelijke logica..en moest die uitendelijkafgevoerd worden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 08:15   #214
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Toegegeven wel een sterk bindingsmiddel voor religies..valt buiten het bereik van wetenschappelijk onderzoek..
Vroeger werd godslastering bestraft door het onmiddelijk neerbliksemen..helaas viel deze regel binnen het bereik van de wetenschappelijke logica..en moest die uitendelijkafgevoerd worden..
U mean, it didn't happen?
Oud 9 juni 2010, 19:37   #215
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef nu maar gewoon een normaal antwoord op de vraag zonder over de profeet en sinterklaas te beginnen.
Sinterklaas is een goed heilig man. Hoe durft u moslima sinterklaas te beledigen door hem op 1 lijn te zetten met de pedofiele mohammed. Grof ! Stop toch met die haatreplieken u bewijst alleen hoe haatvol de islam is.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 22:59   #216
198117cie
Burger

198117cie's schermafbeelding

Standaard

als vb aan de macht is zullen die dat wel oplossen!!!!!!!!!!! hm hm
Oud 10 juni 2010, 07:31   #217
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Sinterklaas is een goed heilig man. Hoe durft u moslima sinterklaas te beledigen door hem op 1 lijn te zetten met de pedofiele mohammed. Grof ! Stop toch met die haatreplieken u bewijst alleen hoe haatvol de islam is.
Stop toch met die haatreplieken, ge bewijst alleen hoe haatvol de katholieke kerk is.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 10 juni 2010 om 07:31.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 11:10   #218
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Al van toen de eerste mensen in hun holen lagen te bibberen toen ze de geluiden van de nacht hoorden of een blikseminslag zagen zochten ze een verklaring voor wat ze niet kenden.

Wetenschap heeft intussen die bliksem al verklaard.

Wat wetenschappers vooralsnog niet hebben kunnen verklaren is hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die een schepper menen te kunnen bewijzen aan de hand van het feit dat er her en der een schizofreen of andere zonderling beweerde zijn boodschapper te zijn.

"God bestaat, Mohammed en Jezus hebben het gezegd..."

Wat met die arme Amazonebewoner die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan en zijn hoofd heeft neergelegd in het jaar 100, een halve eeuw nadat Christus het pleit gewonnen had van de ongeveer tien concurrenten die er terzelfdertijd in de antieke wereld rondliepen, en eeuwen voor Mohammed zijn boodschap ging gaan verkondigen?

Alleen diepgelovige moslims gaan op de dag van het oordeel naar het *proest* paradijs.

Maar wat met diegenen die zijn boodschap nooit gehoord hebben?
Jullie schepper is toch de rechtvaardigheid zelve?
Waarom hebben die geen kans om het paradijs te betreden?
Zo'n broodje aap verhalen rammelen aan alle kanten...
Denk toch eens 5 minuten na...
Ja, verklaar het dan eens. Verklaar voor mij waarom de mens ooit op het idee is gekomen om in God te geloven. Ben benieuwd.

Trouwens, ik ben van een andere opinie. Ik en andere gelovigen geloven in het paradijs. Wat ik wel niet weet is wie er in het paradijs zal belanden? Nergens heb ik getypt dat alleen moslims naar het paradijs gaan. Het paradijs bereik je niet door te bidden etc. maar wel door de barmhartigheid van God. En God's barmhartigheid ontvang je alleen door barmhartig te zijn tov de medemens (gelovigen en niet- gelovigen) en de dieren, de natuur, ... Zo zie ik het.

De qoran is geopenbaard met het woordje 'iqra' wat wil zeggen: lees, leer, vergaar kennis, onderzoek. Als mens zou je op zn minst op onderzoek kunnen gaan. Dus God is in mijn ogen helemaal niet onrechtvaardig. Bij mijn weten staat 'het lot' was maar een mens speelt daar een balangrijke rol in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Sjonge jonge, dit soort zwart-wit denken, zonder ruimte voor enige mogelijke bedenking is net het probleem.
Jij hebt gelijk, en jouw job is ons daarvan te overtuigen...
Een gelovige ziet het anders. En neen, mijn taak is helemaal niet van u te overtuigen. Laat ik me maar bezig houden met mezelf, ben zelf maar een zondaar en kzou niet weten waar ik het recht zou moeten halen om een ander de les te spellen. Ik heb zelf nog veel te leren.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juni 2010 om 11:20.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 11:15   #219
Cdude
Banneling

Standaard

Geloof = iemand opzadelen met een schuldgevoel
Citaat:
ben zelf maar een zondaar
Oud 10 juni 2010, 11:18   #220
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je hebt je dus verdiept in de pure islam, weg van Marokkaanse tradities?
Waarom draag je een hoofddoek?
Inderdaad, weg met marokkaanse tradities. Ben niets met die achterlijke tradities. Meestal gewoon in het nadeel van een vrouw en daar maak ik korte metten mee. Ik ben er vanaf en nu de rest nog! Ik zie mezelf als een moslima in de eerste plaats. Hoofddoek is iets islamitisch en niets marokkaans. Der zijn natuurlijk van die marokkaanse vrouwen die de hoofddoek dragen omdat het tot 'hun cultuur' behoort of omdat ze het hebben meegekregen van kleinsaf. In mijn ogen kun je dan beter die hoofddoek afzetten. Een hoofddoek draag ik voor 'God' en mezelf en niet voor 1 of andere marokkaan, turk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dus ik bewijs dat de islam haatvol is omdat ik 'sinterklaas' noem? Even recht zetten: Voor mij is de Profeet een voorbeeldfiguur. Sinterklaas voor u ook blijkbaar? De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juni 2010 om 11:18.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be