![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) trein is daar spotgoedkoop! 2) Kan je gewoon frikandellen of vleeskroketten en anderen uit een automaat halen. Volkomen normaal daar. 3) Albert Heijn ![]() Anderzijds kunnen wij dan Duvel importeren in Nederland zodat je over al in het land van je favoriete alcoholische drank kan genieten ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 1 juni 2010 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik was vorig jaar op vakantie in Nederland toen ze moesten spelen op het WK. Ik weet wel beter. Ik had mijn verblijf daar toch net iets rustiger voorgesteld. ![]()
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
En het wordt gesmaakt door de Nederlanders ![]()
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
Warme bereidingen lange tijd warm houden is een kweekbodem voor bacteriën. Een derde keer zullen ze me dus niet meer liggen hebben ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 juni 2010 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() Tja, mijn persoonlijke ervaringen zeggen dat jij dat allerminst bent.
Je verkondigt constant zaken die niet stroken met de werkelijkheid die ik en mijn vrienden en kennissen hier dagelijks zien. ![]()
![]() |
#228 |
|
![]() Helemaal niet.
Jullie zijn er vrij open in dat je voor een (gefaseerde) annexatie gaat. Het heeft weinig zin dat te ontkennen.
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
wie zou nu gelijk hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
avatar op het internet, dan is er geen twijfel. Ik zie wat ik zie, ik ervaar wat ik ervaar. Het enige besluit dat ik daaruit voor mezelf kan trekken is dat die anonieme bron fout is.
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
niemand gelooft dat nog. hoe komt het anders dat je lange tijd niets hebt gepost? dubbelnick van iemand die geband werd? Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 juni 2010 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() ff opgezocht: kheb echt overdreven ivm katholicisme in nederland. het is maar 29 %.
42 % is niet gelovig. bron: wikipedia nederland is even sterk ontkerkt als vlaanderen dus. Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 juni 2010 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar troost je, we zijn bijlange nog zover niet. Eerst geven we "la francophonie belge" de gelegenheid met ons in een copernicaanse staatshervorming te stappen. Noem je dat nu confederalisme, ver doorgedreven federalisme, deelstatenautonomie binnen een federaal staatsverband of wat dan ook, who cares? Het voornaamste is dat de macht prioritair toekomt aan de deelstaten en dat daarna overlegd wordt wat aan de deelstaten blijft. Het federaal parlement wordt dan best samengesteld door mandatarissen die worden afgevaardigd vanuit de regionale parlementen. Ik geef je op een blaadje dat la francophonie belge "non" zal zeggen. Want zij willen geen ernstige staatshervorming. De onnozelaars van CD&V, Groen! enz. tonen zich "verheugd" omdat de Franstaligen nu "du bout des lêvres" verklaren dat ze "ook" een staatshervorming willen. C'est de la foutaise! Zij willen doodgewoon dat er aan zo weinig mogelijk wordt geraakt. Als wij een ernstige staatshervorming willen zullen we hen voor het blok moeten zetten. Het voorstel Senelle toepassen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 1 juni 2010 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Ik blijf verbaasd waarom jullie zo bang zijn het ding bij naam te noemen en er op kousenvoeten rond blijven trippelen. Mensen meningen in de voeten schuiven die ze niet onderschrijven is ook wel je specialiteit, niet? Ik heb al ettelijke keren gezegd dat ik niets heb tegen handelsverdragen. België moet er zo veel mogelijk afsluiten, zowel binnen en buiten Europa. Nederland mag daar geen uitzondering op maken.
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het raar dat Oranje niets onderneemt. In 1831 konden ze amper wachten om de grens over te steken naar Brussel.
Als de Franse bemoeienissen er toen niet waren geweest waren we nu 1 grote en mooie staat geweest. ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 2 juni 2010 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Of dat een reden is om voor een hereniging te gaan met Duitsland is nog maar de vraag.
![]() |
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |