Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 15:01   #221
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie is in vredesnaam volgens jou "rechterzijde"?
Bedoel je mij daarmee?
Ik hoop van niet, ongelovelijk dat hokjesdenken ; je zou me flink tegenvallen!
Ik zou toch durven zeggen dat jij, als het op dit onderwerp aankomt, "rechtserzijde" bent dan ik.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:05   #222
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit juist goed, tewerkstelling en integratie zijn domeinen waarop nog veel moet gebeuren! Met zijn Turkse origine kan hij aanspreken, sensibiliseren, ik ga ervanuit dat hij dit zal doen!
Wanneer hij dit niet doet en enkel een eigen agenda heeft met doelstellingen voor eigen doelgroepen zal dit wel blijken en dat knikker je hem eruit, maar hij heeft recht op een eerlijke kans zonder wantrouwen, maar wel met oplettendheid!
²
Oud 2 juni 2010, 15:08   #223
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Idd, ik heb nog niet vaak zo'n grote eensgezindheid gezien hier.
Geassocieerd worden met de platte praat die Marijke hier uitkraamt is dan ook het laatste wat de rechterzijde nodig heeft omdat dit elk ernstig debat over de problemen van de multiculturele samenleving bij voorbaat onmogelijk maakt.
Het gaat mij helemaal niet om links, centrum of rechts. Het gaat mij om wat er aan het gebeuren is, wie daar verantwoordelijk voor is en wie er niets tegen doet. Er is geen debat mogelijk over de multiculturele samenleving, gewoonweg omdat de multiculturele samenleving een utopische luchtbel is, altijd gedoemd om te mislukken. De Islam strijdt voor een monoculturele samenleving, de hunne, dat is hun enige doel. En dat zeg ik niet, dat zeggen ze zélf!!!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:15   #224
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Het gaat mij helemaal niet om links, centrum of rechts. Het gaat mij om wat er aan het gebeuren is, wie daar verantwoordelijk voor is en wie er niets tegen doet. Er is geen debat mogelijk over de multiculturele samenleving, gewoonweg omdat de multiculturele samenleving een utopische luchtbel is, altijd gedoemd om te mislukken. De Islam strijdt voor een monoculturele samenleving, de hunne, dat is hun enige doel. En dat zeg ik niet, dat zeggen ze zélf!!!
De multiculturele samenleving is een feit.
Het debat of dit wenselijk is of niet is voorbijgestreefd en al lang niet meer relevant.
We spreken ondertussen al over een derde generatie.
Wrijf dus dringend de prut uit je ogen.
Het debat bestaat er nu onder andere in hoe ver men kan gaan in het beleven van zijn culturele identiteit.
"De Islam" bestaat trouwens niet, het is een constructie in je hoofd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:17   #225
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij "De islamieten" gaat het blijkbaar over een groep mensen die allemaal hetzelfde denken, waar dat bij ons net omgekeerd zou zijn. Toch als ik u moet geloven. Wel dit is gewoon een belachelijke redenering. Bij ons is er geen consensus, bij "de islamieten" ook niet. En het is niet omdat de ene extremist is, dat de andere dat ook is.
Oud 2 juni 2010, 15:19   #226
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik zou toch durven zeggen dat jij, als het op dit onderwerp aankomt, "rechtserzijde" bent dan ik.
Dat denk ik niet, integendeel maar wat links is daar zullen we danig over van mening verschillen!
Alleen sta ik iedere dag en al jaren lang in de praktijk van een multiculturele samenleving, achter uw bureau ziet het er vast beter uit!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:23   #227
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De multiculturele samenleving is een feit.
Het debat of dit wenselijk is of niet is voorbijgestreefd en al lang niet meer relevant.
We spreken ondertussen al over een derde generatie.
Wrijf dus dringend de prut uit je ogen.
Het debat bestaat er nu onder andere in hoe ver men kan gaan in het beleven van zijn culturele identiteit.
"De Islam" bestaat trouwens niet, het is een constructie in je hoofd.
Helaas spreken we al over een derde generatie die wanneer de culturele identiteit primeert op de verwachtingen van deze samenleving een totaal verloren generatie wordt verongelijkt kijkend naar wat vooral anderen moeten doen!
En de islam bestaat wel hoor, u bedoelt dat er verschillende meningen over zijn wat dit dan precies is!
De islam is de Koran, hadith, fikh en sharia maar wat je daarmee wel of niet moet, das het discussiepunt!
Oud 2 juni 2010, 15:24   #228
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet, integendeel maar wat links is daar zullen we danig over van mening verschillen!
Alleen sta ik iedere dag en al jaren lang in de praktijk van een multiculturele samenleving, achter uw bureau ziet het er vast beter uit!
Toe maar, lekker betuttelend. Waaruit leid jij af dat ik niet in de praktijk van een multiculturele samenleving zou staan? Ik ben opgegroeid tussen Marokkanen en Turken, jij komt door je job alleen met de 'probleemgevallen' in aanraking. Ik zou dus kunnen zeggen dat ik een objectievere kijk heb op de multicultuur dan jij. Maar ik zal het laten: ik voel nl. niet de drang je mening op die manier te reduceren.
Oud 2 juni 2010, 15:24   #229
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Bij "De islamieten" gaat het blijkbaar over een groep mensen die allemaal hetzelfde denken, waar dat bij ons net omgekeerd zou zijn. Toch als ik u moet geloven. Wel dit is gewoon een belachelijke redenering. Bij ons is er geen consensus, bij "de islamieten" ook niet. En het is niet omdat de ene extremist is, dat de andere dat ook is.
Hola, die consensus is er wel en geldt ook voor Islamieten!
Nooit van onze grondrechten gehoord?
Oud 2 juni 2010, 15:26   #230
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de multiculturele samenleving zich vertaalt in het af en toe binnensijpelen van allochtonen (wat normaal is) die zich perfect weten te integreren (zonder dat ze verplicht twee maal per week frieten moeten eten), dan is dat voor mij prima.

Als de multiculturele samenleving zich echter vertaalt in situaties zoals in Sint-Joost-ten-Node, met 96 % allochtonen (zesennegentig!), zodat het haast een monoculturele gemeente is geworden..., dan hoeft het voor mij helemaal niet. Dat die situatie in Sint-Joost en vele andere agglomeraties nu al bestaat, zegt voldoende over het falen van ons migratiebeleid. Het hoeft ook geen betoog dat de radicale EU-islam zich vooral in die middens manifesteert.

Dat neemt echter niet weg dat een in België geboren man van Turkse ouders hier perfect schepen kan en mag worden. Als hij islam-prietpraat begint te verkopen, kom ik hem persoonlijk van zijn schepenzetel stampen. (allé, figuurlijk hé)

Laatst gewijzigd door backfire : 2 juni 2010 om 15:27.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:26   #231
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hola, die consensus is er wel en geldt ook voor Islamieten!
Nooit van onze grondrechten gehoord?
Grondrechten nog wel?

Veel islamieten hebben niet de neiging om hun wil aan ons op te dringen, velen zijn vriendelijk en bereidwillig. Met hen zijn er dan ook geen problemen.

Bij ons is er ook duidelijk geen consensus, anders had deze discussie nooit bestaan.
Oud 2 juni 2010, 15:30   #232
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toe maar, lekker betuttelend. Waaruit leid jij af dat ik niet in de praktijk van een multiculturele samenleving zou staan? Ik ben opgegroeid tussen Marokkanen en Turken, jij komt door je job alleen met de 'probleemgevallen' in aanraking. Ik zou dus kunnen zeggen dat ik een objectievere kijk heb op de multicultuur dan jij. Maar ik zal het laten: ik voel nl. niet de drang je mening op die manier te reduceren.
Inderdaad, enkel de problemen worden uitvergroot, zo werkt de mens nu eenmaal. Uw kijk is misschien niet helemaal objectief maar vertelt ons wel dat er een volledig andere zijde van dit verhaal is.

Ik woonde vroeger in Lier, we hebben daar een Turks café waar op zomeravonden regelmatig volk buiten op 't trottoir staat te praten. Verschillende mijner kennissen staken altijd de straat over als ze daar voorbij moesten uit schrik voor wat er allemaal zou volgen. ik ben daar verscheidene keren voorbij gelopen, ze stapten opzij en zeiden vriendelijk 'goeiedag'. Waarom kwam niemand anders op het idee dat die mannen wel eens heel vriendelijk zouden kunnen zijn?
Oud 2 juni 2010, 15:31   #233
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn dat je daartussen bent opgegroeid maar daarom sta je niet iedere dag in de praktijk ervan.
En ik kom helemaal niet enkel met probleemgevallen in aanraking, maar heb juist over onderwijs, werkgelegenheid, cultuur, religie, drugs, overlast, de positie van vrouwen, media, hangjongeren en hun relatie met politie, en andere hangijzers samenwerking opgezet en concrete projecten hierrond uitgewerkt,waardoor er jarenlangse samenwerking was met het allochtone middenveld, moskees, vrouwen organisaties, overheidsdiensten, woordvoerders van allerlei pluimage, jongeren, ouderen, politie, politici en media..dan leer je heel wat over de realiteit in onze aandachtswijken, en kijk je verder dan er "tussen zijn opgegroeid", wat voor zowat iedereen geldt die niet stokoud of totaal wereldvreemd ergens in een villa zit...
Dus laat je belerend toontje achterwege, dat is juist wat ik die linkse jongens waar je jezelf toe rekent verwijt!
Oud 2 juni 2010, 15:34   #234
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grondrechten nog wel?

Veel islamieten hebben niet de neiging om hun wil aan ons op te dringen, velen zijn vriendelijk en bereidwillig. Met hen zijn er dan ook geen problemen.

Bij ons is er ook duidelijk geen consensus, anders had deze discussie nooit bestaan.

Waar begin je nu over? Wat heeft je betoog te maken met grondrechten waarover consensus bestaat, zoals gelijkheid man en vrouw, gelijke rechten voor holebi's, vrijheid van mening, kunst, pers, vrijheid van levensovertuiging inclusief ongeloof, scheiding kerk en staat...moslims die zichzelf hieraan houden vormen geen enkel probleem, laat hen gerust de vijf pijlers van hun geloof belijden!
Oud 2 juni 2010, 15:35   #235
Steve_M

Standaard

Citaat:
Fijn dat je daartussen bent opgegroeid maar daarom sta je niet iedere dag in de praktijk ervan.
En ik kom helemaal niet enkel met probleemgevallen in aanraking, maar heb juist over onderwijs, werkgelegenheid, cultuur, religie, drugs, overlast, de positie van vrouwen, media, hangjongeren en hun relatie met politie, en andere hangijzers samenwerking opgezet en concrete projecten hierrond uitgewerkt,waardoor er jarenlangse samenwerking was met het allochtone middenveld, moskees, vrouwen organisaties, overheidsdiensten, woordvoerders van allerlei pluimage, jongeren, ouderen, politie, politici en media..dan leer je heel wat over de realiteit in onze aandachtswijken, en kijk je verder dan er "tussen zijn opgegroeid", wat voor zowat iedereen geldt die niet stokoud of totaal wereldvreemd ergens in een villa zit...
Dus laat je belerend toontje achterwege, dat is juist wat ik die linkse jongens waar je jezelf toe rekent verwijt!
Je beseft zelf toch dat deze hele post een schoolvoorbeeld van een "belerend toontje" is. En nee, niet iedereen is zo opgegroeid, ik ben opgegroeid in een onvervalste "aandachtswijk". Ik kom daar trouwens nog steeds zeer regelmatig. Maar goed, als jij denkt dat je de enige bent die iets te vertellen heeft over die wijken, dan zijn we uitgediscussieerd. We kunnen het er misschien op houden dat iemand met Turkse ouders niet bij voorbaat moet uitgesloten worden van een politiek mandaat.
Oud 2 juni 2010, 15:36   #236
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, enkel de problemen worden uitvergroot, zo werkt de mens nu eenmaal. Uw kijk is misschien niet helemaal objectief maar vertelt ons wel dat er een volledig andere zijde van dit verhaal is.

Ik woonde vroeger in Lier, we hebben daar een Turks café waar op zomeravonden regelmatig volk buiten op 't trottoir staat te praten. Verschillende mijner kennissen staken altijd de straat over als ze daar voorbij moesten uit schrik voor wat er allemaal zou volgen. ik ben daar verscheidene keren voorbij gelopen, ze stapten opzij en zeiden vriendelijk 'goeiedag'. Waarom kwam niemand anders op het idee dat die mannen wel eens heel vriendelijk zouden kunnen zijn?
Fijn, maar is daarmee nu ieder samenlevingsprobleem opgelost? Turken zijn inderdaad erg vriendelijke mensen, maar desondanks zijn er ook met Turken best wel een aantal problemen hoor.
Oud 2 juni 2010, 15:39   #237
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beseft zelf toch dat deze hele post een schoolvoorbeeld van een "belerend toontje" is. En nee, niet iedereen is zo opgegroeid, ik ben opgegroeid in een onvervalste "aandachtswijk". Ik kom daar trouwens nog steeds zeer regelmatig. Maar goed, als jij denkt dat je de enige bent die iets te vertellen heeft over die wijken, dan zijn we uitgediscussieerd. We kunnen het er misschien op houden dat iemand met Turkse ouders niet bij voorbaat moet uitgesloten worden van een politiek mandaat.
Sorry maar wanneer iemand veel ervaring heeft op professioneel gebied( toevallig is dit bij mij de multiculturele samenleving) ga je niet staan minimaliseren dat dit gebaseerd is op probleemgevallen waarmee je indirect zegt" u geeft een vertekend beeld". Daar werd u even op gewezen en blijkbaar steekt u dit nogal.
Ik wil best geloven dat u iets te vertellen heeft, ga uw gang!
Ik hou u toch niet tegen hoop ik!
Oud 2 juni 2010, 15:41   #238
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Fijn, maar is daarmee nu ieder samenlevingsprobleem opgelost? Turken zijn inderdaad erg vriendelijke mensen, maar desondanks zijn er ook met Turken best wel een aantal problemen hoor.
Ik haal mezelf even aan, ik heb dit eerder gepost en dit legt mijn standpunt in deze uit. Hier ging het over profiteurs, maar het gaat evengoed op voor criminelen, probleemjongeren,...

Citaat:
De discussie of het nu migranten zijn die profiteren of niet is irrelevant. Men moet profiteurs aanpakken, niet "de migranten". Dit laat ruimte voor een individuele aanpak en lost de problemen bijgevolg beter op.

Ik geef een voorbeeld in een iets minder geladen context:

Veel chauffeurs in sportwagens zijn een gevaar voor anderen op de weg, ze maken van de weg een racebaan en lappen de wegcode aan hun laars. Moeten we daarom sportwagens bannen? Of misschien moeten we iedereen die in een sportwagen rijdt zijn rijbewijs afpakken? Nee, we moeten ervoor zorgen dat diegenen die een gevaar zijn op de weg worden aangepakt. Liefst door middel van een hoge pakkans en een gedegen straf, die hen de lust beneemt anderen in gevaar te brengen.

PS: Ik heb echt niets tegen mensen die in sportwagens rijden.
Oud 2 juni 2010, 15:49   #239
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gemeenteraad van Diest heeft gisteravond de 27-jarige Murat Celik (sp.a) aangesteld als schepen voor middenstand, integratie en tewerkstelling.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-afkomst.dhtml

Dank u rode rakkers! Voor wanneer een Turkse premier?
En dan? Geen probleem als hij 'n goede schepen is. Indien hij een slechte schepen is maakt zijn afkomst (of die van zijn voorvaderen) toch geen verschil uit.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juni 2010 om 15:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:49   #240
Steve_M

Standaard

Citaat:
Sorry maar wanneer iemand veel ervaring heeft op professioneel gebied( toevallig is dit bij mij de multiculturele samenleving) ga je niet staan minimaliseren dat dit gebaseerd is op probleemgevallen waarmee je indirect zegt" u geeft een vertekend beeld". Daar werd u even op gewezen en blijkbaar steekt u dit nogal.
Ik wil best geloven dat u iets te vertellen heeft, ga uw gang!
Ik hou u toch niet tegen hoop ik!
Je moet de rollen niet omdraaien, alice. Jij bent erover begonnen met:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Dan mag ik toch wel verduidelijken dat mijn standpunt niet gevormd is van "achter een bureau", maar wel uit eigen ervaring (die ik overigens op geen enkele manier minder waardevol vind dan jouw professionele ervaringen).

Maar goed, dat was hier de discussie niet. Ik denk dat we het er toch over eens zijn dat Murat Celik wel eens een waardevolle schepen kan zijn, zeker op de post die hij bekleedt. De interviews die ik met de man heb gelezen stemmen mij in ieder geval hoopvol.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be