![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#223 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het debat of dit wenselijk is of niet is voorbijgestreefd en al lang niet meer relevant. We spreken ondertussen al over een derde generatie. Wrijf dus dringend de prut uit je ogen. Het debat bestaat er nu onder andere in hoe ver men kan gaan in het beleven van zijn culturele identiteit. "De Islam" bestaat trouwens niet, het is een constructie in je hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen sta ik iedere dag en al jaren lang in de praktijk van een multiculturele samenleving, achter uw bureau ziet het er vast beter uit! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de islam bestaat wel hoor, u bedoelt dat er verschillende meningen over zijn wat dit dan precies is! De islam is de Koran, hadith, fikh en sharia maar wat je daarmee wel of niet moet, das het discussiepunt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() Toe maar, lekker betuttelend. Waaruit leid jij af dat ik niet in de praktijk van een multiculturele samenleving zou staan? Ik ben opgegroeid tussen Marokkanen en Turken, jij komt door je job alleen met de 'probleemgevallen' in aanraking. Ik zou dus kunnen zeggen dat ik een objectievere kijk heb op de multicultuur dan jij. Maar ik zal het laten: ik voel nl. niet de drang je mening op die manier te reduceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit van onze grondrechten gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de multiculturele samenleving zich echter vertaalt in situaties zoals in Sint-Joost-ten-Node, met 96 % allochtonen (zesennegentig!), zodat het haast een monoculturele gemeente is geworden..., dan hoeft het voor mij helemaal niet. Dat die situatie in Sint-Joost en vele andere agglomeraties nu al bestaat, zegt voldoende over het falen van ons migratiebeleid. Het hoeft ook geen betoog dat de radicale EU-islam zich vooral in die middens manifesteert. Dat neemt echter niet weg dat een in België geboren man van Turkse ouders hier perfect schepen kan en mag worden. Als hij islam-prietpraat begint te verkopen, kom ik hem persoonlijk van zijn schepenzetel stampen. (allé, figuurlijk hé)
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 2 juni 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Veel islamieten hebben niet de neiging om hun wil aan ons op te dringen, velen zijn vriendelijk en bereidwillig. Met hen zijn er dan ook geen problemen. Bij ons is er ook duidelijk geen consensus, anders had deze discussie nooit bestaan.
![]() |
![]() |
#232 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik woonde vroeger in Lier, we hebben daar een Turks café waar op zomeravonden regelmatig volk buiten op 't trottoir staat te praten. Verschillende mijner kennissen staken altijd de straat over als ze daar voorbij moesten uit schrik voor wat er allemaal zou volgen. ik ben daar verscheidene keren voorbij gelopen, ze stapten opzij en zeiden vriendelijk 'goeiedag'. Waarom kwam niemand anders op het idee dat die mannen wel eens heel vriendelijk zouden kunnen zijn?
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik kom helemaal niet enkel met probleemgevallen in aanraking, maar heb juist over onderwijs, werkgelegenheid, cultuur, religie, drugs, overlast, de positie van vrouwen, media, hangjongeren en hun relatie met politie, en andere hangijzers samenwerking opgezet en concrete projecten hierrond uitgewerkt,waardoor er jarenlangse samenwerking was met het allochtone middenveld, moskees, vrouwen organisaties, overheidsdiensten, woordvoerders van allerlei pluimage, jongeren, ouderen, politie, politici en media..dan leer je heel wat over de realiteit in onze aandachtswijken, en kijk je verder dan er "tussen zijn opgegroeid", wat voor zowat iedereen geldt die niet stokoud of totaal wereldvreemd ergens in een villa zit... Dus laat je belerend toontje achterwege, dat is juist wat ik die linkse jongens waar je jezelf toe rekent verwijt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar begin je nu over? Wat heeft je betoog te maken met grondrechten waarover consensus bestaat, zoals gelijkheid man en vrouw, gelijke rechten voor holebi's, vrijheid van mening, kunst, pers, vrijheid van levensovertuiging inclusief ongeloof, scheiding kerk en staat...moslims die zichzelf hieraan houden vormen geen enkel probleem, laat hen gerust de vijf pijlers van hun geloof belijden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil best geloven dat u iets te vertellen heeft, ga uw gang! Ik hou u toch niet tegen hoop ik! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juni 2010 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed, dat was hier de discussie niet. Ik denk dat we het er toch over eens zijn dat Murat Celik wel eens een waardevolle schepen kan zijn, zeker op de post die hij bekleedt. De interviews die ik met de man heb gelezen stemmen mij in ieder geval hoopvol. |
||
![]() |
![]() |