Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2010, 18:16   #221
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Torfs was enorm hypocriet.
Toen hij aan tafel stond bij Goedele en hij zei letterlijk, dat er door de regionalisering de volledige gezondheidszorg, er homogenere bevoegdheidspakketten zijn en kan er wat geld vrijkomen door een efficiëntere organisatie.

2 minuten daarna, tijdens het debat, uitte Torfs kritiek op N-VA: "Jullie doen alsof bij de splitsing van bevoegdheden, het manna gewoon uit de lucht zal vallen."

IK VIEL UIT MIJN ZETEL. Hij had een paar minuten ervoor zelf gezegd: "er kunnen soms efficiëntiewinsten zijn." Torfs heeft een pak geloofwaardigheid verloren bij mij.
Hoe kan dat nu. Had u te veel gedronken of zo? Neemt u pillen?

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 18:17.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:06   #222
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als het gezag je buitenpest, dan is dat wel een beetje normaal. Maar wij Vlamingen mogen zelfs niet onze wetten stellen op ons eigen grondgebied, of we worden beladen met alle zonden Israels.

Brussel zal terug vervlaamst worden, zal efkes duren, maar zo zal het nu eenmaal zijn.
je hebt tijd tot in het jaar 3000 of zo?
azert is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:15   #223
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe kan dat nu. Had u te veel gedronken of zo? Neemt u pillen?
Grapjas
Kazan is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:27   #224
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De laatste vraag van Torfs was eigenlijk een vraag die hij stelde aan de verkeerde partij. Immers, hij vroeg "Zal Vlaanderen wel nog in de Eurozone toegelaten worden, zal het begrotingstekort niet te groot zijn enz...". Die vraag zou slechts relevant zijn moest de N-VA verklaard hebben dat ze na de verkiezingen onmiddellijk de Vlaamse onafhankelijkheid zouden uitroepen. Een revolutie dus. En dat is helemaal niet aan de orde. Het enige doel van N-VA gans de campagne door is geweest: het realiseren van een grondige, een copernicaanse staatshervorming waardoor dit land de facto een confederatie wordt. Al de anderen (ik bedoel de traditionelen, zowel CD&V als VLD) zijn hem achterna gelopen en zijn nu "ook" voor confederalisme. Dus waar ligt het probleem? Het enige dat De Wever tot op heden gezegd heeft is dat hij hoopt dat Vlaamse onafhankelijkheid op den duur er vanzelf komt, na een geleidelijke evolutie. Nogmaals wat is het probleem? Torfs had zijn paniekzaaierij-vraagje moeten stellen aan het Vlaams Belang. Die verklaren immers dat ze voor een stante pede onafhankelijkheid zijn. Maar het is duidelijk, de CD&V et les autres houden de leugen dat De Wever een onmiddellijke onafhankelijkheid wil met opzet in stand om de N-VA zoveel mogelijk te beschadigen. Het zal het verlies van de CD&V aanstaande Zondag niet beletten.

Op die vraag over de euro vond ik dat De Wever serieus de mist is ingegaan. Blijkbaar herhaalt hij de laatste tijd gewoon steeds hetzelfde deuntje over de vorige regering met zijn slechte immigratie en justitiebeleid. Hij mag daarin dan al gelijk hebben. Door zichzelf zo steeds te herhalen geeft hij zelf de aanzet voor een verminderende populariteit. Als je steeds hetzelfde herhaalt gaan mens en media daar eerst in mee, maar op een bepaald moment hebben ze het dan wel gehad. Dan lijk je een typetje te spelen. Kijk maar naar De Winter.
Maar over die euro dus : welk Europees land zou vandaag de dag nog wel aanvaard worden ? Allemaal hebben ze tekorten groter dan 3% op hun begroting en velen een staatsschuld die te groot is. Dat euro gedoe lijkt me een serieus non argument.
BDW is daar dus de mist in gegaan. Net zoals zijn partij op economisch vlak al een paar keer serieus de mist is ingegaan. Die heb ik echt liever niet aan de macht.
Andere partijen hebben dan misschien slecht uitgewerkte scenario's of standpunten waar ik me helemaal niet in kan vinden. Zeer grote flaters hebben ze toch nog niet laten zien.
(buiten het VB dan, die doen het op dat vlak nog slechter)
Scherven A. Mok is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:32   #225
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Rik Torfs denkt kennelijk dat hij op het podium van een toneelvereniging staat. Hoort hem eens praten.
²
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:39   #226
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Op die vraag over de euro vond ik dat De Wever serieus de mist is ingegaan. Blijkbaar herhaalt hij de laatste tijd gewoon steeds hetzelfde deuntje over de vorige regering met zijn slechte immigratie en justitiebeleid. Hij mag daarin dan al gelijk hebben. Door zichzelf zo steeds te herhalen geeft hij zelf de aanzet voor een verminderende populariteit. Als je steeds hetzelfde herhaalt gaan mens en media daar eerst in mee, maar op een bepaald moment hebben ze het dan wel gehad. Dan lijk je een typetje te spelen. Kijk maar naar De Winter.
Maar over die euro dus : welk Europees land zou vandaag de dag nog wel aanvaard worden ? Allemaal hebben ze tekorten groter dan 3% op hun begroting en velen een staatsschuld die te groot is. Dat euro gedoe lijkt me een serieus non argument.
BDW is daar dus de mist in gegaan. Net zoals zijn partij op economisch vlak al een paar keer serieus de mist is ingegaan. Die heb ik echt liever niet aan de macht.
Andere partijen hebben dan misschien slecht uitgewerkte scenario's of standpunten waar ik me helemaal niet in kan vinden. Zeer grote flaters hebben ze toch nog niet laten zien.
(buiten het VB dan, die doen het op dat vlak nog slechter)
- Open VLD: Kom we gaan eventjes 6 miljard besparen op de Vlaamse begroting die maar 26 miljard bedraagt. Dat is dus zo'n 22-23%?
- SPA: We gaan de pensioenen optrekken met 200 euro.
- Groen: We gaan de 32-urenweek invoeren, terwijl Unizo vraagt om de 40-urenweek.

Dan vind ik die flater van 500 000 jobs nog vrij goed meevallen, N-VA geeft tenminste toe dat het een lapsus was.

Ik moet wel toegeven dat er betere argumenten waren voor die euro, zoals je zelf al aangeeft.
Arnforpresident is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:44   #227
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident Bekijk bericht
- Open VLD: Kom we gaan eventjes 6 miljard besparen op de Vlaamse begroting die maar 26 miljard bedraagt. Dat is dus zo'n 22-23%?
- SPA: We gaan de pensioenen optrekken met 200 euro.
- Groen: We gaan de 32-urenweek invoeren, terwijl Unizo vraagt om de 40-urenweek.

Dan vind ik die flater van 500 000 jobs nog vrij goed meevallen, N-VA geeft tenminste toe dat het een lapsus was.

Ik moet wel toegeven dat er betere argumenten waren voor die euro, zoals je zelf al aangeeft.
Ja wel moedig dat ze dat ingeslikt hebben. Maar voor mij was het toch even schrikken. Ik wist wel dat we achter liepen op de rest van Europa, maar als je dat aantal jobs in absolute cijfers ziet, was het toch even schrikken.

Want dat was het uiteindelijk he: er moeten 500 000 jobs bijkomen om het EU-gemiddelde te bereiken. Dat was voor mij een 'eye opener'.
Het beleid van afgelopen jaren was nog rampzaliger dan ik dacht.
Kazan is offline  
Oud 11 juni 2010, 20:23   #228
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Logisch, VL heeft geen enkele troef.
Ze kunnen enkel dreigen met onafhankelijkheid; maar durven/kunnen niet want dan is VL Brussel kwijt.
Dus: de VL eisen iets, maar hebben niets te bieden aan de FR en hebben geen enkel dreigement dat werkt.
∃ € : € ≠ ∞ !

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 11 juni 2010, 20:26   #229
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wetstraatwatcher op de VRT radio 1 zei vanmorgen nochtans:
Na het debat:
Torfs 1 - BDW 0
Wie is die mens, en wie betaalt die mens zijn boterham?

djimi is offline  
Oud 11 juni 2010, 20:41   #230
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
... Torfs heeft een pak geloofwaardigheid verloren bij mij.
Ik kan me niet herinneren Torfs ooit 'geloofwaardig' te hebben gevonden als het over iets anders gaat dan 'kerkelijk recht', en zelfs in dat laatste geval ben ik geneigd hem te wantrouwen. Ik weet niet hoe dat komt. Ik denk dat het te maken heeft met zijn mimiek.

djimi is offline  
Oud 11 juni 2010, 20:46   #231
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt tijd tot in het jaar 3000 of zo?
Zal net zo snel gaan als de verfransing toen. Misschien sneller
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:04   #232
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wie is die mens, en wie betaalt die mens zijn boterham?
Wie die mens is, weet ik niet. Maar dat hij gelijk heeft, dat weet ik wel.
system is offline  
Oud 12 juni 2010, 12:42   #233
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daarnet het debat Torfs-De Wever bekeken.

Debattechnisch was De Wever duidelijk de sterkste.
Torfs heeft mij positief verrast omdat hij zijn persoonlijke aanvallen (die door De Wever meesterlijk werden gecounterd) en vernuftig gerommel in de marge voorlopig nog kan verkopen als intellectuële spielereien....

Neen hoor: Torfs reeds op virtuoze wijze zijn fiat cinquecento te pletter op de no nonsens caterpillar van BDW.

Let op: zondag stem ik op FDW maar BDW heeft eens te meer bewezen dat hij een begenadigd debater is.
Torfs daarentegen is mijn numero uno als causeur bij de Lions of Rotary of zelfs de KAV...but that's it.
bdw heeft zich wel er toe laten verleiden kwaad te worden over de venijnige opmerkingen van torfs.
Miguelito is offline  
Oud 12 juni 2010, 17:23   #234
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Blijkbaar herhaalt hij de laatste tijd gewoon steeds hetzelfde deuntje over de vorige regering met zijn slechte immigratie en justitiebeleid.
Idd, zijn quote over 'het opengrenzenbeleid van de regering' is echt wel grijsgedraaid... Hij heeft misschien ten dele gelijk, maar wat de N-VA met immigratie wil doen, weet niemand, ook omdat niemand het vraagt. Het is toch vreemd dat die partij enerzijds zo eurofiel is, maar anderzijds wel voor een (veel) strenger immigratiebeleid is...
Oud 12 juni 2010, 19:42   #235
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bart zijn warmwaterkruik zal zondag niet zo warm zijn als iedereen hier voorspelt.
Als hij 20% haalt mag hij de Belgische Vlag uithangen en Albert II zijn blote kont kussen.
Weet ge het nog Henri'ke ? Kotsen, in het broekske kakken van grote schrik, en daarna, vanaf zondagavond heel hard bleiten

Mijn voorspelling klopt niet in die zin dat ge nu al aan het bleiten zijt

Nog een voorspellingske trouwens : als "olijke Bart" en zijn gevolg straks 40% halen, dan gaat ge nog zeggen dat ze onder de verwachting zijn gebleven

Een activiteitenkalender opstellen over wat ze voor mijn part allemaal met albert2 zijn blote kont mogen doen, ga ik laten hoewel ik wel een paar ideeen heb

En die driekleur uithangen, laat me niet lachen, daar mag marianneke binnenkort haar eigen gat mee afkuisen, eventueel op zijn vrouwtjes

Noorman
Noorman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be