Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 21:55   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Welk racisme? Het Vlaams Blok is op geen enkele manier racistisch en propageert ook geen racistisch gedachtegoed. Nogmaals: haal eens een woordenboek in huis en zoek het woord "racisme" eens op. Een helder licht zal uw duister verstand misschien dan verlichten...
Dus zegt u nu eigelijk dat de anti-racismewet niet deugt?
Iets dat speciaal op maat wordt gemaakt kan niet anders dan perfect passen waarvoor het dienen moet.

Waarvoor moest Geert Wouters eigenlijk de laan uit?
Ook een racist, misschien?
Oud 20 mei 2004, 09:22   #222
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Citaat:
Het VB is NIET veroordeeld voor haar migratiestandpunten of asielstandpunten, WEL voor racistische uitspraken en het aanzetten tot rassenhaat in haar publicaties.
Juist, omdat het Vlaams Blok het aangedurfd heeft de pijnpunten in onze samenleving aan te kaarten, werd ze veroordeeld, nl. o.m. de blijvende problemen met migranten. Dat mag niet, want dit is volgens de nieuwe politieke klasse laakbaar. Om het Vlaams Blok dan maar een hak te zetten, werd vervolgens een wet volledig op maat van het Vlaams Blok gemaakt en met de titel bedacht "antiracismewet".

Met racisme of antiracisme heeft het evenwel niets te maken.

Of zoals professor Storme (u weet wel, een van de uwen...) zei op Kanaal Z in striemende bewoordingen zei: "Als we ervan uitgaan dat de rechter zijn werk heeft gedaan, dan ligt het probleem bij de wet zelf." Heel juiste analyse, waar zelfs De Gucht met moeite nog iets kon inbrengen (hij stotterde en kon uit zijn woorden niet geraken; heel verbazend voor De Gucht die anders vlijmscherp en snel weet te reageren).
Dit is zo typische VB-propaganda:

- Eerst racistische uitspraken doen, vb. zeggen dat alle moslims homo's van de hoogste torens willen gooien.

- om dit daarna zogezegd te hebben gezegd om iets aan te kaarten, en dan moet moet men het cru zeggen hé (in VB-termen: "Uylenspiegelstreek").

Racisme is nooit of te nimmer, voor geen enkele doel, goed te keuren.

Matthias Storme heeft geen problemen met de anti-racismewet, maar met de anti-discriminatiewet.

Een groot verschil, Jan.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 09:27   #223
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Het VB is NIET veroordeeld voor haar migratiestandpunten of asielstandpunten, WEL voor racistische uitspraken en het aanzetten tot rassenhaat in haar publicaties.
Je weet wat Storme, Ruys, Schiltz, F. Keuleneer en anderen zegden over dat fameuze proces en die pseudo-rechtspraak.
Iedereen spreekt voor zijn rekening.

Ik heb trouwens reeds eerder gezegd: de anti-racismewet is er gekomen om het VB te pakken op haar racisme. Het VB wist dit goed genoeg, en heeft geprobeerd dit handig uit te spelen. Ze stonden zelfs de avond van de uitspraak te feesten.

Is dit een politiek proces: natuurlijk!
Is dit schandelijk dat de rechtspraak gebruikt wordt om een partij te verbieden: natuurlijk!

Maar is het VB nu daarom niet racistisch? Natuurlijk niet!

M. Storme had trouwens kritiek op het anti-discriminatiewet, niet op de anti-racismewet.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 20 mei 2004, 09:33   #224
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Dus zegt u nu eigelijk dat de anti-racismewet niet deugt?
Iets dat speciaal op maat wordt gemaakt kan niet anders dan perfect passen waarvoor het dienen moet.

Waarvoor moest Geert Wouters eigenlijk de laan uit?
Ook een racist, misschien?
Dat moet u aan de betrokkenen zelf vragen. Ik heb hem in Aalter meegemaakt, en ik vond zijn stijl en maatschappijvisie maar niets.

Hij is buitengesmeten omdat hij zich niet aan de normale partijregelementen en het menselijk fatsoen/beleefdheid hield.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 20 mei 2004, 10:02   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Juist, omdat het Vlaams Blok het aangedurfd heeft de pijnpunten in onze samenleving aan te kaarten, werd ze veroordeeld, nl. o.m. de blijvende problemen met migranten. Dat mag niet, want dit is volgens de nieuwe politieke klasse laakbaar. Om het Vlaams Blok dan maar een hak te zetten, werd vervolgens een wet volledig op maat van het Vlaams Blok gemaakt en met de titel bedacht "antiracismewet".

Met racisme of antiracisme heeft het evenwel niets te maken.

Of zoals professor Storme (u weet wel, een van de uwen...) zei op Kanaal Z in striemende bewoordingen zei: "Als we ervan uitgaan dat de rechter zijn werk heeft gedaan, dan ligt het probleem bij de wet zelf." Heel juiste analyse, waar zelfs De Gucht met moeite nog iets kon inbrengen (hij stotterde en kon uit zijn woorden niet geraken; heel verbazend voor De Gucht die anders vlijmscherp en snel weet te reageren).

- Eerst racistische uitspraken doen, vb. zeggen dat alle moslims homo's van de hoogste torens willen gooien.

- om dit daarna zogezegd te hebben gezegd om iets aan te kaarten, en dan moet moet men het cru zeggen hé (in VB-termen: "Uylenspiegelstreek").

Matthias Storme heeft geen problemen met de anti-racismewet, maar met de anti-discriminatiewet.

Een groot verschil, Jan.
Wel, wel, wel... Blijkbaar moeten we volgens de Niveanen de waarheid geweld aan doen. Men mag niet langer wijzen op het bestaan van islamitische geloofsboeken waarin opgeroepen wordt homoseksuelen van het hoogste dak naar beneden te smijten. Wie daarop wijst, is volgens deze Niveaan een "racist".

Racisme is inderdaad nooit goed te keuren, iets wat ik volledig onderschrijf. Het Vlaams Blok houdt zich niet bezig met racisme, maar wil zaken opgelost zien, zelfs als daarbij geraakt moet worden aan de heilige huisjes van de politiek correcte tempel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 10:08   #226
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wel, wel, wel... Blijkbaar moeten we volgens de Niveanen de waarheid geweld aan doen. Men mag niet langer wijzen op het bestaan van islamitische geloofsboeken waarin opgeroepen wordt homoseksuelen van het hoogste dak naar beneden te smijten. Wie daarop wijst, is volgens deze Niveaan een "racist".
Het wijzen op extreme islamitische geloofsboeken (en zo kennen we er nog, nietwaar?) heeft niks te maken met racisme.

Trouwens bijzonder hypocriet om er de homo's bij te sleuren. Je gaat ze toch niet in bescherming nemen, zeker???

Citaat:
Het Vlaams Blok houdt zich niet bezig met racisme.
Misschien niet, maar zet wel aan tot. En dat is even erg. Zoniet erger!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 10:11   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het wijzen op extreme islamitische geloofsboeken (en zo kennen we er nog, nietwaar?) heeft niks te maken met racisme.

Trouwens bijzonder hypocriet om er de homo's bij te sleuren. Je gaat ze toch niet in bescherming nemen, zeker???
Zeker niet, maar ik heb ook nooit gezegd dat men ze op een dergelijke manier moet behandelen. Me dunkt dat er nog steeds een groot verschil is tussen een oproep naar de homoseksuelen tot redelijkheid en discretie en een oproep van een islamitische geestelijke om hen van de hoogste daken naar beneden te gooien.

Uw mede-Niveaan beweerde nochtans wel dat dit racisme zou zijn.
Oud 20 mei 2004, 10:12   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Blok houdt zich niet bezig met racisme.
Ook dat ligt mijlen ver van de waarheid af.
Oud 20 mei 2004, 10:20   #229
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik zeg dat het WIJZEN OP die boeken geen racisme is. Ik heb het dus niet over de inhoud, die idd verwerpelijk en racistisch is.

Citaat:
Zeker niet, maar ik heb ook nooit gezegd dat men ze op een dergelijke manier moet behandelen. Me dunkt dat er nog steeds een groot verschil is tussen een oproep naar de homoseksuelen tot redelijkheid en discretie en een oproep van een islamitische geestelijke om hen van de hoogste daken naar beneden te gooien.
Je hebt hier zelf gezegd dat je met homoseksuelen niet op een 'hartelijke' manier zou omgaan. Ook noem je ze geestesziek, abnormaal, pervers, enz. Ik zie maar een hééééél klein verschil tussen die islamitische fundamentalisten die zeggen wat ze denken (gooi ze van het dak af) en u die dit gewoon niet durft te zeggen, maar het waarschijnlijk wel denkt.
Oud 20 mei 2004, 10:23   #230
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach ja? En waar schreef ik dat? Graag ook citaten als u mijn mening denkt te kennen over racisme ...

Indien u dit niet doet, doet u aan typische VB-manipulatie.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 20 mei 2004, 10:23   #231
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ook dat ligt mijlen ver van de waarheid af.
Niet waar. In de publicaties van het Blok die ik hier geregeld in de bus krijg wordt steeds geïnsinueerd dat "de" migranten allemaal misdadigers zijn, m.a.w. dé oorzaak van alle problemen.

Je zal in zo'n publicatie idd nooit een racistisch woord vinden, maar wie tussen de regels leest weet wel beter...
Oud 20 mei 2004, 10:26   #232
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je gaat ze toch niet in bescherming nemen, zeker???
Zeker niet.
Ook een veelzeggende quote...
Oud 20 mei 2004, 10:28   #233
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een groot verschil, Jan.

Racisme is inderdaad nooit goed te keuren, iets wat ik volledig onderschrijf. Het Vlaams Blok houdt zich niet bezig met racisme, maar wil zaken opgelost zien, zelfs als daarbij geraakt moet worden aan de heilige huisjes van de politiek correcte tempel.
Het wijzen op racisme, is iets anders als racisme zelf. U verwart twee zaken duidelijk.

Als het VB iemand of een groep op systematische wijze negatieve eigenschappen toewijst op basis van de afkomst/geaardheid/ras/geloof/sekse dan doet u aan racisme.

Het VB heeft zich in haar publicaties aan schuldig gemaakt, en is hiervoor veroordeeld.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 20 mei 2004, 11:03   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet waar. In de publicaties van het Blok die ik hier geregeld in de bus krijg wordt steeds geïnsinueerd dat "de" migranten allemaal misdadigers zijn, m.a.w. dé oorzaak van alle problemen.
Dat liegt u, en dat weet u heel goed. Nergens wordt er gesteld of nog maar gesuggereerd dat "alle" vreemdelingen misdadigers zouden zijn. Alleen dat er nog altijd een knuffelbeleid is dat ervoor zorgt dat de daden van allochtonen vergoeilijkt worden (ze zouden het moeilijk hebben, sociaal achteruit gesteld worden, geen diploma's hebben...).

Geef me trouwens eens een citaat van die insinuaties.
Oud 20 mei 2004, 11:05   #235
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het VB iemand of een groep op systematische wijze negatieve eigenschappen toewijst op basis van de afkomst/geaardheid/ras/geloof/sekse dan doet u aan racisme.

Het VB heeft zich in haar publicaties aan schuldig gemaakt, en is hiervoor veroordeeld.
Wat kan mij die veroordeling schelen: gedaan door een Belgische rechtbank en met vooropgezette bedoelingen (kost wat kost een reden vinden om het Vlaams Blok te veroordelen). Kortom, verwijzen naar die uitspraak heeft voor mij, net als zovelen, geen enkele waarde.

Racisme heeft niets met "geaardheid" (belachelijk woord), geloof, sekse of afkomst te maken. Racisme heeft met ras te maken. Kijkt u maar even na in Van Dale.

Wat u het Vlaams Blok toedicht, doen we echter niet.
Oud 20 mei 2004, 11:07   #236
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt hier zelf gezegd dat je met homoseksuelen niet op een 'hartelijke' manier zou omgaan. Ook noem je ze geestesziek, abnormaal, pervers, enz. Ik zie maar een hééééél klein verschil tussen die islamitische fundamentalisten die zeggen wat ze denken (gooi ze van het dak af) en u die dit gewoon niet durft te zeggen, maar het waarschijnlijk wel denkt.
Klein verschil?

Wel, wel, wel, de Niveanen hebben toch zo'n moeite met de Nederlandse taal, moet ik vaststellen. In mijn optiek moeten homoseksuelen zich laten behandelen opdat ze weer normale mensen worden; men hoeft ze niet van de hoogste daken te gooien. Me dunkt dat dit nu eenmaal niet zo'n "klein" verschil is...

Maar goed, ik neem akte van uw stelling. Ik zal dus eens aan de mensen die in Beernem of Geel werken uw opvatting vertellen. Gooi die geesteszieken maar van het dak, dat is toch maar een klein verschil met een behandeling...
Oud 20 mei 2004, 13:43   #237
Horace
Vreemdeling

Standaard

Mijnheer Van Den Berghe,

Het gebeurt dat men tijdens mondelinge discussies al eens naast de questie antwoord omdat men niet zeker is van het te geven antwoord of dat men bemerkt dat men fout zit met zijn opinie, dat men manipuleert om "het gevecht" te winnen, .... maar in een forum heeft men tijd om de zaken te lezen, zich te informeren en even na te denken over het te geven antwoord.
Daarnaast kan ook alles wat men zegt of beweert nadien worden gecontroleerd op onjuistheden.
Manipulatie of naast de questie antwoorden valt 1000 maal meer op.
En naast het feit dat het de discussie niet echt vooruit helpt is het nog eens super-irritant.
Groeten
Horace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 13:46   #238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horace
Mijnheer Van Den Berghe,

Het gebeurt dat men tijdens mondelinge discussies al eens naast de questie antwoord omdat men niet zeker is van het te geven antwoord of dat men bemerkt dat men fout zit met zijn opinie, dat men manipuleert om "het gevecht" te winnen, .... maar in een forum heeft men tijd om de zaken te lezen, zich te informeren en even na te denken over het te geven antwoord.
Daarnaast kan ook alles wat men zegt of beweert nadien worden gecontroleerd op onjuistheden.
Manipulatie of naast de questie antwoorden valt 1000 maal meer op.
En naast het feit dat het de discussie niet echt vooruit helpt is het nog eens super-irritant.
Groeten
Veel geblaat, weinig wol. Wat is het punt van uw opmerking eigenlijk?
Oud 20 mei 2004, 14:09   #239
Horace
Vreemdeling

Standaard

Dat dit alles op U toepasbaar is.
Ook het veel geblaat en weinig wol (dank voor de tip).

Net zoals ik zullen er een aantal mensen zijn die dit Forum volgen om zich te informeren, die niet dadelijk deelnemen aan de discussies zelf.
Mijn opinie is dat de discussies de laatste tijd aan het ontsporen zijn, dat er door een aantal deelnemers eigenlijk niet meer gediscuteerd wordt maar louter en alleen wordt gemanipuleerd, en dit vind ik vervelend.

Van dit en de vorige opmerking (lees dit nog maar eens) bent U een duidelijk voorbeeld.
U doet ermee wat U wenst.
Horace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 14:11   #240
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horace
Dat dit alles op U toepasbaar is.
Ook het veel geblaat en weinig wol (dank voor de tip).

Net zoals ik zullen er een aantal mensen zijn die dit Forum volgen om zich te informeren, die niet dadelijk deelnemen aan de discussies zelf.
Mijn opinie is dat de discussies de laatste tijd aan het ontsporen zijn, dat er door een aantal deelnemers eigenlijk niet meer gediscuteerd wordt maar louter en alleen wordt gemanipuleerd, en dit vind ik vervelend.

Van dit en de vorige opmerking (lees dit nog maar eens) bent U een duidelijk voorbeeld.
U doet ermee wat U wenst.
Ben ik hier ook bij?

(Friedrich Nietzsche)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be