Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juli 2011, 21:20   #221
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Het grenst aan het wonderbaarlijke hoe de nieuwe VA'ers weten wat anderen denken, althans denken te weten.
Mooi ook is het elitarisme dat nieuwe VA'ers vis-�*-vis het inhoudelijke belijden. Wie op nieuwe VA tenen trapt wordt voortaan het inhoudelijke onthouden. Dient een Inhaltverbot zich aan?
En ondertussen blijft u lekker langs de kant fietsen en weten we enkel waar je tegen bent, maar amper waar je voor bent. En argumenten daar durf ik al bijna niet op te hopen. Komaan doe je best.
stuyckp is offline  
Oud 30 juli 2011, 21:35   #222
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grenst aan het wonderbaarlijke hoe de nieuwe VA'ers weten wat anderen denken, althans denken te weten.
Mooi ook is het elitarisme dat nieuwe VA'ers vis-�*-vis het inhoudelijke belijden. Wie op nieuwe VA tenen trapt wordt voortaan het inhoudelijke onthouden. Dient een Inhaltverbot zich aan?
Het voeden van de trollen geeft veel plezier, je krijgt er de grootste onzin voor in de plaats waar je jezelf een kriek mee kunt lachen. Maar om nu als Echte Belg over het inhoudelijke te beginnen zal je toch eerst eens wat inhoud moeten leveren natuurlijk. De taktiek van de Echte Belgen is vrij consistent: ze beginnnen een draad, verliezen smadelijk de discussie doordat ze met cijfers en verifieerbare feiten worden geconfronteerd, en beginnen dan maar meteen een andere draad, waarbij de onderwerpen cyclisch worden gerecycleerd. Ondertussen wacht ik na twee jaar nog altijd op een zinnig antwoord op de vraag waar het wervende project is dat de Echte Belgen voorstellen aan de Vlamingen opdat de Vlamingen overtuigd zouden zijn dat België hen meer welvaart brengt, dat België hen gelijkberechtiging brengt, dat België omvormt tot een democratische rechtstaat. Allez vooruit, ik wacht op uw verbazingwekkende inhoudelijke bijdragen
fonne is offline  
Oud 30 juli 2011, 21:37   #223
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Ik ben niet hem. En ik ben te jong om tatcher te hebben meegemaakt. Ik weet dat ze een taaie tante was. Maar ze had een idee waarin ze geloofde. Dat gevoel heb ik zeker niet bij rutten, die mijnsinsziens enkel zichzelf belangrijk vindtr
Rutten? Een valse achterbakse trut zonder enige inhoud. Maar inderdaad: de zelfoverschatting waaronder ze lijdt is grenzeloos.

Laatst gewijzigd door fonne : 30 juli 2011 om 21:37.
fonne is offline  
Oud 30 juli 2011, 23:18   #224
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De N-VA heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat ze niet per se een regering wilde, enkel maar een regering die een deel van haar programma zou uitvoeren.
Zacht uitgedrukt. Ik denk dat BDW absoluut NIET in een federale regering wil, tenzij die direct 100% van zijn programma uitvoert.

Ik zie nog altijd in BDW een zeer verstandige politicus die als geen ander zijn "lemmingen" kan begeesteren. Maar stel je in zijn plaats:
- Iets van zijn partijprogramma verloochenen en een compromis sluiten: - X % stemmen volgende keer.
- In een regering stappen die zeer moeilijke beslissingen moet nemen: - X % stemmen volgende keer.
- Aan de zijlijn gaan staan en veel tamtam maken vanuit de oppositie: + X % stemmen volgende keer.

En denken de "echte" N-VA-ers nu werkelijk dat BDW nu zoveel "heiliger" is dan andere politici ? Dream on zou ik zeggen.
Oud 31 juli 2011, 05:41   #225
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Zacht uitgedrukt. Ik denk dat BDW absoluut NIET in een federale regering wil, tenzij die direct 100% van zijn programma uitvoert.
Inderdaad was de nota van BDW een fotokopie van zijn partijprogramma, ongeveer zoals de nota van Elio een fotokopie is van zijn partijprogramma, he.

Komaan. Daar stond minder dan 30% van zijn programma in. En het was zo onaanvaardbaar dat men het zelfs niet moest lezen.

In de nota Elio staat ongeveer 0% van zijn programma in.

BDW "wilde" niet meer in de regering toen duidelijk was dat de enige manier om dat te doen, was, om zijn programma helemaal op te eten en voor te blijven doen met een federale regering waar het einde niet van in zicht kwam.

Citaat:
En denken de "echte" N-VA-ers nu werkelijk dat BDW nu zoveel "heiliger" is dan andere politici ? Dream on zou ik zeggen.
't gaat er hem niet om om heilig te zijn, maar om zo efficient mogelijk de belgische staat af te breken. Als-ie daartoe bijdraagt, op gelijk welke manier, is dat voldoende, he. Als eerste zetje een wereldrekord geen regering breken vind ik al een behoorlijke prestatie als je landelijk maar 17% van de stemmen hebt. Het zal in elk geval schade veroorzaakt hebben. Da's goed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2011 om 05:44.
patrickve is offline  
Oud 31 juli 2011, 08:54   #226
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze moeten wel proberen nu, want Bart durft, kan en wil niet.

Ik vraag me wel af welke dienst den Bart zijn kiezers hiermee verleent.
Bart MAG niet van zijn kiezers.

Of dacht jij dat met het voorstel van DiRupo hij een ok van het congres zou gekregen hebben voor regeringsdeelname?

Weet jij veel van de NVA.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 31 juli 2011, 08:57   #227
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Ik zie nog altijd in BDW een zeer verstandige politicus die als geen ander zijn "lemmingen" kan begeesteren. Maar stel je in zijn plaats:
- Iets van zijn partijprogramma verloochenen en een compromis sluiten: - X % stemmen volgende keer.
- In een regering stappen die zeer moeilijke beslissingen moet nemen: - X % stemmen volgende keer.
- Aan de zijlijn gaan staan en veel tamtam maken vanuit de oppositie: + X % stemmen volgende keer.

Verstand op nul en bashen maar?

Proficiat.

Doordachte interventies worden wel meer op prijs gesteld, dan het nazeggen van de tegenstanders, die nog steeds denken dat ze met "de grote leugen" theorie de bevolking kunnen blijven beliegen.

Jammer voor hen zijn de mensen beter ingelicht dan door de gewone media alleen en heeft bijna iedereen internet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 31 juli 2011, 09:16   #228
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Verstand op nul en bashen maar?

Proficiat.

Doordachte interventies worden wel meer op prijs gesteld, dan het nazeggen van de tegenstanders, die nog steeds denken dat ze met "de grote leugen" theorie de bevolking kunnen blijven beliegen.

Jammer voor hen zijn de mensen beter ingelicht dan door de gewone media alleen en heeft bijna iedereen internet.
Maar blijkbaar zijn er nog altijd voldoende mensen die die leugens blijven geloven.
alfa16vjtd is offline  
Oud 31 juli 2011, 13:19   #229
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kom, kom. Laat die pathos maar achterwege: het nv-a 'degraderen' tot de oppositie. Het nv-a wordt helemaal niet gedegradeerd, het nv-a wordt gewoon op de plaats gezet, waar watjes&onderdeurtjes zich horen te bevinden: aan de kant.
Om te beginnen een paar algemene opmerkingen. Je hebt het steeds over het N-VA terwijl iedereen weet dat het de N-VA is, nl. De Nieuw-Vlaamse Alliantie. Heb jij het ook over "het" CD&V of "het"0-VLD? Bovendien gebruik je de verkeerde afkorting, de correcte is N-VA. Is het doorgedrongen tot je beperkte little grey cells? Goed zo. Bovendien ben je een gepatendeerde leugenaar. De N-VA werd helemaal niet aan de kant gezet, ze heeft zelf beslist niet meer aan het belgisch circus mee te werken, de enige juiste beslissing trouwens.
Citaat:
Nv-a mag dan wel de verkiezingen gewonnen hebben, tot nu toe heeft het nv-a een deerniswekkend palmares wat een beleid uitzetten en het voeren ervan betreft. Overigens vind ik dit best wel een goede zaak. stel je voor, een nv-a beleid. Neveneffect is dat Bart "De Leider" De Wever zijn megalo-plan om de nieuwe grote volkspartij te worden kan gaan opbergen. Niemand zit te wachten op een doorslagje van de CVP, vooral niet als de copycats nog niet aan de knieën blijken te reiken van tsjeven.
Je denigrerend toontje is zielig en illustreert je onmacht een zinnige discussie te voeren. In een directe confrontatie met BDW geef ik je twee minuten vooraleer je onder tafel op je moeder ligt te roepen. Anoniem achter je scherm is het gemakkelijk mensen aan te vallen die zich absoluut niet kunnen verdedigen. Je bewering dat de N-VA een doorslagje is van de CD&V is om te gieren. De tsjeven hebben maandenlang de N-VA als een schoothondje achternagelopen. De zoveelste illustratie van je politieke domheid.
Citaat:
Om dan maar in diezelfde sfeer te eindigen met: een anderzijds. Anderzijds, denk ik dus niet dat het gros van 'onze' nv-a verkozenen erg verveeld zit met de oppositierol die voor hen weggelegd is. Valère De Scherp, die een lucratief ministerpostje door zijn neus geboord ziet, uitgezonderd; verheugen de knapen&deernen van het nv-a zich nu al op een aantal maanden stampij maken in kamer en senaat. Tot veel meer dan wat simpel volksvermaak en verder niet uit 'hun kot' hoeven te komen, zijn de jongens&meisjes van het nv-a namelijk niet in staat. Om pompadourig met Stefan Declerck af te sluiten: "Beuhwiz'n?" volstaan immers twee woorden : Elke Sleurs
Stefan Declerck : "Wie?".
Virmiljoen: steun, toeverlaat en verkozene des volks Elke Sleurs.
Nog een grove leugen : indien Bracke een ministerpost zou geambiëerd hebben had hij zonder twijfel een andere partij gekozen, ze wilden hem allemaal. En om je verhaaltje helemaal gortig te maken sleur je er Elke Sleurs bij, die geen minuut voor de N-VA gezeteld heeft, haar eigen schuld trouwens.
Virmiljoen nullen : één van de grootste onbenullen van dit forum. Ga een beetje in de zandbak spelen en daarna naar mama, ze heeft koekjes gebakken.

Laatst gewijzigd door robert t : 31 juli 2011 om 13:22.
robert t is offline  
Oud 31 juli 2011, 16:43   #230
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Maar blijkbaar zijn er nog altijd voldoende mensen die die leugens blijven geloven.
Voor die eenzaat die hier wat komt zagen? Ach, elk land telt zijn minimum aan idioten, nietwaar?
EddyBal is offline  
Oud 31 juli 2011, 18:34   #231
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Om te beginnen een paar algemene opmerkingen. Je hebt het steeds over het N-VA terwijl iedereen weet dat het de N-VA is, nl. De Nieuw-Vlaamse Alliantie. Heb jij het ook over "het" CD&V of "het"0-VLD? Bovendien gebruik je de verkeerde afkorting, de correcte is N-VA. Is het doorgedrongen tot je beperkte little grey cells? Goed zo. Bovendien ben je een gepatendeerde leugenaar. De N-VA werd helemaal niet aan de kant gezet, ze heeft zelf beslist niet meer aan het belgisch circus mee te werken, de enige juiste beslissing trouwens.Je denigrerend toontje is zielig en illustreert je onmacht een zinnige discussie te voeren. In een directe confrontatie met BDW geef ik je twee minuten vooraleer je onder tafel op je moeder ligt te roepen. Anoniem achter je scherm is het gemakkelijk mensen aan te vallen die zich absoluut niet kunnen verdedigen. Je bewering dat de N-VA een doorslagje is van de CD&V is om te gieren. De tsjeven hebben maandenlang de N-VA als een schoothondje achternagelopen. De zoveelste illustratie van je politieke domheid.Nog een grove leugen : indien Bracke een ministerpost zou geambiëerd hebben had hij zonder twijfel een andere partij gekozen, ze wilden hem allemaal. En om je verhaaltje helemaal gortig te maken sleur je er Elke Sleurs bij, die geen minuut voor de N-VA gezeteld heeft, haar eigen schuld trouwens.
Virmiljoen nullen : één van de grootste onbenullen van dit forum. Ga een beetje in de zandbak spelen en daarna naar mama, ze heeft koekjes gebakken.
Dank om mij ter hulp gesneld te hebben, Inderdaad de casus Elke Sleurs, is exemplarisch voor wat betreft mijn opmerkingen over het nva: eigen schuld, dikke bult.

Organiseert u gerust een ontmoeting tussen Bart "De Leider" De Wever en mij, morgen bij het ochtengloren. Mijn wapen: de gouden jaren van de Hollywood comedies.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 31 juli 2011, 18:40   #232
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank om mij ter hulp gesneld te hebben, Inderdaad de casus Elke Sleurs, is exemplarisch voor wat betreft mijn opmerkingen over het nva: eigen schuld, dikke bult.

Organiseert u gerust een ontmoeting tussen Bart "De Leider" De Wever en mij, morgen bij het ochtengloren. Mijn wapen: de gouden jaren van de Hollywood comedies.
Robert T. kan misschien beter in Geel informeren of er nog plaats is...

Laatst gewijzigd door freelancer : 31 juli 2011 om 18:42.
freelancer is offline  
Oud 31 juli 2011, 19:33   #233
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

En zijn begroeting voor u "Dag System".
stuyckp is offline  
Oud 7 augustus 2011, 09:55   #234
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je mag dat zeggen vanwege de vrije meningsuiting, maar wat mij betreft doet de N-VA het prima. Ik ware eerder teleurgesteld geweest indien ze tot een akkoord waren gekomen.
Natuurlijk ware dat een ramp geweest, maar naar buiten uit mogen we van harte verkondigen dat het een SCHANDAAL is , dat wel de grootste Waalse partij in de nieuwe regering komt en niet de grootste Vlaamse , en in dit geval tevens de grootste Belgische partij.
Kwestie van propaganda, he.
Oud 7 augustus 2011, 13:18   #235
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Natuurlijk ware dat een ramp geweest, maar naar buiten uit mogen we van harte verkondigen dat het een SCHANDAAL is , dat wel de grootste Waalse partij in de nieuwe regering komt en niet de grootste Vlaamse , en in dit geval tevens de grootste Belgische partij.
Kwestie van propaganda, he.
Bende hypocrieten !

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 augustus 2011, 13:21   #236
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

hypocrieten
Voor de rest , alles goed?
Oud 7 augustus 2011, 13:21   #237
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dan geloof ik echt dat NV-A bij de volgende verkiezingen een meerderheid haalt in Vlaanderen. Vergeet daarbij niet dat er dan ook Vlaamse verkiezingen zijn!
of misschien deemsteren ze uiteindelijk weg net zoals het VB.

Ze hebben het meer dan een jaar geprobeerd en het lukt gewoon niet, NVA wil geen compromis. Dan maar zonder, en Dewever weren uit de media.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 augustus 2011 om 13:24.
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2011, 13:23   #238
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
en waar naartoe? Naar Gennez zeker
misschien wel terug naar het Vlaams Belang
weet gij veel

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 augustus 2011 om 13:24.
born2bewild is offline  
Oud 7 augustus 2011, 13:25   #239
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
en waar naartoe?
misschien wel terug naar het Vlaams Belang
weet gij veel
ja dat kan. Geen probleem. VB komt toch nooit in een regering en kan dus niet op de verkiezingen wegen.

In Italië waren de communisten meer dan 30 jaar mt meer dan 30% van de stemmen tussen 1945 en 1990. Nooit hebben ze in een regering gezeten.
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2011, 13:26   #240
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ze hebben het meer dan een jaar geprobeerd en het lukt gewoon niet, NVA wil geen compromis. Dan maar zonder, en Dewever weren uit de media.
Dat is mooi democratisch van je , een mediatiek cordon.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be