Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 12:25   #221
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb het gevoel dat ik tegen een muur aan het praten ben.
Wel, als het je kan troosten, op een paralelle draad was ik een gelijkaardige positie aan het verdedigen.

Het blijft wel anorectisch mager als 'bewijs' : één fotootje op een temp-file...
Oud 8 juli 2010, 12:27   #222
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zul je dan ook over de perslekken van bvb de staatsvuiligheid ivm met zogenaamde moslimterroristen spreken?
Los van het feit dat de vergelijking nogal wankel is, vind ik inderdaad niet dat de staatsveiligheid vertrouwelijke informatie zou mogen lekken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 12:29   #223
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De geloofwaardigheid van justitie is door toedoen van deze zaak nu echt wel onder nul gezakt.
De geloofwaardigheid van de RKK is door toedoen van deze zaken nu echt wel kilometers onder nul gezakt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_C...ses_by_country

Zowel JPVI als de rat waren al lang ruim op de hoogte en wat deed het Vaticaan? Toedekken verstoppen, de misdadigers een kans geven elders hun misdaden voort te zetten.

Ik vermoed dat het in België pas echt vettig is geworden toen de RKK ze niet zo gemakkelijk meer naar de kolonie kon evacueren. (schandaal in België, ga't dan maar met 'de negerkes' doen!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juli 2010 om 12:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 12:29   #224
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Wel, als het je kan troosten, op een paralelle draad was ik een gelijkaardige positie aan het verdedigen.

Het blijft wel anorectisch mager als 'bewijs' : één fotootje op een temp-file...
Inderdaad. Voor de vergeelde mei '68-ers alhier die blijkbaar niet zoveel van computers afweten:

The 'Temporary Internet Files' folder (Cache) is, after all, a hotbed and a breeding ground for Virus's, Trojan Downloaders and other malware downloaded from the internet. Apart from your 'Windows' folder, this is one folder where one can expect to find most such malware files. So why is such a 'hotbed' being given such protection, when even some Windows dll's are not accorded such privileges!
Browsing the net can expose one to certain security risks. You could end up with Spyware on your PC or have a Trojan downloader surreptitiously download an unwanted program or you could even find your browser hijacked! By clicking a link, innocently, in an e-mail or even mistyping a web address, can find your browser visiting a 'hostile' site."

Bron: http://www.winvistaclub.com/f11.html
Oud 8 juli 2010, 12:31   #225
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De geloofwaardigheid van de RKK is door toedoen van deze zaken nu echt wel kilometers onder nul gezakt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_C...ses_by_country

Zowel JPVI als de rat waren al lang ruim op de hoogte en wat deed het Vaticaan? Toedekken verstoppen, de misdadigers een kans geven elders hun misdaden voort te zetten.

Ik vermoed dat het in België pas echt vettig is geworden toen de RKK ze niet zo gemakkelijk meer naar de kolonie kon evacueren. (schandaal in België, ga't dan maar met 'de negerkes' doen!)
Ik ga heus niet ontkennen dat die ganse pedofilieaffaire de Kerk immense schade heeft berokkend. In deze draad praten we echter over het specifieke onderzoek in België en de klungelachtige wijze waarop justitie te werk gaat.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 8 juli 2010 om 12:32.
Oud 8 juli 2010, 12:35   #226
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vorige week zei het parket toen het over de slachtoffers ging, "dat is dan heel spijtig voor hen", en nu komen ze ons vertellen dat ze iets inzitten met de slachtoffers, hoe ongeloofwaardig gaan ze het nu nog maken?
Dat heeft Danneels jaren gezegd en gedaan.

Halsberghe handelde in 10 jaar 30 dossiers af, met sterk weerwerk vanuit Mechelen. Adriaensens een 50-tal in een aantal maanden.
En nu blijkt dat er honderden, duizenden zijn.

Het is daarom dat Halsberghe zich tot het parket wendde.
When the shit hits the fan...

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juli 2010 om 12:38.
Oud 8 juli 2010, 12:42   #227
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik ga heus niet ontkennen dat die ganse pedofilieaffaire de Kerk immense schade heeft berokkend. In deze draad praten we echter over het specifieke onderzoek in België en de klungelachtige wijze waarop justitie te werk gaat.
Niet alleen justitie, ik vraag me nog altijd af waarom de chef van de Brusselse gerechtelijke politie het nodig vond om zich in de publieke discussie over een lopend onderzoek te mengen en terloops Adriaenssens van medeplichtigheid te beschuldigen.

Ik heb het hier al eerder gezegd: het begint op een beschadigingsoperatie te lijken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 juli 2010 om 12:43.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 12:42   #228
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft Danneels jaren gezegd en gedaan.

Halsberghe handelde in 10 jaar 30 dossiers af, met sterk weerwerk vanuit Mechelen. Adriaensens een 50-tal in een aantal maanden.
En nu blijkt dat er honderden, duizenden zijn.

Het is daarom dat Halsberghe zich tot het parket wendde.
When the shit hits the fan...
Ik kan uw implicaties niet meteen volgen. Ze leverde zelf slecht werk af, ze wordt vervangen en die doet het beter en daarom wendt ze zich tot het parket?

Waarschijnlijk lees ik het verkeerd, kan je het anders (lees: uitgebreider) verwoorden?
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 12:44   #229
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niet alleen justitie, ik vraag me nog altijd af waarom de chef van de Brusselse gerechtelijke politie het nodig vond om zich in de publieke discussie over een lopend onderzoek te mengen en terloops Adriaenssens van medeplichtigheid te beschuldigen.
't Is een bekend dossier en als iemand zich wil profileren, heeft hij daar maar bij een zeer beperkt aantal zaken de kans toe.

Er zijn er hier op het forum trouwens nog anderen die Adriaenssens van hetzelfde beschuldigen, maar goed.
Oud 8 juli 2010, 12:46   #230
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
't Is een bekend dossier en als iemand zich wil profileren, heeft hij daar maar bij een zeer beperkt aantal zaken de kans toe.

Er zijn er hier op het forum trouwens nog anderen die Adriaenssens van hetzelfde beschuldigen, maar goed.
Op internetfora valt zoiets te verwachten, maar het hoofd van de gerechtelijke politie van Brussel zou beter moeten weten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 juli 2010 om 12:46.
Oud 8 juli 2010, 12:50   #231
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerder dan te proberen , het proces van justitie te voeren en zo de aandacht proberen af te leiden (De le Court begon er al mee) zou je beter naar de daders en schuldigen , de oorzaken en de vergemakkelijkende factoren wijzen.

Lees dit essay misschien eens:
http://ideas.wikia.com/wiki/Declinin..._Abuse_Scandal

Als reactionnair interesseert het je waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juli 2010 om 13:04.
Oud 8 juli 2010, 12:53   #232
Geert C

Standaard

Citaat:
Eerder dan te proberen , het proces van justitie te voeren en zo de aandacht proberen af te leiden (De le Court begon er al mee) zou je beter naar de daders en schuldigen wijzen.
Waarom zou je justitie niet mogen bekritiseren als die een boeltje maakt van dit onderzoek of als bepaalde mensen binnen justitie proberen het proces in de media te voeren? Vanwaar de idee dat dit afdoet aan de ernst van het probleem van kindermisbruik binnen de Kerk?
Oud 8 juli 2010, 12:59   #233
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan uw implicaties niet meteen volgen. Ze leverde zelf slecht werk af, ze wordt vervangen en die doet het beter en daarom wendt ze zich tot het parket?

Waarschijnlijk lees ik het verkeerd, kan je het anders (lees: uitgebreider) verwoorden?
Ze werkte 10 jaar eraan, ondervindt enkel tegenwerking, wordt vervangen en ziet dat haar opvolger evenveel tegenwerking krijgt. D�*n wendt ze zich tot het gerecht.

Die hypocriete kop van Danneels toen hij over Vangheluwe verklaarde "Met de beste wil van de wereld, ik kan me er niets van herinneren."
Alsof dergelijke zaak waarin één van zijn bisschoppen van zware feiten op twee familieleden beschuldigd werd een onbelangrijk akkefietje zou zijn geweest, als een routinegesprekje over de organisatie van een processie.

Hij had genoeg brieven en bezoeken over dergelijke klachten gekregen om te weten dat hij met een levensgroot probleem zit.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juli 2010 om 13:02.
Oud 8 juli 2010, 13:06   #234
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze werkte 10 jaar eraan, ondervindt enkel tegenwerking, wordt vervangen en ziet dat haar opvolger evenveel tegenwerking krijgt. D�*n wendt ze zich tot het gerecht.

Die hypocriete kop van Danneels toen hij over Vangheluwe verklaarde "Met de beste wil van de wereld, ik kan me er niets van herinneren."
Alsof dergelijke zaak waarin één van zijn bisschoppen van zware feiten op twee familieleden beschuldigd werd onbelangrijk akkefietje zou zijn geweest, als een routinegesprekje over de organisatie van een processie.

Hij had genoeg brieven en bezoeken over dergelijke klachten gekregen om te weten dat hij met een levensgroot probleem zit.
Hoe kan zij dat zien als ze zelf niet meer betrokken is bij de nieuwe commissie? De nieuwe commissie bestond overigens nog maar enkele maanden en kreeg op die tijd een veelvoud van dossiers dan haar commissie (wat waarschijnlijk niet verwacht was en waardoor er dus sowieso wegens meer dossiers langere wachttijden veroorzaakt werden). Het lijkt mij vrij voorbarig met zekerheid te stellen dat de commissie Adriaenssens tegengewerkt werd door de kerk.

In ieder geval, het lijkt mij duidelijk dat Danneels meer weet dan hij zegt, maar hoe dan ook hij is niet verplicht hetzelfde in de pers te zeggen als wat hij tegen de onderzoekers zegt. Daarom is deze ganse mediatisering van deze zaak ook bull shit: ik wacht liever aanklachten en conclusies van het gerecht af (ook al heb ik niet veel vertrouwen in hen) dan nu iedereen in de krant elke dag eens aan het woord te laten.

Laatst gewijzigd door gehuigert : 8 juli 2010 om 13:24.
Oud 8 juli 2010, 13:08   #235
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou je justitie niet mogen bekritiseren als die een boeltje maakt van dit onderzoek of als bepaalde mensen binnen justitie proberen het proces in de media te voeren? Vanwaar de idee dat dit afdoet aan de ernst van het probleem van kindermisbruik binnen de Kerk?
De kritiek die men op justitie hierover kan geven kun je samen vatten in enkele woorden: "veel te laat en véél te weinig."

Deze satire verwoordt goed de kritiek die een normaal denkend mens op die commissie heeft:
Waarom geen commissie bankovervallen in de kerk?

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juli 2010 om 13:10.
Oud 8 juli 2010, 13:15   #236
Geert C

Standaard

Citaat:
De kritiek die men op justitie hierover kan geven kun je samen vatten in enkele woorden: "veel te laat en véél te weinig."

Deze satire verwoordt goed de kritiek die een normaal denkend mens op die commissie heeft:
Slachtoffers zoals Jan Hertogen zijn dus geen normaal denkende mensen volgens u?

Edit: Oh ja, waarom verander je van onderwerp in plaats van op mijn vraag te antwoorden? Waarom zou je niet tegelijk kritiek kunnen hebben op de manier waarop justitie dit dossier aanpakt én op de Kerk? Vanwaar de gedachte dat kritiek op justitie in dit dossier alleen maar zou dienen om "de aandacht af te leiden"?

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 juli 2010 om 13:20.
Oud 8 juli 2010, 13:16   #237
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan zij dat zien als ze zelf niet meer betrokken is bij de nieuwe commissie? De nieuwe commissie bestond overigens nog maar enkele maanden en kreeg op die tijd een veelvoud van dossiers dan haar commissie (wat waarschijnlijk niet verwacht was en waardoor er dus sowieso wegens meer dossiers langere wachttijden veroorzaken). Het lijkt mij vrij voorbarig met zekerheid te stellen dat de commissie Adriaenssens tegengewerkt werd door de kerk.

In ieder geval, het lijkt mij duidelijk dat Danneels meer weet dan hij zegt, maar hoe dan ook hij is niet verplicht hetzelfde in de pers te zeggen als wat hij tegen de onderzoekers zegt. Daarom is deze ganse mediatisering van deze zaak ook bull shit: ik wacht liever aanklachten en conclusies van het gerecht af (ook al heb ik niet veel vertrouwen in hen) dan nu iedereen in de krant elke dag eens aan het woord te laten.
Was het dan een nieuwe commissie of werd alléén zij vervangen? Had ze geen contact met de commissieleden?

Wendde ze zich niet tot justitie op (impliciet of expliciet!) verzoek van Adriaensens omdat hijzelf het onmogelijk kon doen? Vergeet niet wie de werkgever van Adriaensens is en dat het daar wemelt van de jezuieten, letterlijk en figuurlijk)

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juli 2010 om 13:25.
Oud 8 juli 2010, 13:18   #238
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Eerlijk gezegd vind ik het schandelijk en respectloos ten opzichte van de slachtoffers om op zo'n cynische en spottende manier over deze zaak te berichten. Een pijnlijke illustratie van de bloedhonden-mentaliteit die binnen de nationale media aanwezig is.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 8 juli 2010 om 13:19.
Oud 8 juli 2010, 13:22   #239
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Slachtoffers zoals Jan Hertogen zijn dus geen normaal denkende mensen volgens u?
Schrijf ik dat? Hij had te veel vertrouwen in die commissie. Niet verwonderijk voor een professor aan de KUL.
Citaat:
Edit: Oh ja, waarom verander je van onderwerp in plaats van op mijn vraag te antwoorden? Waarom zou je niet tegelijk kritiek kunnen hebben op de manier waarop justitie dit dossier aanpakt én op de Kerk?
In wiens voordeel spelen de lekken? Dragen ze ertoe bij dat justitie sterker staat in dit dossier? Nee. Wie wint er dus aan? Cui prodest, is fecit.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juli 2010 om 13:22.
Oud 8 juli 2010, 13:23   #240
Geert C

Standaard

Citaat:
In wiens voordeel spelen de lekken? Dragen ze erbij dat justitie sterker staat? Nee. Wie wint eraan? Cui prodest, is fecit.
Ah, dus nu is de Kerk al verantwoordelijk voor die lekken.

Ik heb het licht gezien! Het is niet één of andere antiklerikaal binnen justitie die door uit de context gerukte informatie te lekken probeert de Kerk te beschadigen, het is de Kerk zelf die dat doet!

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 juli 2010 om 13:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be