Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 13:05   #221
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U, me dunkt.

Er staat toch nergens dat er "extra vergine" (olijfolie van de beste kwaliteit) gebruikt is? Het kan net zo goed om "olio di sansa" (van afval gemaakte olijfolie voor frituren e.d.) gebruikt is. Dat spul kost drie keer niks en wordt doorgaans verpakt in jerrycans van tien liter.
Daarbij denk ik ook niet dat die onverlaten hun olijfolie eerlijk gekocht hebben. Die zal eerder gewoon gestolen zijn.
En hoeveel is dat "drie keer niks"?

Soit moesten het Russen geweest zijn stond er waarschijnlijk dat ze kaviaar op de baan hadden gesmeerd.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 augustus 2010 om 13:07.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:28   #222
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"en omgekeerd", inderdaad. En laat die "als de Islam" maar weg, hoor, uwe zin werkt even goed zonder.
De voorschriften die in de koran en de soenna staan regelen heel wat aspecten van het dagelijkse leven. Dit naleven van onbenullige regeltjes over banale handelingen, die hooguit het samenleven met anderen bemoeilijken en verder geen zin hebben, wordt buiten het mohammedaanse wereldje vrijwel nergens ook maar enigszins met religiositeit in verband gebracht, al is het in oorsprong wel joods, en al hebben de kerken dit wel een klein beetje ingevoerd in het christendom, dat zich oorspronkelijk, en gedeeltelijk zelfs in de verkerkelijkte vorm, tegen dit soort zielloos legalisme keert.

Het was dus volkomen verantwoord, uitdrukkelijk de islam te vermelden.
Oud 5 augustus 2010, 13:32   #223
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
En hoeveel is dat "drie keer niks"?
Een paar euro voor een jerrycan. Voor olio di semi vari (werkelijk de allerlaagste kwaliteit olijfolie, doorgaans gebruikt als een soort biodiesel, hoewel eetbaar) betaalt men bij de groothandel niet meer dan 2 euro per 10 liter.

Citaat:
Soit moesten het Russen geweest zijn stond er waarschijnlijk dat ze kaviaar op de baan hadden gesmeerd.
U kunt het zoveel in het belachelijke trekken als u wilt natuurlijk, maar dat doet verder niets aan het feit af dat onverlaten van zeer waarschijnlijk het allochtone soort wel degelijk met olijfolie een hinderlaag voor de politie hebben opgezet, uw zielige pogingen om de aandacht daarvan af te leiden, ten spijt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:46   #224
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De voorschriften die in de koran en de soenna staan regelen heel wat aspecten van het dagelijkse leven. Dit naleven van onbenullige regeltjes over banale handelingen, die hooguit het samenleven met anderen bemoeilijken en verder geen zin hebben, wordt buiten het mohammedaanse wereldje vrijwel nergens ook maar enigszins met religiositeit in verband gebracht, al is het in oorsprong wel joods, en al hebben de kerken dit wel een klein beetje ingevoerd in het christendom, dat zich oorspronkelijk, en gedeeltelijk zelfs in de verkerkelijkte vorm, tegen dit soort zielloos legalisme keert.

Ik zal weer eens moeten verwijzen naar de Halakha bij de Joden om uw ongelijk aan te tonen.
Oud 5 augustus 2010, 14:08   #225
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zal weer eens moeten verwijzen naar de Halakha bij de Joden om uw ongelijk aan te tonen.
Ga je gang.
Oud 5 augustus 2010, 14:09   #226
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een paar euro voor een jerrycan. Voor olio di semi vari (werkelijk de allerlaagste kwaliteit olijfolie, doorgaans gebruikt als een soort biodiesel, hoewel eetbaar) betaalt men bij de groothandel niet meer dan 2 euro per 10 liter.
Waar kan ik dat krijgen?????
Dat is 5 keer goedkoper dan diesel aan de pomp en 2 a 3 keer goedkoper dan mazout in de groothandel.

Het energieprobleem is opgelost door Sus Iratus.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 augustus 2010 om 14:21.
Oud 5 augustus 2010, 14:21   #227
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ben je haatdragend als je een kopie van de da vinci code verbrandt? Ben je haatdragend als je een dvd van american pie in de fik steekt?

Ik dacht van niet. Dat betekent misschien gewoon dat je die boeken of films klinklare onzin en rommel vindt. Ik vind de Koran simpelweg rommel en dat heeft niets met haat te maken.

Ik ga niemand scheef bekijken als ze de da vinci code een goed boek vinden. Ik ga die echter wel scheef bekeken als ze het niet kunnen verdragen dat ik de da vinci code wel rommel vind.
Dit is ook een dergelijk voorbeeld van haat: http://forum.politics.be/showthread.php?t=139664

"dort, wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.“ Heinrich Heine, Almansor. Eine Tragödie, 1821

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 augustus 2010 om 14:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 14:27   #228
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar kan ik dat krijgen?????
Zoals ik al zei: bij de groothandel.

Citaat:
Dat is 5 keer goedkoper dan diesel aan de pomp en 2 a 3 keer goedkoper dan mazout in de groothandel.
Ja.

Maar net zoals u geen rode diesel, parafine etc. in uw privévoertuig mag gieten, zult u ongetwijfeld uw auto ook niet op die olijfolie mogen laten rijden.
Overigens is oud frituurvet/-olie nóg goedkoper. Als u het vriendelijk vraagt aan de frituuruitbater bij u om de hoek, krijgt u dat misschien wel voor niets.

Citaat:
Het energieprobleem is opgelost volgens Sus Iratus.
Dat heb ik nergens beweerd. Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.
Oud 5 augustus 2010, 15:20   #229
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: bij de groothandel.
Heeft die groothandel misschien een naam, adres of telefoon waar ik ze kan bereiken?

Citaat:
Maar net zoals u geen rode diesel, parafine etc. in uw privévoertuig mag gieten, zult u ongetwijfeld uw auto ook niet op die olijfolie mogen laten rijden.
Overigens is oud frituurvet/-olie nóg goedkoper. Als u het vriendelijk vraagt aan de frituuruitbater bij u om de hoek, krijgt u dat misschien wel voor niets.
Frituurvet krijg je niet meer mee tegenwoordig. Moet naar het containerpark. Plus ge moet dan thuis een filterinstallatie hebben.
En bij diesel ziet de douane enkel of het geen rode kleur heeft.

Citaat:
Dat heb ik nergens beweerd. Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.
Als het waar is wat u hier beweerd is dat nochtans zo. Dan rijden we binnenkort allemaal op olijfolie.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 augustus 2010 om 15:26.
Oud 5 augustus 2010, 15:34   #230
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft die groothandel misschien een naam, adres of telefoon waar ik ze kan bereiken?
Ik neem aan van wel. In de gouden gids even opzoeken he.

Citaat:
Frituurvet krijg je niet meer mee tegenwoordig. Moet naar het containerpark. Plus ge moet dan thuis een filterinstallatie hebben.
Ik had er anders geen problemen mee om aan frituurvet te komen. En een paar keer filteren met doodgewone koffiefilters doet al wonderen, mijn auto reed er zonder problemen op.

Citaat:
Misschien in België, maar hier zijn er toch regelmatig controles daarop, vooral in landelijke gebieden vanwege de vele traktors.

Citaat:
Als het waar is wat u hier beweerd is dat nochtans zo. Dan rijden we binnenkort allemaal op olijfolie.
Onzin.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 5 augustus 2010 om 15:34.
Oud 5 augustus 2010, 15:41   #231
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

geen olie op het vuur gooien, hé!

('k zijn alle weg)
Oud 5 augustus 2010, 15:59   #232
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik neem aan van wel. In de gouden gids even opzoeken he.
Kan u mij de naam, adres of telefoonnummer van die groothandel geven of is het weer één van die zovele fantasieën van u?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 augustus 2010 om 16:01.
Oud 5 augustus 2010, 16:08   #233
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan u mij de naam, adres of telefoonnummer van die groothandel geven of is het weer één van die zovele fantasieën van u?
Ja dat kan ik, maar doe zelf gewoon even de moeite om in de gouden gids een horecagroothandel te vinden. Ik hoef u toch niet als een klein kind aan het handje mee te nemen?
Oud 5 augustus 2010, 16:11   #234
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Een beetje off-topic, maar voordat hier een medeforummer zijn motor verknoeit: de nieuwere dieselmotoren schijnen veel fijner afgestemd te zijn en al die keukenoliën niet meer te verdragen (heb ik van een website, maar vraag me niet welke).
Oud 5 augustus 2010, 16:18   #235
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Heeft u de heilige Koran gelezen? Indien hij gelijk had was er geen nood aan het verbranden van de Koran. Het is alleen maar om aandacht te krijgen en de link met islam en geweld te bevestigen, omdat in USA veel christenen de islam kiezen na het lezen van de Koran.
Volgens mij alleen maar marginalen en geesteszieken. Maar ge hebt gelijk. Dat kunnen er veel zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 16:39   #236
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja dat kan ik, maar doe zelf gewoon even de moeite om in de gouden gids een horecagroothandel te vinden. Ik hoef u toch niet als een klein kind aan het handje mee te nemen?
Doe dat dan.
U hoeft alleen maar de naam, adres of telefoon in te typen en op "Antwoord versturen" drukken.
En blijkbaar kan u dat niet.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 augustus 2010 om 16:42.
Oud 5 augustus 2010, 16:41   #237
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een beetje off-topic, maar voordat hier een medeforummer zijn motor verknoeit: de nieuwere dieselmotoren schijnen veel fijner afgestemd te zijn en al die keukenoliën niet meer te verdragen (heb ik van een website, maar vraag me niet welke).
Weet ik. Bij de huidige moet je de pomp, de injectoren, de ECU, etc aanpassen.
Bij de oudere dieselmotoren moet je enkel een verwarmingselement in de brandstoftoevoer plaatsen.

Oud 5 augustus 2010, 16:50   #238
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe dat dan.
U hoeft alleen maar de naam, adres of telefoon in te typen en op "Antwoord versturen" drukken.
En blijkbaar kan u dat niet.
Als u me niet wenst te geloven, gelooft u me toch lekker niet?

U weet hoe die olijfolie genoemd wordt, dat die bij de horecagroothandel te koop is, en dat er zoiets bestaat als de gouden gids. Combineer die gegevens zelf maar als u zo absoluut die olijfolie wilt hebben.

Ik heb al meer dan genoeg kostbare tijd verprutst aan dit offtopic geleuter met een beroepsafstrijder.
Oud 5 augustus 2010, 17:35   #239
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik zei reeds dat ik te weinig posts gelezen heb van zowel Porpo als moslim! om me er een serieuze mening over te kunnen vormen. Ik ga dat dan ook niet doen. Wat Kallikles betreft: als je meer van zijn posts leest, dan merk je vrij snel dat die jongen belezen is en open staat voor andere meningen en visies. Er zijn niet veel mensen op dit forum die over zulke kwaliteiten beschikken. Je merkt ook snel in zijn opvattingen dat hij het goed voor heeft. Het is geen cynicus, geen racist en al helemaal geen dommerik. Ook daarin onderscheidt hij zich van menig forummer. Dat sommige woordenwisselingen op treiterijen gelijken is natuurlijk jammer, maar het vormt natuurlijk evenzeer deel van de mens. Iedereen stampt af en toe wel eens iemand tegen de schenen. Soms helpt dat mensen dingen te doen inzien, soms niet. Een parel waarop een krasje lijkt te staan gooi je niet weg. Die blink je op.

Wat Suqar betreft: Ja, ik vind het normaal dat iemand die zichzelf ziet als een gelovige, haar geloof een plaats in haar leven geeft. En ik heb op basis van haar posts niet de indruk dat zij niet flexibel genoeg is om maatschappelijk erg redelijke en aanvaardbare standpunten te combineren met haar geloof. Veel medeforummers zijn veel extremistischer en onverdraagzamer dan Suqar. Ik vind het dan ook vreemd dat je uitgerekend haar aanduidt als iemand die 'de islam boven alles plaatst'. Dan kan ik van enkele fanatieke aanhangers van het kapitalisme of van enkele beroepsracisten ernstigere zaken aanhalen.

Gelukkig is niemand met een klein beetje persoonlijkheid of authenticiteit representatief voor gelijk welk deel van de bevolking. En deze samenleving streeft toch naar unieke individuen met unieke meningen?

Moest je nu de onbelezen medeforummers uit het subforum Binnenland over eenzelfde kam scheren, dat zou ik nog enigszins kunnen begrijpen. Daar lijken meer homogene meningen en erg gelijkaardige denkpatronen me veel meer voor te komen. Die indruk heb ik bij Suqar, Kallikles of Redwasp zeker niet.

Hoe kan u nu weten dat dat een kernbegrip is wanneer gelovigen dat zelf pertinent ontkennen? Als Suqar zegt dat ze kiest voor haar persoonlijke onderwerping aan de islam, hoe kan u dat dan associëren met een onderdrukking? De christelijke mystiek kende dat fenomeen van een persoonlijke onderwerping aan God ook: een totale onderwerping, maar wel een hoogst persoonlijke. Mensen zochten er als individu naar het bereiken van God, naar het figuurlijk veroveren van Jeruzalem (=Eden) in het eigen hart. Dat had niets van doen met een mannelijke of patriarchale onderwerping waarmee de achterlijke discussies omtrent de boerka omweven zijn. Als er iets is dat getuigt van een enorme cultuurkloof tussen moslims en autochtone niet-belezen Vlamingen, dan is het wel het onvermogen om het persoonlijke aspect van een religie te vatten. Een religie is immers meer dan de kerk of de catechismus die voor veel van die Vlamingen de enige ervaring met het katholieke geloof vormt.

Integendeel, het feit dat niemand kan controleren hoe je dat Jeruzalem in jezelf (mentaal, psychisch, in je persoonlijke gebeden) tracht te realiseren maakte daar juist iets enorm bevrijdends van. Niet toevallig schreven mensen, zelfs vrouwen, toen over extases (psychische orgasmen zo je wil), en zie je in de kunst een ware opleving van een Mariacultus (13e-14e eeuw). Die periode vormde voor belezen christenen zowat het toppunt van religieuze lichamelijkheid en bewustwording. Ik zie de onderdrukking daarin niet. Als je zelf het goede of een mentale evenwichtigheid opzoekt in je gebeden en je leven, dan zal dat bij evenwichtige mensen ongetwijfeld tot erg evenwichtige persoonlijkheden leiden. Redwasp, Kallikles en Suqar lijken mij erg evenwichtige persoonlijkheden die er wellicht mede door hun geloof erg menselijke opvattingen op nahouden. In die zin meen ik en ben ik blij dat ze representatief zijn voor de belezen moslims. Dat kan ik van veel niet-religieuze medeforummers helaas niet zeggen.

mvg,

Andy
Wel, dan is mijn mening gewoon op geen enkel punt gelijk aan de uwe!
Ik kan iemand die zelf zegt later de bevelen van haar man op te volgen en te gehoorzamen en ook nog verklaart geen probleem te hebben met corrigerende tikken voor vrouwen niet zien als iemand die haar geloof voorop zet,of als iemand die maatschappelijke en aanvaardbare standpunten weet te combineren met haar geloof. Wat niet inhoudt dat we niet vreedzaam naast mekaar kunnen leven.
Over kallikles deel in uw mening op geen enkel punt! Zijn getreiter naar mezelf en Marie zie ik als de persoonlijkheid van een klein mens met groot complex naar mondige vrouwen.
Alle monotheistische religies onderdrukken vrouwen maar van het juk van het christendom heeft deze samenleving zichzelf bevrijdt, ik voel er niets voor een nieuw juk te laten opleggen, al zeker niet omdat volgens Moslim via bekeringen ons cultuur wordt bijgebracht!

Heeft u de Koran gelezen? Onderwerping is zonder meer een centrala punt, of gelovigen dat erkennen of niet bepaald niet mijn mening, ik denk liever zelf ergens over na en een kritische kijk is de meeste gelovigen niet echt gegund.

Weet u wel wat het betekent wanneer iemand zegt Allah boven alles te plaatsen? Ik heb die uitspraak uiteraard van nog anderen gehoord en steeds kwam het erop neer dat Goddelijke inzichten boven deze van de mens staan, dus ook boven democratie! Ik vind dat je in een land waar niet God maar burgers bepalen wat goed of slecht is jezelf buiten de samenleving zet wanneer je eerst naar Allah kijkt en pas daarna naar de omgeving waarvan je deel uitmaakt!
Moslim is beter onderlegd dan Sugar en ook meer open in waar het om draait, islam als uitgangspunt voor deze samenleving, via partheid over "overtuigen" dat islam de "oplossing" is voor ieder probleem.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 17:46   #240
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Lijkt me evident dat onderwerping centraal staat, je kan islam vertalen als onderwerping (aan god).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be