Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 08:27   #221
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
afiches in het Turks mag ook niet. waarom zou het Frans een speciaal statuut moeten krijgen?
Engels mag wel raar genoeg.

Citaat:
de wooncode gaat vooral over sociale maatregelen.
EN? Wat maakt dat uit

Net zoals burgmeesters die afspraken maken met bouwpromotoren om liefst aan nederlandstaligen te verkopen.

Kleinzielige pesterijen die NIKS opbrengen.

Citaat:
er wordt nergens het Frans verboden, enkel in contact met de overheid. Soms wordt er vriendelijk gevraagd om het Nederlands te vragen, maar daar is geen enkele dwang.

dus wat is nu juist het probleem?
Je zegt zelf hierboven dat frans op een afiche idd op sommige plaatsen verboden is. Wat trouwens niet het enigste van deregelijke is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:28   #222
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In GB, Spanje, Duitsland ga je ook niet moeten afkomen met affiches in het Frans. Nee, daar vinden ze het doodnormaal dat de affiches in de streektaal worden geplakt. Alleen in Vlaanderen is dat weer iets dat blijkbaar not done is.
Onzin, in spanje kan je gewoon een affiche in het frans,catalaans of castiliaans ophangen. In geen enkel land ken ik dat zoiets verboden word.

EN als jij dat dan toch beweert geef dan ook een bron.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:31   #223
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Engels mag wel raar genoeg.

EN? Wat maakt dat uit

Net zoals burgmeesters die afspraken maken met bouwpromotoren om liefst aan nederlandstaligen te verkopen.

Kleinzielige pesterijen die NIKS opbrengen.

Je zegt zelf hierboven dat frans op een afiche idd op sommige plaatsen verboden is. Wat trouwens niet het enigste van deregelijke is.
een afiche voor de verkiezingen valt uiteraard onder contact met de overheid.
Oud 27 augustus 2010, 08:35   #224
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, in spanje kan je gewoon een affiche in het frans,catalaans of castiliaans ophangen. In geen enkel land ken ik dat zoiets verboden word.

EN als jij dat dan toch beweert geef dan ook een bron.
U weet natuurlijk ook wel dat het om verkiezingsaffiches gaat. Ik ga er mij dan ook verder niet zo druk in maken. Ik lees met plezier de cijfertjes die jij uit je mouw schudt en die kant noch wal raken.
fox is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:37   #225
k9

Standaard

Citaat:
een afiche voor de verkiezingen valt uiteraard onder contact met de overheid.
Niet voor verkiezingen voor gelijk wat. Een optreden, concert ,reclame,...

IN het frans mag dit niet, engels raar genoeg is geen probleem.

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:38   #226
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U weet natuurlijk ook wel dat het om verkiezingsaffiches gaat. Ik ga er mij dan ook verder niet zo druk in maken.
Nee ik had het helemaal over verkiezingen ik had het over reclame ed in de straat. Gisteren nog in het nieuws: 2 woorden frans op een affiche en werd verboden. Terwijl engelse woorden geen probleem zijn.

Citaat:
Ik lees met plezier de cijfertjes die jij uit je mouw schudt en die kant noch wal raken.
En welke cijfers zouden dan wel verzonnen zijn? Altijd grappig mensen die zeggen dat je verzint zonder te zeggen wat.

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:41   #227
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet voor verkiezingen voor gelijk wat. Een optreden, concert ,reclame,...

IN het frans mag dit niet, engels raar genoeg is geen probleem.
bron?

wetteksten?

het is niet omdat men vraagt aan restauranthouders om hun naam in het Nederlands te zetten, dat men het Frans verbiedt hé

trouwens, vind jij het echt zo raar dat de Vlamingen meer afkering staan tov het Frans dan een andere vreemde taal?? zou dat iets met de geschiedenis te maken hebben?

dit gezegd, ik vind nu ook dat afiches in het Engels ook gewoon dom zijn hoor.
Oud 27 augustus 2010, 08:42   #228
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dan natuurlijk de franstaligen in de rand. Affiches in het frans verbieden bijvoorbeeld is HEEL kleinzielig, zaken rond de wooncode, verbieden van frans langs alle kanten,... Nee dat stemt de franstalige brusselaars echt niet gerust.
Die kleinzieligheid maakt gewoon deel van de Vlaams-Nationalistische mentaliteit. De groei van het Vlaams-Nationalisme moet zowiezo de Franstaligen dwingen om er nog meer naar Vlaanderen te gaan.
Everytime is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:44   #229
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ik had het helemaal over verkiezingen ik had het over reclame ed in de straat. Gisteren nog in het nieuws: 2 woorden frans op een affiche en werd verboden. Terwijl engelse woorden geen probleem zijn.
Bron met wettekst waarin staat dat enkel franstalige affiches verboden zijn?

Ik had het wel degelijk over verkiezingsaffiches, dat weet u wel.

Citaat:
En welke cijfers zouden dan wel verzonnen zijn? Altijd grappig mensen die zeggen dat je verzint zonder te zeggen wat.
Uw transfers van brussel naar de rest tiens. Waar ben je hier al paginas lang over bezig misschien? Ik had het inderdaad niet over de migratieaantallen van vogels naar het zuiden.

Laatst gewijzigd door fox : 27 augustus 2010 om 08:44.
fox is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:44   #230
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die kleinzieligheid maakt gewoon deel van de Vlaams-Nationalistische mentaliteit. De groei van het Vlaams-Nationalisme moet zowiezo de Franstaligen dwingen om er nog meer naar Vlaanderen te gaan.
het is niet omdat de Franstalige media dit kleinzieligheid vinden, dat het zo is hé.

zo gaan wij een computer computer noemen, en niet gaan vernederlandsen. zo kleinzielig zijn we dus niet hé. zo zijn er nog een pak bastaardwoorden in onze taal, geen enkel probleem mee.

andere talen gaan dan ordinateur zeggen of iets anders kleinzielig.
Oud 27 augustus 2010, 08:45   #231
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
andere talen gaan dan ordinateur zeggen of iets anders kleinzielig.
Of anderstalige films beginnen dubben in hun cinemas.
fox is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:47   #232
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bron?

wetteksten?

het is niet omdat men vraagt aan restauranthouders om hun naam in het Nederlands te zetten, dat men het Frans verbiedt hé

trouwens, vind jij het echt zo raar dat de Vlamingen meer afkering staan tov het Frans dan een andere vreemde taal?? zou dat iets met de geschiedenis te maken hebben?

Of met hun bekrompenheid?
Everytime is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:51   #233
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die bekrompenheid waardoor we in de rest van de wereld gekend zijn als veeltalige open en gastvrije mensen?
Oud 27 augustus 2010, 08:52   #234
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom hebben somigen in Catalonië of Baskenland bijvoorbeeld dan weer een probleem met het Spaans? Ik ken in Vlaanderen daarentegen niemand die daar moeilijk gaat over doen.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:58   #235
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me, Everytime, maar 'de' Vlamingen zijn niet zo bekrompen als u dat wel lijkt te hopen.

De houding van 'de' Vlamingen tegenover het Frans en 'de' Franstaligen heeft wel degelijk te maken met de geschiedenis en de actualiteit van het land België.

Pas als 'de' Vlamingen zich van dat België hebben bevrijd, komt het weer goed.

Ooit.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 27 augustus 2010, 08:59   #236
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die bekrompenheid waardoor we in de rest van de wereld gekend zijn als veeltalige open en gastvrije mensen?
U spreekt van een andere tijd. Het imago van Vlaanderen in het buitenland is niet echt positief. Het is trouwens niet alleen een kwestie van Vlaanderen, het buitenland lacht met België.
Everytime is offline  
Oud 27 augustus 2010, 09:01   #237
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waarom hebben somigen in Catalonië of Baskenland bijvoorbeeld dan weer een probleem met het Spaans? Ik ken in Vlaanderen daarentegen niemand die daar moeilijk gaat over doen.
Voor belachelijke redenen. Ik had toen een Spaanse collega die altijd zei : "Ik ben geen Spanjaard, ik ben Catalaan". Ik antwoordde hem dat hij wel Spanjaard was. Catalonië is geen land, uw land is nog steeds officieel Spanje, u bent dus Spanjaard. Hij had het niet graag maar dat was enkel en alleen zijn probleem.
Everytime is offline  
Oud 27 augustus 2010, 09:02   #238
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het spijt me, Everytime, maar 'de' Vlamingen zijn niet zo bekrompen als u dat wel lijkt te hopen.

De houding van 'de' Vlamingen tegenover het Frans en 'de' Franstaligen heeft wel degelijk te maken met de geschiedenis en de actualiteit van het land België.

Pas als 'de' Vlamingen zich van dat België hebben bevrijd, komt het weer goed.

Ooit.
Als je de geschiedenis van de Lage Landen overloopt, is het dan ook geen toeval dat de rivaliteit en de geschillen tussen Vlaanderen en Wallonië pas echt goed begonnen zijn na het oprichten van de Belgische staat in 1830.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 augustus 2010, 09:06   #239
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor belachelijke redenen. Ik had toen een Spaanse collega die altijd zei : "Ik ben geen Spanjaard, ik ben Catalaan". Ik antwoordde hem dat hij wel Spanjaard was. Catalonië is geen land, uw land is nog steeds officieel Spanje, u bent dus Spanjaard. Hij had het niet graag maar dat was enkel en alleen zijn probleem.
Komaan zeg, zie je dan echt de parallellen met Vlaanderen niet?
Zwartengeel is offline  
Oud 27 augustus 2010, 09:09   #240
k9

Standaard

Citaat:
bron?

wetteksten?

Waarom moet men dat vragen?

"Het kabinet van minister Bourgeois geeft de burgemeester groot gelijk. 'Wie het gemeentebestuur contacteert moet dat zoals in heel Vlaanderen in het Nederlands doen. Zoals ze dat in heel Wallonië in het Frans doen. Dat is de taalwet. Enkel toeristen mogen in een andere taal geholpen worden"

Dit is toch debiel? Een inwoner van de gemeente niet, een franse toerist wel.

Citaat:

Afkering? Ja dat is dom, met frankrijk naast de deur en 40% van het land frans is dat dom, zeker als je begint te leuteren over "ancient history"

Engels dom? Waarom? Waarom die obsessie voor alles in het nederlands?

k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be