Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2010, 15:35   #221
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zeg, vertel dan alles, hé. De vermoedelijke dader zegt dat hij niet heeft geslagen.
Ik ga ervan uit dat de heer Peumans dit toch zonder enige moeite zal kunnen weerleggen ? Verklaring bij de politie, en hij is waarschijnlijk toch ook bij een dokter geweest, kwestie van de 'schade' vast te stellen ? Allez, ik zou dat toch doen, enerzijds omdat ik zeker zou willen zijn dat er niets ernstig mis is, en anderzijds toch ook om later de schadeloosstelling te kunnen laten bepalen ?
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 15:36   #222
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ter info, op RTL zegt de politiecommissaris duidelijk dat Peumans sporen van een vuistslag vertoonde...

http://www.rtlinfo.be/info/belgique/...se-a-liege#vid
in dat geval zijn DS DM en VRT weer bijzonder bedenkelijk bezig ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 15:38   #223
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Doe soep wordt nooit zo heet gegeten als dat ze op de tafel komt.

Verkondigt Peumans onzin ?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...umans_Wallonie
Gelukkig was zijn vrouw erbij met een paraplu om hem te verdedigen want zelf doet hij dat niet.

...

Oud 16 september 2010, 15:39   #224
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe soep wordt nooit zo heet gegeten als dat ze op de tafel komt.

Verkondigt Peumans onzin ?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...umans_Wallonie
Ja. De man in kwestie, de zogenaamde 'dader', was in feite een van de gedupeerden van de gigantische fraudezaak rond Intrieste Geert.

Maar bon, het artikel zegt alles, hé. De Peuk ging een crèmeke eten met zijn vrouw. Op de terugweg naar zijn wagen begon hij, zoals hij wel vaker doet, een communautair gesprek met zijn vrouw (waar zou een mens het anders over moeten hebben na het verorberen van een crème glace in Visé?). Hij zei letterlijk: 'Niet slecht die crème, maar wat een ongelofelijke oetlullen zijn die gasten van Action Fouronnaise wel! hahahah'.
Wil nu toch wel niet net het toeval dat daar een typ van Action Fouronnaise voorbijliep, de Peuk denigrerend hoorde spreken over zijn clubje en de man daarop aansprak? Hij had echter nog geen half woord gezegd of de vrouw van de Peuk (na middernacht wel eens de Neuk genoemd) begon met haar paraplu op de arme man te slaan. 'Een Waal! Een Waal!' Weg! Vorrrrtt! Ssssss...

Gelukkig kon de politie erger voorkomen.
Oud 16 september 2010, 15:40   #225
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ja. De man in kwestie, de zogenaamde 'dader', was in feite een van de gedupeerden van de gigantische fraudezaak rond Intrieste Geert.

Maar bon, het artikel zegt alles, hé. De Peuk ging een crèmeke eten met zijn vrouw. Op de terugweg naar zijn wagen begon hij, zoals hij wel vaker doet, een communautair gesprek met zijn vrouw (waar zou een mens het anders over moeten hebben na het verorberen van een crème glace in Visé?). Hij zei letterlijk: 'Niet slecht die crème, maar wat een ongelofelijke oetlullen zijn die gasten van Action Fouronnaise wel! hahahah'.
Wil nu toch wel niet net het toeval dat daar een typ van Action Fouronnaise voorbijliep, de Peuk denigrerend hoorde spreken over zijn clubje en de man daarop aansprak? Hij had echter nog geen half woord gezegd of de vrouw van de Peuk (na middernacht wel eens de Neuk genoemd) begon met haar paraplu op de arme man te slaan. 'Een Waal! Een Waal!' Weg! Vorrrrtt! Ssssss...

Gelukkig kon de politie erger voorkomen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 15:40   #226
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Ik ga ervan uit dat de heer Peumans dit toch zonder enige moeite zal kunnen weerleggen ? Verklaring bij de politie, en hij is waarschijnlijk toch ook bij een dokter geweest, kwestie van de 'schade' vast te stellen ? Allez, ik zou dat toch doen, enerzijds omdat ik zeker zou willen zijn dat er niets ernstig mis is, en anderzijds toch ook om later de schadeloosstelling te kunnen laten bepalen ?
Citaat:
Ter info, op RTL zegt de politiecommissaris duidelijk dat Peumans sporen van een vuistslag vertoonde...

http://www.rtlinfo.be/info/belgique/...se-a-liege#vid
Oud 16 september 2010, 15:50   #227
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Maar dan wel van het hypocriete soort... Iedereen de hetze rond zijn loon die hij zelf notabene begonnen is al vergeten?
Misschien heeft hij wel geprobeerd van iets aan dat loon te doen maar werkten de collegae niet al te best mee. Ik weet niet hoe jij dat dan zou doen maar als iemand dan veel geld aan goede doelen besteedt gaat die dat normaal wel niet aan de grote klok hangen.

on topic

Ik vind dit een faites divers.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 15:53   #228
Busse87
Burgemeester

Standaard

Gewoon even een fotoke van peumans nemen en het bewijs is geleverd of morgen effe naar het VP stappen of hem thuis opzoeken . Precies of peumans gaat daarover liegen of de zaak omdraaien .

Wat voor een gezever komt er eigenlijk uit die belgicisten hunne mond .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 15:54   #229
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

dit soort politieke soaps scoort altijd goed en is ideaal als afleidingsmanoeuvre

Laatst gewijzigd door globalmedia : 16 september 2010 om 15:54.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 15:56   #230
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jij zal daar niet in de problemen komen. Je bent immers een nobody, een ventje van niks. Peumans daarentegen is een man van aanzien. Groter verschil is niet denkbaar.
Peumans in ongetwijfeld de meest integere, onkreukbare politicus die er momenteel in dit land rondloopt.
Het moet de vechtersbazen van de belgicistische clubjes steken dat ze het nooit verder zullen schoppen dan lallende forummers.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 15:57   #231
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Bron: DS Online

De vermoedelijke dader van de aanval op Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) ontkent formeel dat hij Peumans heeft geslagen. Er is een woordenwisseling geweest, maar er zijn geen slagen uitgedeeld. Dat zegt althans Robert Liebens, militant van de organisatie Action Fouronnaise (AF), aan de krant La Meuse.
'Ik ging mijn wagen zondagavond rond 17.30 uur oppikken nadat ik een feest had verlaten. Op dat moment hoorde ik achter mij iemand in het Nederlands zeggen dat de Action Fouronnaise een organisatie van idioten is. Ik heb me omgedraaid en ik heb meteen Jan Peumans herkend die aan het praten was met zijn echtgenote', zegt Liebens.

Woordenwisseling

'Ik heb hem gevraagd waarom hij dat zei en het kwam inderdaad tot een woordenwisseling. Op een bepaald moment wilde zijn echtgenote mij slaan met haar paraplu. Die heb ik kunnen tegenhouden. Maar dat is het enige gebaar dat ik heb gemaakt', zo legt hij uit. Volgens Liebens blaast Peumans de feiten op om er 'politiek profijt' uit te halen.

'Ik vind het ongelooflijk dat dit zo’n omvang aanneemt. Blijkbaar hebben intussen Rudy Demotte en Elio Di Rupo deze zogenaamde agressie veroordeeld, maar zij weten niet wat er gebeurd is', zegt Liebens.

[nvdm: bericht samengevoegd]
LOL!

En intussen kan Peumans het proces verbaal tonen (ja... daar krijgt hij een kopie van mee uit het politiebureau) en de ziekenhuisrekening. Plus... vertel me niet dat er aan een taverne of zo geen getuigen waren. Ik lach er echt mee. Niet om die mens zijn verwondingen maar wel als je bij een druk bezochte zaak buiten stapt en wat in elkaar geslagen wordt zonder enige aanleiding eerder dan dat je voorzitter van het Vlaams Parlement bent.

Ik ben heel, maar dan ook heel erg benieuwd naar de afloop van deze zaak. Normaal kan een PV een jaar duren voor ze je naar de rechtbank roepen om te getuigen. Ben eens benieuwd.

Edit: Sneta, mijn opmerking is uiteraard niet aan jou gericht maar aan de lezers van deze draad. mvg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 september 2010 om 16:04.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:00   #232
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Peumans in ongetwijfeld de meest integere, onkreukbare politicus die er momenteel in dit land rondloopt.
Het moet de vechtersbazen van de belgicistische clubjes steken dat ze het nooit verder zullen schoppen dan lallende forummers.
Hij loopt er nu wel anders verkreukeld bij
Sorry, ik kon het niet laten.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:04   #233
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
De Peumans, hij was al zo slecht verstaanbaar. Wat moet het nu zijn?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:05   #234
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Ik heb hier de papieren versie liggen. Daarom dat ik "bewust of onbewust" vermelde. Omdat de berichtgeving online dikwijls verschilt van de geschreven artikels. In dit geval ligt de fout dan ook duidelijk bij HBVL. Maar dit bewijst eens te meer hoe belangrijk de media kunnen zijn. Eén zin maakt soms een heel erg groot verschil.
Vlamingen en Franstaligen moeten zich dringend veel kritischer gaan opstellen ten overstaan van de media en de drukkingsgroepen achter die media. Zoals de laatste dagen uit een topic elders op dit forum al bleek.
Ik ben gewonnen voor het idee alle redacties met een bezoek te vereren, te beginnen die van die 'krant' die ooit op pagina 1 de foto van een met 'messteken' versierde arm van een meisje publiceerde, en daar onmiddellijk een verhaal over 'racisme' rondbreide.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:06   #235
Wisord
Banneling

Standaard

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...erzinsels.aspx

Citaat:
Ik Peumans aangevallen? Pure verzinsels!"

14:53 "Jan Peumans aangevallen in Wezet? Helemaal niet", zegt Robert Liebens, de vermeende aanvaller van de voorzitter van het Vlaams Parlement en diens echtgenote Marie-Jeanne. Volgens de 37-jarige man ging het om een woordenwisseling en wil Peumans "politiek profijt" uit de zaak halen. "Peumans liegt", verklaart Liebens in een interview met het blad La Meuse.

Robert Liebens beweert echter dat Peumans zich laagdunkend uitliet over de Franstalige partij Action Fouronnaise, waarvan hij lid is. "Toen ik hem vroeg waarom hij dat zei, probeerde zijn vrouw mij plots te slaan met haar paraplu. Ik wist die aanval af te slaan, dat is het enige wat er gebeurd is."

"Op dat ogenblik kwam net een politiepatrouille voorbij. De agenten stopten en kalmeerden de gemoederen. Denk je echt dat de politie mij zomaar zou hebben laten gaan als Peumans bebloed was?"

Het circus op zijn best !!

Laatst gewijzigd door Wisord : 16 september 2010 om 16:08.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:09   #236
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft er niet één iemand hier gedacht aan de mogelijkheid dat Peumans het in dat ijssalon misschien "per ongeluk" een beetje te bont gemaakt zou kunnen hebben ?
Ja, misschien heeft hij zijn ijsje in het Nederlands besteld.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:09   #237
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ja , de Peumans zal zich bezighouden met dergelijke onnozelheden. Hij heeft zichzelf de kaak ontwricht.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:10   #238
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Die vent heeft het al heel hard te verduren gehad. Ik hoop en ik smeek dat jouw kind nooit zal worden bedreigd aan de schoolpoort. Ik heb er te wat te weinig tijd voor momenteel, maar ik zou gerust een groepje willen vormen dat elk Vlaams kind dat door de gematigde mening van elk kind van elke moeder en vader dat wordt bedreigd aan de poort van een schooltje, weze het een peuter, kleuter of basis-school ook eens te bedreigen. Je kan je politieke tegenstander aanpakken hoe je wil... maar zijn of haar kinderen bedreigen doe je verdomme niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 september 2010 om 16:11.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:11   #239
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja , de Peumans zal zich bezighouden met dergelijke onnozelheden. Hij heeft zichzelf de kaak ontwricht.

Heel die zijn smoel ziet er ontwricht uit .... laat ons hopen dat jij hem nooit tegenkomt of je hebt ook een rechtzaak aan uw been .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 16:13   #240
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gelukkig was zijn vrouw erbij met een paraplu om hem te verdedigen want zelf doet hij dat niet.

...

Zoals vaak: blaffende honden bijten niet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be