Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2010, 12:57   #221
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet wel goe zot of stoned zijn om aan zo 2 combat flikken te gaan vragen of gij bij uwen opgepakte maat moogt gaan zitten,...

jezus, ...

Ge kunt echt wel te naief voor deze wereld zijn...
ge zag dat van ver ... dat was een beleefd veel te braaf naief manneke ... maar of m daarom dat ongemeen grof pak slaag verdiend had ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:10   #222
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge zag dat van ver ... dat was een beleefd veel te braaf naief manneke ... maar of m daarom dat ongemeen grof pak slaag verdiend had ...
Dat is iets anders natuurlijk, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:31   #223
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Flikken te paard ...ik snij dat beest zijn buik open....
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:42   #224
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat ventje dacht alleen maar aan zijn lift naar huis :s
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 16:39   #225
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik wil gewoon weten wat de reden is waarom er hier geen vaststellingsdraad geopend wordt over de gewone vaststelling van autochtone hangjongeren die op de vuist gaan.
Misschien dat u naast de vragen leest dus nogmaals, indien u weet hebt van autochtonen hangjongeren die in groep enkelingen aanvallen, die straten opbouwen tot oorlogsgebied, die in bepaalde brusselse wijken molotov cocktails in vuilbakken stoppen tegen er eens politie zou passeren om er dan deze mee aan te vallen wel artisjok laat het niet na hier direct een draad over te starten.

Is de vraag nu een beetje duidelijk?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 28 september 2010 om 16:41.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:02   #226
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De jongeren die zich bedienen van willekeurig geweld zijn heus niet allemaal psychopaten met een aangeboren lust om pijn te doen.
Neen, dat weet ik.
Enkel als een autochtoon geweld gebruikt dan is het een psychopaat, een uitzondering en weten we niet hoe dat gekomen is.
Citaat:
De exacte probleemsituatie van die 15 jongeren blootleggen is voor de bijzondere jeugdzorg (voor degenen die minderjarig zijn toch).
Inderdaad; doch op het forum zitten er genieën die steevast een diagnose stellen, van zodra ze weten dat het om allochtonen gaat.
Citaat:
Dat je geen veralgemeningen kunt maken over �*lle jongeren met ernstige gedragsproblemen, heeft de wetenschap nooit tegengehouden om onderzoek te doen naar risicofactoren voor die gedragsproblemen. Bijna �*l dat onderzoek is gebaseerd op blanken. Nochtans is het redelijk evident dat een andere afkomst hebben een aantal extra risicofactoren met zich meebrengt. Die jongeren voelen zich vaak vervreemd van de hoofdcultuur en er los van staan. Een beetje inlevings- en luistervermogen leert u dat al. Maar op het vlak van onderzoek is dit thema opvallend afwezig. Eigenlijk wordt de groep allochtone risicojongeren behoorlijk in de kou gelaten. Dat is ontzettend spijtig. En de oorzaak is dan nog vaak omdat men niet op maatschappelijk gevoelige tenen wil trappen.
Ik heb niets tegen een wetenschappelijk onderzoek.
Citaat:
Er moeten bruggen gebouwd worden die nu volledig ontbreken. Helaas zijn er mensen die die bruggen iedere keer willen opblazen - omdat ze terugvallen op puur generaliserende en beledigende uitspraken of omdat ze beweren dat er niets 'speciaals' aan de hand is.
Dat er bruggen moeten gebouwd worden, hoef je mij niet te vertellen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:03   #227
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe weet jij dat dit niet zo is?
Ik weet niet dat dit niet zo is. Omdat ik het niet weet, doe ik daar geen uitspraken over.
Vertel nu hoe jij dat weet. Of was het een wilde gok, of iets dergelijks?
Oud 28 september 2010, 18:09   #228
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet dat dit niet zo is. Omdat ik het niet weet, doe ik daar geen uitspraken over.
Vertel nu hoe jij dat weet. Of was het een wilde gok, of iets dergelijks?
Ik heb me jaren mogen bezighouden met hangjongeren in Antwerpse wijken en dus enig idee hoe hun situatie is. Maar uw minachtig voor mensen met veldervaring is me bekend!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:10   #229
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Flikken te paard ...ik snij dat beest zijn buik open....
Aan het solliciteren om halal te slachten?
Oud 28 september 2010, 18:14   #230
artisjok
Banneling

Standaard

Op algemene aanvraag.
"De Vlaming met rastakapsel Alain Bouillon was zaterdagavond 6 mei 2006 met zijn Parijse vriend van Gabonese afkomst Rafaël Mensah op stap in Brugge. ’s Nachts waren ze de weg kwijtgespeeld en per toeval in de buurt van het extreemrechtse skinheadcafé De Kastelein (intussen: Moloko) beland. Skinheads die in De Kastelein een trouwfeest hadden bijgewoond, vielen Bouillon en Mensah aan en stampten hen verrot. Gewaarschuwd door een getuige kon de politie de bij de geweldpleging betrokken skinheads onmiddellijk inrekenen: ze waren teruggekeerd naar De Kastelein, op hun kleren en schoenen hing nog bloed van de feiten die zich even voordien afspeelden. Alain Bouillon was wekenlang arbeidsongeschikt; Rafaël Mensah lag meer dan een maand in coma in het Algemeen Ziekenhuis Sint-Lucas (foto 1). Na twee maanden werd hij overgebracht naar een ziekenhuis in Parijs, waar hij nog zes maanden verzorgd werd. Een klein jaar na de feiten werd Mensah getroffen door een longembolie die hem het leven kostte. De dood zou niet het gevolg zijn van de verwondingen in Brugge, maar terug in Parijs was Rafaël Mensah fysiek noch psychisch dezelfde als tevoren. "
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...kapsel-en.html
Werd hierover een draad opgestart?
Waarom niet?
Oud 28 september 2010, 18:15   #231
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Criminele jongeren moet je op 2 manieren aanpakken. Enerzijds moet je ze kansen bieden, een bezigheid en als ze iets misdoen zoals bv iemand doodslaan, dan moeten ze keihard en meedogenloos aangepakt worden.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:19   #232
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op algemene aanvraag.
"De Vlaming met rastakapsel Alain Bouillon was zaterdagavond 6 mei 2006 met zijn Parijse vriend van Gabonese afkomst Rafaël Mensah op stap in Brugge. ’s Nachts waren ze de weg kwijtgespeeld en per toeval in de buurt van het extreemrechtse skinheadcafé De Kastelein (intussen: Moloko) beland. Skinheads die in De Kastelein een trouwfeest hadden bijgewoond, vielen Bouillon en Mensah aan en stampten hen verrot. Gewaarschuwd door een getuige kon de politie de bij de geweldpleging betrokken skinheads onmiddellijk inrekenen: ze waren teruggekeerd naar De Kastelein, op hun kleren en schoenen hing nog bloed van de feiten die zich even voordien afspeelden. Alain Bouillon was wekenlang arbeidsongeschikt; Rafaël Mensah lag meer dan een maand in coma in het Algemeen Ziekenhuis Sint-Lucas (foto 1). Na twee maanden werd hij overgebracht naar een ziekenhuis in Parijs, waar hij nog zes maanden verzorgd werd. Een klein jaar na de feiten werd Mensah getroffen door een longembolie die hem het leven kostte. De dood zou niet het gevolg zijn van de verwondingen in Brugge, maar terug in Parijs was Rafaël Mensah fysiek noch psychisch dezelfde als tevoren. "
Waarom niet?
Ja waarom deed jij dat niet Arti?
Doen!
Oud 28 september 2010, 18:19   #233
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb me jaren mogen bezighouden met hangjongeren in Antwerpse wijken en dus enig idee hoe hun situatie is. Maar uw minachtig voor mensen met veldervaring is me bekend!
We weten ondertussen al dat je enige ervaring opdeed; met een specifieke groep; en dat je graag veralgemeend.
Ik heb geen minachting voor mensen met veld-ervaring; ik betwijfel dat hun conclusies enige wetenschappelijke waarde hebben.

Kan je nu vertellen "Hoe weet jij dat die 15 jongeren uit zo'n gezin komen? Ken jij hun achtergrond? Hun ouders? Weet jij hoe ze werden opgevoed?"
Oud 28 september 2010, 18:24   #234
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten ondertussen al dat je enige ervaring opdeed; met een specifieke groep; en dat je graag veralgemeend.
Ik heb geen minachting voor mensen met veld-ervaring; ik betwijfel dat hun conclusies enige wetenschappelijke waarde hebben.

Kan je nu vertellen "Hoe weet jij dat die 15 jongeren uit zo'n gezin komen? Ken jij hun achtergrond? Hun ouders? Weet jij hoe ze werden opgevoed?"
Grappig, mensen die iedere dag met problemen te maken hebben "veralgemenen" en hun bevindingen hebben "geen wetenschappelijke waarde' maar uw "opinie" over een onderwerp waar u totaal geen ervaring mee hebt wel?
U bent weer bezig met goedpraten en ontkennen! Daar helpt je die jongeren dus geen bal mee vooruit!
Oud 28 september 2010, 18:25   #235
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kan je zeker de impact van hun opvoeding (of beter : het gebrek eraan), en dus ook van de cultuur van het moederland van hun ouders inschatten?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:35   #236
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig, mensen die iedere dag met problemen te maken hebben "veralgemenen" en hun bevindingen hebben "geen wetenschappelijke waarde' maar uw "opinie" over een onderwerp waar u totaal geen ervaring mee hebt wel?
U bent weer bezig met goedpraten en ontkennen! Daar helpt je die jongeren dus geen bal mee vooruit!
hoe dat jij deze persoon nog verwaardigd met een antwoord ...
Ik zal het nooit begrijpen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:49   #237
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het eigenlijk niet grappig; mensen die steeds veralgemenen op basis van hun ervaringen met een selecte groep; en dan nog denken dat dit enige wetenschappelijke waarde heeft.
Ik verwacht iets zorgvuldiger onderzoek vooraleer men daar wetenschappelijke waarde aan toekent.

Mijn mening? Ik heb over deze zaak mijn mening niet gegeven. Waar heb jij dat gelezen?
Daar ik mijn mening niet gaf; hoe kan ik dan minimaliseren en goedpraten?
Je bent ze weer aan het brouwen, he.
Oud 28 september 2010, 21:37   #238
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op algemene aanvraag.
Waarom niet?
Daar is indertijd in ieder geval stevig over gediscussieerd geweest hier.
Oud 28 september 2010, 21:42   #239
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat weet ik.
Enkel als een autochtoon geweld gebruikt dan is het een psychopaat, een uitzondering en weten we niet hoe dat gekomen is.
dat klopt niet.
meer nog: er komen zelfs programma's op tv waarin de delinquentieproblematiek bij autochtone jongeren aan bod komt.
maar je gaat geen enkele deskundige vinden die niet toegeeft dat het probleem binnen de groep allochtonen toch wel de spuigaten uitloopt, vergeleken met autochtonen. Misschien gaan ze het niet in 't openbaar durven zeggen, en ga je er een privégesprek mee moeten hebben.

Citaat:
Inderdaad; doch op het forum zitten er genieën die steevast een diagnose stellen, van zodra ze weten dat het om allochtonen gaat.
wel, de diagnose gedragsgestoord lijkt me hier redelijk op z'n plaats eh?

Citaat:
Dat er bruggen moeten gebouwd worden, hoef je mij niet te vertellen.
je doet niemand een plezier met alles te willen minimaliseren.
allez, jezelf misschien.
Oud 28 september 2010, 23:34   #240
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
hoe dat jij deze persoon nog verwaardigd met een antwoord ...
Ik zal het nooit begrijpen
U heeft gelijk!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be