Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Betreffende het kindergeld ...
dit is goed zoals het is. 5 9,09%
dit moet nog toenemen met onder meer een aanvullende kinderbijslag. 6 10,91%
dit moet gewoon afgeschaft worden. 14 25,45%
dit moet beperkt worden tot 2, maximaal 3 kinderen. 30 54,55%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 15:11   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antiochos Bekijk bericht
c) Uw bezoekjes aan memory lane zijn compleet irrelevant. Uw conclusie dat het tijden van "onverdraagzaamheid" zijn klopt ook niet. Plato klaagde ook al over "de jeugd" in zijn tijd.
Dit gaat juist niet over de jeugd. Wel over oudere generaties die vandaag de dag schijnbaar niet meer overweg kunnen met de uitbundigheid van de jeugd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:33   #222
Antiochos
Vreemdeling

Antiochos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat een praat voor de vaak... Nergens heb ik gesteld dat alles beter was in mijn jeugd ten opzichte van de huidige toestand. Wel heb ik een bepaald aspect van het toenmalig leven aangehaald en dat tegenover de onverdraagzaamheid en kortzichtigheid van een bepaald, hedendaags verschijnsel gezet. Trouwens, net zoals het toegestaan is kritisch te zijn tegenover het verleden, is eenzelfde houding mogelijk tegenover het heden. Niet alles wat zich vandaag de dag voordoet, is beter dan weleer. Wat u opmerkt, werkt gewoon in twee richtingen. Iets wat u schijnbaar niet goed beseft.
Continu begint u over hoe het in uw tijd was. Welk conclusie moet daar anders over getrokken worden? Ofwel vond u het dan beter, wat twijfelachtig is, ofwel praat u er heel erg graag over, wat dan weer zelden relevant is.

Laatst gewijzigd door Antiochos : 22 oktober 2012 om 15:33.
Antiochos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 17:29   #223
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je vertelt mij niets nieuws, maar vertel het verhaal dan ook compleet. Die bossen zijn ondertussen schaarser en worden steeds meer privébezit. Meer zelfs, binnen de openbare groene ruimtes dien je zelfs op het wandelpad te blijven, de rest is "verboden te betreden" wegens beschermd.
En wat met die andere openbare ruimte, de openbare weg ? Die is momenteel bezit van de auto. In de tijd waar jij over spreekt waren er nog niet zo veel auto's, en konden kinderen nog op straat spelen.

De aanhangers van het collectief belang hebben steeds van die groene mooiogende ruimtes willen maken tussen sociale woonblokken, maar waar je een GAS-boete riskeert als je er te veel rondhangt of die worden volgekakt door hondjes aan de leiband.
pijnlijk,maar waar.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 21:00   #224
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antiochos Bekijk bericht
Continu begint u over hoe het in uw tijd was. Welk conclusie moet daar anders over getrokken worden? Ofwel vond u het dan beter, wat twijfelachtig is, ofwel praat u er heel erg graag over, wat dan weer zelden relevant is.
Continu? Waar sprak ik dan eerder over 'mijn tijd'?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be