Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2010, 17:24   #221
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Wees gerust. Met een kruidige Italiaan ernaast ...
Gelukzak.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 17:27   #222
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Troost je. Je komt ooit wel tot dezelfde slotsom. Tenzij je houdt van een opgefokt ver-Amerikaniseerd popcorn-bestaan. Blik op oneindig, verstand op nul.

Ik trek mij hier terug in de besneeuwde bossen, werk door aan een leefbaar ritme en verdwijn verder in poëzie. Lezend en schrijvend.

Hou je goed !
Eerlijk gezegd zou ik zelf - dat is natuurlijk mijn eigen persoonlijke mening - liever blijven proberen om van Vlaanderen iets leefbaars te maken in plaats van weg te lopen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 17:34   #223
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zou ik zelf - dat is natuurlijk mijn eigen persoonlijke mening - liever blijven proberen om van Vlaanderen iets leefbaars te maken in plaats van weg te lopen.
Ik denk dat ik mijn steentje heb bijgedragen. Op alle terreinen. Maar wat is een individu tegen een onbeheerste massa die niet leeft met gezond verstand maar met hypes ? Ik ben 56 jaar en heb het wel begrepen. Ik wil doorgaan tot mijn 65° maar in een mensvriendelijke omgeving. Niet tussen die opgefokte Vlaamse slopers ... ze beseffen niet wat ze zichzelf aandoen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 17:45   #224
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik mijn steentje heb bijgedragen. Op alle terreinen. Maar wat is een individu tegen een onbeheerste massa die niet leeft met gezond verstand maar met hypes ? Ik ben 56 jaar en heb het wel begrepen. Ik wil doorgaan tot mijn 65° maar in een mensvriendelijke omgeving. Niet tussen die opgefokte Vlaamse slopers ... ze beseffen niet wat ze zichzelf aandoen.
Ik ben 45 en binnen 10 jaar ga ik hetzelfde doen als jij. Ik verkoop de nest, hoe een kleine verzekeringsportefuille over en ga veel rustiger leven.
Groot gelijk Descartes.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 17:51   #225
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ben 45 en binnen 10 jaar ga ik hetzelfde doen als jij. Ik verkoop de nest, hoe een kleine verzekeringsportefuille over en ga veel rustiger leven.
Groot gelijk Descartes.
Prima. Ik zal die Italiaan verwittigen dat hij niet te vroeg met pensioen moet gaan ...
Oud 22 december 2010, 17:54   #226
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Misschien omdat hun spel - het Vlaams-Nationalisme - hen vraagt alleen contacten met Vlamingen te hebben?
Mijn ervaring leert me dat het net Belgicistische koningsgezinden zijn die in het buitenland liever bij elkaar kruipen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 18:25   #227
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Liefst wel.

Lang leve de islamisering

Wedden dat ze op korte tijd allemaal blokkers worden.
De Moslims ? Mogelijk : in hun begindagen waren de VB-ers nogal anti-joods en zeker indien ze rondliepen in hun typische klederdracht, dus nadat ze "het licht" gezien hebben en terug tegen "der ewige Jude" zijn kunnen ze zich gerust tot de islam bekeren en zich aan "de ware god" onderwerpen.

Persoonlijk vind ik het leven te kort om me aan eender wat te onderwerpen
(uitgezonderd mijn talrijke kleinkinderen)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 18:27   #228
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mijn ervaring leert me dat het net Belgicistische koningsgezinden zijn die in het buitenland liever bij elkaar kruipen.
Buitenland ? Wallonië ? Jongen, was jij ooit Belg ? Ik ben hoegenaamd niet koningsgezind maar dat heeft niets te maken met het feit dat voor mij Wallonië méér Belgisch-voelend is dan het egocentrische Vlaanderen.

Overigens stikt het hier in Wallonië van de Hollanders die dicht bij elkaar kruipen (in Nederwaalse clubjes - zie www.waalsweekblad.be) om er te bridgen, te belotten, te kienen en samen hun kapitaaltje rendabel te maken.

En ja, ook Vlamingen zijn er les bienvenus... kuch kuch ..
Oud 22 december 2010, 18:28   #229
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bij een burka krijg je een upgrade naar 'fransman'..
Zie je wel dat je hier altijd iets kunt bijleren : het zijn dus mannen die een burka dragen !

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 22 december 2010, 18:29   #230
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Afrika kruipen alle Europeanen bij elkaar : het zit in onze genen !

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 22 december 2010, 18:41   #231
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, link?

Wat weet jij van mijn leeftijd? Mijn leeftijd heb ik nog nooit vermeld, alleen enkele linkiwinkies zijn daarvan op de hoogte.

Ik ongehuwd?

En ja, ik ben inderdaad een leerkracht.

Vraag het anders eens aan Artisjok, die zal u zeker een antwoord kunnen geven op uw vragen. Daar ben ik van overtuigd.
tijdens het 'hoofddoekendebat' met o.a. Cdude zaliger heb je meermaals geinsinueerd dat je hoofddoekdragend ben..ik heb écht geen zin om een half uur naar die link te zoeken..

Je bent halfweg de 20 en hebt een (sexuele) voorkeur voor autochtone 'gabbers'..ook duidelijk gezegd meermaals

Je bent een vrouw en kan dus bijgevolg ook niet zwijgen..

maar we zitten te ver 'off topic'..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:14   #232
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Buitenland ? Wallonië ? Jongen, was jij ooit Belg ? Ik ben hoegenaamd niet koningsgezind maar dat heeft niets te maken met het feit dat voor mij Wallonië méér Belgisch-voelend is dan het egocentrische Vlaanderen.

Overigens stikt het hier in Wallonië van de Hollanders die dicht bij elkaar kruipen (in Nederwaalse clubjes - zie www.waalsweekblad.be) om er te bridgen, te belotten, te kienen en samen hun kapitaaltje rendabel te maken.

En ja, ook Vlamingen zijn er les bienvenus... kuch kuch ..
Euhm waar heb je het over ? Zie hier de proloog :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prodigy
Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scherven
Die Vlamingen met een zure smikkel hebben eveneens veel pret met Walen en Engelsen en Nederlanders. Waarom zou je in godsnaam als je met verlof bent contact wensen met je eigen volk. Het is net fijn van eens met andere mensen om te gaan. Ik zou het net erg vinden om een beetje te gaan samenklitten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Misschien omdat hun spel - het Vlaams-Nationalisme - hen vraagt alleen contacten met Vlamingen te hebben?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scherven
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:28   #233
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Euhm waar heb je het over ? Zie hier de proloog :
Proloog van mijn kloten. Jij kent België niet.

Ik werd Vlaams opgevoed. Volbracht legerdienst in Wallonië en studeerde er verder. Volgde talloze cursussen en post-cursussen zowel in Vlaanderen als Wallonië. Betrek al meer dan 30 jaar mijn zelfstandige activiteiten op beide landsgedeelten en weet waarover ik spreek. Heb talloze vrienden in Vlaandern, Wallonië en het buitenland.

Ik laat mij dus niet de les spellen door pedant jong en navelstarend grut dat nooit over de taalgrens kwam maar er wel zijn extremistische mening over heeft.

Leer relativeren en word een beter mens ! Amen en uit.
Oud 22 december 2010, 19:30   #234
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is uw eigen visie dan?
Ik denk dat het een combinatie van factoren is.

- de eeuwenlange 'onderdrukking' speelt zeker een rol om te verklaren waarom vlamingen wantrouwiger zijn tegen onbekenden.
- daarnaast denk ik ook dat de vlaamse samenleving meer geindividualiseerd is dan die in Wallonië.
- vlaanderen = germaanse cultuur, wallonië = latijnse cultuur. De germaanse cultuur lijkt mij algemeen gereserveerder dan de latijnse.
- tenslotte: je kan er moeilijk naast kijken dat de gemiddelde mens in wallonië simpelweg over een pak meer vrije tijd beschikt. Relatief werken er veel minder en van degenen die werken werkt dan nog eens een groot deel aan de overheid.
- als laatste punt: de leefomgeving. Vlaanderen = een grote betonvlakte. In wallonië woont een groot deel nog in een zeer landelijke omgeving.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 december 2010 om 19:31.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:36   #235
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik werd Vlaams opgevoed. Volbracht legerdienst in Wallonië en studeerde er verder. Volgde talloze cursussen en post-cursussen zowel in Vlaanderen als Wallonië. Betrek al meer dan 30 jaar mijn zelfstandige activiteiten op beide landsgedeelten en weet waarover ik spreek. Heb talloze vrienden in Vlaandern, Wallonië en het buitenland.

Ik laat mij dus niet de les spellen door pedant jong en navelstarend grut dat nooit over de taalgrens kwam maar er wel zijn extremistische mening over heeft.

Voor mijn part zeggen ze in wallonië 'de pot op met die vlaamse jachtigheid'..hou uw geld maar..wij doen niet meer mee..groot gelijk hebben ze..
Oud 22 december 2010, 19:39   #236
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoor en begrijp u, op persoonlijk vlak.

Maar de politieke problemen in Belgie zijn van een andere orde en niet van persoonlijke aard en kunnen dus als dusdanig niet meer weggerelativeerd worden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 december 2010 om 19:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:47   #237
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mijn part zeggen ze in wallonië 'de pot op met die vlaamse jachtigheid'..hou uw geld maar..wij doen niet meer mee..groot gelijk hebben ze..
Dat is precies de inhoud van deze thread ... als de Vlamingen zich wil storten in het oppervlakkig financieel Amerikaans avontuur (take the money and run) dan doen ze maar. Ze eindigen dan wel in een opgerookte BMW tegen een verlichtingspaal op een gladde provincieweg.

Ik werk hard genoeg, sluit aan bij vele Waalse bereidwillige werkgenoten, maar weet wanneer ik genoeg verdien. "The Sky" is niet mijn limit en ik ben tevreden met een stille, rustige Ardeense achtertuin.

Ik ga nu effe de hond uitlaten. Tot morgen.
Oud 22 december 2010, 19:50   #238
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is precies de inhoud van deze thread ... als de Vlamingen zich wil storten in het oppervlakkig financieel Amerikaans avontuur (take the money and run) dan doen ze maar. Ze eindigen dan wel in een opgerookte BMW tegen een verlichtingspaal op een gladde provincieweg.

Ik werk hard genoeg, sluit aan bij vele Waalse bereidwillige werkgenoten, maar weet wanneer ik genoeg verdien. "The Sky" is niet mijn limit en ik ben tevreden met een stille, rustige Ardeense achtertuin.

Dat zou inderdaad geen enkel probleem mogen zijn. Maar de situatie is nu eenmaal dat die waal weliswaar rustiger leeft, maar dat voor een groot deel op kosten van de 'hardwerkende' vlaming doet.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:52   #239
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Het probleem is nu net dat de waalse politici dat vlaams kapitaal willen aanspreken voor hun 'pluk de dag' mentaliteit..

Ik heb geen probleem met de 'jois de vivre' mentaliteit ,tenzij ik daar (ongevraagd+ongewenst) moet voor bijleggen..

Bij een diefstal is ook nooit de dief gefrustreerd enkel het slachtoffer..
Oud 22 december 2010, 20:02   #240
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is nu net dat de waalse politici dat vlaams kapitaal willen aanspreken voor hun 'pluk de dag' mentaliteit..

Ik heb geen probleem met de 'jois de vivre' mentaliteit ,tenzij ik daar (ongevraagd+ongewenst) moet voor bijleggen..

Bij een diefstal is ook nooit de dief gefrustreerd enkel het slachtoffer..
Ik ga volledig akkoord met het debat dat er overleg moet zijn over de responsabilisering zoals N-VA dat vraagt. De Waalse intellectuelen juichen dit overigens ook zelf toe.

Het ligt uiteraard moeilijker bij hun tweeslachtige maar zichzelf-graag-profilerende (Waalse) politici. Maar hebben wij ook niet zo'n stelletje navelstarende Vlaamse politici ?

Ik ga er echter geenszins mee akkoord dat men nu de Waal demoniseert. Hij heeft nergens schuld aan. Stem de 70.000 hautaine FDF-francofonen in de rand weg en sluit een akkoord met de Walen. Het zijn onze dikste vrienden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be