![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Burgemeester
|
![]() Kan iemand mij dit uitleggen. Over welke fiscale aftrekposten gaat het hier?
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
VL en FR vullen de interpretatie van de wetten anders in. zie maar : de tweetaligheid van BSL de faciliteitengemeenten de taalwetten de taalgrenzen ...
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel inwoners van Rijsel kunnen voor politiekers uit Kortrijk stemmen, en omgekeerd?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2011 om 20:45. |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan ook mijn voorstel: dat de franstalige subnationaliteit consulaten organiseert waar ze dat wil voor haar onderdanen buiten haar regio, en vice versa.
![]() |
#225 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten hebben de Rijzelenaren nog nooit hun gebied willen uitbreiden in België. Als de Brusselaars maar voor de helft dezelfde lijn volgen als in het verleden, geef ik je op een briefje dat dit onderdeel van de nota, als dit zo gestemd zou worden, zal leiden tot een verdere bewuste én legale verfransing en verbrusseling van een deel van Vlaanderen. Dit is de gewoon de kat bij de melk zetten.
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het eigenlijk over Fransen uit Rijsel en 'Belgen' uit Kortrijk die op elkaars politiekers kunnen stemmen. Uw voorstel vind ik in elk geval niet slecht. Ik heb het in een andere draad reeds aangetroffen, maar wellicht nog niet becommentarieerd. Dat is nu gebeurd.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2011 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
#228 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als de Franstaligen dit nu afwijzen zou dat wel weer handig zijn, hoeft NVA het niet te doen.
Die samenvallende verkiezingen moeten er in ieder geval uit. 5 jaar geen verkiezingen is onaanvaardbaar, dan kan er pas geknoeid worden (NOG meer dan nu) zonder daar onmiddelijk de gevolgen van te dragen. |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit voorstel van VDL is duidelijk niet geschreven met 'een pen' maar met 'un stylo'.
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, je moet de realiteit onder ogen zien, de socio-economische "expansie" van Brussel en de daarmee gepaard gaande internationalisering van de Rand hou je niet tegen. De vraag is enkel hoe je met die veranderende realiteit omgaat, er zijn drie mogelijkheden: het gewest uitbreiden zodat stad en hinterland onder dezelfde overheid vallen, met de verschillende gewesten (op basis van de huidige grenzen) samenwerken om een coherent beleid inzake, om maar één voorbeeldje te geven, mobiliteit tot stand te brengen, of je kan je kop in het zand steken (en doen alsof je de "verbrusseling" met wetten, decreten en pestmaatregelen kan tegenhouden). Ik denk dat de tweede optie de enige realistische is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die "BMR" betreft: die lijkt naar mijn goesting te veel op een 'upgrade' van de "Région de Bruxelles Capitale", en ik ben veeleer voorstander van een 'downgrade' daarvan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Die andere optie 'samenwerken' kan enkel lukken als je kán samenwerken. Tot nader order heb ik dit meer niet dan wel zien gebeuren. Ik hoef maar even te denken aan de recente vervuiling van de Zenne, of de ééntalige (medische) interventiediensten vanuit BSL in Vlaanderen. Brussel moet de wil hebben om sámen te werken. Niet om (on)bewust haar (franco-)wil op te leggen.
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samenwerken is een begrip dat Brussel niet kent. Uitbuiten daarentegen wel. (Bijv. de parkings rond de Heizel op Grimbergen's grondgebied beschouwt Brussel als eigenlijk haar eigen domein..) |
|
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Dit zit ergens in een kelder van MR opgesloten zodat'm de boel niet omzeep helpt
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij willen wel samenwerken, maar zij kennen 'samenwerken' niet.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 4 januari 2011 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Ik mis...
een vette vis
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien Dewever heeft voorgenomen om dit jaar op zijn lijn te letten is een vette vis niet aan te raden.
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |