![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is regeren zonder N-VA mogelijk? Ja. Verstandig? Nee |
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dan nog denken dat het gepeulel gaat trappen in die onzin van "ja, het is allemaal omdat de NVA geen regering wilde vormen dat jullie nu moeten afzien!" Ze kunnen misschien ineens proberen om de stijgende olieprijzen en de aardbeving in Japan (het was misschien den Bart die van de trap viel en door die plots druk op de aardkorst is ze aan de andere kant beginnen verschuiven) in de schoenen van de NVA schuiven.
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maare eerst "breek de staat" en dan bouwen we een nieuwe op.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag je eens af waarom de VU "zichzelf liquideerde" en waarom het nu plots anders zou zijn. Vertel me eens in welke zin het Belgisch establishment plots veranderd zou zijn in leepheid?
|
![]() |
![]() |
#225 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zie jij iemand de staat breken? N-VA doet er alles aan om toch maar niet de indruk te werken dat ze iets gaat afbreken.
|
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het grote verschil in de VU van destijds en de N-VA van nu zit hem in één persoon... Die er voor oppast om hetzelfde lot als den Hugo destijds te ondergaan... En hij heeft verdomme nog gelijk ook... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ In het filmpje van 2002 heeft Hugo Schiltz het over het erfzonde van het voorlogs nationalisme. Het komt me over dat zijn uitspraak van heel diep komt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 maart 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#231 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 16 maart 2011 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit is toch dat de VU al enkele malen uit elkaar is gevallen. Je kan toch gerust stellen dat de stroming 'Bert Anciaux' niet het volknationalisme aanhing. Bart De Wever staat ook niet voor volknationalisme, voor zover ik de zaak begrijp ten minste. De vraag blijft dus. Is de stroming van het Volksnationationalisme sterk aanwezig in de N-VA ? Houdt deze een risico in van andermaal een VU scenario ? Zijn radicale VB'ers welkom bij N-VA ? Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 maart 2011 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zolang Bart De Wever doet waar hij voor staat, zie ik geen problemen, nee. Ik denk dat we dat trouwens van alle partijen mogen verwachten, of waarom zitten die andere partijen anders te staren naar die lichtbak als tamme konijnen? Laatst gewijzigd door Jakko : 16 maart 2011 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
#234 |
Minister-President
|
![]() http://www.n-va.be/citaten/n-va-kiez...meest-tevreden
meningen van andere ex-vuers (een decennium later): http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4759771022.htm Laatst gewijzigd door Jakko : 16 maart 2011 om 12:09. |
![]() |
![]() |
#235 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit zijn profetische woorden. Volgens mij is dit exact wat er gaat gebeuren als er een regering gevormd wordt zonder N-VA. Ze hebben dan niets meer te verliezen bij de volgende verkiezingen en zullen dit op tafel leggen. |
|
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de politiek kan het echter snel keren. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 maart 2011 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
#237 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Kiezers zijn ook opportunisten, hé. Het moment dat zij merken dat een partij een kans maakt om een belangrijk programma te realiseren zullen zij tijdelijk hun steun aan die partij geven. Maar vergeet niet dat er ook in de traditionele partijen heel wat mensen zijn die geen aversie hebben van het onafhankelijkheidsidee. Als puntje bij paaltje komt en de totale onbestuurbaarheid van dit land op het spel staat, zouden die ook eens heel wat radicaler kunnen reageren. Pas op, ik ben geen voorstander hé. Ik stel gewoon vast wat er leeft onder de mensen en hoe de politiek daar op reageert. Als pragmatist wil ik gewoon een goed bestuurd land met gezonde financiën en normale democratische regels en ik heb niet mijn kop zover in de grond om te weten dat dat in een onafhankelijk Vlaanderen gemakkelijker te realiseren is... |
|
![]() |
![]() |
#238 |
Minister-President
|
![]() De Vlaamse opinie (stem) zal nog verder radicaliseren (er is nog altijd groeipotentieel voor de N-VA, niet enkel bij het VB te zoeken) tegen het Waalse non. Ik dacht dat het in die zin mocht geïnterpreteerd worden. Uit de context gerukt kan het natuurlijk alle kanten uit. Ook Carl DeVos is in zijn opiniestuk "De pest en de cholera" een gelijkaardige mening toegedaan, hoor. De schrik (afstraffing) voor verkiezingen zit er wel degelijk in: het zal, zonder de N-VA, een verdomd goed akkoord moeten worden. Dat u dat ziet zitten is bewonderenswaardig.
Laatst gewijzigd door Jakko : 18 maart 2011 om 12:58. |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zij zijn idd beiden nodig (tenzij VB zou decimeren bij de volgende verkiezing, maar ik zie daar eigenlijk geen tekenen voor, vanavond bij de peiling weten we meer), maar toenadering vóór het moment dat ze samen een meerderheid in zetels hebben in het Vl Parlement( want d�*�*r zal het moeten gebeuren) ... zou voor beiden contraproductief zijn op het moment dat ze samen die meerderheid hebben (2014?), die niet gebruiken, zou hen door hun respectievelijke kiezers ongetwijfeld zwaar aangerekend worden. |
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |