Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 maart 2011, 13:26   #201
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel VB draait even goed mee in het Belgisch systeem en het cordon is het resultaat. Dat zal ook het lot van de N-VA zijn. Dat of een VU-scenario, wat gezien de samenstelling van de N-VA achterban wellicht waarschijnlijker is.

Of dacht je werkelijk dat de Belgische staat in de afgelopen vier jaar ergens veranderd is van karakter???
de Belgische Staat is dood Pelgrim, en wel bij de gratie van de N-VA.
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:41   #202
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de Koning is in deze te lezen als de uitvoerende macht ... maw de regering

je lijkt dat een beetje te vergeten
Welke regering ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:47   #203
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tel het aantal zetels eens van N-VA in het federaal parlement.
De enige reden waarom N-VA mee mag doen - binnen de netjes afgebakende lijntjes - is uit vrees voor nieuwe verkiezingen. Zodra iets anders de communautaire discussie verdringt (ik denk aan bvb een nieuwe financiële crisis die er zit aan te komen dankzij het reddingsplan dat N-VA méé goedkeurde) zal de N-VA weer op haar plaats gezet worden, dus irrelevant gemaakt worden, zal een regering zonder N-VA gevormd worden (perfect mogelijk) en zal tijdens die regeerperiode alles uit de kast gehaald worden om N-VA onschadelijk te maken, VU gewijze.

Het €uropees bail-outfonds zal trouwens op termijn voor N-VA wel eens de doodsteek kunnen zijn.
Tot nader order is en blijft de N-VA de grootste partij, zowel op Vlaams als op federaal vlak.

Tot je grote frustratie. De overgrote meerderheid van je berichten is zuivere N-VA bashing. Je bent er werkelijk door bezeten. Niet dat het iets uitmaakt. Anderen hebben hetzelfde geprobeerd en ze hebben allemaal gefaald. Ik heb meer respect voor een echte belgicist dan voor iemand die zogezegd een linkse Vlaams-nationalist is maar in al zijn berichten het tegenovergestelde etaleert.

En als het belgisch vaatje niet volstaat sleur je er Europa bij. Alsof de N-VA in deze materie iets in de pap te brokkelen heeft.

Je prietpraat begint fameus op mijn zenuwen te werken en niet alleen op de mijne. Ik verzoek je dan ook vriendelijk maar dringend je te focussen op je utopisch partijtje dat alleen in je dromen bestaat en de echte Vlaams-nationalisten niet steeds te ergeren met je onzin. Dank bij boorbaat.
robert t is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:48   #204
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke regering ?
speelt met iemand anders' voeten hé
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:49   #205
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Tot nader order is en blijft de N-VA de grootste partij, zowel op Vlaams als op federaal vlak.

Tot je grote frustratie. De overgrote meerderheid van je berichten is zuivere N-VA bashing. Je bent er werkelijk door bezeten. Niet dat het iets uitmaakt. Anderen hebben hetzelfde geprobeerd en ze hebben allemaal gefaald. Ik heb meer respect voor een echte belgicist dan voor iemand die zogezegd een linkse Vlaams-nationalist is maar in al zijn berichten het tegenovergestelde etaleert.

En als het belgisch vaatje niet volstaat sleur je er Europa bij. Alsof de N-VA in deze materie iets in de pap te brokkelen heeft.

Je prietpraat begint fameus op mijn zenuwen te werken en niet alleen op de mijne. Ik verzoek je dan ook vriendelijk maar dringend je te focussen op je utopisch partijtje dat alleen in je dromen bestaat en de echte Vlaams-nationalisten niet steeds te ergeren met je onzin. Dank bij boorbaat.
dus enkel blinde gelovers in de N-VA kunnen echte Vlaams-nationalisten zijn?
Oud 15 maart 2011, 13:49   #206
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

²
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:49   #207
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel VB draait even goed mee in het Belgisch systeem en het cordon is het resultaat. Dat zal ook het lot van de N-VA zijn. Dat of een VU-scenario, wat gezien de samenstelling van de N-VA achterban wellicht waarschijnlijker is.

Of dacht je werkelijk dat de Belgische staat in de afgelopen vier jaar ergens veranderd is van karakter???
Ik vermoed ook dat de nieuwe aanwinsten in de achterban sinds de verkiezingsoverwinning bij de N-VA vooral bestaat uit minder radicale opportunisten. Ik vermoed niet dat radicale ( ex-) VB' ers welkom zijn bij de N-VA.

Ik ben echter maar aan het gokken.

Een VU scenario lijkt me niet uitgesloten maar daar zullen nog minstens een paar maanden moeten overgaan.

Het gaat er vooral om spannen als er echt iets gaat gebeuren wat de bevolking zelf hard raakt en wat een directe oorzaak vindt in de politieke deadlock.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 maart 2011 om 13:58.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:49   #208
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Robert, al de zever in je post is gewoon een persoonlijke aanval op mij dus dat sla ik over wat het doet absoluut niet ter zake. Zoals gewoonlijk weet je op mijn kritiek niets van antwoord te geven.

Wat wél interessant is is dat je dit toegeeft:

Citaat:
Alsof de N-VA in deze materie iets in de pap te brokkelen heeft.
Of waarmee je eigenlijk toegeeft dat €uropa beslist en alle communautaire discussies volstrekt irrelevant zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:51   #209
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vermoed ook dat de nieuwe aanwinsten in de achterban sinds de verkiezingsoverwinning bij de N-VA vooral bestaat uit minder radicale opportunisten. Ik vermoed niet dat radicale ( ex-) VB' ers welkom zijn bij de N-VA.

Ik ben echter maar aan het gokken.

Een VU scenario lijkt me niet uitgesloten maar daar zullen nog minstens een paar maanden moeten overgaan.

Het gaat er vooral om spannen als er echt iets gaat gebeuren wat de bevolking zelf hard raakt en wat een directe oorzaak vind in de politieke deadlock.
spin van het zuiverste soort hé ... die nieuwe N-VA kiezer heeft weldegelijk gekozen voor dat heel duidelijk confederaal programma van de N-VA (met op termijn het einde van B als streefdoel)

dat valt niet te ontkennen, alle pogingen tot 'uitleg van jun2010' ten spijt.
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:52   #210
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mantra alert
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:55   #211
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nieuwe politieke correctheid is opgestaan.
Sinds N-VA in de Vlaamse regering zit is een kritische mening hebben gelijk aan landsverraad.

We zijn van autoritair Belgisch staatsnationalisme aan het evolueren naar autoritair klein-Vlaams staatsnationalisme.

Dit is hoe het klein-vlaams staatsnationalisme vandaag spreekt:

Citaat:
frustratie (...) bashing (...) bezeten (...) ik heb meer respect voor een echte belgicist dan voor iemand die zogezegd een linkse Vlaams-nationalist is (...) je prietpraat begint fameus op mijn zenuwen te werken (...) niet steeds te ergeren met je onzin.
De typische holle frasen van partijslaven die geen kritiek meer kunnen verdragen.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:55   #212
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mantra alert
Q.E.D.

Wie niet N-VA blindelings achternavolgt ...
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:59   #213
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
spin van het zuiverste soort hé ... die nieuwe N-VA kiezer heeft weldegelijk gekozen voor dat heel duidelijk confederaal programma van de N-VA (met op termijn het einde van B als streefdoel)

dat valt niet te ontkennen, alle pogingen tot 'uitleg van jun2010' ten spijt.
De beweegredenen van de kiezers zijn niet relevant, het gaat om het aantal zetels in het parlement. Als je echt gelooft dat het Belgisch establishment plots het licht heeft gezien ben je echt wel ongelofelijk naïef. Zodra ze de kans krijgt is de N-VA geliquideerd, net zoals het VB wordt geliquideerd en de VU werd geliquideerd.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 14:00   #214
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Zeker weten.

Wat de Vlamingen zich laten aannaaien is onvoorstelbaar. Men zou nog kunnen aannemen dat de onnozelen het niet weten dat ze bedrogen worden, maar niets is minder waar. De Vlamingen weten dat ze bedrogen en bestolen worden en toch laten ze dit gebeuren.

Is er toch een stuk waarheid in de bewering van de Franstaligen dat het allemaal 'Vlaamse boertjes' zijn ? Het beeld van 100 jaar geleden van de keuterboer die naar de markt gaat en verblind door al dat mooi bedrogen wordt. Thuis merkt hij dat ze hem weer liggen hadden. Nooit meer, zo'n kaakslag !! En volgende week van het zelfde. Opnieuw en opnieuw.

Bij dergelijke mensen helpt 'een sjot in zijn klokkenspel'.(figuurlijk)
Tja idd, een kwestie van instelling, van mentaliteit. Die zit er in gebakken bij ons.
Heb dat zelf moeten afleren int begin dat ik in NL woonde. Heeft een heel tijdje geduurd maar nu ist gedaan om mee mijn voeten te spelen. Zonder Ollander te worden tot beetje in positieve zin "nederlandse ad-rem"mentaliteit overgenomen.
Dus m.a.w. een Vlaamse Leeuw die echt bijt, niet meer getemd is. Vlamingen moet niet alleen zingen "ze zullen hem niet temmen"maar ook laten zien dat ze niet te temmen zijn. Die vlaamse leew lijk eerder een circusleeuw aan de leiband van een franse dompteuse Madam NON bv.
Dat ik een Nederlands leewin getrouwd ben heeft de vlaams getemde leeuw idd niet getemd gemaakt.
Dus Vlaanderen maak dat lied eens waar dat ge zingt: "Ze zullen em nie temmen, de fiere Vlaamse leeuw" En miss moet de Oranje leeuw een handje helpen. Die laten in de voetbal wel zien dat ze niet getemd zijn.
Oud 15 maart 2011, 14:02   #215
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om dan terug te komen naar de essentie, die de Roberts en de Anna Listen niet willen zien:

Citaat:
Tel het aantal zetels eens van N-VA in het federaal parlement.
De enige reden waarom N-VA mee mag doen - binnen de netjes afgebakende lijntjes - is uit vrees voor nieuwe verkiezingen. Zodra iets anders de communautaire discussie verdringt (ik denk aan bvb een nieuwe financiële crisis die er zit aan te komen dankzij het reddingsplan dat N-VA méé goedkeurde) zal de N-VA weer op haar plaats gezet worden, dus irrelevant gemaakt worden, zal een regering zonder N-VA gevormd worden (perfect mogelijk) en zal tijdens die regeerperiode alles uit de kast gehaald worden om N-VA onschadelijk te maken, VU gewijze.

Het €uropees bail-outfonds zal trouwens op termijn voor N-VA wel eens de doodsteek kunnen zijn.
De cijfers (de enige relevante)
Totaal zetels in het parlement: 150
zetels N-VA: 27

N-VA kan dus zo opzij geschoven worden.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 14:06   #216
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel kunnen we wel Vlamingen zijn als we niet "geloven" in N-VA. Ik begin daar steeds meer aan te twijfelen. Nu ik behoor dan ook maar tot de 20% Vlamingen die niet voor die partij hebben gestemd.
solidarnosc is offline  
Oud 15 maart 2011, 14:13   #217
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat ik een "blinde gelover" van de N-VA ben? Iedere partij heeft haar tekortkomingen, daar ben ik me van bewust. Maar tussen d�*t en bewust trachten een partij te vernietigen is er een wereld van verschil.
robert t is offline  
Oud 15 maart 2011, 14:18   #218
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat ik een "blinde gelover" van de N-VA ben? Iedere partij heeft haar tekortkomingen, daar ben ik me van bewust. Maar tussen d�*t en bewust trachten een partij te vernietigen is er een wereld van verschil.
er is ook een wereld van verschil tussen het relativeren van het succes van een partij en die trachten te vernietigen.
Oud 15 maart 2011, 15:02   #219
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De beweegredenen van de kiezers zijn niet relevant, het gaat om het aantal zetels in het parlement. Als je echt gelooft dat het Belgisch establishment plots het licht heeft gezien ben je echt wel ongelofelijk naïef. Zodra ze de kans krijgt is de N-VA geliquideerd, net zoals het VB wordt geliquideerd en de VU werd geliquideerd.
de VU werd niet geliquideerd

de VU liquideerde zichzelf.

tiens, dat haalt eigenlijk wel heel uw stelling onderuit
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 15:04   #220
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Om dan terug te komen naar de essentie, die de Roberts en de Anna Listen niet willen zien:

De cijfers (de enige relevante)
Totaal zetels in het parlement: 150
zetels N-VA: 27

N-VA kan dus zo opzij geschoven worden.
dat zou jij wel willen hé, dat wij Vlamingen blijven rekening houden met wat er aan de andere kant van de taalgrens gewenst wordt

die tijd is definitief voorbij Pelgrim, leer ermee leven.

de Sp-a (en Groen!) heeft de boot gemist en zal onder die naam, in die vorm, met die mensen nooit meer een rol spelen in Vlaanderen.
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be