![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij voelt je aangesproken ? dus tja wat is jouw referentiekader hé ? (ter info , ik woon niet in de Rand)
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je dat belachelijk? Dat is anders niet belachelijker dan dat eerste anders. Laatst gewijzigd door Garry : 19 maart 2011 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstalige gezinnen in de Rand nemen genoegen met een rijwoning. Vlaamse gezinnen hebben liever een villa 30 kilometer verderop tussen het eigen volk. Het scheelt een file, maar is net zo duur. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 maart 2011 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Praat papa ondertussen al wat "Franseej"? Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 maart 2011 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
#225 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Vlabinvest" biedt huur- en koopwoningen aan in de brede Vlaamse Rand tegen een scherpe prijs en dit enkel voor mensen die een band hebben met de streek en die niet meer verdienen dan een bepaald bedrag. Tegenwoordig doet Vlabinvest dit quasi altijd in nauwe samenwerking met de lokale sociale huisvestingsmaatschappij. Er is een adviescomité dat oordeelt over ‘de band met de streek’. Nu mag u mij eens komen uitleggen wat die band met de streek betekent? Vooral geen Nederlands spreken en Vlamingen pesten hoort daar volgens mij niet bij. Citaat:
http://theotuurt.wordpress.com/2010/...t-der-duivels/ Laatst gewijzigd door Jakko : 19 maart 2011 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaam vlucht massaal de goedkope provincie in. Franstaligen en migranten hechten meer aan lokatie. |
|
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is het goedkoop om over "De Vlaam" te spreken in de rand, er zelf wonen, maar steeds de billen krampachtig toeknijpen wanneer men naar uw motivatie vraagt?
|
![]() |
![]() |
#228 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hetgeen een goede zaak is, omdat LDD met de kiesdrempel in aanraking gaat komen, en de VB zetels die naar het NVA gaan gedecordoniseerd worden.
#229 |
Burger
|
![]() Om even terug te komen op de "Vlaming in de Rand". Als Vlaming in de Rand, kan ik gerust zeggen dat woning ONBETAALBAAR geworden zijn. En niet enkel in de Rand rond Brussel.
Ja, er zijn nog Vlamingen dat hier een woning kunnen kopen, maar zij die het doen, doen het vaak met: a) Veel geld van de ouders b) Met een lening van 30!!! jaar c) Combinatie van a & b Het probleem dat zich voordoet, is dat je nu hebt dat Franstaligen hun woning in Brussel verkopen ( want daar zijn de woningen nog iets duurder ), en zich dan een betere woning aanschaffen in de Rand. Sociale woning in België. Je zit met een wachttijd van een paar jaar. Een tijd geleden waren er een paar rijwoningen te koop in Machelen, voor 105.000 / 125.000€ zoiets ( en was VEEEEEEL werk aan die woningen ). En je moest voldoen aan een waslijst van voorwaarden ( onder bepaalde loon zitten, Nederlandstalig ( of willen aanleren )) enz. Na de verkoop was de lijst online te vinden van de kandidaat kopers. En waren genoeg kandidaten ( stuk of 30 mensen ) dat zich ingeschreven hadden. Van alle kandidaten was er +- 1/4de wat je herkent als Vlaams namen. De rest was Arabische namen, dan Franstalige namen, en een beetje Oost Europese namen enz. Je zal hetzelfde als je naar de open deur dagen ging, en was VEEL volk op afgekomen. De mensen dat er Nederlands spraken. Ik heb er geen gezien, waren allemaal Franstaligen. Groot deel was blijkbaar mensen dat van Brussel naar de Rand wouden komen. Je zag duidelijk hoe zeer de druk op de Rand gemeenten zoals Machelen is, voor het vervreemden / verfransen. De eerste persoon dat hier komt vertellen dat ik niet weet waarover ik spreek, is iemand dat duidelijk niet in deze buurt woont. Na een jaar en half constant rond zoeken naar betaalbare woningen, tot zelf krotten ( waar men nog 95.000€ durfde vragen voor 4 muren en stukje grond ) voor op te knappen ( lees totaal herbouwen om erin te kunnen leven! ), was de conclusie simpel: België is onbetaalbaar geworden. Of je moet ergens rond de Franse grens willen gaan wonen, en daar ben je ook nog 100.000€ kwijt aan een simpel rijwoning. Sommige mensen kunnen ermee leven om 30 jaar een lening te betalen, maar dat is niet aanvaardbaar in mijn boekje. Eenmaal je ophoud met het typische Belgische gevoel van in België te blijven, en gaat rondkijken in het Buitenland, dan ontdekt je een totaal andere wereld. Mijn conclusie was simpel: "Fuck België". En we zijn nu een woning aan het aankopen in Duitsland. Prijs: 1/5de van typische huisprijzen in de Rand, 1800m², Dubbel woning ( heeft opknap werk nodig, maar instap klaar ), enz enz. Gevolg is, we hebben geen lening meer nodig, we emigreren weg van België en beginnen een nieuw leven in Duitsland ( waar ook heel wat zaken goedkoper zijn ). Neem mijn woord er niet voor, bekijk gerust maar de verschillen op site zoals hier: http://www.huis-eifel.de/2.html http://www.immopool.de/ ... Is maar een deel van de sites dat we gebruikt hebben. Voor wat je in België betaald voor een rijwoning, koop je de equivalente massieve Villa in Duitsland over de grens. Of voor waar je hier niet eens een Krot voor kan kopen, koop je een mooi huis in Duitsland. Willen of niet, in mijn mening, wordt de Vlaming verdreven uit zijn eigen gebied. Franstaligen / N-Afrikanen / enz, dat uitwijken weg van Brussel naar de Rand. Nederlanders in het Noorden en de Limburg. Binnen 50 a 100 jaar, blijft er niet veel meer over van de Vlaming tegen dit tempo. En er wordt te weinig gedaan tegen deze markt speculatie, dat de Vlamingen wegjaagt. |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#232 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans struikel je hier regelmatig over de posts die uitweiden over hoe rijk de Vlaming en hoe arm de FR en migranten zijn. Alle vergelijkende onderzoeken laten zien dat Brussel eo een relatief goedkope plaats is per m2. Citaat:
Citaat:
Wat is er mis met een hypo van 30 jaar? Citaat:
De Vlaming kan, best een rijwoning betalen, maar opteert voor een villa in een goedkoop gebied. Citaat:
Omdat je geen villa dichtbij Brussel kunt betalen ben je verdreven? Citaat:
En terecht. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 maart 2011 om 20:08. |
||||||
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tijd dat de modale Vlaming de mening was toegedaan dat de redding slechts kon komen van Belgicistisch geörienteerde partijen ligt definitief achter ons. Er is een tectonische verschuiving geweest. LDD loopt inderdaad leeg. Maar bij het VB lijkt het bloeden te zijn gestopt. Maar geen enkele van de traditonele partijen maakt een flinke sprong voorwaarts. De CD&V is dolgelukkig dat ze niet verder achteruit gaat en het ziet ernaar uit dat VLD en SPa nooit meer boven 20 % uitkomen. De "goeie ouwe tijd" komt nooit meer terug.
#234 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Ivm de Rand, is het vrij simpel. Woning aangekocht in Brussel, zijn nu ... iets meer waard dan pakweg 10 a 20 jaar geleden. Een deel dankzij een grondig expansie van Europese Ambtenaren. Deze kopen woningen op tegen hoge prijzen => Huidige Franstaligen en migranten kopen dan woningen in de Rand. Dan is er nog de leuke toestand zoals de externe leningen vanuit hun origineel land. Zoek dat eens op. De Rand word dan te duur voor de huidige bewoners, en deze zoeken dan een oplossing. Vraag eens rond bij de Immo bedrijven in de Rand. Een groot deel van hun cliënteel is nu Franstalig / Migrant, en voor groot deel afkomstig uit Brussel. Citaat:
Als gij graag tot je Pensioen of langer, wilt vast hangen aan een hypotheek, waarbij beide partners moeten blijven werken om een woning te bekostigen? Er is een grondige evolutie gegaan van 1 inkomst huwelijken, naar dubbel inkomst huwelijken, waarbij ook de tijd voor leningen, exponentieel omhoog gegaan is. Waar 10 a 20 jaar geleden, mensen nog maar een 20 a 25 jaar lening nodig hadden voor het nodige krediet, is nu 28 a 30 jaar de standaard aan het worden. Op een bepaald moment gaan we hier ook eens Amerikaanse toestanden gaan meemaken, als een groep mensen hun leningen niet meer kunnen betalen. Citaat:
Of de persoon nu Nederlander, Belg, Chinees, of Amerikaan is, iedere persoon op deze planeet heeft de voorkeur om maximaal voor zijn geld te krijgen. Feit dat de Brussel rand, de prijzen onhoudbaar geworden zijn ( en niet enkel in de Rand ), heeft als gevolg dat de Vlaming verdreven word in zijn eigen gebied. Citaat:
Wie zegt dat mensen een Villa willen? Mensen willen waarde voor hun geld. Mensen zijn ook blij met een rijhuis, maar als rijhuizen evenveel kosten als villa's 10 a 15 jaar geleden, dan is er iets grondig mis! Ik ga hier niet te veel woorden aan vuil maken, ik zie aan je respons dat je graag je gelijk wilt halen in deze discussies door men woorden te verdraaien, ... Doe maar zoals je wilt. Voila, je wint, ben je blij? Nee, Ja? Maar het veranderd niets aan de toestand dat zich afspeelt in de realiteit. Ik heb geen nood om te "winnen" op een forum ergens. Ik zeg gewoon mijn mening, en wat ik zie rondom mij. Ben je er niet meer ok, fijn, dat is je mening. Maar kom niet zagen als je kinderen, of kleinkinderen in de toekomst geen woning meer kunnen betalen in België. |
||||
![]() |
![]() |
#235 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Tja we wonen in Vlaanderen en wie slaapt bij de hond krijgt nu eenmaal luizen. en het feit dat jij als "marxist" met je pro-Belgie houding een "franstalig" imperialisme steunt, iets wat je in elk ander land van de wereld zou veroordelen....maar niet hier in Belgie. Het is die dubbelzinnigheid die ik aan de kaak stel, en ik stel vast dat heel veel "linksen" het daar blijkbaar moeilijk mee hebben. Je zegt dat je geen voorstander bent van een staatshervorming, ik eigenlijk ook niet. Belgie is niet te hervormen...het is een gedrocht opgedrongen door mensen die jij als "marxist" bestrijd. VB in een cordon en de N-VA als kartelpartner van de Cd&V kunnen niet echt "wegen" op het beleid hé. Mss dat er nu andere tijden aanbreken.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 20 maart 2011 om 05:53. |
|
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
LSP et MR ensemble dans la lutte. Tous ensemble ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verticaal geklasseerd.
|
![]() |
![]() |
#238 |
Minister-President
|
![]() Ja vooral aan "La Hulpe"
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Graag een inhoudelijke reactie op: Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Wat me verbaast is dat slechts 40% voor de CD&V zou stemmen. Ze hebben nogthans de huidige Vlaams Ministerpresident. Wil dit zeggen dat de kiezer vind dat de Vlaamse regering niet goed bezig is onder Kris Peeters ? wat ben jij toch soms "vreemd" verbaasd hé. Mss trekt de vlaamse kiezer gewoon de lijn door van de verkiezingen van 2010. Mss ziet de Vlaamse kiezer liever iemand van de N-VA als ministerpresident , als men moet onderhandelen tussen Wallonie en Vlaanderen betreffende de boedelscheiding ? Het moet echt wel pijn doen voor jullie hé die verkiezingsuitslag en deze "peiling" (voor wat een peiling waard is natuurlijk). Alle registers opengetrokken tijdens de aanloop van de verkiezingen, van Belgische ondernemers via het ABVV tot aan de "katholieke" vakbond die vanop de kansel riep "Gij zult niet stemmen op den N-VA". Dan de verkiezingsuitslag, de campagne van de franstalige media tegen de N-VA en dan nog zo een "peilingsuitslag" halen Persoonlijk heb ik Star Wars (verfilming van boek/deel 4) in de bioscoop gezien. The force zegt me dat jij niet zo oud bent......
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De heren en mevrouwen journalisten van 'onze' openbare omroep hoeven toch geen publiciteit voor welbepaalde kranten te maken, laat staan diezelfde welbepaalde kranten te verkopen? ![]() Ik zou het natuurlijk wél op prijs stellen mochten die 'ze' van de VRT aan hun kijkers eveneens een goede CD geven. Het is niet uitgesloten dat dat hun kijkcijfers wat zou kunnen opkrikken. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |