Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2011, 00:59   #221
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ik zie het probleem niet... Marokko is nog altijd een soeverein land.

Het is niet omdat in Belgie nationaliteit & cultuur geen waarde heeft, dat dit voor andere landen ook zo dient te zijn.
Dit is geen eerstekeus argument en dus afval.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 08:00   #222
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dit is geen eerstekeus argument en dus afval.
dat zou best kunnen

Maar belang heeft dat toch niet. Ethno-Vlamingen zullen geen kinderen hoeven te verwachten van Marrokko ongeacht de beste argumenten dat aan hun impotent/kinderloos brein ontspruit... enkel een imam kan hen nog helpen.

Et ça, c'est la vérité

Laatst gewijzigd door Raven : 7 mei 2011 om 08:01.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 10:37   #223
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Weet U wat 'n dieptepunt is?

Kinderen ter wereld brengen wetende dat je niet in staat bent ze op te voeden en ze dan ter adoptie aanbieden!

Er zijn weeskinderen, kinderen die géén ouders meer hebben, die wegrotten in weeshuizen omdat ze bvb niet de juiste leeftijd hebben, te oud zijn, iedereen wil graag 'n pasgeboren kindje, 'n onbeschreven blad, dat nog gekneed kan worden naar eigen inzicht. De iets oudere kindjes of kinderen, pubers zelfs, zouden misschien teveel problemen geven, die hebben al 't 1 en ander meegemaakt, dus laat die échte weeskinderen maar in die weeshuizen.

Laat mensen die niet in staat zijn 'n kind groot te brengen, op te voeden, in te staan voor hun geluk, hun welzijn, kortom; �*lles waar 'n kind recht op heeft, maar kinderen maken en ter adoptie aanbieden, geef ze bovendien nog inspraak in wáár het kind terecht komt en hoe 't opgevoed moet worden, welke religie de adoptie ouders moeten hebben.

Ik noem dat 'weggeven' ja, of zelfs 'verkopen'.

D�*t is 't dieptepunt Edina! Je eigen vlees en bloed weggeven!

Maar ja, 't is allemaal de schuld van 't kolonialisme. Makkelijk.
Ze maken (opwekken) dat is plezant. . . ze nadien moeten opvoeden dat is ambetant.

Vooruit dan maar!: 'One way ticket' to Brussel's, 'Allah' zal er wel voor zorgen dat ze het ginds naar hun zin krijgen!

Het succes ervan lijkt mij wel uiterst twijfelachtig. Het Marokkaans model is hier niet meer een 'unicum' (exotisch) en de 'Trend' is eraf. De voorgarde heeft hier de laatste decennia ook wel lelijk huis gehouden.

Daarbij is de aanbieding ook zeer gering:

Een modelletje met een gaatje onderaan en een met een piemeltje.

Qua kleur, is er eigenlijk ook weinig afwisseling en de intellectuele prognose is eerder aan de zwakke kant.

'John Lennon', 'Albert Einstein' en vele anderen waren niet Marokkaans.

Het is wel begrijpelijk dat ze graag hun zwoele en dorre woestijnen willen verpachten om, van onze heerlijke fris-zonnige weiden en heiden te kunnen komen genieten.

Dit zou moeten kunnen, tijdelijk en aan onze gewone Marktvoorwaarden!!!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 10:40   #224
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zou best kunnen

Maar belang heeft dat toch niet. Ethno-Vlamingen zullen geen kinderen hoeven te verwachten van Marrokko ongeacht de beste argumenten dat aan hun impotent/kinderloos brein ontspruit... enkel een imam kan hen nog helpen.

Et ça, c'est la vérité
Mogen Marokkaanse Belgen in feite wèl witte Belgische weeskindjes adopteren en ze dan islamitisch opvoeden?
Of wordt er in dat geval ook geluisterd naar de weggeefouders die geen moslimkind wensen?

Als ik Edina goed begrijp moet zoiets dus weldegelijk kunnen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 mei 2011 om 10:42.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 13:44   #225
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Mogen Marokkaanse Belgen in feite wèl witte Belgische weeskindjes adopteren en ze dan islamitisch opvoeden?
Of wordt er in dat geval ook geluisterd naar de weggeefouders die geen moslimkind wensen?

En waarom zou niet iedere staatsburger zich mogen aanmelden?
Oud 7 mei 2011, 13:47   #226
eno2
Banneling

Standaard

bruggeman
Citaat:
Het is wel begrijpelijk dat ze graag hun zwoele en dorre woestijnen willen verpachten om, van onze heerlijke fris-zonnige weiden en heiden te kunnen komen genieten.
weiden en heiden

met jullie gebetonneerde jungle

ik beklaag ze, de adoptiemarokkaantjes
Oud 7 mei 2011, 13:48   #227
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zou best kunnen

Et ça, c'est la vérité
normaal hé, ze wensen eerstekeusvlamingen, geen afval
Oud 8 mei 2011, 07:54   #228
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Marokaanse belgen mogen, net zoals ethnische vlamingen, GEEN criteria zetten over huidskleur, afkomst, geslacht en geloof. Dus als zij dat niet doen, kunnen zij wel degelijk een ethnisch vlaamse weeskindje opvoeden naar islamitische wijze. Ik zie daar niets verkeerd mee, en ik hoop u ook niet want dat zou betekenen dat u tegen de multiculturele samenleving bent.

Maar u zal ook begrijpen dat de adoptiegever, namelijk de Marokkaanse staat, zowieso het laatste woord heeft. En zij hebben het recht, -en doet dit dus ook-, WEL opschortende voorwaarden te stellen... namelijk dat de adoptienemers moslim zijn.

Daar kan u enkel maar mee leren leven. Er zijn toch nog vele andere landen buiten Marokko waaruit u kan adopteren?

Laatst gewijzigd door Raven : 8 mei 2011 om 07:54.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 11:34   #229
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Marokaanse belgen mogen, net zoals ethnische vlamingen, GEEN criteria zetten over huidskleur, afkomst, geslacht en geloof. Dus als zij dat niet doen, kunnen zij wel degelijk een ethnisch vlaamse weeskindje opvoeden naar islamitische wijze. Ik zie daar niets verkeerd mee, en ik hoop u ook niet want dat zou betekenen dat u tegen de multiculturele samenleving bent.
En sinds wanneer is dat verboden?

Misschien sedert dat Marokko iets meer dan sardientjes naar het Westen exporteert?

'Marokaanse belgen', zijn dat soms deze met een dubbele identiteitskaart?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 11:57   #230
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar u zal ook begrijpen dat de adoptiegever, namelijk de Marokkaanse staat, zowieso het laatste woord heeft. En zij hebben het recht, -en doet dit dus ook-, WEL opschortende voorwaarden te stellen... namelijk dat de adoptienemers moslim zijn.

Daar kan u enkel maar mee leren leven. Er zijn toch nog vele andere landen buiten Marokko waaruit u kan adopteren?
nogmaals, het zal me een varkensworst wezen wat de marokkaanse regering als eis oplegt: geen (blond) haar op mijn (blanke) hoofd dat eraan denkt om ooit een marokkaantje te adopteren;

Mijn vraag is meer algemeen.

Politiek correcte Edina schrijft een paar pagina's terug dat de weggeefouders HET RECHT hebben (als ze moslim zijn zeker) om te eisen dat hun kinderen in een moslimgezin, geen homo's etc... worden opgenomen. Dit was nieuw voor me, maar blijkbaar mag hier dus wel een uitzondering op de AD wetten worden gemaakt.

Daarom vraag ik me af of blanke belgische christelijke weggeefouders dus ook kunnen eisen dat hun kind enkel door katholieken zal worden opgevoed.

U lijkt het normaal te vinden dat de marokkaanse regering kan beslissen wie hun wegwerpmarokkaantjes dan zullen adopteren, maar ik heb de indruk dat u datzelfde recht niét wenst te geven aan belgische weggeefouders? Klopt dit?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2011 om 11:58.
Oud 8 mei 2011, 12:12   #231
eno2
Banneling

Standaard

cynara
Citaat:
Politiek correcte Edina schrijft
Tegenwoordig ben je al poco als je gewoon correcte info geeft
Citaat:
een paar pagina's terug dat de weggeefouders HET RECHT hebben (als ze moslim zijn zeker) om te eisen dat hun kinderen in een moslimgezin, geen homo's etc... worden opgenomen
ik denk niet dat ze van recht sprak
tsjek
Citaat:
edina:
Het enige wat gebeurt is dan er - in de mate van het mogelijke - wordt rekening gehouden met de voorkeur van de biologische ouders / voorwaarden van het land van herkomst ivm het soort gezin waar het kind in zal worden opgevoed.
geen sprake van recht

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2011 om 12:17.
Oud 8 mei 2011, 12:35   #232
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig ben je al poco als je gewoon correcte info geeft
de info die Edina geeft is dus politiek correct.

Citaat:
ik denk niet dat ze van recht sprak
tsjek
geen sprake van recht
Het blijkt doodnormaal dat de weggeefouders hun voorkeuren kunnen uiten en eisen dat vb. marokkaantjes enkel door moslims worden opgevoed. wat is dat dan als het geen recht is?
Oud 8 mei 2011, 12:42   #233
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
de info die Edina geeft is dus politiek correct.
nee, gewoon correct

Citaat:
Het blijkt doodnormaal dat de weggeefouders hun voorkeuren kunnen uiten en eisen dat vb. marokkaantjes enkel door moslims worden opgevoed. wat is dat dan als het geen recht is?
een al of niet uitgedrukte voorkeur

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2011 om 12:44.
Oud 8 mei 2011, 12:53   #234
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat je slecht geïnformeerd bent over adoptie. In de eerste plaats zijn kinderen die geadopteerd worden niet altijd weeskinderen. Het zijn minstens even vaak kinderen die door de ouders worden afgestaan. Bovendien zijn de wachtlijsten voor binnenlandse adoptie enorm lang of om het in jouw woorden te zeggen er is idd "een gebrek aan weeskinderen hier". Binnenlandse adoptie is tussen haakjes alles behalve een garantie om een blank kind te kunnen adopteren. Een "bruin kindje" in een gezin is dus ook niet per definitie afkomstig uit het buitenland. En tenslotte is het een gangbare praktijk bij binnenlandse adoptie dat de biologische ouder(s) of andere verwanten voorwaarden kunnen stellen aan kandidaat adoptieouders (zoals christelijk zijn, getrouwd zijn, niet homoseksueel zijn,...), net zoals zowat alle landen voorwaarden hebben voor kandidaatouders trouwens. De verontwaardiging hierover is dus weer maar eens hypocriet.
voorwaarden stellen.... gangbare praktijk... maar géén recht, juist. Alleen voor Marokkanen (en Filippino's).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2011 om 12:54.
Oud 8 mei 2011, 14:10   #235
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
voorwaarden stellen.... gangbare praktijk... maar géén recht, juist. Alleen voor Marokkanen (en Filippino's).
Volgens welk recht?

Zijn deze zaken soms per internationaal recht geregeld?

Noppes, denk ik, aangezien elk land dat zijn afval wegschenkt maar gewoon zijn eigen goesting doet in het opleggen van eisen en de landen die dat afval aanvaarden hebben maar te slikken of de afvalstroom naar minderneusophalende stortingsgebieden te zien afvloeien
naah
stuitend
zowel dat gegeven zelf, als de manier waarop door een paar cynische vuilbekjes gevocaliseerd wordt hier over adoptiekinderen

pfrt

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2011 om 14:20.
Oud 8 mei 2011, 14:49   #236
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens welk recht?

Zijn deze zaken soms per internationaal recht geregeld?

Noppes, denk ik, aangezien elk land dat zijn afval wegschenkt maar gewoon zijn eigen goesting doet in het opleggen van eisen en de landen die dat afval aanvaarden hebben maar te slikken of de afvalstroom naar minderneusophalende stortingsgebieden te zien afvloeien
naah
stuitend
zowel dat gegeven zelf, als de manier waarop door een paar cynische vuilbekjes gevocaliseerd wordt hier over adoptiekinderen

pfrt
jamaar, wat is het nu? Jij vond toch ook dat Marokko hun eisen konden stellen aan degenen die hun weggeefkinderen gingen opvoeden?
Oud 8 mei 2011, 15:10   #237
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
jamaar, wat is het nu? Jij vond toch ook dat Marokko hun eisen konden stellen aan degenen die hun weggeefkinderen gingen opvoeden?
Niet bij recht

Dat ligt allemaal veel subtieler, je begint er een vermoeden van te krijgen
Oud 10 mei 2011, 12:33   #238
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn er allen aan voorbijgegaan, maar als Marokko de eis "moslim" stelt aan alle adoptief ouders, dan wil dat zeggen dat de christelijke en joodse minderheden in dat land nooit de mogelijkheid krijgen om een kind te adopteren? Leuke dingen voor den mensch. En ja hoor! zo'n verdrag moeten we tekenen hé.
Wil jij dan zo graag een marokaantje adopteren? Of ben je hier gewoon van je tak aant maken om een beetje op de moslims hun kap te zitten?
Oud 10 mei 2011, 12:49   #239
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wil jij dan zo graag een marokaantje adopteren? Of ben je hier gewoon van je tak aant maken om een beetje op de moslims hun kap te zitten?
ik heb het over de rechten van de mens, iets waar jij en de jouwen zo graag mee schermen. Blijkbaar houdt niks er je van tegen om contracten te ondertekenen met landen die deze rechten schenden en weigeren om christenen en joden marokkaanse kinderen te laten adopteren (ook al komen die vb. uit christelijke of joods gezinnen).

Ik zie niet in waarom ik met deze opmerking moslims zou op hun kap zitten. Normaal zou je nu toch alle hens aan dek moeten staan roepen voor het respecteren van de mensenrechten?

Maar ja, net zoals in Egypte waar geen kat zeurt over de vervolging van de "lichtbruine" niet moslim, zal je waarschijnlijk zelfs geen interesse hebben in de schaarse overlevenden die in marokko nog christelijk of joods zijn.

U weet toch ook dat ze ginds liever de weeskinderen laten verhongeren dat ze door christelijke zendelingen te laten opvangen en verzorgen?

Citaat:
Nederlandse hulpwerkers Marokko uitgezet

AZROU - De Marokkaanse overheid wijst zes Nederlandse hulpverleners van een christelijk weeshuis het land uit. Dat hebben twee ingewijden onafhankelijk van elkaar tegenover het Nederlands Dagblad bevestigd.

Volgens Marokko-kenner Erik Lammers is de voltallige staf van het diaconale project Village of Hope bij het stadje Azrou maandag door de Marokkaanse overheid te verstaan gegeven dat ze binnen drie dagen het land dienen te verlaten. Deze staf telt zo'n vijftien personen, onder wie zes Nederlanders.

De uitwijzing brengt het project in het Middel Atlasgebergte, waar in christelijke gezinnen zo'n 35 weeskinderen worden opgevangen, een zware klap toe, aldus Lammers. Hij is zijdelings bij Village of Hope betrokken en bestudeerde anderhalf jaar de Marokkaanse taal en cultuur.

Het nieuws volgt op de uitwijzing, zondag, van vijf buitenlandse zendelingen. Ook in december werden al vijf zendelingen het land uitgezet. Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen uitte daarover toen zijn grote bezorgdheid.

Volledig islamitisch
Wie na het vertrek van de diaconale buitenlandse werkers de kinderen opvangt, is een grote vraag. Lammers zegt dat de zorg voor weeskinderen onder verantwoordelijkheid van de overheid valt. Hij verwacht dat 'ze weer volledig islamitisch worden opgevoed'. Volgens hem is de staf van Village of Hope beticht van zendingswerk. Maar daar is nooit sprake van geweest, stelt Lammers.
http://www.nd.nl/artikelen/2010/maar...rokko-uitgezet

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 mei 2011 om 12:49.
Oud 10 mei 2011, 21:43   #240
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politiek correcte Edina schrijft een paar pagina's terug dat de weggeefouders HET RECHT hebben (als ze moslim zijn zeker) om te eisen dat hun kinderen in een moslimgezin, geen homo's etc... worden opgenomen. Dit was nieuw voor me, maar blijkbaar mag hier dus wel een uitzondering op de AD wetten worden gemaakt.

Daarom vraag ik me af of blanke belgische christelijke weggeefouders dus ook kunnen eisen dat hun kind enkel door katholieken zal worden opgevoed.

U lijkt het normaal te vinden dat de marokkaanse regering kan beslissen wie hun wegwerpmarokkaantjes dan zullen adopteren, maar ik heb de indruk dat u datzelfde recht niét wenst te geven aan belgische weggeefouders? Klopt dit?
Als morgen beslist wordt dat er geen Belgische adoptiekinderen door kind & gezin aan moslims worden gegeven worden, heb ik daar geen enkel probleem mee. Net zomin ik dus problemen heb met Marrokko hierover.

Daar zit dus het verschil tussen mij & u die wenst andere landen te binden aan dezelfde makke houding & afschuw jegens de eigen cultuur & waarden zoals Belgie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be