Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2011, 07:10   #221
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn antwoord daarop is " nee, ik heb vooral vrijheid ingeleverd door de aanwezigheid van moslims
Ik kan hieruit besluiten dat ge nog nooit ge- of verbouwd hebt.
Een mens kan met zijn eigen geld en op zijn eigendom niet doen wat hij of zij wil.
Het aantal regeltjes waaraan ge moet voldoen is hallucinant.
Als ik ze niet volg dan kunnen ze mijn huis afbreken.
Als een Imam zegt dat ik naar Mekka moet bouw, dan kan ik dit met een glimlach naast me neerleggen.

Als de staat beslist van Quads te verbieden dan moet ik mijn ros op stal laten staan, als een imam dat doet, dan mag ik nog steeds blijven rijden.

En het is dat wat bovenbuur volgens mij bedoelt.
De staat, gezien de wettelijkheid ervan heeft veel meer macht om ons beperkingen op te leggen (en doet dat ook) dan individuele moslims.
Ik ben er dan ook van overtuigd, mocht het Vlaams Blok zoals de PVV meeregeren ipv een marginale fractie te zijn, er zouden nog veel meer beperkingen volgen.

En dat is geen goede zaak.
Ja er zijn problemen in onze maatschappij, maar nee, ze zijn niet van die orde dat ze mijn vrijheid in zulke mate beperken als wat de overheid doet.
En ja, ik sta huiverachtig tegenover de mogelijkheid dat mensen met het profiel van een FdW of GW ooit eens de macht zouden kunnen hebben.
Ik heb alvast mijn vakanties in Nl stopgezet in afwachting van wat gaat komen daar.

Citaat:
Dan begrijp ik niet waarom de verhouding burgers en staat centraal komt te staan, open daar dan een aparte discussie over?
Zijn draad, zijn discussie.
Oud 6 juli 2011, 07:11   #222
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hij kan het goed uitleggen, maar hij heeft ongelijk, die Bovenbuur.
Ge bedoelt dat ge het er niet mee eens bent vermoedelijk. Dat wil daarom nog niet zeggen dat hij ongelijk heeft.
Maar feel free om zijn argumenten te weerleggen.
Daar is de discussie voor.
Oud 6 juli 2011, 08:55   #223
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge bedoelt dat ge het er niet mee eens bent vermoedelijk. Dat wil daarom nog niet zeggen dat hij ongelijk heeft.
Die zijn argumenten zij al zo dikwijls weerlegd. (de uwe ook trouwens)

Laatst gewijzigd door smiley : 6 juli 2011 om 09:00.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 08:59   #224
smiley

Standaard

Citaat:
Ik kan niet spreken voor de situatie in Nederland, maar wel nagaan in welke mate uw bewering klopt voor mezelf.
Is de Belgische staat voor mij een grotere beperking in mijn vrijheid dan de aanwezigheid van moslims?

Mijn antwoord daarop is " nee, ik heb vooral vrijheid ingeleverd door de aanwezigheid van moslims, wat uiteraard niet wil zeggen dat iedere moslim een bedreiging is voor mijn vrijheid!
Ik vind het een inperking van mijn vrijheid dat ik;
- niet in de wijk waar ik werkte in de zomer met korte rok of blote armen kon rondlopen zonder gore, arrogante en bedreigende opmerkingen van groepjes jonge Marokkanen.
- Dat veel vrouwelijke collega's die ervaring van vormen van seksuele intimidatie delen, maar daar zo goed als gen aandacht naar gaat.
- Dat mijn kinderen, opgevoed met open geest, werden beroofd en bedreigd door Marokkaanse " vrienden" die zelfs onze gastvrijheid misbruikten om er met de fietsen van de buren vandoor te gaan.
- Dat er onder moslims zoveel vijandigheid heerst tegenover wat als Westers wordt gezien.
- Dat je als vrouw verdomd goed op je tellen moet letten in buurten met hoog aantal moslims, die vinden dat je buiten niets te zoeken hebt en zeker niet wanneer het doker wordt.
- Dat mijn zoon ook beter kan opletten in bepaalde buurten, omdat hij homo is.
- Dat moslims waarmee ik sprak vaak niet open stonden voor dialoog, alles verzandt onmiddellijk in wat de koran wel of niet toelaat binnen hun al of niet cultureel gekleurde interpretatie daarover.
- dat een gayparade in pakweg Molenbeek al niet meer kan, wegens " provocerend" voor moslims.

- Dat ik van vrouwen hoor dat ze worden aangesproken wanneer hun hoofddoek niet strak genoeg zit!

Ik heb geen Vlaams belangstemmers in mijn vriendenkring... toch voel ik me als vrouw belemmert in mijn vrijheid om te dragen, te doen, te zeggen wat ik wil.
Niet door de Belgische regering, wel door groepen intolerante, discriminerende en vrouwenhatende moslims.

Het moeizaam samenleven met sommige groepen moslims is een apart probleem wat los staat van de problemen van een staat die burgelijke vrijheden inperkt, dat is minstens een even belangrijk onderwerp, maar deze discussie ging toch over moslimmigranten en wat daar nu echt de problemen mee zijn?

Dan begrijp ik niet waarom de verhouding burgers en staat centraal komt te staan, open daar dan een aparte discussie over?
Klopt helemaal. En dan heeft u het in deze tekst nog maar over een deel van de vele problemen gehad.
Oud 6 juli 2011, 09:54   #225
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens kan met zijn eigen geld en op zijn eigendom niet doen wat hij of zij wil.
Als een Imam zegt dat ik naar Mekka moet bouw, dan kan ik dit met een glimlach naast me neerleggen.

Als de staat beslist van Quads te verbieden dan moet ik mijn ros op stal laten staan, als een imam dat doet, dan mag ik nog steeds blijven rijden.

De staat, gezien de wettelijkheid ervan heeft veel meer macht om ons beperkingen op te leggen (en doet dat ook) dan individuele moslims.
Ik ben er dan ook van overtuigd, mocht het Vlaams Blok zoals de PVV meeregeren ipv een marginale fractie te zijn, er zouden nog veel meer beperkingen volgen.

Ja er zijn problemen in onze maatschappij, maar nee, ze zijn niet van die orde dat ze mijn vrijheid in zulke mate beperken als wat de overheid doet.
En ja, ik sta huiverachtig tegenover de mogelijkheid dat mensen met het profiel van een FdW of GW ooit eens de macht zouden kunnen hebben.
Ik heb alvast mijn vakanties in Nl stopgezet in afwachting van wat gaat komen daar.

Je scoort hier een mooi punt.
Toch betreft het hier steeds zaken waar de persoonlijke levenssfeer overgaat in de publieke.
De Islam gaat verder en wil ook binnen je muren je leven bepalen.
Voorlopig hoeven we ons van de ayatollahs en imams geen zak aan te trekken.
In Nederland nemen ze nu maatregelen om in de toekomst te vermijden dat de islam het hele leven publiek en privee gaat dicteren.
Oud 6 juli 2011, 11:04   #226
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Toch betreft het hier steeds zaken waar de persoonlijke levenssfeer overgaat in de publieke.
De Islam gaat verder en wil ook binnen je muren je leven bepalen.
Voorlopig hoeven we ons van de ayatollahs en imams geen zak aan te trekken.
In Nederland nemen ze nu maatregelen om in de toekomst te vermijden dat de islam het hele leven publiek en privee gaat dicteren.
Dat is nu net het hele punt. De islam wil je hele leven bepalen, van de wieg tot het graf, van het opstaan tot het naar bed gaan. Er zijn zelfs regeltjes voor tijdens het slapen; op welke zij je moet liggen zodat djinns niet via je neusgat je lijf binnen kunnen komen.
Daarbij wil de islam niet alleen het hele leven, het hele doen en laten van de gelovigen bepalen, maar ook van de ongelovigen.

Alboreto geeft dat voorbeeld van dat een huis bouwen aan een groot aantal regels onderworpen is. Indien de sluipende islamisering niet gestopt wordt, komen er in de toekomst gegarandeerd nog meer regeltjes bij, zoals dat het hem verboden wordt zijn toilet in de richting van Mekka te bouwen. En ook een leuke, dat het hem verboden wordt om een huis te hebben dat hoger is dan het laagste huis van een islamiet.
Alboreto zal ook niet meer na een dag hard werken om zijn jizya te kunnen betalen, in zijn eigen tuintje van een koud biertje kunnen genieten, want het zal immers verboden zijn voor ongelovigen om zichtbaar alcohol te nuttigen, als alcohol al niet helemaal uitgebannen wordt natuurlijk.
Verder zal Alboreto genoegen moeten nemen met dat hij altijd een tweederangs burger zal zijn met meer plichten en nagenoeg geen rechten.
En mocht Alboreto denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en dat er nooit een democratische meerderheid voor zoiets te vinden zal zijn, dan vergeet Alboreto dat ten eerste islam en democratie niet samengaan, sterker nog, islam verwerpt democratie aangezien democratie een menselijke uitvinding is, en niet een goddelijke, en alleen de goddelijke wetten en hiërarchie tellen in de islam. Ten tweede vergeet hij dan ook dat islam altijd geweld heeft gebruikt om de islamitische wil op te leggen, zelfs als de islam in de minderheid is. Niets duidt er op dat dat nu anders zou zijn. Integendeel, het volstaat om vandaag de dag te kijken naar landen als Thailand, de Filipijnen, Soedan waar de islam in de minderheid is, maar met afgrijselijk geweld de meerderheid de islam opdringt.
Oud 6 juli 2011, 11:56   #227
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja hoor, wanneer je als vrouw wordt lastig gevallen zullen we eraan denken, volgens Alboreto is het niet zo erg want wanneer je bouwt hoef je jezelf niets aan te trekken van de imam , wel van regelgeving over bouwen...

Dat is toch totaal geen argument inzake seksuele intimidatie van vrouwen?Blijkbaar vind u het helemaal niet belangrijk dat vrouwen, homo's wel degelijk geintimideerd en zelfs bedreigd worden !

En wanneer je wilt discussieren over de vrijheidsberoving door de staat moet je daar helder in zijn in je opening van een discussie, nu is dat niet het geval,de opening is eerder misleidend omdat het helemaal niet weergeeft wat het onderwerp van de discussie is.
.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 12:19   #228
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet spreken voor de situatie in Nederland, maar wel nagaan in welke mate uw bewering klopt voor mezelf.
Is de Belgische staat voor mij een grotere beperking in mijn vrijheid dan de aanwezigheid van moslims?

Mijn antwoord daarop is " nee, ik heb vooral vrijheid ingeleverd door de aanwezigheid van moslims, wat uiteraard niet wil zeggen dat iedere moslim een bedreiging is voor mijn vrijheid!
Ik vind het een inperking van mijn vrijheid dat ik;
- niet in de wijk waar ik werkte in de zomer met korte rok of blote armen kon rondlopen zonder gore, arrogante en bedreigende opmerkingen van groepjes jonge Marokkanen.
- Dat veel vrouwelijke collega's die ervaring van vormen van seksuele intimidatie delen, maar daar zo goed als gen aandacht naar gaat.
- Dat mijn kinderen, opgevoed met open geest, werden beroofd en bedreigd door Marokkaanse " vrienden" die zelfs onze gastvrijheid misbruikten om er met de fietsen van de buren vandoor te gaan.
- Dat er onder moslims zoveel vijandigheid heerst tegenover wat als Westers wordt gezien.
- Dat je als vrouw verdomd goed op je tellen moet letten in buurten met hoog aantal moslims, die vinden dat je buiten niets te zoeken hebt en zeker niet wanneer het doker wordt.
- Dat mijn zoon ook beter kan opletten in bepaalde buurten, omdat hij homo is.
- Dat moslims waarmee ik sprak vaak niet open stonden voor dialoog, alles verzandt onmiddellijk in wat de koran wel of niet toelaat binnen hun al of niet cultureel gekleurde interpretatie daarover.
- dat een gayparade in pakweg Molenbeek al niet meer kan, wegens " provocerend" voor moslims.

- Dat ik van vrouwen hoor dat ze worden aangesproken wanneer hun hoofddoek niet strak genoeg zit!

Ik heb geen Vlaams belangstemmers in mijn vriendenkring... toch voel ik me als vrouw belemmert in mijn vrijheid om te dragen, te doen, te zeggen wat ik wil.
Niet door de Belgische regering, wel door groepen intolerante, discriminerende en vrouwenhatende moslims.
Ik maak zelf veel minder van dit soort zaken mee in mijn omgeving, en heb de indruk dat veel moslims wel best aardig mee kunnen komen, maar u heeft volkomen gelijk dat dit niet acceptabel is. Ik ben da ook niet tegen maatregelen die dit soort gedrag zouden tegen gaan, ik ben zelfs niet compleet tegen regels die daarbij wat "collatoral damage" zouden veroorzaken, waarbij bijvoorbeeld ook moslims die hier niks mee te maken hebben (zoals bijvoorbeeld die vrouwen die te horen krijgen dat hun hoofddoek niet strak genoeg zit) ook maar moeten accepteren dat de politie ze scherper in de gaten houdt. Waar ik wel tegen ben zijn maatregelen die al die mensen hardhandig hetland uit werken omdat er eikels zijn die dezelfde religie aanhangen of uit hetzelde land komen. Ik denk dat er een beschaafdere oplossig mogelijk is.

Citaat:
Het moeizaam samenleven met sommige groepen moslims is een apart probleem wat los staat van de problemen van een staat die burgelijke vrijheden inperkt, dat is minstens een even belangrijk onderwerp, maar deze discussie ging toch over moslimmigranten en wat daar nu echt de problemen mee zijn?

Ook daar heb je gelijk in. Zoals ik al zei, ik dwaal af. Maar de reden dat ik ernaar afdwaalde is dat het wel degelijk met elkaar verbonden is. Mensen raken namelijk het echte doel uit het oog. Ze zijn bang dat ze straks niet mer over straat kunnen zoder betast te worden door een enge moslim, dus voeren ze preventief foullieren in, betast worden door een enge politieagent. Het vergelijken van in hoeverre onze vrijheid bedreigd wordt door de enge moslims en in hoeverre door de enge politici (die, zoals gemeld, niet noodzakelijk bij het VB of de PVV zitten) leek mij een nuttige toevoeging aan deze draad. Ik zal echter proberen om er niet het hoofdonderwerp van te maken.
Oud 6 juli 2011, 12:21   #229
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hij kan het goed uitleggen, maar hij heeft ongelijk, die Bovenbuur.
En winden laat je liever niet in het openbaar, dat is redelijk onbeleefd.
Dankjewel voor deze hoogstaande bijdrage, we hadden precies nog wat oneliners nodig hier.
Oud 6 juli 2011, 12:40   #230
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Alboreto zal ook niet meer na een dag hard werken om zijn jizya te kunnen betalen, in zijn eigen tuintje van een koud biertje kunnen genieten, want het zal immers verboden zijn voor ongelovigen om zichtbaar alcohol te nuttigen, als alcohol al niet helemaal uitgebannen wordt natuurlijk.
Ze kunnen aansluiten bij de Christenen, die gaan ook die kant uit. EN iets als winkelen op zondag is natuurlijk ook demonisch. Er zijn twee verschillen:
1 Een aantal moslims gaat hier veel verder in dan een vergelijkbaar aantal Christenen.
2 Die moslims hebben 0 zetels, en die regels worden voorlopig niet door hen ingevoerd.

Citaat:
Verder zal Alboreto genoegen moeten nemen met dat hij altijd een tweederangs burger zal zijn met meer plichten en nagenoeg geen rechten.
En mocht Alboreto denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en dat er nooit een democratische meerderheid voor zoiets te vinden zal zijn, dan vergeet Alboreto dat ten eerste islam en democratie niet samengaan, sterker nog, islam verwerpt democratie aangezien democratie een menselijke uitvinding is, en niet een goddelijke, en alleen de goddelijke wetten en hiërarchie tellen in de islam. Ten tweede vergeet hij dan ook dat islam altijd geweld heeft gebruikt om de islamitische wil op te leggen, zelfs als de islam in de minderheid is. Niets duidt er op dat dat nu anders zou zijn. Integendeel, het volstaat om vandaag de dag te kijken naar landen als Thailand, de Filipijnen, Soedan waar de islam in de minderheid is, maar met afgrijselijk geweld de meerderheid de islam opdringt.
Wie is dat toch, die Islam? En waarom luisteren alle mensen uit moslimlanden werelwijd perfect naar hem? Die moslimvrouwen die niet aangesproken wensen te worden omdat hun hoofddoek niet strak genoeg zou zitten, horen die hier ook bij?
Oud 6 juli 2011, 12:47   #231
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ze kunnen aansluiten bij de Christenen, die gaan ook die kant uit. EN iets als winkelen op zondag is natuurlijk ook demonisch. Er zijn twee verschillen:
1 Een aantal moslims gaat hier veel verder in dan een vergelijkbaar aantal Christenen.
2 Die moslims hebben 0 zetels, en die regels worden voorlopig niet door hen ingevoerd.
Ik heb dat gisteren al aangestipt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De SGP wordt natuurlijk niet voor niets door sommigen de "poldertaliban" genoemd, en vaak is dat terecht. Ik moet er dan ook niks van hebben. Wat wel voor de SGP pleit, is hun rechtlijnigheid en dat ook zij voor het behoud van de Nederlandse eigenheid en cultuur zijn.
En vergis je niet wat betreft het aantal fundamentalistische moslimstemmers. Enerzijds is de islam, welke strekking men ook neemt, per definitie fundamentalistisch aangezien de islam nog altijd niet zoiets als de Verlichting heeft doorgemaakt. Anderzijds zijn tal van islamieten al bij o.a. de PvdA, en in mindere mate ook GroenLinks en het CDA geïnfiltreerd, alwaar zij het puurste cliëntelisme bedrijven, vooral in gemeentepolitiek, maar ook steeds meer in de landelijke politiek. Vandaar mijn bewuste keuze voor het woord "geïnfiltreerd". Google bijvoorbeeld maar eens op PvdA+deelgemeente+feijenoord+turken. Dan snap je wat ik bedoel. Hetzelfde geldt voor tal van andere afdelingen van met name die partij. Hele afdelingen zijn inmiddels al door islamieten gehijackt met alle gevolgen van dien.

Citaat:
Wie is dat toch, die Islam? En waarom luisteren alle mensen uit moslimlanden werelwijd perfect naar hem? Die moslimvrouwen die niet aangesproken wensen te worden omdat hun hoofddoek niet strak genoeg zou zitten, horen die hier ook bij?
Als jij niet weet wat islam is, waar dat voor staat, hoe dat in zijn werk gaat enzovoort, dan raad ik je aan je daar eens in te verdiepen alvorens je hier topics start.
Oud 6 juli 2011, 19:56   #232
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak zelf veel minder van dit soort zaken mee in mijn omgeving, en heb de indruk dat veel moslims wel best aardig mee kunnen komen, maar u heeft volkomen gelijk dat dit niet acceptabel is. Ik ben da ook niet tegen maatregelen die dit soort gedrag zouden tegen gaan, ik ben zelfs niet compleet tegen regels die daarbij wat "collatoral damage" zouden veroorzaken, waarbij bijvoorbeeld ook moslims die hier niks mee te maken hebben (zoals bijvoorbeeld die vrouwen die te horen krijgen dat hun hoofddoek niet strak genoeg zit) ook maar moeten accepteren dat de politie ze scherper in de gaten houdt. Waar ik wel tegen ben zijn maatregelen die al die mensen hardhandig hetland uit werken omdat er eikels zijn die dezelfde religie aanhangen of uit hetzelde land komen. Ik denk dat er een beschaafdere oplossig mogelijk is.

Ook daar heb je gelijk in. Zoals ik al zei, ik dwaal af. Maar de reden dat ik ernaar afdwaalde is dat het wel degelijk met elkaar verbonden is. Mensen raken namelijk het echte doel uit het oog. Ze zijn bang dat ze straks niet mer over straat kunnen zoder betast te worden door een enge moslim, dus voeren ze preventief foullieren in, betast worden door een enge politieagent. Het vergelijken van in hoeverre onze vrijheid bedreigd wordt door de enge moslims en in hoeverre door de enge politici (die, zoals gemeld, niet noodzakelijk bij het VB of de PVV zitten) leek mij een nuttige toevoeging aan deze draad. Ik zal echter proberen om er niet het hoofdonderwerp van te maken.
Ik ben blij dat u seksuele intimidatie ( want in zekere zin is iemand aanspreken omdat de hoofddoek niet strak genoeg zit dit ook!) wel ernstig neemt en ziet dat je daar wat mee zou moeten doen.
Natuurlijk los je dit hele probleem niet op door alle moslims er maar uit te willen gooien.
Maar toch moet je wel bewust maken van realiteit, de positie van vrouwen in het Westen heeft geen raakvlakken met de positie van vrouwen binnen de al of niet cultureel gekleurde islam, dat horen moslims dus los te laten en ook niet via opvoeding en rolpatronen nog op te leggen aan hun kinderen.

Ik ben helemaal niet bang, wel boos, verontwaardigd dat de zo moeizaam bevochten emancipatie weer opnieuw in vraag wordt gesteld, door moslims.
Dat klopt voor mij niet, wij moeten die strijd niet nog eens leveren, moslims horen de positie die vrouwen daardoor hebben te respecteren, daarover valt echt geen discussie te voeren en dat moet glashard duidelijk gemaakt worden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 23:15   #233
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De dagelijkse realiteit weerlegt zijn argumenten elke dag...Maar daarvoor doen jullie de ogen en oren toe.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 23:23   #234
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dankjewel voor deze hoogstaande bijdrage, we hadden precies nog wat oneliners nodig hier.
Of ik er veel of weinig woorden voor gebruik, luisteren doe je toch niet.
Je zit vastgeroest in je politiek correcte dwangbuis, die je niet toestaat kritiek te geven op immigranten, en nog minder over de islam.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 11:16   #235
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat u seksuele intimidatie ( want in zekere zin is iemand aanspreken omdat de hoofddoek niet strak genoeg zit dit ook!) wel ernstig neemt en ziet dat je daar wat mee zou moeten doen.
Natuurlijk los je dit hele probleem niet op door alle moslims er maar uit te willen gooien.
Maar toch moet je wel bewust maken van realiteit, de positie van vrouwen in het Westen heeft geen raakvlakken met de positie van vrouwen binnen de al of niet cultureel gekleurde islam, dat horen moslims dus los te laten en ook niet via opvoeding en rolpatronen nog op te leggen aan hun kinderen.

Ik ben helemaal niet bang, wel boos, verontwaardigd dat de zo moeizaam bevochten emancipatie weer opnieuw in vraag wordt gesteld, door moslims.
Dat klopt voor mij niet, wij moeten die strijd niet nog eens leveren, moslims horen de positie die vrouwen daardoor hebben te respecteren, daarover valt echt geen discussie te voeren en dat moet glashard duidelijk gemaakt worden.
De vraag is dan wel; hoe lost men het dan wel op? Ermee praten helpt niet, opleiding helpt niet, geld helpt niet, ... enz...
Als blijkt dat een groep betweterig is, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en zovele andere,... dan sta je voor een haast onmogelijke taak om dat te veranderen. Uiteindelijk moeten we wel besluiten dat de enige oplossing is: niet binnenlaten, en hardhorigen buitengooien.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 11:52   #236
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Zoals gewoonlijk weet links niet echt wat ze willen..u bent dat wel terecht verontwaardigd over de toenemende criminaliteit en het wereldwijd terrorisme maar u wil de overheid geen 'wettige' middelen geven om kordaat in te grijpen..

In feite zijn mensen zoals u (onrechtstreeks) verantwoordelijk voor het succes van 'deporterende-boekverbrandende' populisten...u verwart 'laksheid' met vrijheid en zorgt ervoor dat problemen pas aangepakt worden als ze buiten proporties zijn uitgegroeid..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 juli 2011 om 12:02.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 11:57   #237
Lost Prime
Vreemdeling

Standaard

Op vlak van criminaliteit:
Ik ben al bijeen geslagen geweest door 1 Marokkaanse Belg
Ik ben al bijeen geslagen geweest door 1 Joodse Belg
Ik ben al bijeen geslagen geweest door een groepje Belgische Belgen

Voor mij is het dus duidelijk. Al die autochtone Belgen zijn krapuul statistisch gezien.
Een crimineel blijft een crimineel, welke kleur of overtuiging hij ook heeft.

Op vlak van religie moet ik toegeven dat ik tijdens men periode in Borgerhout er wel erg door geergerd werd. Een moskee naast onze deur en een kerk in de tuin. Uitslapen zat er nooit echt in. Welke me nu het meeste ergerde, de klokken of het gebed laat ik in het midden.

Het is een kwestie van tolerantie...
Lost Prime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 12:12   #238
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lost Prime Bekijk bericht

Voor mij is het dus duidelijk. Al die autochtone Belgen zijn krapuul statistisch gezien.

Op vlak van religie moet ik toegeven dat ik tijdens men periode in Borgerhout er wel erg door geergerd werd. Een moskee naast onze deur en een kerk in de tuin. Uitslapen zat er nooit echt in. Welke me nu het meeste ergerde, de klokken of het gebed laat ik in het midden.

Je bent blijkbaar een probleemzoeker ,
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 12:24   #239
smiley

Standaard

Citaat:

Was het zo simpel maar lost prime, maar dat is het niet. Islam is nu eenmaal geen 'godsdienst' in de westerse zin van het woord.

http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
Oud 7 juli 2011, 12:28   #240
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

precies al veel slaag gekregen

Ik ook

als pacifist

dan kan je niet terug slaan hé

en ik ben overal de sterkste jongen in het gym...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be