![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Twocount,voor mij zijn holebis ook mensen, maar ik hoef het toch niet eens te zijn met hun levenswijze nietwaar.
Ik vind niet dat ze dezelfde rechten hebben als normale mensen ,dus geen huwelijk,geen kinderen ,het is nu eenmaal tegennatuurlijk. Ze hoeven het ook niet te outen of te laten zien ,ik vind het zelfs wat vies. Ik zeg ook niet dat iedere buitenlander slecht is, maar ik zeg steeds als ze moeten kiezen is het voor hen ook eigen volk eerst. Dus zijn ze voor mij op den duur één pot nat ,das juist. Ik vind persoonlijk dat er kinderen genoeg zitten in onze kindertehuizen om die te adopteren. Voor mij mag een mens iedere kleur hebben wat dan ook ,zelfs purper met rode bollen ,wat voor ras ,cultuur,en godsdienst dan ook ,ik vind enkel dat ze hier niet hoeven te zijn Ieder zijn land, waar je dan je ding kunt doen. Ik vind mijn mentaliteit de beste daar leef ik ook naar uiteraard ,net als jij naar de jouwe. Ik weet ZEER ZEKER dat mijn zoon de juiste keuzes zal maken ,laat daar geen twijfel over bestaan! ![]() ![]() Moon ,het is niet dat ik voor het blok stem ,daar deze partij het dichtst aanleunt bij mijn gedachten goed ,dat ik niet nog verder mag denken in mijn mening nietwaar. Ik neem niet alles zomaar klakkeloos over van hen ,ik vind zelfs dat zij nog veel en veel verder mogen gaan .(dat doe ik ook ![]() En jan en alleman binnen laten zeg je ,wij moeten dat dan wel doen of wat. Het is een persoon dat terug thuiskomt nietwaar, degene die hier het land uitgezet word en naar land van herkomst terug gaat ,ze moeten voor mijn part het maar zien te rooien ,het belangerijkste is :wij zijn er vanaf. Je moet maar in de eerste plaats zien dat je nooit zo iets voor krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Als men eender wat in de natuur bij elkaar zet van hetzelfde geslacht ,daar kan nooit iets van voortkomen :dus iets tegennatuurlijk naar mijn mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
bewijs dat homofilie 1) een medische aandoening is; 2) een ziekte is; 3) een afwijking is; 4) een moreel kwaad is. En ik ben homo zegt u nu dat mijn ouders gebuisd zijn in hun opvoeding tov van mij? Een goede opvoeding geef je aan je kinderen door ze véél liefde en warmte te geven en ze ten allen tijde op te vangen wat er ook mag gebeuren. En als blijkt dat je kind homo is moet je er als ouder héél dubbel achter staan en het echt volledig steunen. Dat homofilie de dag van vandaag zo bespreekbaar is vind ik héél positief: zo kunnen de jongeren die met zichzelf worstelen en er niet voor durven uit te komen eindelijk eens luisteren naar iemand en zelf vragen stellen en zich durven outen. Prachtig vind ik dat. Beter dat dan al uw gevoelens als kind op te kroppen je geraakt er alleen maar ongelukkiger door. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is 'tegennatuurlijkheid' onmogelijk, daar de mens gewoon een onderdeeltje is van de hele natuur. Al wat hij dus doet is per definitie natuurlijk, daar de natuur of de omstandigheden het toelaat. De belerende zever die daar allemaal aan opgehangen wordt door moraalridders, is gewoon een poging om met hun beperkte dualistische visie, op simpele wijze macht over hun medemensen uit te oefenen. Iets benoemen of in een hokje plaatsen met etiketjes en al, geeft een vorm van controle over mensen en dingen. Laat je niet meeslepen in het natuurlijkheidsargument: het is fake. Alles wat kan, is natuurlijk, tenzij je slechts een tunnelvisie op natuur hebt. Niemand kan ooit bewijzen dat iets tegennatuurlijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Stel dat er morgen oorlog of ellende uitbreekt in Belgie, dan zijn het de 'mensen' van uw soort die als eerste om hulp van anderen staan te roepen en kijken of ze nergens naar toe kunnen gaan waar het beter is. Maarja zo ver denkt gij nie na natuurlijk, laten we maar verder lekker egoistisch zijn en iedereen die niet blank is aan zen lot overlaten, want het is toch allemaal hun eigen fout ![]() ![]() En natuurlijk zal uw zoon de 'juiste' keuzes maken, als em alles van u gelooft zal hij een van die gasten worden die medeleerlingen die niet in perfecte maatschappij passen( zoals homo's allochtonen, ...) gaat pesten en uitlachen omdat zij vies en anders zijn of hier niet thuishoren. Doe zo verder zou ik zeggen en nog veel succes met het blok ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Twocount, indien mensen ergens van vluchten, oorlog bvb, dan moet men eerst in de omringende landen hulp zoeken en liefst in een land waar men diezelfde cultuur ook aanhangt.
Er zijn hier al genoeg economische vluchtelingen komen aankloppen dat het de spuigaten uitloopt. In de wereld is er inderdaad veel aan de hand ,maar moeten wij de hele wereld dragen, ik vind alvast van niet. Er is niets hier vanzelf gekomen, waar hebben wij vroeger hulp moeten gaan vragen ?! Ik blijf ten allen tijde mijn land trouw en zal het verdedigen ,indien de noodzaak komt om uit te wijken, dan zal het een land zijn dat ofwel omliggend is en daarbij nog een cultuur aanhangt als de mijne. En als alles opgeklaard is zou ik maken dat ik terug thuis was ,waarom zitten al die kosovaren hier nog denk je ,profiteurs ja. Het gaat niet om blanken te bevoordelen ,maar de blanke in zijn eigen land te beschermen. Mijn zoon zal zijn eigen gedacht volgen ,en dat hij niet omkan met homo's zal blijken(zolang hij er niets mee begint en er gewoon mee omgaat ,al moet hij het niet normaal vinden ,daar heb ik niets tegen) en dat hij niet met vreemdelingen omkan zal ik toejuichen. Ik heb een vriendin die lesbisch is al van in school ,wel die roept niet voor huwelijken en adopties enz... Zij vind dat zelf te ver gaan. Ik doe zeer zeker verder en het blok zal inderdaad vooruitgaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar het ging hier eigenlijk over homohuwelijken en meer bepaald om de wet die hieromtrend is goedgekeurd. Het huwelijk is een traditionele viering of ritueel. Wij kennen hoofdzakelijk het burgerlijk, het kerkelijk huwelijk en het feest dat erbij hoort. Enige verdere betekenis is persoonlijk. Mijn inziens is het het belangrijkste in een huwelijk dat die 2 mensen van elkaar houden maar dat kan je natuurlijk ook zonder huwelijk. Nu die wet bepaald enkel en alleen de wettelijke aspecten van het samenwonen. Door 1 papier te tekenen in het bijzijn van getuigen en een amtenaar van de burgerlijke stand verkrijg je een aantal rechten en plichten. Ik zou dus niet weten waarom een burger het recht niet zou mogen hebben omdat die toevallig verliefd is op iemand van hetzelfde geslacht. Voor de kerk is dat misschien iets anders, daar is het de bedoeling dat je voortplant en is liefde van minder belang. Vermits 2 mensen van hetzelfde geslacht binnen hun huwelijk geen kinderen kunnen krijgen ligt het voor de hand dat het daar niet kan. Om consequent te zijn zouden ze daar aan hetero koppels ook wel een bewijs van vruchtbaarheid moeten vragen natuurlijk. Ter informatie aan de tegenstanders van het homohuwelijk, in België bestaat er een scheiding van kerk en staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() George,wij hebben ook niet de mogelijkheid om iedere vreemdeling die zich hier aanbied op te vangen.
Voor mij worden mensen verliefd op wie ze willen ,maar ingeval van holebi koppels vind ik dat een huwelijk veel te ver gaat ,zelfs zo een samenlevingscontract laat staan adoptie voor hen. Ik vind niet dat mensen een attest moeten voorleggen om hun vruchtbaarheid te bewijzen ,waar haal je dat nu weer. Ik ben tegenstander maar weet perfect dat kerk en staat gescheiden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Minister-President
|
![]() En de bewijzen van Godfried en nog enkele anderen blijven uit m.a.w. homofilie is zeker en vast geen medische aandoening, geen ziekte, geen afwijking!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Elke vorm van huwlijk is een teken van liefde voor wat voor instantie dan ook( behalve de schijnhuwlijken natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
#234 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik ook niet echt weet wat te denken over adoptie bij homo/lesbo paren. Enerzijds kan ik wel begrijpen dat zij dat kind met de beste zorgen gaan omringen en mss zelfs beter dan sommige heterokoppels, maar aan de andere kant denk ik dan soms waarom heeft de natuur er dan ook niet voor gezorgd dat ook man/man en vrouw/vrouw kinderen kunnen krijgen. En ook voor het kind zelf moet dit toch wel wat vreemd zijn volgens mij en ik kan mij wel voorstellen dat sommigen er problemen mee gaan hebben en andere kinderen dan weer totaal niet. Tis eigenlijk iets waar ik niet weet wat van te denken. Ik ken nu een paar homo's en daar zijn de meningen ook verdeeld.
![]() |
![]() |
#235 |
Staatssecretaris
|
![]() Aan Vlaanderen72,
Het staat u natuurlijk vrij om van mening te zijn dat homo's niet mogen huwen. Het lijkt mij echter hypocriet om met deze overtuiging dan te stellen dat je niet discrimineerd. Ik kan me voorstellen dat homofielen niet passen in uw invulling van het huwelijk. Die invulling is natuurlijk persoonlijk maar de goedkeuring van deze wet is en blijft een wegwerking van discriminatie. In deze wet word nergens bepaald welke betekenis je eraan dient te geven. Op de rest krijgt u wel antwoord als ik iets meer tijd heb. Groetjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Gouverneur
|
![]() HOMOLOBBY ONTMASKERD
Ziehier het verhaal van de zgn. "normaliteit" van homofilie! Beoordeel zelf maar de wetenschappelijke waarde van een medisch feit dat bij meerderheidsstemming moet vastgelegd worden. Dit lijkt me veeleer op politiek dan op wetenschap. --- In 1973 besloot de American Psychiatric Association met 5 816 tegen 3 817 en 367 onthoudingen onder druk van de homolobby om homoseksualiteit niet meer als een geestesziekte te beschouwen. Het is de eerste keer in de geschiedenis van de geneeskunde dat een wetenschappelijk vraag met een stemming werd beslecht. Sindsdien rust er een taboe op de psychiatrische of psychologische behandeling van homoseksualiteit en aanverwant gedrag. Kort daarop nam de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) deze bepaling over en verspreidde de idee dat homoseksualiteit geen afwijking is, zich over heel de wereld. De lobbying werd grondig voorbereid door een notoire homoseksuele onderzoeker, met name Alfred Kinsey. Eind jaren 40 deed Kinsey een soort seksuologisch onderzoek. Hij stelde vragenlijsten op en liet die door vrijwilligers invullen. Die recruteerde hij ondermeer in gevangenissen en onder mensen die graag met hun seksuele activiteiten uitpakten, ondermeer ook in het homomilieu. Uit de resultaten van deze toch wel selectieve enquete, distilleerde hij de beruchte 10% homo's in de doorsneebevolking. Recente cijfers geven aan dat maximaal 1,4 �* 2,8% van de bevolking homoseksueel zou zijn. Het gevolg van het voorgaande is dat vandaag nog maar weinige artsen en psychologen zich aan de behandeling van homoseksualiteit wagen. Ook al zijn er heelwat homoseksuelen die liever een gewoon leven zouden leiden. Een veel actueler gevolg is naast de aanvaarding van homoseksualiteit als 'gewoon' - let wel, ik veroordeel zeker niet de homoseksuele mens, maar ik wil er wel op wijzen dat homoseksuele handelingen gewoon ongezond zijn en mensen niet gelukkig zullen maken - de promotie van homoseksualiteit als een 'natuurlijke variant' van heteroseksualiteit. (Het woordje hetero is trouwens pas in de mode geraakt sinds de introductie van de term homo, holebi en dgl.)
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Georges schreef:
Citaat:
Mij is niet duidelijk waarom dit persé een huwelijk moet heten. Ik meen mij de slotzin bij mijn huwelijk te herinneren, die luide: “hierbij verklaar ik u tot man en vrouw” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bartje jongen, kan jij bewijzen dat het wél normaal is.
Ik neem niemand kwalijk dat hij de uitgang als ingang wil gebruiken, maar of dat daarom ook natuurlijk is ? Gaat deze topic trouwens over het huwelijk of over de beleving? |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Van Dale lees ik bij huwelijk:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |