Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2011, 14:40   #221
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Geknipt wegens belediging.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 31 juli 2011 om 08:14.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 14:46   #222
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Neen, niet alle islamitische vrouwen dragen een boerka ('t zou maar erg zijn), en er is hier al genoeg gesproken over boerka, niqaab en hoofddoeken dus u zou beter moeten weten dan zo'n opmerking te plaatsen.
De burqa is oorspronkelijk zeer oude Afghaanse reiskledij. In een zanderig klimaat, onder de blakke zon, is het ideaal om in een wijde katoenen tent op die kameel te zitten (fris), het gelaat wordt afgeschermd tegen de zandstorm door die gaasjes, waar je wel kan door kijken, maar die het zand tegenhouden;
De geiten (of ooien) die menen dat ze hier met zo'n Afghaanse reiskledij moeten rondhossen zouden ze beter ineens helemaal naar ginder sturen.

Citaat:
Als u zich bekeert en uw vrouw wenst zich niet te bekeren - omdat ze weet dat de positie van een vrouw ondergeschikt is in de islam, omdat ze bijvoorbeeld weet dat uw dochter de helft minder zou erven dan uw zoon - wat gaat u dan doen? Driemaal die fameuze formule (sorry, ze ontgaat me, ik ken die niet van buiten) roepen en uzelf gescheiden verklaren?
Taleq, taleq, taleq en 't is gefixt.

(ik verstoot je, ik verstoot je, ik verstoot je). Dezelfde dag kan mannetje met een jonger model trouwen en wippen, maar de verstoten vrouw moet wèl eerst drie maanden wachten (én binnenblijven - je weet nooit hé) om te zien of ze niet zwanger is. Ook de gehuwde en verstoten meisjes die nog niet menstrueren (noteer de pedofiele neigingen bij islam) moeten drie maanden wachten voor alle zekerheid. De oude vrouwen ook, maar daar maken ze niet zoveel heisa meer rond, want die geraken toch niet meer van de markt.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 juli 2011 om 14:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 15:56   #223
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De burqa is oorspronkelijk zeer oude Afghaanse reiskledij. In een zanderig klimaat, onder de blakke zon, is het ideaal om in een wijde katoenen tent op die kameel te zitten (fris), het gelaat wordt afgeschermd tegen de zandstorm door die gaasjes, waar je wel kan door kijken, maar die het zand tegenhouden;
De geiten (of ooien) die menen dat ze hier met zo'n Afghaanse reiskledij moeten rondhossen zouden ze beter ineens helemaal naar ginder sturen.

Taleq, taleq, taleq en 't is gefixt.

(ik verstoot je, ik verstoot je, ik verstoot je). Dezelfde dag kan mannetje met een jonger model trouwen en wippen, maar de verstoten vrouw moet wèl eerst drie maanden wachten (én binnenblijven - je weet nooit hé) om te zien of ze niet zwanger is. Ook de gehuwde en verstoten meisjes die nog niet menstrueren (noteer de pedofiele neigingen bij islam) moeten drie maanden wachten voor alle zekerheid. De oude vrouwen ook, maar daar maken ze niet zoveel heisa meer rond, want die geraken toch niet meer van de markt.
Walgelijk.

Echt walgelijk dat we deze pedofielen op ons grondgebied dulden.
Oud 30 juli 2011, 15:56   #224
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Nergens kaart ik aan dat het ok is. Wel vraag ik mij af op welke data die Koenraad zich baseert. Die van de Britten?
En nogmaals, ze tellen de zieke mee bij de doden. Ja moesten we de zieke joden meetellen bij de holocaust zaten we ook aan een enkele miljoenen meer he.

@Marie, wat er in Afghanistan e.d. gebeurt is de discussie niet voor mij part. Mij gaat het erom wat hier gebeurt. En ik vraag U nogmaals: ziet gij de mensen alhier die oorloggeschriften dat de koran uitschrijft tot op de letter naleven?
Wat betreft die oorlogsgeschriften in de koran, misschien zijn die heden nog geen dreiging, er staan nog vele andere geschriften in de koran die wel degelijk een dreiging zijn voor onze moderne samenleving waarin vrijheid van meningsuiting tot hier toe een belangrijk punt is.
Wat ik schrijf kan u duidelijk niet overtuigen. Daarom haal ik er de woorden bij van Etienne Vermeersch. Het volledige artikel kan u hier lezen en ik raad de lectuur sterk aan vooraleer u alles wat met islam te maken heeft, blijft vergoelijken:
http://www.etiennevermeersch.be/arti...ere-benadering
........................
d. De moeilijkheden die daaruit voortvloeien komen scherp tot uiting in verband met normen die radicaal met de Europese wetgevingen in strijd zijn.

(1) Zo keurt de koran uitdrukkelijk de veelwijverij goed (Soera 23, v. 1-6 en S 4, 4): een man mag seksuele betrekkingen hebben met vier echtgenoten en een onbepaald aantal slavinnen. Een man kan huwen met een meisje dat niet geslachtsrijp is (S 65, 4). Een man kan zijn echtgenote verstoten, terwijl het omgekeerde niet mogelijk is (S 65, 1). Het getuigenis van een man is dat van twee vrouwen waard (S 3, 282). De erfenis van een vrouw is de helft van die van een man (S 4, 176). De man heeft het recht zijn vrouw te slaan bij ongehoorzaamheid (S 4, 34). Op geloofsafval staat de doodstraf ( S 9, 11-12; en hadiths bij Bukhari en Abu Dawud). Overspel wordt volgens de sharia op veel plaatsen gestraft met steniging.
............
De gehoorzaamheidsplicht van de vrouw aan haar man; het recht van de vader om de huwelijkskeuze van zijn dochter te bepalen of te weigeren; het gebruik om meisjes uit te huwelijken op heel jonge leeftijd; het hoederecht van de man na verstoting, over de jongens vanaf 7 jaar en over de meisjes vanaf 12 jaar; het gezag van broers over hun zusters; de tegenzin van mannen om onder het gezag van een vrouw te werken; de weigering van een man om zijn vrouw door een mannelijke arts te laten behandelen; de weigering om een hand te geven aan een vrouw; het weigeren van gemengd zwemmen; het weigeren van mannelijke redders bij exclusief vrouwelijk zwemmen; de weigering van een moslim voetbalclub om een reglementair voorziene match te spelen tegen een ‘gay’ club; de druk van ouders op kinderen om een hoofddoek te dragen; de eis van sommige moslima’s om overal een hoofddoek te kunnen dragen, ongeacht dress-codes; de eis van sommigen om overal een niqab (die het gezicht bedekt), een jilbab (lang verhullend gewaad) of een burqa te mogen dragen; de eis om een eigen gebedsruimte te hebben in scholen en andere instellingen; de eis om in gemeenschappelijke refters altijd halal vlees te krijgen; de eis om geen lessen te volgen over evolutietheorie, seksuele voorlichting of de shoah; het voorstellen van homoseksualiteit als ergerlijk wangedrag, enz.
...................
Oud 30 juli 2011, 16:03   #225
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Ge ontwijkt mijn vraag met iets anders naar voren te schuiven, verdorie toch
Hebt gij nu last van de koran zijn voorschriften al hier? Zoja, in welke mate en hoe?
Oud 30 juli 2011, 16:04   #226
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik heb verschillende boeken en artikelen van Elst gelezen en gekocht ja.
Voor uw gemak heb ik zijn bronnen zelfs in een vorige post in het rood gezet, vermits hij er in zijn tekst(en) constant naar verwijst.
Moet je er nog een paplepel erbij hebben? of ben je nog in het zuigfles stadium?
Ah fijn!!! Iemand las veel van zijn werken.
Deelt ge de gevraagde informatie dan ook nog? Ik ga het geen tien keer vragen he
Oud 30 juli 2011, 16:05   #227
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Koenraad Elst baseert zich op de statistische veronderstellingen van K.S. Lal. Iets meer daarover hier : http://en.wikipedia.org/wiki/K._S._Lal en hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Growth_...Medieval_India

Die statistische veronderstellingen over de bevolkingsgroei 600 jaar geleden in een subcontinent als India lijken me vooral ideologisch geïnspireerd giswerk, bij gebrek aan betrouwbare bronnen.

Koenraad Elst gebruikt dat gretig in zijn kruistocht (Breivik was een bewonderaar van Koenraad Elst, gemakkelijk terug te vinden via Google)
Dank U filosoof.
Oud 30 juli 2011, 16:08   #228
Alienation
Minister

Standaard

Straks is de Ramadam bezig en zal ik misschien de gehele periode niet online komen.
Mag ik toch een oproep doen om het grotere geheel te bekijken en ons niet vast te pinnen op enkele historici, noch op enkele passages uit de koran.

Laat ons het grote geheel eens samenlijmen en tot de vaststelling komen dat IEDEREEN vrede wenst.
Oud 30 juli 2011, 16:12   #229
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straks is de Ramadam bezig en zal ik misschien de gehele periode niet online komen.
Mag ik toch een oproep doen om het grotere geheel te bekijken en ons niet vast te pinnen op enkele historici, noch op enkele passages uit de koran.

Laat ons het grote geheel eens samenlijmen en tot de vaststelling komen dat IEDEREEN vrede wenst.

Oud 30 juli 2011, 16:13   #230
Alienation
Minister

Standaard

Komaan doe is ff serieus en doe uw ogen open.
Zie waartoe de Islam in staat is en zie wat het zionisme allemaal kan bereiken vandaag.
Zie hoe ze die Noor nog genen terrorist noemen....

Allemaal selectief grijpwerk dat geen oog heeft voor consequentie...
Oud 30 juli 2011, 16:18   #231
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan doe is ff serieus en doe uw ogen open.
Zie waartoe de Islam in staat is en zie wat het zionisme allemaal kan bereiken vandaag.
Zie hoe ze die Noor nog genen terrorist noemen....

Allemaal selectief grijpwerk dat geen oog heeft voor consequentie...
Doe jij je ogen open
Oud 30 juli 2011, 16:20   #232
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Doe jij je ogen open
Geloof me tientje, ik heb het al van vele kanten bekeken
Maar misschien moet ik het eens vanuit mijn levenservaring bekijken en niet via die van een ander.

Wat maakt U zo dat ge met subjectieve artikels moet smijten?
Ge weet toch dat zoiets rap gemaakt is? voor joden of voor christenen.
Maar die voor de moslims krijgen extra aandacht en extra geloofswaardigheid?

Hoe meer ik mijn ogen open, hoe meer ik moet vaststellen dat het het WESTEN is dat altijd oorlog voert, dat het het westen is dat burgerslachtoffers maakt. Meer dan alle terroristen afgelopen jaren tesamen hebben kunnen maken.
Maar daar sluiten we de oogjes voor he
Oud 30 juli 2011, 16:24   #233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
...
Koenraad Elst gebruikt dat gretig in zijn kruistocht (Breivik was een bewonderaar van Koenraad Elst, gemakkelijk terug te vinden via Google)
Kunnen we die meneer Elst daar niet op de een of andere manier voor straffen? Hem broodroven ofzo?
Oud 30 juli 2011, 16:24   #234
Alienation
Minister

Standaard

En dan hadden we het nog niet over dat gelekt artikel, de hongersnood in Afrika he
Gekoppeld aan welk religie? Juist ja... Dat is vandaag nochtans.
Oud 30 juli 2011, 16:31   #235
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U hebt het hier altijd laten voorkomen dat u een gewone, alledaagse Vlaming bent die ruimdenkend wil zijn en openstaan voor alle meningen zonder vooroordeel, dus ook voor de islam.
Nu zegt u plots dat u tijdens de ramadan niet on-line komt. Hoezo? Bent u moslim? ? Erg vreemd om u zo anders voor te doen!
Oud 30 juli 2011, 16:35   #236
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
U hebt het hier altijd laten voorkomen dat u een gewone, alledaagse Vlaming bent die ruimdenkend wil zijn en openstaan voor alle meningen zonder vooroordeel, dus ook voor de islam.
Nu zegt u plots dat u tijdens de ramadan niet on-line komt. Hoezo? Bent u moslim? ? Erg vreemd om u zo anders voor te doen!
Ik had hier gepost dat ik ging proberen mee te doen aan de ramadam, gewoon proberen. Nog geen sprake van bekering hier hoor. Vanaf maandag wijd ik elke seconde aan God en vast ik uit respect voor God.
Ik ben een alledaagse Vlaming Marie, geloof me. Maar we leven nu allemaal samen en we moeten er een midden in zien te bekomen.

Ik doe me niet anders voor dan het gevoel me op dat moment in geeft.
Oud 30 juli 2011, 16:40   #237
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge ontwijkt mijn vraag met iets anders naar voren te schuiven, verdorie toch
Hebt gij nu last van de koran zijn voorschriften al hier? Zoja, in welke mate en hoe?
Ja, ik heb last van een godsdienst die zo duidelijk vrouwen benadeelt. Ik heb last van een godsdienst die vrouwen openlijk discrimineert tegen alle principes van onze Westerse cultuur in.
Ik heb er last van dat mensen veelwijverij goedkeuren. Ik heb er last van dat mannen jonge meisjes mogen huwen en zonder meer hun vrouw mogen verstoten.
Ik vind het vreselijk dat het getuigenis van een man twee keer meer waard zou zijn dan dat van een vrouw. Ik vind het schandalig dat een vrouw maar de helft erft van een man.
Ik vind het onmenselijk dat men ter dood gebracht kan worden als men zijn godsdienst de rug wil toekeren.
Ik vind het vernederend dat een vrouw gehoorzaam moet zijn aan haar mannelijke familieleden. Ik vind het vernederend dat een man de hand van een vrouw weigert. Ik vind het schandalig dat een man mag beslissen dat zijn vrouw niet door een mannelijke dokter wordt behandeld enzovoort, enzovoort.

Het is duidelijk dat u het artikel dat ik hierboven gepost hebt niet wilt lezen. En u zegt dat ik niet antwoord? Waarom hebt u nog steeds niet geantwoord op mijn opmerkingen over vrouwen in alles omhullende kledij hier in België?
Oud 30 juli 2011, 16:41   #238
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had hier gepost dat ik ging proberen mee te doen aan de ramadam, gewoon proberen. Nog geen sprake van bekering hier hoor. Vanaf maandag wijd ik elke seconde aan God en vast ik uit respect voor God.
Ik ben een alledaagse Vlaming Marie, geloof me. Maar we leven nu allemaal samen en we moeten er een midden in zien te bekomen.

Ik doe me niet anders voor dan het gevoel me op dat moment in geeft.
Ben jij wel zeker dat je ze allemaal op een rijtje hebt?
Oud 30 juli 2011, 16:42   #239
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ben jij wel zeker dat je ze allemaal op een rijtje hebt?
+Wat hebt gij nog zonder anderen dat uw mening kunnen staven?
De mening dat ge dan van die anderen hebt overgenomen he...
Eerlijke vraag. Of slaagt ge deze post ook over tot ik een ander adresseer om u er tussen te wringen?
Oud 30 juli 2011, 16:44   #240
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb last van een godsdienst die zo duidelijk vrouwen benadeelt. Ik heb last van een godsdienst die vrouwen openlijk discrimineert tegen alle principes van onze Westerse cultuur in.
Ik heb er last van dat mensen veelwijverij goedkeuren. Ik heb er last van dat mannen jonge meisjes mogen huwen en zonder meer hun vrouw mogen verstoten.
Ik vind het vreselijk dat het getuigenis van een man twee keer meer waard zou zijn dan dat van een vrouw. Ik vind het schandalig dat een vrouw maar de helft erft van een man.
Ik vind het onmenselijk dat men ter dood gebracht kan worden als men zijn godsdienst de rug wil toekeren.
Ik vind het vernederend dat een vrouw gehoorzaam moet zijn aan haar mannelijke familieleden. Ik vind het vernederend dat een man de hand van een vrouw weigert. Ik vind het schandalig dat een man mag beslissen dat zijn vrouw niet door een mannelijke dokter wordt behandeld enzovoort, enzovoort.

Het is duidelijk dat u het artikel dat ik hierboven gepost hebt niet wilt lezen. En u zegt dat ik niet antwoord? Waarom hebt u nog steeds niet geantwoord op mijn opmerkingen over vrouwen in alles omhullende kledij hier in België?
Maar zijde gij een referentie dan Marie? Niet slecht bedoeld, maar ge stoort U aan onderdrukte vrouwen. Ge neemt dat volgens mij te serieus, uw pispot beklaag bijgenomen.

Ik vroeg U niet hoe ge er via een ander last van had, de vraag is welke last gij persoonlijk hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be