![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Klopt,maar die verlichtingspalen zullen zeker geen 60 meter uit elkaar staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Concreet?
![]() |
![]() |
#226 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Code oranje is de op één na hoogste. Het behelst onder andere mogelijke schade aan gebouwen, alsook afbrekende en ontwortelde bomen. Wees op uw hoede staat er dan bij, want levensbedreigende situaties zijn mogelijk. Dat lijkt me duidelijk genoeg ... als een gebouw al kwaad kan, weet je wat er met een tent kan gebeuren. En tenten staan bekend omwille van de rampen die ermee kunnen gebeuren in geval van noodweer.
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken ook vele aanwezigen, heb inmiddels ook vele verklaringen gelezen van aanwezigen over internet. Velen voelden zich op het moment van de ramp en zelfs daarna bijzonder radeloos en merkten het ontbreken van hulpdiensten en plannen en organisatie. Ze gingen met hun vragen naar de medewerkers, maar die wisten het ook niet. In de krant HBVL staat een getuigenverklaring die beweert dat er zelfs na de ramp enkel twee politie-combi's voor de ingang stonden. PKP was niet voorzien op zo'n dramatische ramp. Tel daarbij het feit dat de mobiele netwerken ook nog plat liggen en niemand daar over een vast toestel beschikt en ik moet er geen tekening bij maken dat we daar al één punt hebben waar er duidelijk heel wat verbetering voor mogelijk is! Inmiddels heb ik iets meer weet over het gebeuren en wat er blijkbaar gebeurd is, is dat heel veel mensen zich spontaan zijn gaan aanmelden om mee hulp te lenen (denk aan studenten verpleegkunde, geneeskunde, dokters, die op het terrein waren of errond woonden, alsook ambulanciers, EHBO'ers, ...). Zo is de hulpverlening op gang kunnen komen en georganiseerd kunnen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() 1) Evoluties in het weer opvolgen.
Citaat:
Terwijl het toch duidelijk was dat het over meer dan regen ging. 2) Daarop gepast reageren. Moest dat scherm nog ophangen tijdens het noodweer? Wat met lichtbalken? Kunnen er geen maatregelen genomen worden zodat de tenten niet instorten? Waarom zijn bepaalde tenten wel ingestort en andere niet? In deze situatie kan je je er niet zomaar vanaf maken met 'dit was het noodlot, hier was niets aan te doen om de schade te beperken'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
Maar het leidt ertoe dat net dat type mensen zich net houdt aan die wetten, maar dan ook zeker niet meer doet ... Zo mensen die het enkel doen omdat het in de wet staat en met andere woorden die er enkel naar kijken dat je hen achteraf niets kan maken maar die het eigenlijk verder allemaal niets kan schelen, al stuikt voor hun ogen de halve wereld in mekaar, daar heb ik het niet zo op ... Als er dan al snel wordt gezwaaid met "ik was in orde met alles" weet je al wat voor type je voor je hebt ... De wet is nog altijd het minimum. Dat is voorgeschreven voor in het geval er een halve gare opduikt die totaal geen verantwoordelijkheidszin of ethisch bewustzijn heeft, zou ik zo denken ...
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Maar Jezus alsjeblieft, dit soort posts, maar niet alleen jij doet het, ik ben al naar een andere thread gevlucht omdat in een bepaalde thread ook mensen zitten die er niet in slagen een post te schrijven waarbij ze geen ongelofelijke sneren en klappen uitdelen naar alles om zich heen ![]() Mensen komen hier gewoon om gezellig samen te zijn, na te praten en meningen uit te wisselen over wat ze allemaal ervaren hebben in de wereld. Niet om afgeblaft te worden en naar ik hoop ook niet om anderen af te blaffen. Als je rekker zo gespannen staat (als een AdrianHealey bv., ga dan even sporten ofzo tot alles eruit is). Dat is dus zeker niet aan u bedoelt, maar ik zie hier velen van de Pukkelpopthread gebruik maken om hun agressie eens lekker naar de buitenwereld te richten en extreme uitspraken te maken om hun rebels persoontje wat ze hopen te zijn eens lekker in de schijnwerpers te werpen. Het is hier niet de plaats, noch het moment voor denk ik dan. Met dank. ![]() (P.S.: Ik ben meestal ook op mijn hoede voor advocaten/rechtenstudenten maar ze zijn niet allemaal zo en S. post hier samen met Discuz zeer interessante en to the point dingen als je het mij vraagt. )
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||
|
![]() Deden ze al.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#236 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Nee, ze verwachten wat regen terwijl het geweten was dat het om onweer zou gaan met hevige winden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 21 augustus 2011 om 14:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
De maatregelen die Maanrock nu neemt en andere festivalorganisatoren ongetwijfeld ook zullen nemen, spreken boekdelen. Nu kan men plots wel kijken of er geen dingen kunnen worden gedaan bij storm. Zoals bv. zwaardere dingen van de constructies naar beneden halen, denk maar aan een tv-scherm, belichting, geluidsboxen, ... stellingen die eigenlijk geen nut hebben behalve decoratie, ... Dat zijn maatregelen die op zich niet zo moeilijk moeten zijn maar veel schade, slachtoffers en zelfs doden kunnen voorkomen... Je moet al van heel slechte wil zijn om te zeggen dat PKP goed voorzien was voor zelfs een gewone storm (wind van ongeveer 75km/u voor een bepaalde tijd). Dat was het hoegenaamd niet. Blijkbaar is het nooit in Chokri opgekomen dat in bijna 30 jaar tijd het wel eens kon gebeuren dat één van die bomen het zou begeven ... (nochtans zijn hoogvochtige zomerstormen de ideale cocktail daarvoor) anders plaats je tenten (of verlichtingspalen) binnen de val-perimeter van een boom. En ik jaag me eigenlijk op aan het feit dat er blijkbaar inderdaad niets gedaan werd behalve sommige mensen verwittigen de tent dicht te doen omdat er een onweder zat aan te komen (binnen de zeven minuten). Ze wisten het dus, op voorhand. Je kan je dan maar beter voorzien op het ergste en zwaar materiaal wat eventueel kan loskomen naar beneden halen. Daarop zou het toch echt voorzien moeten zijn. Voor mij is dus de vraag: wat deden ze (vlak) voor de ramp, ook heel pertinent. En wat deden ze die ochtend toen ze vernamen dat er een code oranje was (laten we maar aannemen dat het KMI hun bron van info was??? ook daarover is er nog geen duidelijkheid geloof ik: wie daar precies voor instond of op welke organisatie ze daarvoor vertrouwden). Zeer belangrijke vragen, lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
Deze keer was het uitzonderlijk en was het plaatselijk net op die 60m van dat deel van de festivalweide. Dus wat stelt ge voor in het geval dat er een waarschuwing komt. Concreet: Wat doet ge als organisator in zo'n geval? Het enige wat ge kunt doen is alles afbreken, en de mensen naar huis sturen in het geval dat het erger wordt dan gedacht.
![]() |
![]() |
#240 | |
Minister
|
![]() Het is nog maar de vraag hoe professioneel 'omzeggens elk half uur' naar een website kijken is. Een heleboel andere festivals in binnen en buitenland pakken de weersopvolging professioneler aan. Zelfs zonder die technische hulpmiddelen heeft iedereen ook nog ogen in zijn kop. Als het serieus donker wordt, dan weet je ook dat je iets te wachten staat. Je ziet die wolk aankomen. Wat hebben ze in de aanloop gedaan?
Van wat we tot nu toe gelezen hebben, helemaal niets. Ze gingen ervan uit dat ofwel alles bestand was tegen om het even wat. Ofwel dachten ze dat er niks was dat ze konden doen om de schade te beperken. Optie 1 is idioot. Optie 2 ook, gezien de extra maatregelen op Maanrock. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |