Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2011, 08:28   #221
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het boek van De Decker eens lezen, nochtans niet mijn favoriete fan, had je al veel wijzer gemaakt.
De Decker heeft er geen benul van dat er ook opbrengsten zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 08:31   #222
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat is?
Dat leg ik uit bij het citeren van de bewuste post met de leugens en halve waarheden.
Oud 3 september 2011, 08:37   #223
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
http://www.gva.be/antwerpen/toevloed...=all#rcomments

Blijkbaar is het voor deze mensen de normaalste zaak om naar Belgique te gaan en daar van het OCMW te leven. Nochtans dacht ik vroeger dat het OCMW diende als TIJDELIJKE opvang voor mensen die zwaar in de problemen zaten (geen werk, geen sociale rechten) tot deze mensen gewoon terug werk hadden.
Nu blijkt het een toekomstoptie te zijn bij "wat wil je later worden".
Je weet pas of dat de normaalste zaak is als je kan vertellen welke percentage van de mensen met een speciaal statuut een leefloon trekken.

Natuurlijk is dit tijdelijk bedoeld. Laatst nog op het nieuws, een project dat opleiding geeft aan mensen die van een leefloon moeten leven.
Degene die een horeca-opleiding volgden vonden na de opleiding allemaal werk, van degene die een schrijnwerkers opleiding volgden 70 of 80%.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 september 2011 om 08:40.
Oud 3 september 2011, 08:41   #224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dus u bent onwetend, maar u eigent zich wel het recht toe om anderen van oneerlijkheid te beschuldigen? rare combinatie.

http://www.vandaag.be/binnenland/771...trekt-ook.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, wat die cijfers betreft, ben ik onwetend.
Indien ik anderen van oneerlijkheid tot leugens beschuldig, dan weet ik wel waarom.

Heb je ook een link naar die studie van Europees Migratie Netwerk.
Ik zou willen weten hoe zij bepalen 'Komt hier om te werken".
Want in de weergave van "vandaag.be" heb ik niet zo veel vertrouwen; aangezien ze Turkije en Armenië in Afrika situeren, en ze voor Azië maar 1 land kunnen aanhalen om hun stelling te staven.
Heb je nu al een bron waar ze wel een klein beetje aardrijkskunde kennen?
Oud 3 september 2011, 08:59   #225
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog ene die niet weet dat de asielzoeker het geld, van de kosten die gemaakt worden, niet krijgt.
kijk als ik hier kan leven zoals de koning

gratis wonen, en eten krijg, en tv krijg, en naar concerten mag gaan, en GSM heb, en kledij, en mijn kindjes naar school kunnen gaan zonder een frank op zak uit te halen

en Arti, als dit meer kost dan het 'minimumloon' dan mogen we daar toch wel grote vraagtekens bij zetten...

Als het minimumloon 0 euro bedraagt, maar ik krijg zoals in het communisme al mijn behoeften gratis, en dat kost meer dan het minimumloon ???

en dat kost 2miljard op een begrotingstekort van 15miljard, dan zeg ik WIE ZEGT DAT JE DIT GRATIS MOET DOEN ??? WELKE INTERNATIONALE REGEL zegt dat die mensen hier niet mogen werken voor hun geld, en hun kosten zelf beheren en betalen. Ze moeten gewoon het recht krijgen om hier alles te kunnen doen zoals een normale belg. INtegengeel ze hebben het recht niet om te werken, en ze worden nu bekeken als een kost.

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 september 2011 om 09:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 09:04   #226
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet pas of dat de normaalste zaak is als je kan vertellen welke percentage van de mensen met een speciaal statuut een leefloon trekken.

Natuurlijk is dit tijdelijk bedoeld. Laatst nog op het nieuws, een project dat opleiding geeft aan mensen die van een leefloon moeten leven.
Degene die een horeca-opleiding volgden vonden na de opleiding allemaal werk, van degene die een schrijnwerkers opleiding volgden 70 of 80%.
Wel, als ik het integratieproject moet evalueren dan geef ik 0 op 10. Hoeveel procent van die mensen geraken hier aan het werk ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 09:07   #227
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beweerde dat het niet klopt dat "Sommige allochtonen krijgen volwaardig stempelgeld met slechts één dag werk op hun CV."
Dat klopt ook niet. Er moeten nog voorwaarden voldaan worden. Dezelfde als voor alle Belgen.

Het kan dus dat ze stempelgeld krijgen met slecht 1 dag gewerkt in België, als aan alle andere voorwaarden voldaan zijn.
o.a.
http://www.rva.be/frames/Main.aspx?P...tems=1/1/2/2/2

Slechts 1 dag gewerkt op je CV en stempelgeld, vergeet het.
een aantal dagen in Turkije gewerkt worden er bijgerekend. Dus gaat de RVA na of nonkel Mustafa in Konya weldegelijk zijn sociale bijdragen heeft betaald zeker of dat boer Kemal uit Tätkoy weldegelijk een arbeidscontract heeft afgesloten met zijn seizoenarbeiders?
Een aantal jaren geleden is er zelfs zo'n grootschalige fraudetoestand aan het licht gekomen, waar ze zelfs niet één dag in Belgique werkten, maar een neppapiertje konden voorleggen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 september 2011 om 09:08.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 09:13   #228
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, wat die cijfers betreft, ben ik onwetend.
Indien ik anderen van oneerlijkheid tot leugens beschuldig, dan weet ik wel waarom.

Heb je ook een link naar die studie van Europees Migratie Netwerk.
Ik zou willen weten hoe zij bepalen 'Komt hier om te werken".
Want in de weergave van "vandaag.be" heb ik niet zo veel vertrouwen; aangezien ze Turkije en Armenië in Afrika situeren, en ze voor Azië maar 1 land kunnen aanhalen om hun stelling te staven.
tiens, weerom komen we op het begrijpend lezen vakje terug precies.

Citaat:
"Slechts 3% van de Marokkanen die in België een eerste verblijfsvergunning krijgen, komt hier om te werken,
slechts 6% van de Turken en
slechts 1% van de Congolezen of de Armeniërs.

Daarnaast komt nog eens 6% van de Marokkanen om hier te studeren.
Dat geldt ook voor 12% van de Turken,
10% van de Congolezen en
1% van de Armeniërs.

Hoe anders is dat bij de Indiërs, waar 58% komt om te werken.

Er is dus een groot verschil tussen de Afrikaanse en de Aziatische immigratie en daarmee zou een beleid rekening moeten houden", aldus nog Francken.
waaruit besluit jij dat ze armenie en turkije in afrika situeren? Ik lees dat nergens.
Oud 3 september 2011, 09:17   #229
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Meer dan 75 procent van de mensen die in Antwerpen een beroep doen op een leefloon zit in een speciaal statuut.
Oud 3 september 2011, 13:43   #230
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ochgod... de meeste van die gepensioneerden lieve schat, hebben voor ons land gevochten in de oorlog!!!! Ze hebben ervoor gezorgd dat België overeind bleef, ze zijn gesneuveld voor uw en voor mijn toekomst, ze hebben een verzorgingsstaat geïnstalleerd waar je U tegen mag zeggen en waar de hele wereld jaloers op is aan de grote toeloop te zien, ...
LOL
Oud 3 september 2011, 13:56   #231
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Als", nog veronderstellingen.
Wat insinueer jij nu? Dat geen enkele erkende asielzoeker werkt?
Uiteraard werken die gasten niet, je denkt toch niet dat die profiteurs naar hier afzakken uit carrière ambities?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:05   #232
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Uiteraard werken die gasten niet, je denkt toch niet dat die profiteurs naar hier afzakken uit carrière ambities?
Niet veralgemenen. Een asielzoeker in procedure mag niet werken.
Om hier te werken als allochtoon van buiten de EU, daar bestaan andere regelingen voor, zoals een werkvisum.
Maar een werkvisum is niet te combineren met een asielaanvraag.

Het is dus de vraag wie die mensen in verreweggistan gaat uitleggen wat ze moeten doen als ze hier uit de container komen gewankeld. Zijn het Artisjokjes? De wereldverbeteraars bij uitstek. De multiculturisten avant la lettre.

Of zijn het gewetenloze mensenhandelaars die verhalen van gratis geld en eten mensen gaan ronselen die lokaal hun hebben en houden verbeurd verklaren, zelfs familie verkopen, om toch naar't land van melk en honing te geraken.
Oud 3 september 2011, 14:21   #233
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel, als ik het integratieproject moet evalueren dan geef ik 0 op 10. Hoeveel procent van die mensen geraken hier aan het werk ???
Vraag ik mij ook af. Men zou veel meer open moeten zijn, omtrend deze problematiek. Ipv de didactuur van de politieke correctheid, misschien beter de didactuur van de openheid.
Maar dat er iets mis is, is nogal duidelijk. Het loopt hier vol met laaggeschoolde werklozen (oa recent geregulariseerden), en als er dan moet gewerkt worden moeten er nieuwe laaggeschoolde (meestal nederlandsonkundige) migranten (Polen...) ingevoerd worden. Zo kunnen we wel bezig blijven.
Maar kom, ne gok. Denk dat 50% ruim geschat is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:25   #234
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het loopt hier vol met laaggeschoolde werklozen (oa recent geregulariseerden), en als er dan moet gewerkt worden moeten er nieuwe laaggeschoolde (meestal nederlandsonkundige) migranten (Polen...) ingevoerd worden. Zo kunnen we wel bezig blijven.
Tijd voor een nieuwe woordenschat:

laaggeschoolde migranten wordt:

nederlandsonkundige laaggeschoolde migranten, die dan weer wordt opgesplits in:

werkwillige nederlandsonkundige laaggeschoolde migrant (ook afgekort als P.O.O.L.)

niet-werkwillige nederlandsonkundige laaggeschoolde migrant (mag niet afgekort worden wegens racisme).
Oud 3 september 2011, 14:27   #235
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
een aantal dagen in Turkije gewerkt worden er bijgerekend. Dus gaat de RVA na of nonkel Mustafa in Konya weldegelijk zijn sociale bijdragen heeft betaald zeker of dat boer Kemal uit Tätkoy weldegelijk een arbeidscontract heeft afgesloten met zijn seizoenarbeiders?
Een aantal jaren geleden is er zelfs zo'n grootschalige fraudetoestand aan het licht gekomen, waar ze zelfs niet één dag in Belgique werkten, maar een neppapiertje konden voorleggen.
Er kan geen duidelijker bewijs zijn dat we gewoon bezig zijn aan de import van WERKONWILLIGEN.

Dat is de enige reden waarom deze mensen naar hier komen.

Ze hebben het geluk dat wij ze dan ook nog zien als "arme stakkers", zo arm, zo'n laag uitkeringetje van de staat waarmee ze moeten zien rond te komen en in een sociale wijk moeten gaan leven, bij God.
Maar het wordt tijd om te beseffen dat zij zeer bewust en zeer strategisch kiezen om te leven en te blijven leven in dit milieu. Wat wij kansarmoede noemen en met welk excuus wij hun nog meer voordelen geven, is voor hun feest van de rijkheid. Voor deze mensen is dit het summum van het leven. Iets beters kan er gewoonweg niet bereikt worden voor hun. Zij worden gelegd, gewiegd en volledig verzorgd door de andere. Ze krijgen gewoon geld om hier te zijn en mogen met dat geld alles doen wat ze willen en hebben hiervoor de tijd van de wereld.

En dan komen janken dat deze mensen zich bezighouden met criminele activiteiten wat moet bewijzen hoe kansarm ze zijn. Nietes, uiteraard slaat ook daar de verveling toe en aangezien we deze mensen zo lang gewiegd hebben zal er geen haar op hun hoofd aan een full-time baan denken die ook nog zal betekenen dat zij in contact moeten komen van de decadente zwijnen van het westen, Nederlands moeten leren, dat zij verplichtingen hebben die ze moeten nakomen, dat zij iedere dag moeten opstaan en slapen (indirect) op uren dat hun werkgever dat van hun verlangd, dat zij hierin zullen moeten investeren (benzine, deftige kledij, deftige verzorging) en vooral dat zij daardoor zelfs nog hun sociale voordelen verliezen en misschien hun sociale woning kwijtspelen of meer moeten betalen voor exact dezelfde woning!!!

Je moet geen IQ van meer dan 75 hebben om in te zien dat de incentive voor die mensen om te gaan werken 0.00000000000000% is. En dat is begrijpelijk ook!

Bedankt, vadertje staat.
Oud 3 september 2011, 14:32   #236
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijd voor een nieuwe woordenschat:

laaggeschoolde migranten wordt:

nederlandsonkundige laaggeschoolde migranten, die dan weer wordt opgesplits in:

werkwillige nederlandsonkundige laaggeschoolde migrant (ook afgekort als P.O.O.L.)

niet-werkwillige nederlandsonkundige laaggeschoolde migrant (mag niet afgekort worden wegens racisme).
Kom. Het laaggeschoold zijn, en het nederlandsonkundig zijn, wordt soms (meestal in politiek correcte milieus) aangehaald, als zijnde de reden dat men niet op de arbeidsmarkt terecht kan. Maar de werkelijkheid is wel anders. Het zal ne fruitboer worst wezen, als zijn plukker laaggeschoold is, en het nederlandsonkundig zijn, is ook wel het laatste van zijn zorgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:39   #237
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De Decker heeft er geen benul van dat er ook opbrengsten zijn.
De Arabische huisjesmelkers/vastgoedgrootbezitter is idd blij dat hij een illegaal kan opvangen in een krot.

Of heeft u nog weet van andere opbrengsten?

U bedoelt misschien het feit dat we een heel leger vertalers-tolkers/sociaal assistenten/ambtenaren/begeleiders/pedagogen/sociologen/extra onderwijzers en onderwijzeressen/... te werk moeten stellen? Ik weet niet of je het weet maar we waren voor de migratieproblematiek net bezig over de problematiek van de veelheid aan ambtenaren die ons landje telt en die torenhoge kosten met zich meebrengen ...
Oud 3 september 2011, 15:32   #238
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij weet niet hoeveel mensen hier aan het werk geraken, hoe kan je dat project dan evalueren?
p.s. Allemaal = 100%
Oud 3 september 2011, 15:36   #239
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
kijk als ik hier kan leven zoals de koning

gratis wonen, en eten krijg, en tv krijg, en naar concerten mag gaan, en GSM heb, en kledij, en mijn kindjes naar school kunnen gaan zonder een frank op zak uit te halen
Stel jij je zo het leven voor in een gesloten asielcentrum? Of is dit "ironie"?
Oud 3 september 2011, 15:38   #240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beweerde dat het niet klopt dat "Sommige allochtonen krijgen volwaardig stempelgeld met slechts één dag werk op hun CV."
Dat klopt ook niet. Er moeten nog voorwaarden voldaan worden. Dezelfde als voor alle Belgen.

Het kan dus dat ze stempelgeld krijgen met slecht 1 dag gewerkt in België, als aan alle andere voorwaarden voldaan zijn.
o.a.
http://www.rva.be/frames/Main.aspx?P...tems=1/1/2/2/2

Slechts 1 dag gewerkt op je CV en stempelgeld, vergeet het.
Citaat:
een aantal dagen in Turkije gewerkt worden er bijgerekend.
Het begint dan toch te dagen.
Mag ik nu weten waaruit blijkt dat een handgeschreven papiertje voldoende is om die andere werkdagen te bewijzen?
En geen vertelingskes meer a.u.b.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be