![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het resultaat (het wederzijdse wantrouwen en de polarisering en radicalisering) kennen we. Maar de elite deed alsof ze dit alles niet zag omdat het niet paste in haar verhaal van Nederland als "gidsland" voor de rest van de wereld. Eigenlijk is het enkel de illusie van de "supergeslaagde multiculturele samenleving" en de samenleving die "af" was die het afgelopen decennium aan diggelen werd geslagen. Citaat:
Citaat:
![]() Oh ja, vooraleer er iemand beweert dat ik de schuld voor het "mislukken" van de multiculturele samenleving alleen bij de stoute autochtonen leg: dat doe ik dus voor alle duidelijkheid niet, ik ben er ten volle van overtuigd dat de liefde van twee kanten moet komen. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 12 september 2011 om 18:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik las vandaag in de Volkskrant dat al die peperdure maatregelen die destijds n.a.v. het wangedrag van die Marokkanen in Ede zijn genomen, compleet weggegooid geld is gebleken en dat er helemaal niets veranderd is.
![]() |
![]() |
#223 |
Minister
|
![]() Aan het werk. Mijn baas komt vertellen dat er een vliegtuig tegen het WTC in New York is gevlogen. En dan zeg ik, een Cessna of helikopter die even verkeerd zat, die gebouwen kunnen daar tegen. Neeneen zegt hij, het zou om een 767 gaan. Ik schiet in de lach: "weet gij wel hoe groot zo'n ding is?". Radio aangezet. Reporter vertelt net dat er nu ook een tweede toestel is ingevlogen.
![]() |
#224 |
Minister-President
|
![]() op school en pas twee dagen later heb ik er voor het eerst iets over gehoord
![]() |
#225 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Ook @ Macc: Ik dacht eigenlijk dat het woord ''supergeslaagde'' genoeg ironie in zich droeg om mijn bedoeling duidelijk te maken. Citaat:
Het is niet zo dat er niets is gebeurd in de afgelopen 10 jaar. De voedingsbodem voor xenofoob gedrag was echt nagenoeg verdwenen maar men is ook niet blind voor wat er in de wereld gebeurt. Natuurlijk vielen er stemmen te winnen voor populisten door 9/11 maar niet alleen door 9/11. Die gevoelens hadden de tien jaar ervoor nooit een politieke uitlaatklep nodig gehad. Je had Paul Scheffer en Frits Bolkestein gehad maar dat was het dan wel. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, dat laatste heb ik ook gelezen. Helaas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mja, schaken pas inderdaad niet in het rijtje.
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister
|
![]() Ik las het al ja. De ironie was me inderdaad ontgaan.
Citaat:
Wat betreft gelijke kansen op de arbeidsmarkt, ben ik voorstander van een meritocratie, wie de beste kwalificaties heeft, krijgt de job. Vandaar dat ik het gepamper aanstipte, waarmee ik al die nutteloze projecten en trajecten in alle vormen en maten bedoel die nooit iets uitgehaald hebben en alleen maar handen vol met geld kosten. En vandaar ook dat ik zei dan niet wij, maar zij zelf er eens alles aan moeten gaan doen zodat ze zich onderhand eens onderdeel gaan voelen van de Nederlandse (Belgische, Franse, etc) maatschappij. En daar wringt het schoentje nu net; moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder, zijn en raken nergens geïntegreerd, laat staan geassimileerd, niet in Nederland, niet in België, niet in Frankrijk, Duitsland, het VK, nergens.
![]() |
![]() |
#229 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, het moet van twee kanten komen hé. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 13 september 2011 om 12:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit je posts begrijp ik ook dat je snapt hoe complex en tegenstrijdig het hele gegeven is. Het is inderdaad een lange weg waarbij we ons niet moeten fixeren op de bestemming maar op de reis zelf. Die roadtrip moeten we samen doen met alle ongemakken erbij. En we moeten onnoemelijk geduldig zijn. En ja, regelmatig zal er vanop de achterbank een zeurend stemmetje klinken: 'Zijn we er al?' Elke generatie die erbij komt, gaat zich dezelfde vragen stellen en met dezelfde frustraties zitten. Dat is het voorrecht van de jongeren. En het is aan iedere generatie om hun bijdrage te leveren aan het wegwerken van onrechtvaardigheden. Stap voor stap. Citaat:
Op een bescheiden wijze ben ik er al 25 jaar mee bezig maar het is niet mijn hoofdbezigheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Kortom, de meest geschikte kandidaat krijgt de job, en dat is toch echt een meritocratie. Citaat:
Bovendien weet je als allochtoon dat je altijd iets extra's te bewijzen hebt als je je vrijwillig elders gaat vestigen. Ik heb destijds ook een tijdje in het buitenland gewoond en gewerkt, en ik moest me ook meer bewijzen dan de autochtonen daar. Niets mis mee. Mouwen opstropen, niet zeiken en aan de slag gaan. Neen, het moet primair van de allochtonen komen. Zij zijn hier vrijwillig komen wonen, dus zij zullen er alles aan moeten doen om hier te slagen. Citaat:
Als groep echter, zijn moslims niet of nauwelijks integreerbaar. Ga maar na: van alle groepen immigranten zijn veruit de meesten er doorgaans binnen één generatie in geslaagd om te integreren en autochtoon onder de autochtonen te worden, zonder dat er miljarden aan gepamper tegenaan werden gesmeten, behalve... de immigranten met een islamitische achtergrond. Daarvoor zijn enorme bergen geld gebruikt, en nog steeds wil het maar niet lukken. Gaat er dan bij jou niet ergens een lampje branden? Of verkies je hetzelfde oude afgezaagde riedeltje van sociaal achtergesteld, discriminatie, racisme en wat er verder nog aan smoezen bedacht is, af te blijven ratelen? De andere immigrantengroepen hadden namelijk ook dezelfde sociaal achtergestelde positie, hadden ook met zogenaamde vooroordelen etcetera te maken, en toch zijn zij er wél in geslaagd. Waarom die wel en moslims niet? Daar al eens over nagedacht?
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 13 september 2011 om 16:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt." of "Hvis standarder er gode, dobbeltmoral er dobbelt såa godt." (zegt men in Denemarken. Vertaal zelf maar) Laatst gewijzigd door filosoof : 13 september 2011 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Meritocratie volgens Sus: uitstekende loodgieters die geen werk vinden omdat de klanten geen "bruin mannen" in huis willen. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 13 september 2011 om 17:34. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ijzersterke repliek. Citaat:
Volgens Macchiavelli: Gekwalificeerd betekent uiteraard niet alleen in het bezit van de vereiste papieren/relevante werkervaring zijn, maar ook hoe zo iemand bij de rest van het personeel en het klantenbestand past. Kortom, de meest geschikte kandidaat krijgt de job, en dat is toch echt een meritocratie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of ze volgens die Sus eenvoudigweg niet bestaan, weet ik niet. Citaat:
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Herlees mijn vorige post eventueel wat trager (geeft niet filo, da's de leeftijd). Al Qaeda is gedecimeerd, financieel droog gelegd en de voorzitter ligt op de bodem van de oceaan. Goe bezig inderdaad. Laatst gewijzigd door Mitgard : 13 september 2011 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 13 september 2011 om 19:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar brengt het de 3000 doden van het WTC terug? En de 1.500.000 of 1.700.000 doden in Irak en het (zelfs niet in geschat) aantal burgerdoden in Afganistan? En de geloofwaardigheid van het westen in de Arabische wereld? Citaat:
Je moet ook eens naar een boel andere praktijken kijken die sindsdien bijna 'normaal' gevonden worden: rendition (incl. dit), waterboarding, ea vormen van marteling van wederrechtelijk opgesloten mensen. Verlaat dus die 'moral high ground' en selectieve verontwaardiging maar vlug. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 september 2011 om 19:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 september 2011 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |