![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drugs zijn er inderdaad al eeuwenlang. Men heeft zelfs legale en illegale drugs. Maar bijlange niet iedereen is drugsgebruiker. Maar dacht dat ik het meer over het financieel aspect had (voor degenen die het niet kunnen laten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jonge kinderen zijn minderjarigen en hun ouders/voogd dragen verantwoordelijkheid. de anderen, zoals u zelf zegt worden nergens en nooit verplicht om eender welke ziekte op te lopen (het is uw redenering).
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de kosten die hieruit voortvloeien laten betalen door de totaliteit van drugsgebruikers, lijkt mij toch logischer. Gewoon principe "de vervuiler betaalt". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In mijn lijn van denken heeft iedereen die niet zelf verantwoordelijk is voor de schade die hij op de gemeenschap wil verhalen recht op steun van de gemeenschap. Ongeacht of hij rijk of arm is. In mijn lijn van denken heeft iedereen die zelf verantwoordelijk is voor de schade die hij op de gemeenschap wil verhalen geen recht op steun van de gemeenschap. Ongeacht of hij rijk of arm is. Wat jij aanklaagt is het feit dat rijken zich meer kunnen veroorloven dan armen. Bijvoorbeeld elke maand 200000Euro voor snelheids en parkeerovertredingen? Who cares! Maar daar heb ik het helemaal niet over. Wel over het feit dat het oneerlijk is dat iemand wiens voet gekwetst geraakt bij een ongeval evenzeer op kosten van de gemeenschap behandeld wordt als iemand die zichzelf opzettelijk in de voet schiet... Vindt jij dat dan normaal?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Minister-President
|
![]() ![]() Alleen bevalt het antwoord jou niet ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een artikel uit 2003. Of een jointje mag op een festivalwei. Dit is ook niet meer up to date http://www.drugsdiscriminatie.be/politiek.htm Maar je kan per (toenmalige) partij lezen wat hun standpunt was. Citaat:
Waar haal je vandaan dat dit voor een groot stuk genetisch bepaald zou zijn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan, wat het artikel in de standaard betreft ? Schijnt mij nogal duidelijk weer te geven, hoe iedereen er over denkt. En zijn hun standpunten over drugs, ten opzichte van 2003 gewijzigd ? Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 8 oktober 2011 om 17:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou het eerder "realistisch betreffende het gebruik van drugs" noemen. Een realisme waaraan het velen mankeert. Citaat:
Hier wel. http://www.drugsdiscriminatie.be/politiek.htm Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 8 oktober 2011 om 19:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik had het over de kwaliteit van j e vergelijking(en) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Minister-President
|
![]() Dat is een beoordeling die noch aan u noch aan mij is.
Gelukkig (volgens mij althans) is in heel Europa uw idee al een paar tientallen jaren voorbijgestreefd. Kijk maar naar de abortuswetgeving. In sommige landen op deze wereld is de sociale ontwikkeling nog niet zo ver. Er zijn zelfs streken waar uw redenering gehanteerd wordt voor kinderen tot 7 jaar vanwege het hoge aantal kinderen dat die leeftijd daar niet bereikt. Misschien wenst u naar één van die paradijzen te verhuizen? Citaat:
Dat vind je al in de hoofdlijnen van de grondwet en het EVRM. Citaat:
In Belgie houden we geen rekening met vloeken en betoveringen zoals men in de landen waar het sociale ontwikkelingsniveau het uwe evenaart wel doet... ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drugs op festivalweide -groen: ja, als geen -18jarigen -animo (jongespa'ers):ja, altijd -ovld:neen... en, vooral het is afkomstig van de één of andere werkgroep van de kamer, dus van de regering Citaat:
Maar als men er dan ernstig onderzoek naar doet, komt men praktisch altijd tot de conclusie dat het een mengeling is van én genen, én omgevingsomstandigheden. Alleen verschillen de mengverhoudingen nogal eens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Artisjok formuleerde opzettelijk slordig verslaving => moest zijn => aanleg tot verslaving Citaat:
Zo zie je, alle vergelijkingen gaan mank. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 oktober 2011 om 23:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit laat je weg Ok, dan vervalt "drugs met hart en ziel verdedigen".Heb je iets tegen enige realiteitszin, of ga je akkoord? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() CLAESSENS Joris, ben je nu al bezig met onderzoek naar de gevolgen van een verbod voor de maatschappij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar uiteindelijk zijn drugs een last en een kost voor de maatschappij, en getuigt de gebruiker hiervan van een zekere zwakheid (al of niet genetisch bepaald). En vind niet dat de solidariteit zo ver moet gaan dat de maatschappij voor de kosten van het gebruik hiervan moet opdraaien. In elk geval heeft de maatschappij het recht om het gebruik hiervan te reglementeren (niet roken in openbare ruimte, nul drugs bij autorijden...). Maar om verder te discusieren, en te komen tot de conclusie dat men alle drugs legaal moet maken, zij het wel onder bepaalde voorwaarden, en al of niet (dik) getakseerd, pas ik. Temeer daar ik geen ervaringsdeskundige ben wat illegale drugs betreft, en ook omdat mijn kennis over de kans op verslaving bij gebruik van bepaalde drugs te klein is. Maar verslaving bestaat zonder twijfel, en zou niet bestaan moesten er geen drugs zijn. Laatst gewijzigd door Bob : 9 oktober 2011 om 10:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we die wetten afschaffen. Waar geef je de voorkeur aan? Eén voor een? Of allemaal tegelijk? Of alleen de drugscriminaliteit? Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2011 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En u hebt niet te bepalen waarover ik oordeel, als ik goesting heb om te stellen dat mensen zelf wel kunnen beslissen of ze kinderen willen of niet zonder externe moeials, dan doe ik dat gewoon. Citaat:
Citaat:
![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 oktober 2011 om 10:23. |
|||
![]() |
![]() |