Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 23:38   #221
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullshit. .
Ah bon...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 23:41   #222
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullshit. Er werden in dit topic al meerdere voorbeelden gegeven waar heteroseksuele ouders exact dezelfde keuze maakten voor hun kind. De geaardheid van de ouders heeft hier niets mee te maken.
Maar ja, dit is dagelijkse kost, hé Raf ? Men hoort niets anders tegenwoordig, al die hetero-ouders die hun zoontjes vol hormonen spuiten om er meisjes van te maken...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 00:43   #223
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wat denkt u zelf?
Ik denk dat u krampachtig rond de pot draait en dat u dat zelf ook wel beseft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 10:36   #224
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het is in elk geval sinds mensenheugnis dat één moeder zich met haar kinderen bezighoud, en een vaderfiguur voor veiligheid en voedsel zorgt.
Kindjes met twee mama's of papa's, dat is echt iets nieuws, en bestaat dan ook nog alleen in bepaalde westerse landen. En blijkbaar heeft dat ook zo zijn eigen problemen, die nieuwe samenlevingsvorm...Kinderen die niet meer goed weten waar ze aan toe zijn bvb, die zich niet meer aan een vader of moeder kunnen identificeren, met alle gevolgen vandien...Deze verwarde kinderen dan maar vol hormonen pompen, om ze deze of gene weg op te sturen vind ik nu niet precies de meest intelligente oplossing. Het lijkt mij eerder het absolute toppunt van stompzinnig egoïsme. Crimineel zelfs, gezien de risico's voor de gezondheid. = kindermishandeling.
Inderdaad. Maar wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 11:16   #225
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Inderdaad. Maar wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil...
Nee, niks inderdaad. Wat hij zegt, klopt van geen kanten. Het concept "kerngezin" (vader, moeder en 2,4 kinderen), zoals wij dat vandaag kennen, bestaat hier pas sinds de 17de eeuw. Voordien bestonden er allerlei soorten van samenlevingsvormen, waarbij de leden al dan niet in familieverband met elkaar samenleefden. Zelfs vandaag wordt het "familialisme", dat jij hier lijkt te promoten, door geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper nog als relevant beschouwd. Het "kerngezin als hoeksteen van de samenleving" leeft alleen nog bij reactionaire conservatieven. Een sub-soort van de homo sapiens die gelukkig met rasse schreden uitsterft.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 11:19   #226
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Maar ja, dit is dagelijkse kost, hé Raf ? Men hoort niets anders tegenwoordig, al die hetero-ouders die hun zoontjes vol hormonen spuiten om er meisjes van te maken...
maar daar gaat het hier toch niet om? het gaat over AFREMMEN van de hormonale ontwikkeling bij puberteit zodat het kind op latere leeftijd beter zèlf kan beslissen of het nu jongen wil blijven dan wel meisje wil worden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:42   #227
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer er tot zo'n operatie besloten wordt, gaat men niet over één nacht ijs. Daar gaat heel wat onderzoek aan vooraf.

Juist daarom is het van belang om de lichamelijke ontwikkeling die met puberteit samengaat af te remmen, zodat het kind in kwestie meer en langer tijd heeft om een overwogen beslissing te nemen.

Bullcrap. Die ouders gaan daar helemaal niet in mee. Dat is iets wat jij erbij fantaseert. Het enige wat die ouders doen, is hun kind ervoor behoeden dat het opgezadeld zit met een mannenlichaam wanneer hij uiteindelijk toch zou beslissen om meisje te worden.
Ik blijf het verregaand en risicovol vinden om op zulke manier in te grijpen in de lichamelijkheid van een kind. Men kan dan misschien wel de lichamelijke ontwikkelingen van een kind tegenhouden, maar niet de psychische. Men gaat er meer kwaad dan goed mee doen. Het moet het een of het ander zijn, ofwel beslist men radicaal om die jongen al als kind tot een meisje om te bouwen (dat zal medisch gezien dan nog eenvoudiger zijn), ofwel laat men die jongen zich gewoon zoals het hoort zich ontwikkelen tot een man. Ik opteer uiteraard vooral voor die laatste optie. Ik zou voor mijn kind eerst en vooral een goede psycholoog coachen om hem in zijn genderonduidelijkheid te begeleiden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:43   #228
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, niks inderdaad. Wat hij zegt, klopt van geen kanten. Het concept "kerngezin" (vader, moeder en 2,4 kinderen), zoals wij dat vandaag kennen, bestaat hier pas sinds de 17de eeuw. Voordien bestonden er allerlei soorten van samenlevingsvormen, waarbij de leden al dan niet in familieverband met elkaar samenleefden. Zelfs vandaag wordt het "familialisme", dat jij hier lijkt te promoten, door geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper nog als relevant beschouwd. Het "kerngezin als hoeksteen van de samenleving" leeft alleen nog bij reactionaire conservatieven. Een sub-soort van de homo sapiens die gelukkig met rasse schreden uitsterft.
Als het nodig is, kan ik het stukje familieverbanden uit mijn cursus antropologie uploaden. Het gaat volledig over de dingen die Raf zegt.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:49   #229
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door misluktetsjeef Bekijk bericht
Homo's en lesbo's kunnen gewoonweg geen kinderen maken.
Punt uit. Daar hoeft zelfs geen discussie over gevoerd worden.
Jawel hoor...

Zelfs op 'natuurlijke' manier, in theorie althans...
Oud 30 oktober 2011, 15:53   #230
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Als het nodig is, kan ik het stukje familieverbanden uit mijn cursus antropologie uploaden. Het gaat volledig over de dingen die Raf zegt.
Het verleden ophemelen als een tijd waarin er plaats was voor meer alternatieve 'samenlevingsvormen', is historisch volstrekt incorrect. Er bestond inderdaad nog geen kerngezin zoals we dat nu nog steeds kennen, maar men leefde in ruimer familieverband samen omwille van sociaal-economische redenen. En dan vooral op het platteland. Leid daar nu echter niet uit af dat men vroeger tolerant stond voor afwijkende partnerverbanden (lees homo's en lesbiennes, laat staan met kinderen), dat is larie en apekool. Ik snap trouwens niet zo goed wat dit komt te doen in deze thread over genderstoornissen. Dat jongens meisjes willen worden en andersom, en vooral dat men daar als ouder in meegaat, is in vele gevallen een luxeprobleem uit onze hedendaagse 'keuzemaatschappij'.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 16:01   #231
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het verleden ophemelen als een tijd waarin er plaats was voor meer alternatieve 'samenlevingsvormen', is historisch volstrekt incorrect.
Ik betwijfel ten zeerste dat Raf aan ophemeling van het verleden doet...
Oud 30 oktober 2011, 16:54   #232
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is misschien geen slecht idee... Hoewel die informatie evengoed op het internet te vinden is.

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 16:57   #233
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf het verregaand en risicovol vinden om op zulke manier in te grijpen in de lichamelijkheid van een kind. Men kan dan misschien wel de lichamelijke ontwikkelingen van een kind tegenhouden, maar niet de psychische. Men gaat er meer kwaad dan goed mee doen. Het moet het een of het ander zijn, ofwel beslist men radicaal om die jongen al als kind tot een meisje om te bouwen (dat zal medisch gezien dan nog eenvoudiger zijn), ofwel laat men die jongen zich gewoon zoals het hoort zich ontwikkelen tot een man. Ik opteer uiteraard vooral voor die laatste optie. Ik zou voor mijn kind eerst en vooral een goede psycholoog coachen om hem in zijn genderonduidelijkheid te begeleiden.
Het is juist om te vermijden dat men in de plaats van het kind beslist, of dat het kind een voortijdige en misschien ondoordachte beslissing neemt, dat men maatregelen treft om de puberteit uit te stellen. Wat zijn, denk je, de psychische gevolgen wanneer men zo'n jongen lichamelijk laat ontwikkelen tot man en hij beslist tòch om zich om te laten bouwen? Hij zal altijd met dat mannenlichaam opgescheept blijven. Wat begrijp je daar niet aan?

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 16:57   #234
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homo's en lesbo's kunnen gewoonweg geen kinderen maken.
Punt uit. Daar hoeft zelfs geen discussie over gevoerd worden.
Dat kunnen ze wel. En daar moet inderdaad geen discussie over gevoerd worden.

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 16:59   #235
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dan het resultaat bij homo's? Nen drol?
Pardon. Ik had niet door dat je maar wat kwam trollen...

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 16:59   #236
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is misschien geen slecht idee... Hoewel die informatie evengoed op het internet te vinden is.
Ja, maar een cursus van de universiteit zouden ze misschien geloofwaardiger vinden.
Oud 30 oktober 2011, 17:01   #237
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verleden ophemelen als een tijd waarin er plaats was voor meer alternatieve 'samenlevingsvormen', is historisch volstrekt incorrect.
Excuseer? Waar hemel ik dat op, pray tell?

Ik ging alleen in op een bericht waarin geclaimd werd dat het kerngezin "sinds mensenheugenis" uit man, vrouw en 2,4 kinderen bestaat. Dat is - zoals je het zo welluidend omschrijft - historisch volstrekt incorrect.

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 17:02   #238
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar een cursus van de universiteit zouden ze misschien geloofwaardiger vinden.
Staan er geen verwijzingen naar academische bronnen in je cursus?

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 21:06   #239
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Je hebt mannen en je hebt vrouwen, wat is het probleem nu eigenlijk?

Het is daarom dat ik zei dat je ook mentaal man of vrouw bent. Die dochter van Cher bijvoorbeeld was fysiek vrouw, maar mentaal man. Hoe dat komt weet ik niet maar die mensen hebben er alles voor over om het fysieke te doen kloppen met wat ze mentaal willen zijn. Het is duidelijk dat deze mensen moeten geholpen worden, maar dan moet men wel zeker zijn dat dit geen bevlieging is. Want een dergelijke operatie is zeer ingrijpend en zelfs niet zonder gevaar.
Blij dat je het er toch mee eens bent dat het niet zo simpel ligt ... blijkbaar erken je het feit dat dat fysieke en mentale dan toch niet steeds gelijk loopt.

Citaat:
Een man is een man en een vrouw is een vrouw. Dat heeft niks met vakjes te maken hoor, dat is gewoon zo.
Des te minder begrijp ik deze opmerking van je ...
Met wat heeft het dan wel precies te maken, beste Fred ?
Wat doe je met zo'n type dat je net daarvoor beschreef ?
Is dat nu een man of een vrouw ?
Voor de operatie ?
Na de operatie ?

Citaat:
Dit is een verkeerde interpretatie van het gelijkheidsprincipe. Men wil geen verschil meer hebben. Man en vrouw zijn evenwaardig, maar niet gelijk. Gelukkig maar, want ze vullen elkaar perfect aan.
Over wat begin jij hier nu weer ?
Ik heb met geen woorden gerept over dat gelijkheidsprincipe.... dat heeft er dan ook niks mee te maken.
Zelfs al zou ik het met jouw 'Man en vrouw zijn evenwaardig, maar niet gelijk. Gelukkig maar, want ze vullen elkaar perfect aan.' opinie 100% eens zijn dan neemt dat nog niet de resultaten van dat onderzoek weg.

Citaat:
Ik vraag mij trouwens ook af hoeveel jongelui er tegenwoordig problemen hebben met hun geslacht omdat dit hen aangepraat wordt door zogenaamde progressieven die alles in twijfel menen te moeten trekken.
Misschien moet je je maar eens afvragen hoeveel mensen ( jongelui of weet ik veel ) voor dat vermeend aanpraten daar last van zouden gehad kunnen hebben maar gedwongen werden een opgelegde genderrol op te nemen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 21:23   #240
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Staan er geen verwijzingen naar academische bronnen in je cursus?
Bij dit stuk dat hetvolgende als verder leesmateriaal aangegeven:
Fox, R. (1967). Kinship and Marriage. Pelican.
Mair, L. (1971). Marriage. Penguin Books.

Echte bronvermelding is er niet, wat wel jammer is. Het is zo'n setje van verschillende documenten (ook omdat er een hoop gastdocenten komen).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be