Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2011, 14:13   #221
JanJanssens
Partijlid

Standaard Zelfverdediging ...

O hai !

Vraag me niet een bron te vermelden, maar ooit las ik, in het Nederlands, een definitie van wettige zelfverdediging:

"Het verdedigen van zijn eigen leven, zijn eigendom(men), het leven van een ander en een anders eigendom, het verdedigen van het eigendom van de staat".

Iemand van 84 die aangevallen wordt door twee "jongeren". Ik vind het heel normaal dat die man zich verdedigde met wat hij ook maar kon, met wat hij bij de hand had.

De oude man had kunnen slachtoffer zijn van een roofmoord, maar omdat de moordenaars dan weer "jongeren" waren, ware dit dan waarschijnlijk afgedaan als een "foutje" of zo.

Dat die ene schurk er het leven bij liet, is een gewoon beroepsrisico. Ze moeten maar met hun tengels van burgers afblijven.

Kthxbai,

Jan.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:15   #222
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wise words Bekijk bericht
Als er plots iemand in uw huis aan het graaien is, ga je dan niet ingrijpen?
Het bericht waar ik op gereageerd heb niet gelezen? Ik zie het verband tussen mijn bericht en uw reactie niet?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:17   #223
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ja, alle Marokkaanse Belgen staan voor dat huis.
Ben je van hun soort of van onze soort?
Oud 25 oktober 2011, 14:18   #224
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Vraag me niet een bron te vermelden, maar ooit las ik, in het Nederlands, een definitie van wettige zelfverdediging:

"Het verdedigen van zijn eigen leven, zijn eigendom(men), het leven van een ander en een anders eigendom, het verdedigen van het eigendom van de staat".

Iemand van 84 die aangevallen wordt door twee "jongeren". Ik vind het heel normaal dat die man zich verdedigde met wat hij ook maar kon, met wat hij bij de hand had.

De oude man had kunnen slachtoffer zijn van een roofmoord, maar omdat de moordenaars dan weer "jongeren" waren, ware dit dan waarschijnlijk afgedaan als een "foutje" of zo.

Dat die ene schurk er het leven bij liet, is een gewoon beroepsrisico. Ze moeten maar met hun tengels van burgers afblijven.

Kthxbai,

Jan.
Jan:

Hij werd hij niet aangevallen. Zijn kluis.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:18   #225
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Het bericht waar ik op gereageerd heb niet gelezen? Ik zie het verband tussen mijn bericht en uw reactie niet?
Geeft niet. Ik heb gereageerd.
Oud 25 oktober 2011, 14:19   #226
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben niet van plan iemand om te brengen voor het redden van een paar bankbiljetten.
Bedankt voor de info. We zullen je adres doorgeven. Waar liggen de spullen die iets waard zijn? Dan kunnen we die info ook nog doorgeven.
Oud 25 oktober 2011, 14:20   #227
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wise words Bekijk bericht
Denk je dat?
Ik niet, Tavek.
Oud 25 oktober 2011, 14:20   #228
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Desnoods met de dood van een kind tot gevolg. Want zó belangrijk zijn die have en goed nu eenmaal...

Een " kind " van 17 jaar, volgend jaar 18 en dan plotseling groot en volwassen
Niet belachelijk doen, hé ! Als je groot genoeg bent om in 2 jaar 43 inbraken te doen ( waarvan geweten is ! ), en de mensen bij wie je inbreekt te bedreigen met een schroevendraaier, die even makkellijk je pens doorboort als een dolk, dan moet je ook niet klagen als je zélf een steek krijgt. Of beter, je familie , vrienden en de naïeve en/of leugenachtige allochtonenknuffelaars en misdaadgoedsprekers van dienst moeten zich daar niet over beklagen als het stuk geboefte er van sterft.
Die inbreker heeft dubbel en dik verdient dat iemand hem uiteindelijk kapot gemaakt heeft, ook al heb ik de grootste twijfels dat die oude man fier of tevreden over zichzelf is. Volgens mij is dit een enorme schok voor hem, zoiets op zijn ouderdom nog te moeten meemaken. Hopelijk overkomt hem nu niets anders meer : slachtoffer van wraak worden bvb, van ander misdadig gebroed, vrienden van de dode...

Laatst gewijzigd door den dinges : 25 oktober 2011 om 14:21.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:22   #229
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, niet voor de daden uit zijn gemeenschap. Of moet ik mij ook al verantwoordelijk voelen voor de tientallen pedofilieschandelen in België?

Trouwens, het is de taak van justitie en de politie om kuis te houden. Zij zijn de die daar het recht toe hebben.
Ten eerste, als je als marokkaanse gemeenschap wilt dat je niet wordt afgeschilderd als de criminelen van west europa, zal je daar toch iets voor moeten doen. En niet op straat komen als een marokkaanse dief een werkongeval krijgt, is al een eerste stap. Daar ben je als gemeenschap voor verantwoordelijk.

Ten tweede, justitie kan veel sneller optreden. Snelrecht, veroordelen en terugzenden naar land van afkomst.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:23   #230
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos Bekijk bericht
Net ook nog eens kennis mogen maken met dat krapuul.
Jong meisje leert auto rijden met oude man (wellicht nonkel/nicht en tegelijkertijd man/vrouw, maar dat is slechts speculatie).

Staat desondanks te dromen aan de verkeerslichten, na een 15-tal seconden toetert ondergetekende, dromer droomt verder, dus ik toeter nog eens.

Ik houd afstand terwijl dromertje tergend langzaam in draait en kon gelukkig vrijwel meteen voorbij steken. Hierbij stampt dromertje op de gas en begint wild te toeteren en met de lichten flikkeren. Dus eenmaal voorbij stamp ik op de rem en doe teken wat het probleem nu eigenlijk is... Achterliggend verkeer heeft hier allemaal geen boodschap aan, begint nu ook met de lichten te flikkeren, dus ik rijd door.

5 km later staat dromertje achter mij aan een gesloten overweg. nonkel/echtgenoot stapt uit, probeert deur open te trekken (gesloten), begint vanalles te roepen en op het raam te kloppen.

Dat heet integratie, nee, ik bedoel kolonisatie.
Ik kan zo nog wel een paar verhalen geven van in antwerpen, brussel, gent, lommel (westwijk), hasselt, genk, ...

Dat uitschot meent werkelijk dat belgische wetten voor hun niet gelden, en die vuile belgen ondergeschikt zijn aan hen.

Spijtig genoeg ken ik ook goede turken en weet ik dat ze niet allemaal zo zijn. Maar die goeie zijn gvd toch serieus in de minderheid.

Goede marokkanen heb ik echter nog nooit tegengekomen, maar ik twijfel er niet aan dat daar ook een paar goei tussen zitten... eveneens in de minderheid.
Volgens de belgische wetten is toeteren verboden ; u had een boete moeten krijgen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:23   #231
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gij zult niet stelen staat ook in de Koran.
Gij zult niet stelen VAN MOSLIMS staat in de koran.
Oud 25 oktober 2011, 14:24   #232
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Gij zult niet stelen VAN MOSLIMS staat in de koran.
Inderdaad.
Oud 25 oktober 2011, 14:26   #233
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
iemand die zichzelf "mam" noemt (oftewel de veelgebruikte "oum" op marokkaanse forums) is een twijfelgeval.

Ik vermoed een bekeerde suikermoslima, ondertussen gehuwd met ene Mohammad, en obligaat aan haar derde zwangerschap bezig....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:26   #234
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
definieer eens "soort"?
Oud 25 oktober 2011, 14:29   #235
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afin, nu ist nen Belg geweest....

Bestond die Freistaat vlaanderen 86 jaar geleden niet of kan een 86 jarige geen goede vlaming zijn ?

Een gast van 17 afslachten met een mes....
Jullie mogen trots zijn.
Een ouwe taaie van 86 die het kan winnen van een 17-jarige die hem kwam bedreigen met een wapen...Zich schamen moet die ouwe zich toch niet vind ik. Die 17-jarige echter wel, moest hij nog levend zijn.
Al bij al, een groot verlies is het niet voor de mensheid, die jonge beroepsmisdadiger. Zoals hij bezig was, mensen bedreigen met steekwapens, was het enkel nog een kwestie van tijd voor hij er ééntje vermoordde...
Oud 25 oktober 2011, 14:33   #236
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jan:

Hij werd hij niet aangevallen. Zijn kluis.
Op een kleine 2 jaar tijd meer dan 40 criminele feiten plegen...
Het blijft wishfull thinking, maar ge zoudt u afvragen voor wanneer zijn eerste gewapende overval was geweest.
Voor wanneer de eerste zwaargewonde of dode?
Ik kan het écht niet helpen, maar dit onverbeterlijke rotjoch kan op geen greintje sympathie van mijnentwege rekenen.
Ik vind het wel erg voor die oudjes, die momenteel niet eens in hun eigen huis kunnen blijven vanwege de onechte Belgen die hen nu belagen.

Wat is dat toch met dat volk?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:37   #237
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Volgens de belgische wetten is toeteren verboden ; u had een boete moeten krijgen.
Dat weet ik dan voor de volgende eikel die er mijn neus af wil rijden op een rond punt, 2,5 ton staal in zijne flank zal hem dan wel behoeden om het nog eens te proberen... ja als ge niet moogt toeteren, kunt ge ze niet waarschuwen niet waar... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:41   #238
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ten eerste, als je als marokkaanse gemeenschap wilt dat je niet wordt afgeschilderd als de criminelen van west europa, zal je daar toch iets voor moeten doen. En niet op straat komen als een marokkaanse dief een werkongeval krijgt, is al een eerste stap. Daar ben je als gemeenschap voor verantwoordelijk.

Ten tweede, justitie kan veel sneller optreden. Snelrecht, veroordelen en terugzenden naar land van afkomst.
Citaat:
En niet op straat komen als een marokkaanse dief een werkongeval krijgt, is al een eerste stap. Daar ben je als gemeenschap voor verantwoordelijk.
Wie in de "Marokkaanse gemeenschap" riep op tot betogen?
Citaat:
terugzenden naar land van afkomst.
Naar welk land stuur jij iemand die hier geboren werd?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2011 om 14:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:45   #239
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Naar welk land stuur jij iemand die hier geboren werd?
Naar het land zijner vad'ren tiens! naar waar anders?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:45   #240
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie in de "Marokkaanse gemeenschapriep op tot betogen?
Ik ken zijn naam niet maar gisteren op ATV kwam iemand aan het woord die het idee opperde vrijdag een betoging te houden tegen alle hulporganisaties die niet voldoende steun bieden aan ''brave'' jongeren als de dode rover.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be