Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2011, 10:55   #221
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het antwoord op die "studie" van de Voka (!) van Geert Bourgeois: "Lonen ambtenaren: geen verkeerde conclusies trekken uit manklopende studie"
Dank, ik had deze reactie nog niet gelezen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 10:56   #222
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is juist, maar als het een centenkwestie zou zijn dan zou men geen miljoenen naar de privé moeten doorschuiven bv in hun onderhoudsdames alleen al.
Of een kuisvrouw nu voor een multinational werkt of voor de overheid, het zal die kuisvrouw toch wel worst wezen zeker?
Maar nee tegen de privé kan je wat beter van je neus maken als het niet goed is waarschijnlijk, en ze tegen elkander laten "afbieden"..want ambtenaars durven wel eens staken op die punten.
Ik heb dit drie keer gelezen, maar ik kan er kop noch staart aan krijgen... Formuleer je standpunt eens wat duidelijker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 10:56   #223
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Blijf maar allemaal stemmen voor de machtspartijen die die pensioenregeling in het regeerakkoord lieten optekenen... en dan vervolgens gaan betogen met de vakbonden die afhangen... van diezelfde machtspartijen. En de cirkel is rond.

Anderzijds, je kan klagen over een te lange loopbaan, maar klaag dan niet dat je minder pensioen hebt hé! Typisch toch? We willen zo snel mogelijk op pensioen, maar we willen er niet te lang en teveel aan afdragen. Dan klopt er volgens mij iets niet.

Een paar simplismen, maar helaas deels de waarheid!
Oud 21 december 2011, 10:57   #224
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieselke Bekijk bericht
@Raf: Hoezo hebben ambtenaren niet meer verlof? Mijn zus werkt op een gemeente en heeft 35 verlofdagen + nog eens de meest absurde verlofdagen (feest van de dynastie, Vlaamse feestdag, kermis van de naburige stad....).
Welke gemeente is dat?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 december 2011, 10:59   #225
Bieselke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Welke gemeente is dat?
Herent (en dus Leuven kermis vrij)
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:00   #226
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Morgen staakt blijkbaar ook de VRT, wat gaan ze dan doen? Nog méér herhalingen uitzenden die dag?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:06   #227
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Morgen staakt blijkbaar ook de VRT, wat gaan ze dan doen? Nog méér herhalingen uitzenden die dag?
Integendeel, ze gaan voor de eerste keer in hun geschiedenis herhalingloos de dag door

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:07   #228
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dit drie keer gelezen, maar ik kan er kop noch staart aan krijgen... Formuleer je standpunt eens wat duidelijker?
Typisch.

Bekijk de aanbestedingen eens en de offertes die binnenkomen voor zo ongeveer alle soorten werken.
Veel, heel veel van die aanbestedingen zijn werken waarvoor de overheid zelf mensen afdankt omdat het in de privé zovele keren goedkoper gedaan wordt en dat weten jullie maar al te best.
Dus gans die bewering dat ambtenaren zovele keren minder verdienen dan de privé raakt kant noch wal. Erger, er wordt zelfs geen rekening gehouden in de aanbestedingen met de normale lonen (tenzij op papier enkel) en de privé wordt door de overheid uitgebuit onder een vorm van moderne slavernij waar de goedkoopste offerte bijna altijd prijs heeft.
En spijtig genoeg waar absolute minimum lonen meer regel is dan uitzonderingen.

Maar ja, eenmaal uitbesteed is de privé dan weer verantwoordelijk natuurlijk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:10   #229
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het wordt de ganse dag Music For Life. Ge neemt beter een pilleke tegen den diaree...
Oud 21 december 2011, 11:10   #230
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Inderdaad. En eigenlijk zou het zich niet moeten beperken tot België alleen. Het wordt tijd dat de bevolking niet enkel de nationale maar ook de Europese machthebbers duidelijk maakt dat het hun niet aanstaat dat de gewone werkende mens het grootste deel van het gelag dient te betalen.
Mee eens.

Citaat:
Zorg dan dat ge beslissingsrecht hebt
Ik werk eraan.

Citaat:
De perceptie bij de zelfstandigen en zij die in de privésector werken is anders. Het zou goed zijn mocht er met duidelijke cijfers gecommuniceerd worden naar de gehele bevolking toe. De clichés en het stereotype beeld van de stoffige ambtenaar die niks doet en een gigantisch pensioen trekt als beloning, zitten er goed ingebakken. De neoliberale propagandamachine heeft haar werk goed gedaan.
Dat is zo. Dat die clichés er heel moeilijk uit te krijgen zijn, kan je met eigen ogen waarnemen op dit forum.

Citaat:
Clichébeeld van de ambtenaar: lui, traag, doet niks, heel veel verlof, alsof dat niet genoeg is heel vaak ziek, kan niet buitengegooid worden want vastbenoemd, nettoloon is tegenwoordig even goed en soms beter dan gelijkaardig in de privé, vet pensioen en durft dan nog staken ook!

Het is een hardnekkig beeld en als jullie geloofwaardigheid voor jullie zaak willen, moeten jullie dat doorprikken. Dat betekent dus opboksen tegen een beeld dat er jarenlang bij de bevolking hard is ingehamerd.
Ik ondervind in de praktijk toch wel dat mensen zich ervan bewust zijn dat dat beeld niet klopt. Tegen extremisten die - of het nu uit onwetendheid of kwade wil is - dit beeld op internetfora blijven voeden, valt minder te beginnen, vrees ik... Maar we doen wat we kunnen hé.

Citaat:
Zie, dat gebeurt in de privé dus ook. Mensen buitengooien of niet vervangen; wie overblijft moet het werk van zij die weg zijn bijpakken en naar loonsverhoging kunnen ze fluiten want "het is crisis".

Ik ben niet noodzakelijk tegen jullie acties, maar de manier waarop de vakbonden het aanpakken is heel onhandig.

De tegenstelling privé-ambtenarij wordt gevoed en Q lacht in z'n vuistje.

Idem voor de tegenstelling zelfstandigen/werkgevers-werknemers. Het is de overheid waartegen we met z'n allen onze pijlen moeten richten, niet op mekaar.
Daar heb je wel degelijk een punt.

Citaat:
Oud 21 december 2011, 11:13   #231
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is de overheid waartegen we met z'n allen onze pijlen moeten richten, niet op mekaar.
exactly
het overheidsapparaat moet gefileerd worden
te veel anti-sociale mee-eters
komt voor mekaar

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 december 2011 om 11:16.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:15   #232
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieselke Bekijk bericht
Herent (en dus Leuven kermis vrij)
Herent heeft inderdaad een bijzonder voordelige verlofregeling, maar alles wat je daar opsomt, zit wel in die 35 dagen inbegrepen. Het gaat om het gewone jaarlijkse verlof, de feestdagen die in een weekend vallen en de maandag van Leuven kermis. Je bent je er toch van bewust dat die voordelige verlofregeling niet in iedere Vlaamse gemeente geldt?

Citaat:
Oud 21 december 2011, 11:16   #233
born2bewild
Banneling

Standaard

of ze nu thuis zitten, op hun bureauke of in de cafetaria maakt in se weinig uit

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 december 2011 om 11:19.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:22   #234
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch.

Bekijk de aanbestedingen eens en de offertes die binnenkomen voor zo ongeveer alle soorten werken.
Veel, heel veel van die aanbestedingen zijn werken waarvoor de overheid zelf mensen afdankt omdat het in de privé zovele keren goedkoper gedaan wordt en dat weten jullie maar al te best.
Onzin. Geen enkele overheid had of heeft ooit ambtenaren in dienst gehad om bijvoorbeeld uitgebreide wegenwerken uit te voeren.

Citaat:
Dus gans die bewering dat ambtenaren zovele keren minder verdienen dan de privé raakt kant noch wal. Erger, er wordt zelfs geen rekening gehouden in de aanbestedingen met de normale lonen (tenzij op papier enkel) en de privé wordt door de overheid uitgebuit onder een vorm van moderne slavernij waar de goedkoopste offerte bijna altijd prijs heeft.
Dat is de wet, liefje. Als aanbestedende overheid moet je nu eenmaal op de goedkoopste aanbieding ingaan. Zelfstandigen (je weet wel: die goudeerlijke mensen, die nauwelijks het zout op hun patatten verdienen) hebben daar sinds mensenheugenis trucjes voor: ze maken op voorhand prijsafspraken, zodat ze het werk "eerlijk" kunnen verdelen. Als overheid weet je dat dat gebeurt, maar kan je zonder keiharde bewijzen niets beginnen tegen die vorm van fraude.

Citaat:
Oud 21 december 2011, 11:23   #235
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Minder dan iemand die in de privé-sector gelijk(w)aardig werk doet.
Feel free to share wat je doet en wat je verdient
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:24   #236
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Feel free to share wat je doet en wat je verdient
Daar heb jij geen zaken mee.

Citaat:
Oud 21 december 2011, 11:24   #237
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Herent heeft inderdaad een bijzonder voordelige verlofregeling, maar alles wat je daar opsomt, zit wel in die 35 dagen inbegrepen. Het gaat om het gewone jaarlijkse verlof, de feestdagen die in een weekend vallen en de maandag van Leuven kermis. Je bent je er toch van bewust dat die voordelige verlofregeling niet in iedere Vlaamse gemeente geldt?
Jij bent je er toch van bewust dat in de privé sector het wettelijk minimum van 20 dagen verlof de norm is...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:26   #238
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb jij geen zaken mee.
Fine, dan is je claim dat je minder verdient dus compleet ongegrond.

Als dat echt zo zou zijn, dan had je er zelfs geen moeite mee om dat hier te openbaren.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:26   #239
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Het wordt de ganse dag Music For Life. Ge neemt beter een pilleke tegen den diaree...
Waarom? Ik kijk sowieso geen tv & luister niet naar de openbare zenders. Dat de NMBS staakt is een beetje vervelend maar ik kan gewoon thuis werken.

Deze staking raakt mij niet. En verder, diegenen die nu staken mogen ze van mij gerust gewoon hun volledig pensioen afpakken

Het wordt tijd dat de excessen van de ambtenaren pensioenen aangepakt worden evenals de excessen wat betreft alle andere voordelen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:30   #240
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fine, dan is je claim dat je minder verdient dus compleet ongegrond.
Bijlange niet.

Citaat:
Als dat echt zo zou zijn, dan had je er zelfs geen moeite mee om dat hier te openbaren.
Jij gelooft toch niet ècht dat ik zo gek zou zijn om hier mijn privéleven op het internet te grabbel te gooien? Jij bent een beetje tè nieuwsgierig naar persoonlijke gegevens. Zulke mensen betrouw ik niet.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be