![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De graafmachines zijn volop bezig. Vlaanderen heeft dat jarenlang tegengehouden. Het feit dat het (Waalse) vervangproduct voor Maasgrind als grondstof voor de bouw duur is, heeft hen overtuigd toch te investeren in deze werken. Waarom wil jij dat men die zou uitdiepen? Daarvan zie ik het nut niet. |
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Of is het lijden
|
|
|
|
#225 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door jogo : 27 februari 2012 om 18:05. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
|
Citaat:
FF aanvullen: Wat die Hollanders en Vlamingen betreft. Daar hebben wij hier vooral in het verleden, weinig of beter gezegd niks mee te maken gehad. Laatst gewijzigd door pajoske : 27 februari 2012 om 18:34. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
ik heb evenveel interesse in Nederland als in pakweg Portugal en mijn affiniteit met NEderland is even sterk/zwak als met andere ons omringende buurlanden. bestuurd worden vanuit Berlijn/Londen/Parijs/Den Haag is voor mij 4x hetzelfde. een belachelijk snertidee en dat heeft niets met ollanders as such te maken |
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zal je een Franstalige Belg NOOIT over Frankrijk horen zegen. Trots op Parijs. Trots op zijn taal en cultuur. En terecht. |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
opnieuw misplaatst paternalisme me dunkt |
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, maar het minste wat je dan kunt doen is ophouden met je vijandigheid tegenover Nederland. Want i.p.v. paternalisme krijg je dan lompe boerse jaloersheid en hatelijke onverdraagzaamheid.
|
|
|
#233 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
waar ben ik jaloers of onverdraagzaam jegens Nederland? zoals ik al zei kunnen we dezelfde discussie voeren over aan vereniging met andere buurlanden en de argumenten om die vereniging af te wijzen zijn net dezelfde. Ongeveer dezelfde taal spreken volstaat echt niet Laatst gewijzigd door 1207 : 28 februari 2012 om 08:51. |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 28 februari 2012 om 09:58. |
|
|
|
|
|
|
#235 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ken niemand die Nederlanders haat maar ik ken geen enkele Vlaming die Den Haag als hoofdstad ziet zitten. dat jij dit dan maar automatisch Nederlanderhaat noemt is toch een klein beetje overtrokken. Citaat:
pleiten voor samenwerking en verenigen in 1 land zijn 2 TOTAAL verschillende dingen. voor mijn part kunnen we samen sportcompetities houden (bvb benecompetitie) maar 1 nationale ploeg zou toch al een paar bruggen te ver zijn. Claimen dat binnen een confederatie 1 land 2 nationale ploegen zou kunnen hebben is natuurlijk te zot om los te lopen. Je moet natuurlijk wel een belg zijn om zo'n draak van compromis te verzinnen, geconstrueerd en verkocht te krijgen Laatst gewijzigd door 1207 : 28 februari 2012 om 10:36. |
||
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien kun je niet zo goed lezen, maar ik gaf gewoon het pregnante verschil aan tussen jouw mentaliteit tav Nederland en dat van een Franstalige Belg tav Frankrijk. En dat is gewoon een legitieme mening. |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#238 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
|
Citaat:
Nu zijn die slimmen van wegen en verkeer Vlaanderen net bezig om die brede baan daar te versmallen van 2x2 naar 2x1 baanvak. Laatst gewijzigd door pajoske : 29 februari 2012 om 10:34. |
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ja en nee. Het zou voor de economie wel eens goed kunnen zijn als de banken niet 'too big too fail waren'. Spaarbanken wat gescheiden houden van anderen risicovollere financiële activiteiten, en vooral kleinere banken, die niet veel te groot zijn voor een land.
|
|
|
|