![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit staat in scherp contrast met het vrij negatieve beeld dat de Waal over de Vlaming heeft, ongeacht zij iets van Vlaanderen kennen of niet. Een karaktertrek van goedmoedige naïviteit zou je kunnen zeggen, maar wie zich schaap maakt wordt door de wolven gegeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn Luikse kameraad kreeg het schaamrood op zijn kaken. Toen dien type merkte dat ik Vlaming was is hij hem wel beleefd komen excuseren, maar toch, het zegt wel iets hé. Veel jonge Luikenaars kennen maar één zinnetje 'Nederlands': jullie is varken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus omdat er racisten in Vlaanderen zijn (wat niemand ontkent) is gans Vlaanderen racistisch? dan is elk land, elke regio racistisch.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Vreemdeling
|
![]() Leuk (en toepasselijk) tussendoortje: http://www.youtube.com/watch?v=be-h0eevE_E
de lyrics: http://www.stlyrics.com/lyrics/avenu...ebitracist.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister-President
|
![]() "Vlaanderen" bestaat niet eens. Het is een illusie van enkele bejaarden.
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar loop jij dan tegen te foeteren, eigenlijk?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daartegenover staat dat ik het heerlijk vind als er een paar Walen thuis lekker een BBQ'tje komen doen en er al een paar glaasjes wijn zijn gevloeid. Wij Vlamingen zijn hemeltergend gedesinformeerd door de regimepers, maar in Wallonië is dat nog véél en véél erger. De discussie gaat altijd als volgt: Een dappere Waal die (in het frans) begint: "'t is toch erg gesteld hé cmet onze politiekers dat wij hier niet overeen komen want wij onderling hebben geen enkele probleem". Waarna de volgende invalt: "das waar maar het is toch godgeklaagd dat Vlaanderen zo agressief neen zegt als wij willen samenwerken". Waarna de volgende nog een staptje verder gaat...enzenz..." De truuk is dan zo begrijpend mogelijk te knikken en vooral te zwijgen tot zij zelf vragen: "Wat denkt u als Vlaming daaarover". Meestal, en mijn Waalse eega kijkt dan streng van ver toe terwijl zij dan nerveus op haar stoel begint te schuifelen, begin ik dan zeer lief, begrijpend en beheerst in het Nederlands uit te leggen hoe erg het wel gesteld is met de informatie die wij via onze media krijgen...na anderhalve zin , waarvan bijna niemand begrijpt wat ik wil zeggen wegens nederlandsonkundig, zie ik die gasten dan ongemakkelijk worden....waarna ik in het frans verder ga: "ziet u, jullie roepen wel op om samen te werken maar hier in mijn huis gaat u er gemakkelijkheidshalve van uit dat ik als gastheer uw en niet mijn taal spreek". "Daarom zijn er in Vlaanderen een aantal mensen die zeggen: u spreekt uw taal bij u thuis en ik de mijne bij mij thuis". Die groep noemt men in de pers extremisten, racisten, fascisten, nazisten, poujadisten, enz enz....diegenen die zeggen dat men overal de taal van Wallonië moet spreken noemt men gematigde Belgen...c'est ca le problème mes ami's...et permetez moi van niet te moeten beginnen over de Vlaamse versus de Waalse economische bijdragen om dit bouwvallige Belgische huis te soutenir hé...question de ne pas être obligé de entrer la hé...knipoog knipoog knipoog... meestal gaat het daarna enkel nog over Standart en STVV enz enz.... ![]()
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de meest bekeken zenders in Wallonië ( TF1, TF2, La Une, ...) komen deze regionale verschillen niet zo aan bod. Dat wil niet zeggen dat deze niet bij de mensen leven en dat ze daar ook niet in cliché's denken. Veelal zit er ook enige waarheid in die cliché's. De cliché's worden er echter niet zo versterkt door de media.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 januari 2012 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnt toch wel een wijdverspreide illusie te zijn. Met bejaarden bedoel je waarschijnlijk het soort gekken gelijk Gaston Eyskens die de grondwet ombouwden tot de huidige apartheidsgrondwet?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk bestaan Wallonië en brussel dan ook niet. Eigenlijk, de logica doortrekkend, bestaat België niet. Waarom hebben we dan die regering nodig?
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn gedacht.
![]()
![]() |
#233 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan je die smerige leugen ook staven met bewijzen? Je voornaam laat trouwens vermoeden dat je van Duitse afkomst bent. Misschien ben je zelf een nazi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is toch zo wat hij zegt? De MR heeft gezegd dat De Wever een negationist is en is daar nooit op teruggekomen. Het onderwerp van deze zin is de MR, niet De Wever.
Laatst gewijzigd door SDG : 19 januari 2012 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan mag Leclerc zich wel wat correcter uitdrukken zodat er geen verwarring ontstaat. Had hij nu geschreven "De MR heeft BDW ervan beschuldigd een holocaustontkenner te zijn en is daar nooit op teruggekomen", dan was elk mogelijk misverstand uitgesloten.
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor mij is er toch een duidelijk verschil tussen het FDF en de MR.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW/NVA verzochten toentertijd uitdrukkelijk de MR afstand te nemen van deze beschuldiging. Charles Michel en Reynders weigerden ostentatief. Maar die 2 snappen dan ook perfect hoe 't spelletje werkt in Belgie. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 januari 2012 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() ‘Als je wilt weten hoe een haatcampagne werkt, dit is een goed voorbeeld’, zegt emeritus hoogleraar Magda Michielsens, die onderzoek deed naar de beeldvorming van Bart De Wever, de N-VA en de Vlamingen in het algemeen in Mise au point, het politieke zondagochtenddebat op de RTBF.
De voormalige professor ‘vrouwenstudies’ van de Universiteit Antwerpen nam de debatten op de Franstalige publieke omroep tijdens de langgerekte politieke crisis van 2010 en 2011 kritisch onder de loep. ‘Ik ben danig geschrokken’, zegt ze. ‘Het portret dat de RTBF van de Vlamingen schetst, is ronduit schokkend.’ Volgens Michielsens is er heel wat niet in de haak met Mise au point. De toonzetting van het programma, de keuze van de gasten, de beeldregie, de sms’jes en mails van kijkers – ‘een scheldforum’ - die onderaan door het beeld lopen, de houding van de presentatoren, het lijkt allemaal gericht op ‘zoveel mogelijk polariseren,’ aldus Michielsens. ‘Telkens opnieuw worden ‘wij’ - de Franstaligen - geplaatst tegenover ‘zij’ - de vijandige Vlamingen.' Voormalig premier Yves Leterme (CD&V) haalde zich veel ellende op de hals toen hij de RTBF een keer met de Rwandese haatzender Radio Mille Collines vergeleek. Die parallel wil Michielsens dan ook niet trekken, maar dat laat volgens de professor onverlet dat in Mise au point ‘alle elementen van een haatcampagne aanwezig zijn’. ‘Herhaling is een sterk wapen in die haatcampagne’, aldus Michielsens. ‘Week na week zie je dat Vlamingen, ongeacht de stand van zaken in de regeringsonderhandelingen, op de Franstalige publieke omroep worden beledigd. Steeds opnieuw wordt de N-VA neergezet als een gevaarlijke partij die geen akkoord wil. Steeds opnieuw ook dat vijandbeeld van Vlaanderen, de hatelijkheden vanuit het Franstalige publiek, de vernederende karikaturen.’ En zelden of nooit eens een dissident geluid, betreurt Michielsens. Voor haar staat het ontegenzeglijk vast: ‘De Franstalige publieke omroep verspreidt haat.’ Belangstellenden kunnen zich hierover zelf een oordeel vormen, want het onderzoek (alle onderzochte beeldfragmenten met commentaar en analyse) is vanaf heden integraal te bekijken op de website www.vlaanderenscherpgesteld.be - naar de Nederlandse vertaling van Mise au point. Tot zover dit bericht uit Knack. |
![]() |
![]() |